Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko palauttaa tällaisen takin?

Vierailija
06.11.2014 |

Ostin 3 vkoa sitten suomalaiselta merkiltä talvitakin, maksoi alennuksessa vähän alle satasen. Käytin takkia kaksi kertaa, kun vetoketju "meni sijoiltaan" eli repsotti keskeltä auki. Vein takin takaisin liikkeeseen, jossa vanhempi myyjä ohjeisti minua kuin lasta kertoen, että olen kuulemma laittanut vetoketjun väärin kiinni. Että pitää tarkasti katsoa, että vedin on alhaalle, ennen kuin vetoketjun vetää ylös. Olin niin ihmeissäni, että jotenkin vain tyydyin tähän ja lähdin takkeineni takaisin kotiin. 

Parin käyttökerran jälkeen vetoketju lävähti taas helmasta auki ja huomasin, että olen myös kadottanut kuitin. Olen kylläkin maksanut takin kortilla, joten voin tarvittaessa todistaa ostaneeni heiltä juuri tuon hintaisen tuotteen.

Voinko vielä palauttaa takin? Saanko rahani takaisin tai edes vaihdettua takin ehjään versioon? Harmittaa tosi paljon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä voit viedä takin takaisin. Saattavat tarjota vastaavaa/samaa takkia korvauksena. Mutta jos takki oli jo alessa, tuskin löytyy. Eli rahat takaisin tai lahjakortti kauppaan.

Vierailija
2/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakorttia ei tarvitse hyväksyä tällaisessa tapauksessa. Mutta liike saa korjata takin, et tarvitse vaihtaa tai palauttaa rahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit palauttaa takin ja ei tarvii olla kuittia.

Vierailija
4/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennustuotteilla ei palautusoikeutta, joten et.

Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
5/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:38"]

Alennustuotteilla ei palautusoikeutta, joten et. Oliko muuta kysyttävää?

[/quote]

Jos tuote on viallinen, niin aina voi palauttaa. Muussa tapauksessa ei. Takin on tarkoitus kestää käyttöä kauemmin kuin pari viikkoa.

Vierailija
6/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:38"]

[/quote]

Jos tuote on viallinen, niin aina voi palauttaa. Muussa tapauksessa ei. Takin on tarkoitus kestää käyttöä kauemmin kuin pari viikkoa.
[/quote]

Harva kuluttaja tietää, että vaihto- ja palautusoikeus on itse asiassa kaupan vapaaehtoisesti myöntämä palvelu, jota sen ei ole välttämättä pakko ostajille tarjota. Siksi ostohetkellä kannattaakin aina tarkistaa tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä.

Vierailija
7/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:38"]

[/quote]

Väärin väärin. Alennustuotteilla on palautusoikeus yhtä lailla kuin täyteen hintaan ostetuillakin siinä tapauksessa että niissä on jotain vikaa. Palautusoikeutta ei ole siinä mielessä että vaatteen voisi palauttaa kun katuu sen ostamista tai huomaa ettei se istukaan itselle.

Vierailija
8/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3lle selvennys että joissain kaupoissa saa palauttaa myös aletuotteita, eli olepas vähän tarkempi mitä sössötät :)

Vierailija
9/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:38"]

[/quote]

[/quote]

Huoh nainen, joka sekoittaa takuun sekä palautusoikeuden keskenään.

Vierailija
10/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit REKLAMOIDA tuotteen

Vierailija
11/11 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu reklamaationa tuote takaisin vain, olet oikeutettu saamaan myös ilman kuittia tuotteesta vaikka rahatkin takaisin, vähintään nyt sen ehjän takin tilalle! Relkamaatiossa ei ole mitään merkitystä sillä, että ostit tuotteen alennuksesta, paitsi tietenkin siinä tapauksessa jos olet sen tietoisesti kakkoslaatuisena ostanut tmv t. myyjä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän