Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä kälyä!

Vierailija
07.11.2014 |

En voi käsittää kälyn käytöstä. Aina poikkeuksetta, kun hän on anopilla tai meillä kylässä hän mököttää. Viimeksi veti otsahiukset silmille. Miehelleen kiuski ja hymyili vähän jotain, mutta kenellekkään läsnäolijalla ei katsonot päin eikä sanonut sanaakaan. Kun hän tulee kesällä lapsemme syntymäpäiville ei välttämättä edes tervehdi ja viimeksi jäi johonkin ulkorappusille istuskelemaan, niin ettei miehensäkkään voinut tulla sisälle, enen kuin minun mieheni kävi juttelemassa ja kutsumassa peremmälle.

Mieheni on miltein päivittäin tekemisissä veljensä kanssa, harrastusten kautta, joten ei olla mitään kaukaisia sukulaisia.

Viime ruokailun jälkeen sanoin kotona miehelleni, että kysyy veljeltään miksi käly käyttäytyy niin ja mies sanoi, ettei aijo kysyä, koska veljensä varmasti jo kärsii tilanteesta.

Tämä on jatkunut jo useamman vuoden ja nyt päätin lopettaa juttelu ja kontaktin otto yritykset, sillä tuloksella, että nyt hän ei katso eikä puhu kenellekkään. Aikaisemmin olen kovasti yrittänyt antaa huomiota ja avata keskustelu maan ja taivaan väliltä. Nyt kyllästyin ja päätin, että jos aikuinen ihminen ei voi tervehtiä ja olla vasta vuoroinen niin antaa olla.

Mielestäni sen muutaman kerran kun lasten synttäreillä tai muissa pienimuotoisissa sukuruokailuissa tavataan olisi aikuismaista olla sen pienen hetken 2h mököttämättä. Aluksi selitin asiaa pois monella vaihtoehdolla, mutta nyt ei enään ole muuta selitystä jäljellä kuin että. käly on mököttävä nirppanokka, joka ei osaa käyttäytyä. 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmis tyypin! Älä välitä, jätä kokonaan huomiotta moinen.

Vierailija
2/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo, arka, jännittää muiden seurassa. Eihän se niin voi mitenkään olla, eihän. Huonoakäytöstä sen pakko olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä mitenkään tahallaan mökötä. Olen itse samanlainen, mutta siksi että jännitän ja pelkään sosiaalisia tilanteita. Tunnen suurta vaivaantuneisuutta, ahdistusta ja pelkoa noissa tilanteissa, enkä siksi osaa käyttäytyä luontevasti. 

Vierailija
4/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:14"]Ujo, arka, jännittää muiden seurassa. Eihän se niin voi mitenkään olla, eihän. Huonoakäytöstä sen pakko olla.
[/quote] Itsekin olen ujo ja arka, mutta ei se sentään sulje pois hyviä käytöstapoja. Ei ole vielä tullut vastaan niin ujoa ihmistä, että ei kykenisi toista edes tervehtimään. Jäisi kotiin mieluummin kuin tulee nirppanokkailemaan toisen kotiin. Olisi tunnelman kannalta paras ratkaisu.

Vierailija
5/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:15"]

Ei se välttämättä mitenkään tahallaan mökötä. Olen itse samanlainen, mutta siksi että jännitän ja pelkään sosiaalisia tilanteita. Tunnen suurta vaivaantuneisuutta, ahdistusta ja pelkoa noissa tilanteissa, enkä siksi osaa käyttäytyä luontevasti. 

[/quote]

Ollan näissämökötys tilanteissa ihan pienellä porukalla ja tunnettu vuosia. En enään selittäisi ujoudella pois. Olen  ollut myös heillä mieheni veljen 30v. juhissa joissa oli iso määrä ihmisiä miehensä koulu ja työkavereita plus perheenjäseniä. Ei hän siellä ollut yhtään vetäytynyt, keskusteli ja osallisttui. 

Myös ihan alkuaikoina, kun tutustuimme hymyili ja oli normaali. Olisi omituista josmuuten eiole ujo,mutta perheseurassa ujoutuu? Eikö se just pitäisi olla toisin päin.

ap

Vierailija
6/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että jos ei pidä minusta, se on ok. Kyllä hän mielestäni silti nolaa itsensä ettei sitä paria tuntia viitsi käyttäytyä.

