Milloin tuo yleinen masisuositus loppuu Suomessa oikein?
Kommentit (54)
Niinpä. Koska näistä luovutaan? Itse en enää käytä vapaa-ajalla, mutta töissä on pakko. Vaikka työnteko on tuhottoman raskasta sen maskin kanssa ja en edes työskentele hauraiden ihmisten kanssa.
Tuntuu, että osa porukasta on saanut maskista semmoisen talismaanin. Olen ymmärränyt, että luopumisen ongelmana on hysterisoitunut kansanosa. Järvinen viimeksi jakoi, että saa solvausviestejä ja viittasi täysin siihen porukkaan, joiden mielestä rajoituksia ei saa lopettaa koskaan. Tätä suuremmalla syyllä poliitikkojen pitää ottaa vastuu. Sitä se kriisiajan johtaminen on. Vastuunkantoa, päätösten tekoa ja räkytyksen sietämistä. Maskisuosituksen poistuminenhan ei tarkoita, ettei maskia voi joku käyttää. Jos pelottaa, niin FFP2-maskit suojaa käyttäjää erinomaisesti ja ovat tosi edullisia. Nyt on sellainen ajatus, että sen yhden takia pitää 100 ihmisen kulkea maskissa, koska se yksi ei suostu itse ottamaan vastuuta ja hommaamaan järeämpää maskia. Näinhän on aina toimittu. Jos joku on esim. infektioherkkä, niin hän ja hänen perheensä elävät sen mukaan. Nyt taas tuntuu olevan sellainen itsekäs ajatusmalli, josssa koko maailmalta kehdataan pokerina vaatia pyörimään oman itsensä tarpeiden ympärillä.
Suositusten orjat kirjoitti:
Tarvitsetko kaikkeen tekemiseesi valtion suosituksen? Noudatatko myös ruokailu-, liikunta- ja vaikkapa alkoholisuosituksia? Alatko ylensyömään ja -juomaan, sekä lopetat liikunnan, jos suosituksista luovutaan?
Valtion SUOSITUKSESTA meillä on työpaikalla maskiPAKKO. Minulle riittäisi, että työnantajakin vaihtaisi pakon suositukseksi, mutta sitä ei ole tekemässä ennen kuin valtio vapauttaa rajoitukset.
Joten kannatan rajoituksien purkua. Ja vapaata hengitystä.
Munkin mielestä työpaikkojen maskipakko saisi olla maskisuositus, niin vois lopettaa tän pelleilyn ja ne kaikki jotka maskia haluaa käyttää, saa käyttää sitä vaikka loppu elämänsä.
Maski on jo sananakin niin vastenmielinen, että kunpa sitä ei tarvitsisi kuulla enää koskaan 🤮
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko kaikkeen tekemiseesi valtion suosituksen? Noudatatko myös ruokailu-, liikunta- ja vaikkapa alkoholisuosituksia? Alatko ylensyömään ja -juomaan, sekä lopetat liikunnan, jos suosituksista luovutaan?
Valtion SUOSITUKSESTA meillä on työpaikalla maskiPAKKO. Minulle riittäisi, että työnantajakin vaihtaisi pakon suositukseksi, mutta sitä ei ole tekemässä ennen kuin valtio vapauttaa rajoitukset.
Joten kannatan rajoituksien purkua. Ja vapaata hengitystä.
Samoin kouluissa ei tulla vapauttamaan alaikäisiä lapsia maskeista ennen kuin valtakunnallinen suositus poistuu. Koulujen suhteen on silti riski, että siellä maskipakkoa jatketaan mielivaltaisesti maskisuosituksen jälkeenkin, samoin kuin nyt joillain paikkakunnilla on mielivaltaisesti maskitettu jo ihan alaluokkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Talvella ja sateella ihan älytön homma, kun se maski kastuu, jos sitä käyttää jo ulkona.
Miksi et käytä ulkona visiiriä? Maksoi kaupassa 8€ ja on helppo puhdistettava desinfiointiliinalla tai kotona Neo-Amiseptilla.
Mua kyllästyttää kohta enemmän se, että kaikilla muilla ihmisillä on maskit naamalla kuin se, että joutuisin itse sitä maskia käyttämään.
Tuntuu jotenkin luonnottomalta, että jos esim. menee johonkin kauppaan asioimaan, niin kaikilla myyjillä on maskit naamalla.
TV-uutisia jos katsoo, niin koko ajan jotain maskipäisiä ihmisiä ruudussa.
En osaa selittää, mutta jotenkin epämiellyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse olisin tietty ilman, mutta on olemassa ns. sosiaalinen pakko ("motkotus").
Olen ollut koko ajan ilman maskia, eikä yksikään ihminen ole missään motkottanut asiasta. Ei ulkona, ei kaupassa, eikä edes bussissa tai junassa.
Sepä hyvä. Minä olen ollut bussissa, jossa kuski ei suostunut lähtemään pysäkiltä ennen kuin jokainen sisääntulija laittoi maskin. Hänellä itsellään ei tosin ollut.
Että ihan "suositus", voi pyhä... Ei Suomessa mitään selkeitä sääntöjä ole ollutkaan
-ulkosuomalainen
Masisuositus?
Mikäs se semmoinen on?
Maskisuosituksen tiedän, mutta että masisuosituskin on?
En tiedä mutta simasuositus loppui jo heti vapun jälkeen.
Näittekö äsken TV1 Aamun parhaat? THL:n Mika Salminen sanoi että: "Kyllä tässä lokakuun aikana yhteiskunta tullaan avaamaan ja palataan taas normaaliin päiväjärjestykseen. Toki joitain poikkeuksiakin jää vielä voimaan. Etätöitä varmasti jatketaan, kun niitä on totuttu tekemään, ja toki maskejakin vielä käytetään kun niitä on kerran opittu käyttämään". Ei tämä lopu koskaan jos kansa ei luovu maskeista itse.
Kannattaa muuttaa tänne Itä-Suomeen, useimmat tuntuvat luopuneen jo maskeistaan ja eletään lähestulkoon normaalia elämää jo.