Mua on alkanut tökkimään facebook, kun ihmiset ei enää juuri kirjottele mitään ja kyttäävät vain taustalla. Onko muut huomanneet samaa efektiä? Sitte jos mä julkase jotain ni tulee max 10 tykkäistä, yleensä ei yhtään tai yksi. What s thr point tuommosella sosiaalisella medialla jos porukka on noin apaattista?
Kommentit (59)
Ei mikään poista koko turhuus ja lähde kaverille kyläilemään
Sen tekisin paljon mielummin kun kyttäisin facea mut jotenkin tuntuu, että nykyään kukaan ei enää kyläile ja kaikilla on päivät niin täynnä ohjelmaa, niin tuo some on tavallaan korvannut muun yhteydenpidon. Mikä on ihan perseestä.
Ja sitten jos on pois facesta niin on jotenkin ihan pihalla kun kaikki muut on siellä kokoajan ikäänkuin saatavilla vaikkei ookkaan. Vaikee selittää.
Musta tuntuu että se pahin huuma on ohi milloin lähes kaikki kiillotti kuvaansa siellä mutta nyt porukka on tullut järkiinsä ja käyttää sitä siihen mihin se on paras- yhteydenpitoon ja tärkeiden elämänmuutosten päivittämiseen. Ne turhat jokapäiväiset ihkutukset on jääneet onneksi pois, mun kavereissa ne pahimmat "narsistit' jatkaa itsensä korottamista ja esittelyä.
Ja lisäyksenä edelliseen että se mitä pidettiin pari vuotta sitten hienona, eli se ihkutus, sydämet ja teennäisyys on nykyään muuttuneet noloiksi.
No mä en kyl omasta mielestäni ihkuttele jos mä kerron positiivisia asioita arjestani. Olen muutenkin myönteinen tyyppi ja ajattelen asioita positiivisesti. Mun mielestä sellanen ei ole mitään oman kuvan kiillottamista. Negatiivisuus ja nyrpeys on syvältä mutta ah niin coolia tänäpäivänä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:47"]
Musta tuntuu että se pahin huuma on ohi milloin lähes kaikki kiillotti kuvaansa siellä mutta nyt porukka on tullut järkiinsä ja käyttää sitä siihen mihin se on paras- yhteydenpitoon ja tärkeiden elämänmuutosten päivittämiseen. Ne turhat jokapäiväiset ihkutukset on jääneet onneksi pois, mun kavereissa ne pahimmat "narsistit' jatkaa itsensä korottamista ja esittelyä.
[/quote]
Ei facebookin silti kuuluisi olla mikään pikaviestipalvelu.
Apaattisuus on kyllä yleistynyt, tai ehkä porukka myös valikoi tarkemmin, kenen haluaa postauksensa näkevän. Hiljainen kyttääminenhän sopii meidän kansanluonteeseen.
Alkuaikoina mun uutisvirrassa pyöri vain kaverien ja tuntemattomien päivityksiä (+ saatanalliset pelikutsut), nyt erilaiset sivut ja ryhmät muodostaa lähes kaiken sisällön. Kukin tyylillään.
Ja edelleen ihmettelen somen ideaa jos siellä ei jaeta asioita ihan normi arjesta. Naama näkkärillä kytätään oisko joku kirjoittanut jotain kivaa ja ajatellaan että hitto toi on niiiin last season.. Mä oon kyllä niin paljon parempi ku toi, ku mun mielestä tommonen turhanpaivänen hymyily ja sydäntenpäivittely on vaan otain esittämistä. Mä sentään oon aito kun en jaa omia ilojani kaikille.
Ei mulla oo mitään jaettavaa siellä.
Mun mielestä facebook on taas vilkastunut ihan viime vuosina! Kun tein oman tilini vuonna 2008, oli uutisvirta täynnä sellaisia aika arkisia postauksia ja mitä kuuluu-keskusteluja. Tuohon aikaan ainakin omasta tuttavapiiristä liityttiin facebookiin joukolla ja koko tili oli useimmille lähinnä kuulumisten vaihtoa varten. Nyt facebookia käytetään paljon enemmän asiakeskusteluihin, myös kansainvälisesti. Ei ole oikeastaan mitään muuta foorumia(ehkä twitterin lisäksi), jossa keskustelua omalla nimellä tuntemattomienkin kanssa voi käydä yhtä luontevasti. Poliitikkojen ja kaikenlaisten instituutioiden seuraaminen on sata kertaa helpompaa ja interaktiivisempaa kuin ennen somea.
Mä muistan ku Vappu Pimiä oli chat juontaja
Mä oon aina ihmetellyt noita tykkäyksien perään itkijöitä!
Mun mielestä sekä ap että numero 12 on jäljillä. FB:n käyttötapa on muuttunut vuosien varrella. Tosi monet on vähentäneet kirjoittelua omaan profiiliinsa ja ilmeisesti vuosien varrella yksityisviestien käyttö on lisääntynyt. Toisaalta sitten noissa ryhmissä on keskustelu lisääntynyt, kun ne oli silloin aikanaan tosi hiljaisia. Jos niihin ei osallistu ja seuraa vaan omia kavereitaan, niin sitten voi tuntua hiljaiselta.
Mä en hae niitä tykkäyksiä sen takia että haluaisin huomiota/ihailua, vaan siksi että siitä huomaa kun joku on huomioinut mitä olen kirjoittanut ja kommentoimalla myös aiheuttaisi keskustelu, mutta ku ei ku se on niin typerää. Vuorovaikutusta! Muutenhan sinne kirjoittelu on monologia ja aivan turhaa ja facen idea on gone.
15 oot varmaan oikeassa! Mä en itse kuulu ryhmiin kun en koe tarpeelliseksi tällä hetkellä. Tykkään muutenkin pitää kuviot suht pienellä. Ehkäpä tuo face ei vaan oo enää mun juttu, kun en pysy kehityksessä mukana.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:56"]
Kuka muistaa vielä moon tv.n yöchatin missä oli jasir juontamassa? Sille sai laittaa tekstareita jotka näky ruudussa ja se kommentoi sitte niihin. Oli sika kovs juttu silloin.
[/quote]
Ei nuorimmat muistakaan että joskus chat-juontajat oli itseasiassa makeita tyyppejä :D