Mitä teillä syödään isänpäivänä?
Kommentit (26)
Aamiaista en ole vielä miettinyt...
Päivällinen: alkupaloiksi herkkuja joita olen tuonut Italiasta ja Kroatiasta: salamia, kuivalihaa, marinoituja herkkuja (artisokan sydämiä, paprikoita, oliiveja), bruschettoja eri päällisillä.
Pääruuaksi possun noisetteja, valkosipuliperunoita ja salaattia
Sitten juustoja hunajassa marinoitujen saksanpähkinöiden ja kuivattujen valkoisten viikunoiden kanssa ja vuohenjuustoa mustan tryffelin kanssa.
Jälkkäriksi tyttäret tekevät minttudomino-suklaa/mansikkamoussekakun
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:23"]
Aamiaiseksi kahvia ja lohivoileipiä. Päivälliseksi uusia perunoita, lohta, kanamunakastike ja salaattia. Ja sitruunainen moussekakku jälkkäriksi kahvien kera.
[/quote]Mistä saatte uusia perunoita?
[/quote]
En ole edellinen mutta mä pakastan kesällä pikkuperunoita aina joulua varten. Kiehautan ihan pari minuuttia ja jäähdytän nopeasti ennen pakastamista.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:24"]
Punaviinissä haudutettua kanaa, metsäsienirisottoa ja vihreää salaattia. Jälkkäriksi kakkukahvit. Aluksi kilistämme kuoharilla, ruoan kanssa punaviiniä. Paikalla meidän perhe ja mun vanhemmat.
[/quote]
Ah, punaviinikana on ihanaa - mun äiti teki sellaista aina mun lapsuudessa. Tosin siinä oli sipulit ja perunat jo liemessä mukana eli eri lisuketta ei tarvittu. Kiitos muistutuksesta, pitääkin tehdä joku päivä!!
Tehdään miehen lempparia: makaronilaatikkoa.
Aamulla pekonia ja munia. Kinuskikakku tehdään yhdessä.
Katotaan mihin ravintolaan se isä meidät vie.
Paksua ja lämmintä uunilenkkiä kosteaan lihikseen työnnettynä......mmmmm herahtaa vesi ihan kielelle ja muuallekkin ;)