Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haaveilee Helsinkiin ja minua hirvittää

Vierailija
06.11.2014 |

Mieheni haaveilee Helsinkiin muutosta ja minä ajattelen Helsinkiä niin isona, liian isona kaupunkina. En osaa liikkua kaupungissa yhtään ja olen ihan ulapalla, mutta mies taas kuin kala vedessä. On asunut sielä muutaman vuoden ja syntynytkin kättärillä. Itse taas on niin urpo maalaisfiilis että miten ees pärjäisin niin isossa kaupungissa. Miksi Helsinkiin? Miksi Helsinki on sinusta ihana paikka asua?96

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että yli puolet asukkaista on muualta tulleita. Osa opettelee tuntemaan uuden kotikaupunkinsa ja osa kieltäytyy edes yrittämästä, mutta kaikille löytyy kaikkea. Jossain sivussa omakotialueella ei todellakaan ole liikennettä eikä ihmisiä tunkuun asti. Kaupassa voi käydä kauppakeskuksissa ja joka lähiöstä löytyy koulut ja kirjastot ja puistot. Täältä löytyy paremmat hiihtoladutkin kun monesta tuppukylästä, täällä ne pidetään lumettettuna, ajettuna ja valaistuna läpi talven ja täällä on jopa hiihtotunneli. Luonnonsuojelualueitakin, suota, hiidenkirnuja, pitkospuita, maatila, heinänkeruuta seipäisiin ja ladon ylisillä rivitanssia, kyllä, Helsingissä. Oikeasti ei tarvitse käydä koskaan keskustassa jos ei halua.

Vierailija
42/42 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:01"]Helsingissä asunnot ovat verrattain rumia, suhteettoman kalliita ja huonokuntoisia. Asuinalueiden viihtyisyyskin on vähän niin ja näin jos ei sitten ole varaa muuttaa Eiraan... joten jos asutte jollain pikkupaikkakunnalla, jossa asuminen on suhteellisesti edullisempaa niin en muuttaisi Helsinkiin. Varsinkin pienituloisille Helsinki on aika surkea paikka asua.
[/quote]

Mistä toi maalaisten käsitys huonokuntoisista asunnoista tulee? Olin kerran Raumalla erään raumalaisen miehen kanssa treffeillä ja se ei osannut lopettaa jauhamista siitä, miten Helsingissä asunnot ovat niin valtavan huonokuntoisia. Kyllä mun asunto on ainakin ihan hyvässä kunnossa ja kauniskin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan