Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitaja ja alan vaihto

Vierailija
06.11.2014 |

Melkein 20 vuotta "uraa" sairaanhoitajana takana. Lähdin alalle aikoinaan puolittain vahingossa. Paloa hoitotyöhön ei ollut, mutta opiskelujen myötä aloin pitämään työstä. Olen ollut nyt muutaman vuoden aivan kyllästynyt sairaalamaailmaan, surkeaan palkkaukseen (27000€/vuosi bruttona) ennen kaikkea kyllästynyt huonoon ilmapiiriin, lääkärien "jumaluuteen" ja heidän palvontaan. Heidän jatkuvaan valitukseen rahan puutteesta ja verojen maksamisesta. Ja tietenkin siihen, ettei hoitajia arvosteta Suomessa.
Olen siis miettinyt alan vaihtoa, mutta en tiedä mitä se voisi olla. Ehdotuksia? Minne nelikymppinen voisi vielä mennä opiskelemaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutiksi, Hki tai Kuopio, palkka noin 2500-2700 e/kk apteekkisektorilla.

Vierailija
2/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke-edustaja. Mun mutsi on entinen mielisairaanhoitaja tai mikä mielenterveyshoitaja se nykyisin on, ja nykyinen lääketehtaan edustaja. Tekee puhelinduunia ja matkustaa muutaman pitemmän reissun kuukaudessa. Tienaa vuodessa parhaimmillaan about 80 000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi tai sosiaalityöntekijä? Sosiaalityöntekijä on yliopistokoulutus ja palkka ihan ok n.3000e/kk -verot. Ite oon miettiny noita, tykkään tehdä erilaisten ihmisten kanssa töitä :) Farmaseutin hommaakin mietin, mutta pidemmän päälle varmaan tylsää..pitkälti samaa asiakaspalvelua päivästä toiseen. Tosin on farmaseutteja esim. sairaaloissakin, mutta silti..sosiaalipuolella työmahdollisuuksia on enemmän.

T:sh jolla myös alanvaihto edessä.

Vierailija
4/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke-edustajan homma olisi ihan kiinnostavaa, mutta niihin on nykyään erittäin vaikea päästä.

Vierailija
5/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyön opettajaksi? Tai jos jatkaisit hoitotyön opintoja yliopistossa, voisit päätyä hallinto- tai suunnittelutehtäviin.

Vierailija
6/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskiksi, tai roska-auton kuljettajaksi. Myös pelikoodaajia (taitavia) tarvitaan!

Vierailija
7/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke-edustajaksi ei kannata tähdätä. Kilpailu kovaa ja stressaavaa, yt neuvotteluja, kilpaillaan kuka myy eniten, näitäkin hommia vähennetään jatkuvasti. Hirveän vaikea sanoa minne lähteä, sinustahan se on kiinni mikä kiinnostaa. Toki eri sairaalat ja osastot/hommat on erilaisia hoitajanakin. Kiinnostaisiko terveydenhoitajana työskentely esim. neuvolassa? Päivätyötä, perusterveet asiakkaat, ei juuri lääkäreitä paikalla.

Vierailija
8/16 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroja tai fysioterapeutti. Voisi perustaa oman praktiikan, jos ei halua olla muiden alainen. Voi syventää lapsiin, vanhuksiin, kehitysvammaiisin, onnettomuuden jälkeiseen kuntoutukseen jne. Ja sairaanhoitajan tutkinnosta olisi hommassa hyötyä.

Itse vaihdoin alaa oltuani vain 2v sairaanhoitajana. Lähdin yliopistoon ja opiskelin luonnonteitä FM-tutkinnon. Opintojen ohessa tein koko ajan sairaanoitajana keikkaa, joten pystyin rahoittamaan opinnot loppuun, vaikka opintotuki ei riittänytkään ihan loppuun asti (AMK-tutkinto vei tietty osan). Nyt olen teollisuudessa tutkijana kaukana potilastyöstä. Hoidan "asioita" en ihmisiä. Ihanaa! 

Vierailija
9/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palkkasi on noin huono? Pelkkää päivätyötä?

Vierailija
10/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:04"]Miten palkkasi on noin huono? Pelkkää päivätyötä?
[/quote]

Mullakin samaa luokkaa ja 3-vuorotyö..

Vierailija
12/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuollaisiin vuosituloihin kokopäivätyöläisenä.

Vierailija
13/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötä tekemällä saa kyllä sh 40 000e\ vuosi helposti

Vierailija
14/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vtussa voi olla noin surkea palkka?

Mä en tekisi päivääkään sh:N TYÖTÄ tuolla rahalla.

Naisvaltainen ala, siksikö?

Menkää lakkoon tai jotain?

Vierailija
15/16 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuosipalkka bruttona 35000 €, vuorotyö tk:ssa

Vierailija
16/16 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset