Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan lakannut itse paneleita valkolakalla?

02.09.2006 |

Kattopaneleita olisi tarkoitus lakata, mutta olen jo kahdelta ihmiseltä kuullut kuinka ei kannata itse sitä tehdä, tulee kamalan näköinen ja lakkaa kasaantuu pontteihin niin ettei paneleita saa asennettua. Voiko se oikeasti olla niin vaikeaa? Tietysti jos lakkaisi vasta kun panelit ovat katossa, mutta puun kuivuessa saattaa tulla paljasta puuta näkyviin.

Itse olen sellainen että jos joku väittää ettei sitä pysty itse tekemään, sisuunnun ja teen sitä niin kauan että tulee hyvä! Ärsyttää kun joku asia tuomitaan heti liian vaikeana ennen kuin sitä on itse kokeillut. Jos sinulla on antaa hyviä vinkkejä lakkaukseen ennen kuin ryhdyn työhön, niin olisin kiitollinen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin huolellinen pitää olla ettei lakkaa lapa liikaa jotta ei valu pontteihin. Parissa kohtaa meillä valui vähän mutta ei ne siellä katossa näy kun laitettiin nurkkaan missä ei niin näy. Paikalleen asentamisessa ei ollut mitään ongelmaa.

Taitavat olla nuo kuulemasi jutut vain laiskojen selittelyjä miksi ovat valineet valmiiksi lakatun :)

Vierailija
2/6 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että kannattaisi ensin lakata kirkkaalla lakalla kun kuiva puu imee epätasaisesti ja vasta sitten valkolakkaus. Omat paneelit näyttävät kirjavilta neljän vuoden jälkeen kun puu on tummunut. Hoidin homman kyllä vauhdilla ja isommin työn jälkeä miettimättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin siltä kannalta, että kannattaako tehdä itse. Meillä puuvalmiin ja valkolakatun panelin hintaero oli n. 500 euroa (omakotitalon alakerta). Valittiin valmiiksi lakattu jo ihan sen takia, että säästö ei sinällään olisi ollu merkittävä.

Pitää myös laskea paljonko kuluu rahaa siihen lakkaan ja välineisiin. Hintaero senkuin pienenee. Ja paljonko kuluu aikaa kaiken tekemiseen, miten arvokkaksi arvostat oman aikasi... Melkoinen työmäärä saavutettuun säästöön (?) nähden.

Vierailija
4/6 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä sille omallekin työlle täytyy arvo antaa..Esim. mieheni voi saman ajan olla omassa palkkatyössään ylitöissä, ja varmasti kannattavampaa olisi rahallisesti tunnit laskettuna, varsinkin, kun tekee täsmälleen sellaista työtä, mitä osaa - kun ei tuosta maalauksesta muutenkaan juurikaan kokemusta ole. Ja sitten näitä ei.rahassa-mitattavia juttuja: pieni tyttäremme ja minä viimeisimmilläni raskaana arvostamme sitä, että isikin ehtii edes hieman aikaa olla kotona. Kyllä siellä raksalla muitakin töitä riittää aivan varmasti.

Ja varmasti kestäisi kauan aikaa tällaisilta noviiseilta. Tietenkin riippuu varmaan juuri kokemuksestakin ja miten kätevä ylipäänsä on käsistään.

Ostimme siis mekin valmiiksi maalattuna. Ja timpurit juuri parhaillaan laittavatkin kattoa paikalleen.

Vierailija
5/6 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin ensimmäisestä erästä tuli hyvän näköinen, lakkasin kahteen kertaan, hioin ennen lakkausta ja kerrosten välissä. Tänään pitäisi timpurin tulla aloittamaan katon laittaminen, laitetaan itse sitten loppuun kun nähdään kuinka homma sujuu kätevimmin.

Ihan totta se, ettei kaikkea kannata tehdä itse, etenkin jos rakentaa uutta ja on muutenkin miljoona asiaa jotka pitäisi ehtia. Me tässä remontoimme rintamamiestaloa hitaasti edeten, ja jotenkin pidän siitä että mahdollisimman monessa asiassa näkyy se oma kädenjälki. Maalaaminen ja lakkaaminen ovat minun hommiani, mies levyttää seiniä ja tekee kaikkea muuta isompaa.

No, toivottavasti panelit menevät hyvin paikoilleen ja lakkaus pysyy nättinä myös jatkossa. On oikeastaan ihan rentouttavaa yksin hioa ja lakkailla kun lapset ovat jo nukkumassa, on niin ihanan rauhallista kun saa touhuta kenenkään keskeyttämättä omassa rauhassa :o)

Vierailija
6/6 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Herkkupupu mukavalta puuhastelulta. Kivasti saa nollattua päivän hälinöita...

En tosiaan osannut ajatella tuosta näkökulmasta. Me kun rakennettiin uusi talo, niin oli vähän eri asiat mielessä... Kyllä mä aikaisemmin olen nauttinut kaikesta tuollaisesta puuhastelusta (käsilä tekeminen töiden vastapainoksi), mutta vauvan ja rakentamisen myötä sitä kaipaa vähän toisenlaisis rentoutumismenelmiä =)