Kysyin anopilta viimeksi kun lähdimme pois ensimmäisenä ruokailusta, että muuttuiko kälyn käytös lähtömme jälkeen (jos johtuisi minusta). Sanoi että on aina samanlain eikä hänkään ymmärrä moista. 

ap

Vierailija
7/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää viestiä käytöksellään jotain, joku prinsessasyndrooma on tässä taustalla.

Vierailija
8/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:14"]

Tiedän ihmis tyypin! Älä välitä, jätä kokonaan huomiotta moinen.

[/quote]

Ap älä kuluta energiaasi tämän tyyppisiin ihmisiin. Ei kannata, ei muuta lopputulosta. Käly Sattaa haluata eristää miestään pois suvusta. Nähty on.

Vierailija
9/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sattunut jotain teidän välillä tai osan porukan kesken? Onko käly kokenut osansa jotenkin ei-toivotuksi? Anoppikaan ei välttämättä kerro kaikkea tai ei tajua loukanneensa.

Vierailija
10/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te olette niin kamalia ja miehensä mieliksi ylipäätään suostuu tulemaan. Mä en enää edes miehen mieliksi käy sen sukulaisissa.  Aikani kävin ja sitten totesin, että ei maksa vaivaa, ne on sen verran möllejä. Katsopa peiliin.

Vierailija
11/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kuulosta mököttämiseltä, ellette sitten ole töykeitä jatkuvasti kälyäsi kohtaan. Onko mieleesi juolahtanut, että kyseessä voi olla sosiaalisten tilanteiden pelko? Tai sitten hän vain on erittäin ujo ja introvertti. 

Vedät ehkä turhasta hernettä nokkaasi, sen sijaan että yrittäisit ymmärtää (aikuisena ihmisenä), että meitä ihmisiä on monenlaisia. Kuvailemasi perusteella kyse ei todellakaan ole tahallisesta huonokäytöksisyydestä vaan suuremmalla todennäköisyydellä kyse on jonkinlaisesta sosiaalisesta kyvyttömyydestä...

Vierailija
12/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:29"]

Onko sattunut jotain teidän välillä tai osan porukan kesken? Onko käly kokenut osansa jotenkin ei-toivotuksi? Anoppikaan ei välttämättä kerro kaikkea tai ei tajua loukanneensa.

[/quote]

Olen juurta jaksaen miettinyt olenko loukannut jotenkin ja etsinyt vikaa anopista ym. Vaikka jotain olisikin mitä en tiedä, ei aikuinen käyttäydy vuodesta toiseen noin. Meillä jos sattuvat piipahtamaan käytös on samanlaista. 

Kovasti ollaan otettu homioon ja yritetty kaikki jutella, mutta ei. Tuo prinsessasyndrooma alkaa kuulostaa ainoalta vaihtoehdolta. Meillä on herkkä ja hienotunteinen anoppi.

ap

Vierailija
13/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että miksi sitten ylipäätään tulee paikalle. Jäisi kotiin.

Vierailija
14/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kateellinen sinulle. Minulla on samanlainen käly, joka lopulta haukkui minut ja mieheni lyttyyn ja vaati rahaa ja lahjoja itselleen hyvityksesi siitä, että olemme olevinamme jotakin. :D Sen jälkeen ei ole tarvinnut olla edes väkisin tekemisissä. Hyvät naurut siitä hullusta kyllä saatiin.

Vierailija
15/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:15"]

[/quote]

Ollan näissämökötys tilanteissa ihan pienellä porukalla ja tunnettu vuosia. En enään selittäisi ujoudella pois. Olen  ollut myös heillä mieheni veljen 30v. juhissa joissa oli iso määrä ihmisiä miehensä koulu ja työkavereita plus perheenjäseniä. Ei hän siellä ollut yhtään vetäytynyt, keskusteli ja osallisttui. 

