Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tuo yleinen masisuositus loppuu Suomessa oikein?

Vierailija
21.09.2021 |

Eikö tuosta voisi jo luopua?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun 80% yli 12-vuotiaista on saanut mahdollisuuden toiseen rokoteannokseen.

Vierailija
2/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan riittävästi masentuneita ilman suosituksiakin. Puolimiljoonaa syö lääkkeitäkin ja muita on varmaan toinen mokoma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ja sateella ihan älytön homma, kun se maski kastuu, jos sitä käyttää jo ulkona.

Vierailija
4/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu ei lopu tautikaan.Uusi variantti vaanii.Ja maskista EI kannata luopua koska rokotetutkin saa jo nyt tautia.Hlökoht.asia.Käytätkö?eihän nyt pakkoa ole.

Vierailija
5/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En pysty käyttämään terveyssyistä".

Se suositus päättyy yksilön kohdalla tuohon lauseeseen.

Vierailija
6/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tosi paljon, kun aina sanotaan kuinka on henkilökohtainen valinta. Monissa työpaikoissa on maskipakko. Kyllä, pakko. On ilmoitettu, että vaihtoehtoja ei ole.

Kun sitten viettää koko työpäivän maski naamalla ja koko ajan puhuen, ei paljon naurata.

Varmasti maskien käytön jatkoa kannattavat ne, jotka pitävät sitä vain esim kaupassa ?

Vierailija
7/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä masien kanssa pitää kulkea vielä. Koronapandemian jälkeenkin masit kaipaavat edelleen seuraa. Älä hylkää masia.

Vierailija
8/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko kaikkeen tekemiseesi valtion suosituksen? Noudatatko myös ruokailu-, liikunta- ja vaikkapa alkoholisuosituksia? Alatko ylensyömään ja -juomaan, sekä lopetat liikunnan, jos suosituksista luovutaan?

Vierailija
9/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti maskien käytön jatkoa kannattavat ne, jotka pitävät sitä vain esim kaupassa ?

Irrtum! Minä käytän sitä oikeastaan vaan kaupassa. Ja koko typeryys ottaa päähän!

Vierailija
10/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositusten orjat kirjoitti:

Tarvitsetko kaikkeen tekemiseesi valtion suosituksen? Noudatatko myös ruokailu-, liikunta- ja vaikkapa alkoholisuosituksia? Alatko ylensyömään ja -juomaan, sekä lopetat liikunnan, jos suosituksista luovutaan?

Minä itse olisin tietty ilman, mutta on olemassa ns. sosiaalinen pakko ("motkotus").

Vierailija
11/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa kyllä ihan jokainen itse päättää tästä asiasta. Kaikista näistä typeristä suosituksista voisi luopua, mutta voisi sitten ymmärtää myös niitä, jotka haluavat jatkaa maskin käyttöä tai esim. etätöitä, jos ne mahdollisia.

Vierailija
12/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olisin tietty ilman, mutta on olemassa ns. sosiaalinen pakko ("motkotus").

Olen ollut koko ajan ilman maskia, eikä yksikään ihminen ole missään motkottanut asiasta. Ei ulkona, ei kaupassa, eikä edes bussissa tai junassa.

Vierailija
13/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle vaan kukaan motkota. Pandemian alussa vastaan tuli vihaisesti silmiään tihrustavia täti-ihmisiä, muttei niistä yksikään tuijotuskisassa pärjännyt. Puhumattakaan, että olisivat sanoneet jotain.

Vierailija
14/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tuo yleinen maskijankkaus loppuu Suomessa? Ihan jo sana MASKI on raivostuttava. Se tarkoittaa naamaria, auton sitä etuosaa sekä sitä, kun näyttelijöille tälläkään meikkiä naamaan.

Lisäksi en käsitä miksi v...ssa pitää jankuttaa niin sairaasti. Kaksi vuotta eikä loppua näy!! En käytä "MASKIA", laki ei velvoita minua.

Vierailija
15/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄLLÄTÄÄN

Vierailija
16/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaskiSUOSITUS eli voit käyttää tai olla käyttämättä kuten tähänkin saakka. Uskotko aina kaikkia suosituksia?

Vierailija
17/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mutta yksilöön kohdistuvaa pakkoa määrätty yhtä hepposin perustein kuin tämä?

Vierailija
18/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että päättäjiemme joukossa on runsaasta maskifetistejä.

Vierailija
19/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitkitetään tarkoituksella. Aina kun näyttää siltä, että ihmisiä alkaa kyllästyttää taiuseammat kyseenalaistavat maskisuosituksen jatkamisen, silloin lupaillaan, että ollaan aikeissa poistaa pian. Näin saadaan turhautuneet "jaksamaan vielä hiukan", ja sitten kun asia unohtuu, kaikessa hiljaisuudessa vaan jatketaan maskisuositusta - kunnes yleinen ärtymys alkaa seuraavan kerran nousta. Pieniä lupauksia ilmaan heittelemällä saadaan ihmisten kärsivällisyys venymään. Nyt lupailtiin maskisuositukseen muutoksia jo viime viikolla - mitään ei tullut, ja sitten kun joku lypsi esiin ne mahdolliset muutokset, ne olivat lähinnä kosmeettista sanatason viilausta, mitkä eivät muuttaisi käytäntöjä mitenkään.

Vierailija
20/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään mutta yksilöön kohdistuvaa pakkoa määrätty yhtä hepposin perustein kuin tämä?

Mutta kun eihän tämä edes ole mikään pakko, vaan suositus. Kaksi eri asiaa. Sitten on toki myös 'pakkoja', jotka eivät velvouta mihinkään.