Miksi pidät niin kauheana asiana sitä, että..
..kaikki eivät käy päivittäin suihkussa? Nyt sinulla on mahdollisuus perustella näkemyksesi.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:25"]
Höh. Mä pesen hiukset n. 2-3 kertaa viikossa ja suihkussa käyn joka toinen päivä. Tekee hiuksillekin tosi hyvää, jos niitä ei pese joka päivä. Pysyvät paljon pidempään puhtaanakin, eivätkä rasvoitu. Joskus jos olen pelkästään kotona (tai käyn ehkä kerran jossain lähisiwassa muttei muuta) niin saattaa mennä 2-3 päivää, etten käy suihkussa. Silti en haise hielle tai edes pahalle. En edes muista milloin olisin viimeksi haistanut oman hikeni hajun. Ps apteekista saa deodoranttia, jota tarvitsee laittaa vain kerran viikossa! Peittää silti hien hajun kokonaan koko viikon ajalta. Toimii oikeasti.
[/quote] Oho?! Onko tuo joku tosi kallis deodorantti vai?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:37"]
Ehkä koska itse urheilen 1-2 kertaa päivässä ja peseydyn joka treenin jälkeen, on vaikee kuvitella ettei olisi lähes koko ajan suihkunraikkaadsa tilassa. Ei kai siinä ole ongelmaa jos hiki ei haise ja vanhemmitenhan aineenvaihdunta kai hidastuukin, mutta on todella ajattelematonta ja epäkohteliasta muita kohtaan hengailla hien häivähdyksenkin hajuisena toisten seurassa
[/quote]
Eli jos joku haisee vähänkin, siis oikeasti vähän, hieltä, hän on mielestäsi törkyinen ja epäkohtelias? Olet siis itsekin kokoajan lutraamassa, ettet vain itse sitten haise vähääkään? Mitenkäs kesällä, kun on helle, tai talvella kun pukeutuu ensin kovalle pakkaselle ja tulee sitten sisälle? Siinähän tulee vähän kuuma ja hiki, ennenkuin saa vaatteet pois, menetkö silloinkin suoraapäätä suihkuun?
Muijaa ei enää seksi kiinnosta, joten ei tarvi niin paljon huolehtia hygieniasta.
minun on vaikea ymmärtää sitä, että käy suihkussa/peseytyy 2-3 päivän välein, koska itse joudun käymään yleensä joka päivä. Ymmärrän kyllä että joillakin ei ole fyysistä työtä ym, mutta itsellä kun on, niin päähän on jäänyt sellainen fiilis että tottakai ihmiset käy joka päivä pesulla, muutenhan ne on likaisia ja haisee. VAIKKA tiedän ettei joidenkn tarvitse käydä kuin 3 päivän välein ja ovat varmasti yhtä puhtaita ja ei-haisevia kuin minä.
Ärsyttää kun ihmiset kirjoittavat usein apteekin antiperspiranteista sun muista että toimii oikeasti. No riippuu ihan ihmisestä, minulla ei ainakaan toimi! Joudun hikoilun vuoksi (hikoan varsinkin kainaloista liikkumattakin) käymään suihkussa 2 kertaa päivässä ja pestä kainaloita vielä useammin.
Käytän absolut torria (erittäin kuiva) kallis pikku putkilo apteekista jossa lukee että kerran viikossa ja toimii.. Juu ei. Käytän sitä kaksi kertaa PÄIVÄSSÄ ja korkeintaan tunti laiton jälkeen (ilman liikuntaa) haisee aivan järkyttävä hien lemu, sellainen josta tulee mieleen ettei joku olisi peseytynyt päiviin..Kun edes kävelen löyhkä tulee minuutissa. Triple dry freshiä on myös tullut käytettyä (kuten joka ikistä apteekista löytyvää tuotetta, ja muistakin kaupoista kaikki tuotteet tietty).
