minkälaista on olla miesvaltaisella työpaikalla naisena? (akateemiset)
Mietin tässä kuinka rentoa olisi olla jossain insinööritoimistossa tai IT-talossa, jossa valtaosa työkavereista olisi miehiä? Tarkoitan nimenomaan akateemisia töitä. Ei olisi riitoja, ilkeitä työkavereita, paskanpuhumista, kuppikuntia nje. Onko kellään kokemusta tälläisistä työpaikoista, erityisesti vähän vanhemmilla naisilla?
Kommentit (5)
Ihan tavallista, olen 45-vuotias DI (nainen). En tiedä kun minulla ei ole kokemusta naisvaltaisista työpaikoista. Joskus katselen kaiholla naisvaltaista naapuriosastoa, niillä tuntuu olevan tosi kivaa siellä. Toisaalta ei tuossa minunkaan hommassani tyhmää ole.
"Ei olisi riitoja, ilkeitä työkavereita, paskanpuhumista, kuppikuntia nje." => kyllä miehetkin tämmöistä osaavat jos niikseen tulee. On katteeton ennakkoluulo että olisi vain naisten hommaa tällainen.
Minulla on hauskaa ja pidän erityisesti siitä että asiat sanotaan suoraa. Kukaan ei puukota selkään.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:45"]
Minulla on hauskaa ja pidän erityisesti siitä että asiat sanotaan suoraa. Kukaan ei puukota selkään.
[/quote]
Niinhän sä luulet, odota vaan kun totuus paljastuu...
Mukava työ ja kivat työkaverit mutta kyllä ne miehet osaa juoruilun yms taidon ihan mainiosti :D
T. Insinööritoimiston ainut nainen
Kokemusta kansainvälisestä työpaikasta, paljon insinöörimiehiä. Olen itsekin akateeminen, mutten DI. Oli hauskojakin hetkiä, välillä en ymmärtänyt insinöörien logiikkaa. Paskanpuhumista oli, varsinkin suomalaisten kesken, myös miehillä. Muutamat naiset taisteli ukkojen huomiosta. Ei sen parempi kuin nykyinen naisvaltainen työpaikka.