Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tuo yleinen masisuositus loppuu Suomessa oikein?

Vierailija
21.09.2021 |

Eikö tuosta voisi jo luopua?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään mutta yksilöön kohdistuvaa pakkoa määrätty yhtä hepposin perustein kuin tämä?

Ei. Kaikkien muiden koronatoimien kohdalla on korostettu, että niiden täytyy olla ehdottoman välttämättömiä. Maskisuositus kuitenkin on aika kevein perustein olemassa, ja onhan jotkut joskus lipsauttaneetkin, että se on lähinnä symboli ja varmuuden vuoksi. En todellakaan usko, että mikään taho osaisi perustella, miten näin laaja ja paikoin hyvin ehdoton maskisuositus on suoranaisesti välttämätön.

Vierailija
22/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään mutta yksilöön kohdistuvaa pakkoa määrätty yhtä hepposin perustein kuin tämä?

Mutta kun eihän tämä edes ole mikään pakko, vaan suositus. Kaksi eri asiaa. Sitten on toki myös 'pakkoja', jotka eivät velvouta mihinkään.

Joillain työpaikoilla ja kouluissa on käytännössä maskipakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tosi paljon, kun aina sanotaan kuinka on henkilökohtainen valinta. Monissa työpaikoissa on maskipakko. Kyllä, pakko. On ilmoitettu, että vaihtoehtoja ei ole.

Kun sitten viettää koko työpäivän maski naamalla ja koko ajan puhuen, ei paljon naurata.

Varmasti maskien käytön jatkoa kannattavat ne, jotka pitävät sitä vain esim kaupassa ?

Voit ilmoittaa, että et noudata pakkoa etkä enää pidä maskia. Mitä ne muka siellä voivat?

Vierailija
24/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositusten orjat kirjoitti:

Tarvitsetko kaikkeen tekemiseesi valtion suosituksen? Noudatatko myös ruokailu-, liikunta- ja vaikkapa alkoholisuosituksia? Alatko ylensyömään ja -juomaan, sekä lopetat liikunnan, jos suosituksista luovutaan?

Minä itse olisin tietty ilman, mutta on olemassa ns. sosiaalinen pakko ("motkotus").

Olen ollut koko ajan ilman maskia, eikä yksikään ihminen ole missään motkottanut asiasta. Ei ulkona, ei kaupassa, eikä edes bussissa tai junassa.

Huoh! Naisystävä.

Vierailija
25/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan katsonut tarpeelliseksi noudattaa suositusta.

Vierailija
26/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että päättäjiemme joukossa on runsaasta maskifetistejä.

Päättäjät eivät itse joudu maskeja käyttämään. Mutta heitä miellyttää ajatus, että kansa saadaan kulkemaan maskit naamalla, jotkut jopa suurimman osan valveillaoloajastaan. Päättäjiä ilmeisesti kutkuttaa ajatus, että he saavat omalla päätöksellään ihmiset toimimaan noin. Sen vuoksi suositusta on niin vaikea purkaa, koska vallantunne kiihottaa.

Vierailija
27/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että loppuu niin ei tarvis töissäkään laittaa. Muualla en käytä. No okei, lentokoneessa ja toiv loppuu sieltäkin pian suositus.

Vierailija
28/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas nauratti, Prisma on täynnä maskihysteerikkoja ja olen paikkakunnalla jossa pahimmillaan oli ehkä 2 sairastunutta.

Vierailija
29/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin työnantaja velvoittaa käyttämään maskia, alkaa niin tökkimään kun työ ei ole mitään toimistossa istumista vaan ihan fyysistä työtä. Mun mielestä maskisuositus vois jatkossa muuttua niin, että kaikki jotka haluaa käyttää maskia, saa toki käyttää sitä, mutta ns. Velvoite päättyisi.

Vierailija
30/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski= KUONOKOPPA ihmisille joille alkaa riittää ja jotka ajattelevat omilla aivoillaan.

Mulla on astma,ja vaikka ei olisikaan en ole niin tyhmä lammas että edes harkitsisin käyttämään.

2 vuotta on nyt tää naurettava "suositus" ollut,milloinkohan tulee taas seuraava "variantti "?

Jatkavat niin kauan kun tarpeeksi moni tajuaa mitä kusetusta meille syötetään. Jos silloinkaan...

Vierailija
31/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositusten orjat kirjoitti:

Tarvitsetko kaikkeen tekemiseesi valtion suosituksen? Noudatatko myös ruokailu-, liikunta- ja vaikkapa alkoholisuosituksia? Alatko ylensyömään ja -juomaan, sekä lopetat liikunnan, jos suosituksista luovutaan?

Minä itse olisin tietty ilman, mutta on olemassa ns. sosiaalinen pakko ("motkotus").

Ei tämä ole kuin omassa päässäsi. Ei tuolla kukaan enää sano mitään vaikka sanoisikin mitä tuntemattomien sanomisilla on merkitystä. Kyllä nämä hulluimmat on jo moneen kertaan piikitetty muutenkin. Ei heillä ole varaa enää pelätä toimivalla rokotteella ketään. Viime keväänä piti vielä muutama urpo hiljentää mut sen jälkeen on rättinaamat olleet hyvin hiljaa.

Vierailija
32/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut heitettiin viime viikolla metrosta koska ei ollu sitä helvetin maskia. Tuli tarkastajat, sano etten voi jatkaa matkaa koska ei oo maskia.

"Joukkoliikenteessä on maskipakko!!!"

Ei ole. Eikä muuten auttanu kun sanoin että terveydellisistä syistä en käytä (ahdistaa henkeä ja kun kastuu ahdistaa potenssiin 100).

Menin sitten seuraavalla metrolla. Raivostuttava toi saakelin maskipakkokuulutus ja maskifanien mulkoilu!

Vierailija
33/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että lopetatte sen maskiroskan tuottamisen välittömästi.

Vierailija
34/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuajallakin pitää sössöttää se maskia päässä, samoin muissa julkisissa palveluissa (esim. Kela ja terveyskeskus). Ei oo kiva keskustella kun maski on tiellä ja kyllä, se on erittäin epämiellyttävää ja täysin naurettavaa.

Vierailija
35/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut heitettiin viime viikolla metrosta koska ei ollu sitä helvetin maskia. Tuli tarkastajat, sano etten voi jatkaa matkaa koska ei oo maskia.

Ei ole. Eikä muuten auttanu kun sanoin että terveydellisistä syistä en käytä (ahdistaa henkeä ja kun kastuu ahdistaa potenssiin 100).

Menin sitten seuraavalla metrolla. Raivostuttava toi saakelin maskipakkokuulutus ja maskifanien mulkoilu!

Tee valitus. Tarkastajat toimivat väärin.

Vierailija
36/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että tuo tapahtui. Ei mene läpi.

Vierailija
37/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa käyttöä siviilissä ja työpaikalla vaikka suositus loppuisi. Ei tarvii kenenkään kattoo mun rumaa naamaa :)

Vierailija
38/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten tapahtui. Enkä ollu ainoa matkustaja joka lensi ulos, tarkastajat käskivät myös muita maskittomia jäämään pois.

Ilmeisesti vähän liian virkaintoisia tarkastajia kun ei riittäny että on voimassa oleva lippu?

Vierailija
39/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten tapahtui. Enkä ollu ainoa matkustaja joka lensi ulos, tarkastajat käskivät myös muita maskittomia jäämään pois.

Ilmeisesti vähän liian virkaintoisia tarkastajia kun ei riittäny että on voimassa oleva lippu?

Valitusta HSL:lle. Ei tarkastajilla ole valtuuksia poistaa maskittomia kyydistä. Olen itse törmännyt junassa maskifanaatikkoon konnariin, joka yritti pakkomyydä kertakäyttömaskin.

Vierailija
40/54 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakkee passillamme vapautenne!

Ostakkee passillamme vapautenne!

Ostakkee.

Muuten te kuoletta!

Muuten te kuoletta!

Ostakkee vapautenne!