Saiko rokotuksen jälkeen ottaa Buranaa?
Kuumeeseen, joka on ilmeisesti influenssarokotteen seurausta? Aikuiselle. Oliko se vain parasetamoli jota ei suositeltu, jottei rokotteen teho laske?
Kommentit (9)
Mietin samaa. Minulla ei yleensä koskaan ole kuumetta, mutta eilen illalla sain tuon samaisen rokotteen jälkeen reilut 38 asteen kuumeen. Ensimmäinen kerta kun saan rokotteesta kuumeen. Otin yhden burana 400mg ja vasta aamulla tuli mieleen, että onkohan siitä jotain haittaa suojan kehittymiselle. Hoitajat hoi, miten on?
Mä olen aina ottanut influenssarokotetta edeltävänä tuntina 800mg buranaa ja 6h rokotuksesta toisen erän. Sitten panadolia jatkoksi jos on tarpeen. Tarvittaessa burana 800mg saan ottaa 3 x vrk reseptissä olevan ohjeen mukaan. Panadolia voi ottaa 1g 3 x vrk. Jos ei sillä kuume laske on kumma juttu. Tuskin vaikuttaa tehoon, ei ole ainakaan varoitettu kun olen rokotteen ottanut ja kysynyt asiaa. Nimenomaan suosittelivat ottamaan buranaa+panadolia jos tulee kurja olotila sivuvaikutuksena.
Muistelen, että sikainfluenssarokotteen jälkeen oli puhetta, että teho laskee, jos otyaa särkylääkettä. Muistanko oikein.
Käsittääkseni noissa tutkimuksissa on lääkkeitä käytetty useina päivinä ja suurina annoksina, yksittäinen annos tuskin saa suurta haittaa aikaiseksi.
Kyllä voi hyvin ottaa kohtuullisen annoksen särkylääkettä kuumeeseen. Ei nyt mitään viikon kuuria kuitenkaan. Yleensä riittävän tehokas kerta-annos riittää nujertamaan rokotteen aiheuttaman kuumeen. Mulla se on 600-800mg mut osalla riittää 300-400mg burana tai 500mg panadol.
Testaa itse, otat vaikka 400mg ja katot sitten tarviitko lisää.
Hitto te olette HÖLMÖJÄ!
Oikein rokotus räkätautia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:17"]
Hitto te olette HÖLMÖJÄ!
Oikein rokotus räkätautia vastaan.
[/quote]
Joillekin meistä se "räkätauti" on hengenvaarallinen kaikkine jälkitauteineen. Kun oma lapsi on käynyt tehohoidossa influenssan takia niin sitä tekee kaikkensa sen eteen ettei se enää tarttuisi. Terve aikuinen jonka lähipiirissä ei ole riskiryhmään kuuluvia ei tarvitse tätä tietenkään.
Ainakin lapselle sai antaa influenssarokotteen jälkeen Panadolia ja sitä vähän suositeltiinkin. Tuskin se aikuisella eri tavalla vaikuttaa?