Ja tuo triple drykaan ei auta yhtään, hienhaju tulee alle tunnissa laitosta, illallakin. Mikään ei vaan auta kaikkia. Jossain keskustelussa joku neropatti sanoi että "jos käyttää vaikka apteekista saatavaa triple dryta niin ei varmasti haise!" Haha! Ei auta minulla yhtään! Joidenkin on vain hankala ymmärtää että liikahikoilu on todellista joillakin, eikä absolut torrit sun muut auta OLLENKAAN. Argh ärsyttää kun ihmiset minullekin aina sanovat "no oletkos kokeillut sitä ja sitä?" No tietysti olen mutta mikään ei auta koska on ongelmia!!!
Kiva niille jotka voivat olla päiviä peseytymättä, minun täytyy peseytyä useita kertoja päivässä (kainaloista) tai haisen kuolemalle käsien alta... Saan vihaisia katseita ulkona ihmisiltä jotka kävelevät vieressäni vaikka pesusta tunti ja kaikki vahvat aineet kainaloissa... Mikään ei auta. Märkää ja haisevaa on aina. Paitsi se luxus vartti, puoli tuntia suihkusta ja aineiden laiton jälkeen JOS istun paikallani ne minuutit. Älkää aina tuomitko ulkona hielle haisevia, en uskalla kohta mennä ulos enää. Ymmärtäkää, että jotkut ovat kokeilleet aivan kaikkea ja kaikkia aineita ja peseytyvät hyvin usein mutta ei silti auta jos on vakava liikahikoilu.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:20"]Ärsyttää kun ihmiset kirjoittavat usein apteekin antiperspiranteista sun muista että toimii oikeasti. No riippuu ihan ihmisestä, minulla ei ainakaan toimi! Joudun hikoilun vuoksi (hikoan varsinkin kainaloista liikkumattakin) käymään suihkussa 2 kertaa päivässä ja pestä kainaloita vielä useammin.
Käytän absolut torria (erittäin kuiva) kallis pikku putkilo apteekista jossa lukee että kerran viikossa ja toimii.. Juu ei. Käytän sitä kaksi kertaa PÄIVÄSSÄ ja korkeintaan tunti laiton jälkeen (ilman liikuntaa) haisee aivan järkyttävä hien lemu, sellainen josta tulee mieleen ettei joku olisi peseytynyt päiviin..Kun edes kävelen löyhkä tulee minuutissa. Triple dry freshiä on myös tullut käytettyä (kuten joka ikistä apteekista löytyvää tuotetta, ja muistakin kaupoista kaikki tuotteet tietty).
Ja tuo triple drykaan ei auta yhtään, hienhaju tulee alle tunnissa laitosta, illallakin. Mikään ei vaan auta kaikkia. Jossain keskustelussa joku neropatti sanoi että "jos käyttää vaikka apteekista saatavaa triple dryta niin ei varmasti haise!" Haha! Ei auta minulla yhtään! Joidenkin on vain hankala ymmärtää että liikahikoilu on todellista joillakin, eikä absolut torrit sun muut auta OLLENKAAN. Argh ärsyttää kun ihmiset minullekin aina sanovat "no oletkos kokeillut sitä ja sitä?" No tietysti olen mutta mikään ei auta koska on ongelmia!!!
Kiva niille jotka voivat olla päiviä peseytymättä, minun täytyy peseytyä useita kertoja päivässä (kainaloista) tai haisen kuolemalle käsien alta... Saan vihaisia katseita ulkona ihmisiltä jotka kävelevät vieressäni vaikka pesusta tunti ja kaikki vahvat aineet kainaloissa... Mikään ei auta. Märkää ja haisevaa on aina. Paitsi se luxus vartti, puoli tuntia suihkusta ja aineiden laiton jälkeen JOS istun paikallani ne minuutit. Älkää aina tuomitko ulkona hielle haisevia, en uskalla kohta mennä ulos enää. Ymmärtäkää, että jotkut ovat kokeilleet aivan kaikkea ja kaikkia aineita ja peseytyvät hyvin usein mutta ei silti auta jos on vakava liikahikoilu.
[/quote]
Ootko käynyt lääkärissä?
