naapuri ei lajittele roskiaan
Esim nyt illalla kun kävin jälkeensä katsomassa niin oli heittänyt jauhelihapaketin sekajätteeseen vaikka meillä on muoviroskis eriksensä.. perjantaina taas oli pahvisia kansioita pahviroskissa mikä sinällään oikein mutta kansioiden sisällä oli papereita, mm. tiliotteita ja laskuja ym ja ne olisi tietysti pitänyt paperijätteeseen laittaa. No minä laitoin puolestaan sitten.
Kommentit (41)
Viime viikolla oli siteet biojätepussiin laitettu, ei hyvää päivää! Voitteko kuvitella.. ei ole kotona vissiin opetettu mitään arkielämän asioita kun ei lajittelu edes onnistu
Talouspaperi menee biojätteeseen.
Likaiset muovit polttoon. Polttoon ne kuitenkin menee lopulta.
Oletko naapurini? Heitin pienen , risaisen maton roskiin ja seuraavana päivänä se oli nostettu roskakatoksen ns. " kierrätysnurkkaan". Kuka hullu haluaa ikivanhaa, risaista, rumaa mattoa itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi menee biojätteeseen.
Likaiset muovit polttoon. Polttoon ne kuitenkin menee lopulta.
Ja mistäköhän lähtien on talouspaperi ollut biojätettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon mennyt ihan kotiovelle ojentaen sellaisia, jotka ei kierrätä.
Mä en kierrätä. Tervetuloa yrittämään sitä ojentamista.
Apus mun luo myös!
Ihan 6 x viikko riittää. Jätän roskapussin vaikka oven taakse tai heitän partsilta alas.
Viherpipertäjien hommia. Kaikki vaan sekajätteeseen
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihapaketti palaa oikein hyvin takassa, joten se kuuluu polttokelpoisiin.
Onko polttamisessa eroa, jos paketissa on ollut nauta- tai sika-nautajauhelihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihapaketti palaa oikein hyvin takassa, joten se kuuluu polttokelpoisiin.
Onko polttamisessa eroa, jos paketissa on ollut nauta- tai sika-nautajauhelihaa?
Ei, mutta kanapaketit menee pienmetallien kierrätyslaatikkoon
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valuttaa jotain märkää kiisseliä tai töhnää siihen roskapussiin päällimmäiseksi,,,, Loppuu penkomiset.
Iso läjä kasteltuja tupakantumppeja on myös hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valuttaa jotain märkää kiisseliä tai töhnää siihen roskapussiin päällimmäiseksi,,,, Loppuu penkomiset.
Olin äskettäin sairaana ja oksensin roskikseen kun en muuallekkaan ehtinyt. Toivottavasti yhtiön tonkija iski näppinsä siihen pussiin, saattaa tonkimisinto vähetä...
Vierailija kirjoitti:
Oletko naapurini? Heitin pienen , risaisen maton roskiin ja seuraavana päivänä se oli nostettu roskakatoksen ns. " kierrätysnurkkaan". Kuka hullu haluaa ikivanhaa, risaista, rumaa mattoa itselleen?
Minä myös vein rikkinäisen tavaran sekajätelaatikkoon ja kyylä oli nostanut sen nojalleen jätekatoksen takaosaan.
Eräs naapuri oli siirtänyt kerran roskalaatikosta pakettipakkauksen pahveihin, vaikka siinä oli -runsaasti- muoviteippiä (verkkokauppias paketoinut). Muovia ei saa laittaa pahveihin. Vain pieni määrä teippiä luultavasti käy.
Ihan sama. Samaan uuniin ne kaikki menee! Jos ei mene, ainakin pitäisi. Olisi kustannustehokkainta ja ekologista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon mennyt ihan kotiovelle ojentaen sellaisia, jotka ei kierrätä.
Mä en kierrätä. Tervetuloa yrittämään sitä ojentamista.
Mä otin tuon kotiovelle menon kyllä ihan vitsinä ja yläpeukutin :D
Mä kierrätän aakkosittain.
S niinkuin sekajäte
Vierailija kirjoitti:
Sinne tulee puhdas muovi, ei varmaan likainen elintarvikepakkaus?
Pikainen huuhtaisu ja muovikeräykseen.
Ei tartte kauheen hyvin mennä ... 😂🤣
Viherpiiperon psykoosi senkun pahenee ... 😂🤣
Ihan samassa roskapussissa nakkaan minäkin kaikki sekajätteeksi, lukuunottamatta paperiroskia, kartonkia, ja lasia ...
Kiinnostaa tasan yhtä paljon, kuin 💩 ojanpientareella ... tai maalin kuivuminen ...
Vierailija kirjoitti:
Tai kakkaa. Ihmettelisin, jos vielä harrastaa penkomista
Kerran olin paikalla, kun naapuri laittoi biojätteeseen talouspaperia. Kaivoin ne pois sieltä ja menin heittään sen pihaan.