Myös ihan alkuaikoina, kun tutustuimme hymyili ja oli normaali. Olisi omituista josmuuten eiole ujo,mutta perheseurassa ujoutuu? Eikö se just pitäisi olla toisin päin.

ap

[/quote]

Tulee lähinnä mieleen, että sinä ja anoppisi / joku teistä on tiedostamattaan (tai tietoisesti, muttet halua sitä myöntää) pahemman kerran solvannut, loukannut tai haukkunut kälyäsi. Tai ehkä olette nolanneet hänet joskus niin, että hänelle on tullut epämukava ja vaivautunut olo, eikä pääse siitä yli. 

Vierailija
16/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette varmaan loukanneet sitä mutta ette edes itse tajua kuinka huonokäytöksisiä olette. Mun miehen suku on kanssa just sellaista, että loukkaavat mua joka ikinen tapaamiskerta. En ole vieläkään ihan varma tekeekö ne sen tahallaan vain onko ne vaan niin uskomattoman typeriä ihmisiä, joten olen katsonut paremmaksi jättää tapaamiset väliin.

Vierailija
17/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:41"]

Te olette varmaan loukanneet sitä mutta ette edes itse tajua kuinka huonokäytöksisiä olette. Mun miehen suku on kanssa just sellaista, että loukkaavat mua joka ikinen tapaamiskerta. En ole vieläkään ihan varma tekeekö ne sen tahallaan vain onko ne vaan niin uskomattoman typeriä ihmisiä, joten olen katsonut paremmaksi jättää tapaamiset väliin.

[/quote]

Sama juttu. Miehen suku jaksaa aina kehua miehen veljen vaimoa maasta taivaisiin ja minua lähinnä katselevat nokan vartta pitkin ja tölvivät. En tiedä tajuavatko itse omaa huonoa käytöstään, mutta ap:n kertoman mukaan voisin kuvitella, että he eivät tajua olevansa töykeitä..

Vierailija
18/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tuomita sitä naista kun ette tiedä syytä. Väkisinkin ainakin mulle tulee sellainen tunne etä mies on kotona väkivaltainen ja pakoitaa naisen saapumaan näihin tilaisuuksiin.

Olen nähnyt aika läheltä vastaavan laista perhe-elämään. Vasta vuosien jälkeen selvisi että se mies oli todella väkivaltainen kotona. Vaikka muita kohtaan oli todella mahtavan ystävällinen.

Ei varmaan selviä puhumalla sille miehelle. Vaan jonkun pitäs päästä jututtamaan sitä naista.  Saattaapa olla että miehesi tietääkin siitä ja ei halua sen tähden ottaa asiaan esiille. Tuntee myötä häpeää mutta ei halua puuttua asiaan.

Vierailija
19/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama tilanne ja v***ttaa kun se tulee pilaamaan juhlat mököttämällä. Näkee tuhannen kilsan päähänbet inhoaa meidän nnaisväkeä ja aina sillä on joku ongelma. Ei myöskään tervehdi. Toooosi leppoista seuraa! Kukaan ei silti kehtaa sanoa mitään enkä haluaiskaan veljeni tähden.

Vierailija
20/52 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaikeaa tavata miehen sukulaisia. Välit ovat periaatteessa ok, riitoja ei ole. Mutta en vaan kuulu sukuun. Minulle jätetään kertomatta asioita, rivien välissä lipsautellaan pieniä ilkeyksiä, jätetään kutsumatta, ei ajatellla, miltä joku kuvio näyttää minun näkökulmastani.

Ja valitettavasti itse olen se kiltti tyttö, joka nielee kaiken. Yritin pitkään miellyttää, ostin kivoja tuomisia, pidin yhteyttä, kerroin lasten kuulumisia, kysyin neuvoja. Mikään ei oikein auttanut. Olen vähentänyt miellyttämisyrityksiä, mutta olen asiallinen ja kohtelias.

Olisin melkein varma, että jotain on sattunut ja käly reagoi nyt noin. Olisiko mahdollista, että nätisti kysyisit, mikä vaivaa? Et syyttäen, vaan tyyliin, olemmeko loukanneet sinua. Tai pyrkisitte tietoisesti ottaamaan hänet enemmän huomioon. Jos teillä on jotain yhteistä tekemistä, asiasta voisi sopia hänen, ei miehen kanssa. Kysyä voisi myös mieheltä, hänellä on varmaan jokin käsitys asiasta. Miksi kärsii?