Ystäväni on sinisilmäinen, eikä tajua sitä.
Olen tuhat kertaa yrittänyt koulia ystävästäni vähän kovanahkaisempaa ja epäilevämpää. Uskoo aina ihan kaiken ja sitä käytetään hyväksi. Annanko jo olla, kun ei opi virheistään?
Nyt oli tilannut Canada Goose-takin netistä uskomattoman halvalla, kun mainos lupasi tuotteen olevan tietenkin aito. No, 290 euroa lähti sen siliän tien, takkia ei tullut ja luottokortti piti kuolettaa. Väittää vieläkin, että tuli vain joku tilaussekaannus ja lähettelee 2kk jälkeenkin vielä asiallisia sähköposteja kyseiseen moldovalaiseen firmaan..
Kesällä oli ostanut Roomasta katukauppiaalta aidot Ray-Banit 15€:llla. Tallinnassa lainasi puhelintaan yhdelle pojalle, joka kertoi hukanneensa äitinsä. Poika lähti kännykän kanssa juoksemaan ja kaveri väitti vaan jälkikäteen, että se ilostui äidin takaisin saamisesta niin paljon, että unohti palauttaa puhelimen.
Viime vuonna tilasi puhelinmyyjältä jonkun lehden, kun lehdenmyyjä väitti kaverin voittaneen ilmaiset 3kk jotain naistenlehteä. Myyjä ei kertonut, että kyseessä oli tietenkin jatkuva tilaus vähintään vuodeksi, joka jatkuu 3kk:n jälkeen ihan normaalitilauksena. Kun lasku tuli 3kk:n jälkeen, lehteä ei voinut enää peruuttaa ja lehdistä piti maksaa melkein sama kuin mitä se normaalistikin vuodessa maksaisi.
Näitä on kymmeniä, satoja. Kaveri ei vain tajua. Luulee aina kaikista hyvää ja haksahtaa kaikkiin petoksiin. Pahin oli se, kun nuoruuden poikaystävä petti sitä puolijulkisesti kaksi vuotta, muttei millään uskonut sitä. Kerran jopa näki tämän tytön ja poikaystävänsä käsi kädessä kaupungilla, mutta poikaystäväpä kertoi, että käsiä vain kylmäsi ja siksi pitivät kiinni.
Kommentit (8)
Tiedän kans tällaisen tapauksen. :( Ei tiedä pitäkskö itkeä vai nauraa. Yritän toimia järjen äänenä mutta eipähän tuolle oikeen mitään voi...
Mitä ei tiedä ei voi satuttaa? :D
Eikai tolle voi mitään. Koita neuvoa parhaasi mukaan :)
Mulla on tällainen kaveri. On vielä niin jääräpäinen, että alkaa aina väittää vastaan, kun todistan aukottomasti olevani oikeassa.
Olen luovuttanut. Tai niin, että sanon kerran ja jos ei heti ymmärrä, annan olla. Kaveri on muutenkin vänkääjä ja jankkaa ihme asioista. Kun odotti ensimmäistään, laski raskausviikot ihan pieleen. Viikolla 17 sanoin, että nyt olet jo viidennellä kuulla raskaana. Kaveri lähes suuttui, koska omien laskujen mukaan oli vasta kolmannella. Ei mitenkään ymmärtänyt, että raskausviikot alkavat jo viimeisistä kuukautisista. Ajatteli, että raskauskuukaudet alkavat silloin, kun saa tietää olevansa raskaana. Eli viikolla 17 oli vasta kolmannella kuulla. Luovutin.
"Poika lähti kännykän kanssa juoksemaan ja kaveri väitti vaan jälkikäteen, että se ilostui äidin takaisin saamisesta niin paljon, että unohti palauttaa puhelimen."
Anteeksi, mutta nauroin ääneen. :D
Miten joku voi olla noin naiivi? Etenkin kun on tullut useasti huijatuksi. Olen itse niin kyyninen, että tuo tuntuu käsittämättömältä... Ettei olis asperger tai jotain?
Ei toisten tyhmyydelle mahda mitään. Et ole tyypistä vastuussa, joten älä turhaan edes yritä tajuta tai myöskään hermostu. Ainakaan niin kauan, kuin hänen tyhmyytensä ei vaikuta sinuun.
Minkäs sä sille voit, jos kaveris on yksinkertainen