Piikittelevä työkaveri
Jostakin syystä hän on ottanut minut hampaisiinsa ja jatkuvasti piikittelee minua. Mulla on mitta ihan napsahtamista vailla valmis, mutta mitä sanon hänelle seuraavalla kerralla?
Hän ei ymmärrä mitään asioita (koskaan) mistä minä pidän, esim. kahvista kerran väänsi kahvitauolla kaikkien kuullen että jatkossa ostetaankin sitten presidenttiä kun erehdyin sanomaan että juhla mokka on hyvää. Tykkään iholla-sarjasta, hän ei voi ymmärtää ihmisiä jotka katsoo sitä ohjelmaa. Noi on ihan pisara meressä.
Kommentit (19)
Jätä omaan arvoonsa arvottomaan. Painu muualle sekopäisestä työpaikasta, jos suinkin vain voit.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:38"]Hyökkäys on paras puolustus, eli piikittele takaisin.
[/quote]
Ei, vaan välinpitämättömyys ja mairea hymy. :)
Koita olla välittämättä tai ainakin näyttämättä sitä, ja keksi sopivia letkautuksia hänen piikittelystään. Koita saada kiinni siitä, että haluaa vain ilkeillä eikä itse ole kovin kummoinen tyyppi.
Mutta jos tyyppi äityy pahemmaksi tai omat hermosi alkavat pettää, kerro esimiehelle ja vaadi tilanteeseen puuttumista. Se on heidän velvollisuutensa.
Itselläni on myös kokemusta vastaavasta. Tämä henkilö oli kahden kesken olevinaan oikein ystävää, mutta isommassa porukassa mitätöi kaiken sanomani ja koitti parhaansa mukaan saattaa sanomisiani hölmöön valoon, saada minut kuulostamaan tyhmältä jne. Oikein perinteistä kiusaamista siis, luonnehäiriöinen tapaus kyseessä. Onneksi ei tarvitse enää olla samassa työpaikassa.
Mulla oli kerran samanlainen tilanne. Mä kysyin k.o. ihmiseltä kaikkien kuullen, että miksi hän vittuilee mulle. Akka ei saanut sanaakaan suustaan. Se vittuilu loppui siihen. Lyö luu kurkkuun heti, muuten jos annat hänen jatkaa, joudut kiusatuksi. Näytä heti vahvuutesi ja iske takaisin. Rohkeita ja vahvoja ihmisiä ei kiusata.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:40"]
Painu muualle sekopäisestä työpaikasta, jos suinkin vain voit.
[/quote]
Ai lopputili kun työkaveri piikittelee.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:45"]
Koita olla välittämättä tai ainakin näyttämättä sitä, ja keksi sopivia letkautuksia hänen piikittelystään. Koita saada kiinni siitä, että haluaa vain ilkeillä eikä itse ole kovin kummoinen tyyppi.
Mutta jos tyyppi äityy pahemmaksi tai omat hermosi alkavat pettää, kerro esimiehelle ja vaadi tilanteeseen puuttumista. Se on heidän velvollisuutensa.
Itselläni on myös kokemusta vastaavasta. Tämä henkilö oli kahden kesken olevinaan oikein ystävää, mutta isommassa porukassa mitätöi kaiken sanomani ja koitti parhaansa mukaan saattaa sanomisiani hölmöön valoon, saada minut kuulostamaan tyhmältä jne. Oikein perinteistä kiusaamista siis, luonnehäiriöinen tapaus kyseessä. Onneksi ei tarvitse enää olla samassa työpaikassa.
[/quote]
Juuri näin, hän on ihan samanlainen kuin tämä kuvailemasi. Kaksin niin mielin kielin mutta sitten porukassa on piru irti. Olen koittanut olla välittämättä mutta mulla alkaa keittää yli, ihan ahdistaa välillä kun niin ottaa pannuun. Mulla on tuo tilannetaju vaan aika heikko, eikä osaa keksiä takaisin Heti jotakin nasevaa vastavetoa. Siihen tarvitsisin apuja. Sen kyllä tiedän etten tuolle tasolla laskeudu, että alkaisin mollaamaan hänen pitämistään asioista, niinkuin hän tekee nyt minulle. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:50"]
Mulla oli kerran samanlainen tilanne. Mä kysyin k.o. ihmiseltä kaikkien kuullen, että miksi hän vittuilee mulle. Akka ei saanut sanaakaan suustaan. Se vittuilu loppui siihen. Lyö luu kurkkuun heti, muuten jos annat hänen jatkaa, joudut kiusatuksi. Näytä heti vahvuutesi ja iske takaisin. Rohkeita ja vahvoja ihmisiä ei kiusata.
