Mies haaveilee Helsinkiin ja minua hirvittää
Mieheni haaveilee Helsinkiin muutosta ja minä ajattelen Helsinkiä niin isona, liian isona kaupunkina. En osaa liikkua kaupungissa yhtään ja olen ihan ulapalla, mutta mies taas kuin kala vedessä. On asunut sielä muutaman vuoden ja syntynytkin kättärillä. Itse taas on niin urpo maalaisfiilis että miten ees pärjäisin niin isossa kaupungissa. Miksi Helsinkiin? Miksi Helsinki on sinusta ihana paikka asua?96
Kommentit (42)
Helsingissä on kaikki. Bussimatkan päässä teatterit, museot, ravintolat, keikat. Meri, luonto. Ihmisiä, jos niitä haluaa tai täydellinen tuntemattomuus, jos sitä kaipaa. Lapsi voi harrastaa ihan mitä haluaa, ja aikuiset voi harrastaa mitä haluavat.
Työ, koulut, kaikki. Täällä on ihmisen hyvä asua.
No minäkin pelkäsin. Muutin itse pieneltä paikkakunnalta pohjoisesta 9vuotta sitten. En ole päivääkään katunut. Ei se ole mikään ongelma, ettei osaa liikkua, apuna on reittioppaita ja ei eksyminen ole vaarallista. Hassua edes mikä siinä nyt olikin niin pelottavaa. Aina lopulta perille on löytänyt vaikka alussa olikin paljon opettelemista.
Totut kyllä kahdessa viikossa siellä liikkumiseen. Ja nykyään on älypuhelimet joten vaikea kuvitella että kukaan kokonaan eksyisi.
Sinne vaan, jos ei muita esteitä ole. Helsinki pienenee silmissä kun sinne itse muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:48"]Helsingissä on kaikki. Bussimatkan päässä teatterit, museot, ravintolat, keikat. Meri, luonto. Ihmisiä, jos niitä haluaa tai täydellinen tuntemattomuus, jos sitä kaipaa. Lapsi voi harrastaa ihan mitä haluaa, ja aikuiset voi harrastaa mitä haluavat.
Työ, koulut, kaikki. Täällä on ihmisen hyvä asua.
[/quote]
Ja helkatin isot koulut lapsille. Muuten jees. Isot koulut ovat helvetistä yleensä
Tervetuloa, täällä on hyvä olla!
Kyllähän miehesi auttaa alkuun liikkumisen kanssa. Sehän on kuin seikkailu lähteä katselemaan uusia paikkoja:).
Tarkoittaako maala-asuminen tyhmyyttä? Ei Helsinkiin eksyminen tapa. Eikä Helsinki ole edes iso kaupunki.
Siellä mamujengit vaeltelee kaduilla ja pieksävät kantasuomalaisia. Ei kiitos.
Helsinki on pieni tuppukylä. terkuin 3 vuotta Shanghaissa ja 4 Nykissä. Ja nyt 6kk Helsingissä... eli tänne vaan, maaseutu alkaa heti kun ajaa max. 15 min mihin tahansa suuntaan.
Voin tunnustaa ettei helsinkiläisetkään tiedä kaikkia asioita ja mokaavat esim. reiteissä yms. Se on normaalia. Suurimmaksi osaksi asiat oppii, mutta aina ei muutoksissa pysy perässä. Se mokaaminen ei vaan tunnu miltään, kun täällä asuu.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:55"]Helsinki on pieni tuppukylä. terkuin 3 vuotta Shanghaissa ja 4 Nykissä. Ja nyt 6kk Helsingissä... eli tänne vaan, maaseutu alkaa heti kun ajaa max. 15 min mihin tahansa suuntaan.
[/quote]
Blaa blaa senkin maailmankansalainen, tässä ei nyt ollut kyse sinusta. Vai oliko?
Helsingissä asunnot ovat verrattain rumia, suhteettoman kalliita ja huonokuntoisia. Asuinalueiden viihtyisyyskin on vähän niin ja näin jos ei sitten ole varaa muuttaa Eiraan... joten jos asutte jollain pikkupaikkakunnalla, jossa asuminen on suhteellisesti edullisempaa niin en muuttaisi Helsinkiin. Varsinkin pienituloisille Helsinki on aika surkea paikka asua.
Blaah... Mä taas just haluaisin muuttaa Suomessa asuessa Helsinkiin täältä Tampereelta. Ärsyttää tämän kaupungin pienuus ja se, ettei täällä ole oikein mitään parempaa kauppaa tai kauppakeskusta. Mutta, meillä taas ei mies halua. Tasan ei käy onnenlahjat, jne...
Täällä on älyttömän kallista ja vaivalloista liikkua paikasta toiseen! Aina menee kamalasti aikaa!
Kaikki hajallaan, hirveä kävely keskustassa paikasta toiseen. Ei yhteisiä ajanviettopaikkoja kuten Tampereella, Turussa ja Oulussa tietyt puistot ja laituri, joihin on ihana mennä kesäiltana istuskelemaan.
Helsingissä paljon autoja, keskustassa hyvä kun eivät varpaille aja kun on niin ahdasta ja joka paikassa vain autoja, autoja, autoja.... Espoo ja Vantaa ovat autokaupunkeja.
Hki mielletään keskustaksi eli että pyöritään foorumin ja kampin kieppeillä. Suurin osa asukkaista asuu laajoilla omakotitalo- ja lähiöalueilla. Ihan samanlaista kuin missä tahans pikkukaupungissa: naapurit, ostari, lähipalvelut, tutut ihmiset, harrastukset...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:41"]
Mieheni haaveilee Helsinkiin muutosta ja minä ajattelen Helsinkiä niin isona, liian isona kaupunkina. En osaa liikkua kaupungissa yhtään ja olen ihan ulapalla, mutta mies taas kuin kala vedessä. On asunut sielä muutaman vuoden ja syntynytkin kättärillä. Itse taas on niin urpo maalaisfiilis että miten ees pärjäisin niin isossa kaupungissa. Miksi Helsinkiin? Miksi Helsinki on sinusta ihana paikka asua?96
[/quote]
Kerta muuttaa niin kannattaisiko muuttaa norjaan, ruotsiin, tanskaa tai keskieruooppaan? Miks vttussa pääkaupunkiseudulle?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:06"]
Blaah... Mä taas just haluaisin muuttaa Suomessa asuessa Helsinkiin täältä Tampereelta. Ärsyttää tämän kaupungin pienuus ja se, ettei täällä ole oikein mitään parempaa kauppaa tai kauppakeskusta. Mutta, meillä taas ei mies halua. Tasan ei käy onnenlahjat, jne...
[/quote]
Jaa minä taas olen muuttamassa Tampereelle. Siellä on metsää kivasti vieressä, vähemmän populaa ja Helsinkiin pääsee kuitenkin tarvittaessa bussilla halvalla.
En muuttaisi ikinä. Se kiire ja ruuhka ja pitkät välimatkat. Pulsut, narkkarit ja mamut.
Suosittelen. En muuttaisi mistään hinnasta enää pienempään kaupunkiin, ainakaan Suomessa. Isommat ympyrät laajentaa mieltä.
No, itse olen täällä Itä-Espoossa, mutta kuitenkin uskallan vastata. Kyllä Helsingissä pärjää, ei se siitä ole kiinni. Mieluummin kuitenkin asuisin maalla, mutta kun työmatkojen takia ei viitsi eikä jaksa.
Helsingissä on liikaa ihmisiä ja kaikkea.