Eihän tuo ole normaalia,puhdas tuore hiki ei saa haista.
joo, käyttäkää vaan niitä hikirauhasten tukkivia alumiinidödöjä!
milläs te sen ihanan posliinipillunne pesette?
ai niin, eihän sitä tartte pestä kun ei ole niitä karvoja.
Siksi kun työpaikallani on useita todella pahasti hieltä haisevaa tyyppiä. Eivät varmasti itse tajua haisevansa. En tosin tiedä kuinka usein käyvät suihkussa, mutta eivät ainakaan joka päivä.
Mieluummin tosin haistelen hikeä kuin hajusteita; jälkimmäisestä tulee pää kipeäksi, ensiksi mainittu on vain häiritsevää.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:20"]
Ärsyttää kun ihmiset kirjoittavat usein apteekin antiperspiranteista sun muista että toimii oikeasti. No riippuu ihan ihmisestä, minulla ei ainakaan toimi! Joudun hikoilun vuoksi (hikoan varsinkin kainaloista liikkumattakin) käymään suihkussa 2 kertaa päivässä ja pestä kainaloita vielä useammin.
[/quote]
Mullakaan ei tunnu melkein mikään dödö auttavan. Joskus löydän jonkun toimivan, mutta se lakkaa vaikuttamasta tietyn ajan kuluttua ja pitää etsiä uusi tai kärvistellä toimimattoman kanssa. Muualta kuin kainaloista en sitten oikein hikoilekaan.
En pidä kauheana asiana, enkä ole mikään hygieniafriikki millään saralla, mutta kun usein löyhähtelee kassajonossa ja muualla pesemättömät ja hienhajuiset kansalaiset. Koska omat läheiseni tai minä emme haise, oletan, että haju johtuu liian harvasta peseytymisvälistä. Kun netissä keskustelevia ei haista, olen joskus skeptinen saunanraikkaina puoli viikkoa pysyvien väitteistä.
Ei ole pakko käydä suihkussa joka aamu mutta kasvot, kainalot, hampaat ja alapää on pestävä ihan joka aamu ennen ihmisten ilmoille menoa. Joidenkin on hyvä pestä jalatkin sillä jalkahikikin haisee aika kammottavalle.
Kyllä muut ihmiset haistavat jos et ole peseytynyt. Sille ei vaan voi mitään mutta ihan kaikki ihmiset hikoilevat ja erittävät hajuja. Monet luulevat etteivät haise kun eivät itse haista mitään ja luulevat etteivät hikoile kun eivät huomaa hikeä mutta vakuutan, että siitä huolimatta muut ihmiset kyllä haistavat kuka on jättänyt peseytymisen väliin.
Minusta on erittäin epäkohteliasta lähteä toisten joukkoon peseytymättä. Ja puhtaat vaatteet tietysti kuuluvat myös asiaan. Pikkarit ja sukat vaihdetaan joka päivä ja rintaliivit joka toinen tai kolmas päivä tai jopa joka päivä jos hikoilee voimakkaammin. Hiukset pitää myös pestä niin usein, että selvästi näkyvää rasvaisuutta ei ole.
Ihmettelen näitä ketjuja lukiessa, että eikö ihmisille enää ollenkaan opeteta hygieniaa edes terveystiedon tunneilla. Mun maalaistalosta kotoisin oleva äitinikin osasi neuvoa minua peseytymään joka aamu.
Höh. Mä pesen hiukset n. 2-3 kertaa viikossa ja suihkussa käyn joka toinen päivä. Tekee hiuksillekin tosi hyvää, jos niitä ei pese joka päivä. Pysyvät paljon pidempään puhtaanakin, eivätkä rasvoitu. Joskus jos olen pelkästään kotona (tai käyn ehkä kerran jossain lähisiwassa muttei muuta) niin saattaa mennä 2-3 päivää, etten käy suihkussa. Silti en haise hielle tai edes pahalle. En edes muista milloin olisin viimeksi haistanut oman hikeni hajun. Ps apteekista saa deodoranttia, jota tarvitsee laittaa vain kerran viikossa! Peittää silti hien hajun kokonaan koko viikon ajalta. Toimii oikeasti.