[/quote]
Sanoitko ihan suoraan noin :) ? Et arvaa kuin mun tekisi mieli sanoa noin, en vain ole uskaltanut. Respect! Ap
Oletko alalla missä kilapailu on kovaa? Silloin paras keino on vaan hymähtää ja kirjaimellisesti kääntää selkänsä ja poistua tilanteesta. Muunlainen reagointi antaa vaan lisää vettä myllyyn.
Tuollainen tyyppi on ainakin yksi pienisilmäinen ja tummatukkainen myyjä. Pidän häntä aika yksinkertaisena:)
Enkä oikein viitsisi "loukata" häntä sanomalla asioista suoraan, sillä uskon hänen kokevan itsensä jo tarpeeksi pieneksi seurassani, siksihän hän noin tekee.
Raasuparka;)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:02"]
Tuollainen tyyppi on ainakin yksi pienisilmäinen ja tummatukkainen myyjä. Pidän häntä aika yksinkertaisena:)
Enkä oikein viitsisi "loukata" häntä sanomalla asioista suoraan, sillä uskon hänen kokevan itsensä jo tarpeeksi pieneksi seurassani, siksihän hän noin tekee.
Raasuparka;)
[/quote]
Onko tämä se jonka sormet haisevat perseeltä?
Mutta Ihollahan on ihan paska sarja? Vedä turpaan sitä parkkipaikalla työpäivän päätteeksi. Murskaat vasemman käden sormet ja sano että seuraavaksi menee oikean käden, jollei käytös ala muuttua. Juuri ennen positumista monotat hänen autostaan peilin irti ja sanot että seuraava tulee sitten suuhun. Sitten vaan toteat heleästi että huomisiin.
Luulin että tässä ketjussa puhutaan siitä, että sun työkaveri vetää suonensisäisiä työaikana.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:23"]
Luulin että tässä ketjussa puhutaan siitä, että sun työkaveri vetää suonensisäisiä työaikana.
[/quote]
Minun pitäisi niitä vetää vapaa-ajalla että pystyisin katsomaan Iholla-sarjaa.
Raasuparka;)
[/quote]
Tää taitaa olla mun entinen työkaveri!Sellainen pitkähiuksinen kiilusilmä.
Katsot kulmat kurtussa ja hymy suussa, pää kallellaan tyypin sanomisia. Siihen tyyliin, kuin lapsien, vammaisten tai eläinten toilailuja katsotaan. Ja päälle tyyliin: "Voi sua, miten sulla on edes aikaa huomioida tuollaisia asioita? Hehe, oispa mullakin :)" ja poistut paikalta.
Jos äityy pahaksi, niin kysy suoraan muiden edessä, että mitä sanomisillaan tarkoittaa ja miksi jaksaa vittuilla päivästä toiseen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:43"]
Raasuparka;)
[/quote]
Tää taitaa olla mun entinen työkaveri!Sellainen pitkähiuksinen kiilusilmä.
[/quote]
Kiilusilmä? :D Onko oikein vilkas katse ja aivot silmien takana pohtivat kuumeisesti, miten tuon saisi taas nolattua ja miten sen kustannuksella pääsisi nauramaan?
Ap- Täällä numero 6. Kyllä sanoin. Se auttoi omalla kohdallani. Pidä puolesi, äläkä anna kenenkään kävellä ylitsesi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä kokeilla noin julkisesti. Olen kyllä jo kerran kokeillut kahden kesken ja kesti pari viikkoa, kun oli ns. Normikäytös.
Hyökkäys on paras puolustus, eli piikittele takaisin.