Autistisen 17 v poikani sivuhistoriasta löytyi satoja av-kommentteja...
Haluan muistuttaa tänne kirjoittelevia siitä, että netissä voi kirjoitella kuka tahansa. Ennen provosoitumista asiattomuuksista kannattaa muistaa se tosiasia, että saatat jäädä väittelemään sairaan ihmisen kanssa. Poikani on kirjoitellut tänne törkeyksiä, jotka olisi mielestäni moden pitänyt sensuroida. Hänellä on dysfasia ja suurin osa kommenteista on saman toistoa ja maksimissaan paria lausetta kerrallaan. Hänen ajattelunsa on mustavalkoista ja hän on välillä hyvinkin aggressiivinen, eikä pysty reagoimaan toisten tunteille, tai vastakkaisille mielipiteille.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:39"]
Mitenköhän nämä yksittäiset kommentit muka jää sivuhistoriaan? Paska provo. Tuskin se autistinen poikasi avaa erikseen onat kommenttisi erilliselle välilehdelle, jotta ne jäisi sivuhistoriaan. Huoh.
[/quote]
Täh? Kyll mun selaimessa ainakin jokainen sivu, millä oon käynyt jää sivuhistoriaan. Mutta ei kyllä tiedä, onko kirjoittanut vai lukenut. Sulla ehkä eri asetukset.
[/quote]
Minä jos en löydä jotain ketjua, kaivelen sen sivuhistoriasta - esim. jos näin aamulla olen kommentoinut, ja haluan illla kaivella jotain. Ihan näkyy selvälläsuomenkielellä mikä palsta ja mikä ketju. Tuossa yläpalkissa joskus näkee senkin, mihin olen vastannut tai jos olen avannut uuden ketjun, mutta sivuhistoriassa kyllä näkee vain mitä ketjuja olen lukenut. Roikkuu käyttöjärjeselämästä ja selaimesta, miten asiat näkyvät.
Ap:n viestistä nyt ei oikein tajua, onko kyseessä autisti vai dysfasia vai dysfaattinen autisti. 10-v autisti ei kirjoittele tänne toisten nimissä viestejä, tai sitten diagnoosi on väärä. Autisti ei osaa asettua toisen asemaan ainakaan tuon ikäisenä.
Autismi itsessään ei aiheuta väkivaltaista käytöstä, mutta kehitysvammatasoinen autisti voi käyttäytyä väkivaltaisesti ja vaikeasti autisteilla on aika usein muutakin. Usein se tulee siitä, että he eivät siedä kosketusta eivätkä tajua että heillä se nyrkin isku tuntuu toiseen voimakkaana. Toisaalta yliherkän tuntoaistin omaava autisti voi tuntea pienen hipaisun samalla tavalla kuin joku tuntee ampiaisen piston ja halauksen rajuna puristamisena.
Minulla on lievästi autistinen, älyltään normaalitasoinen, ei lainkaan väkivaltainen lähisukulainen. Hän kirjoittelee keskustelupalstoille, mutta ei hän provota osaa. Olen jutellut hänen kanssaan asiasta sillon kun hänellä on kausia, että keskustelee normaalisti. Hän ei ymmärrä, miksi sellaista pitää tehdä. Autismi näkyy siten, että ei osaa esiintyä muuna kuin on. Yksi asia, mihin häneen pienenä hitaamman puheenkehityksen ja muista välinpitämättömyden lisäksi kiinnitettiin huomioita, kun asioita alettiin tutkia, oli se, että ei leiki mitään roolileikkejä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 05:42"]
Mitenköhän nämä yksittäiset kommentit muka jää sivuhistoriaan? Paska provo. Tuskin se autistinen poikasi avaa erikseen onat kommenttisi erilliselle välilehdelle, jotta ne jäisi sivuhistoriaan. Huoh.
[/quote]
Täh? Kyll mun selaimessa ainakin jokainen sivu, millä oon käynyt jää sivuhistoriaan. Mutta ei kyllä tiedä, onko kirjoittanut vai lukenut. Sulla ehkä eri asetukset.
[/quote]
Minä jos en löydä jotain ketjua, kaivelen sen sivuhistoriasta - esim. jos näin aamulla olen kommentoinut, ja haluan illla kaivella jotain. Ihan näkyy selvälläsuomenkielellä mikä palsta ja mikä ketju. Tuossa yläpalkissa joskus näkee senkin, mihin olen vastannut tai jos olen avannut uuden ketjun, mutta sivuhistoriassa kyllä näkee vain mitä ketjuja olen lukenut. Roikkuu käyttöjärjeselämästä ja selaimesta, miten asiat näkyvät.
Ap:n viestistä nyt ei oikein tajua, onko kyseessä autisti vai dysfasia vai dysfaattinen autisti. 10-v autisti ei kirjoittele tänne toisten nimissä viestejä, tai sitten diagnoosi on väärä. Autisti ei osaa asettua toisen asemaan ainakaan tuon ikäisenä.
Autismi itsessään ei aiheuta väkivaltaista käytöstä, mutta kehitysvammatasoinen autisti voi käyttäytyä väkivaltaisesti ja vaikeasti autisteilla on aika usein muutakin. Usein se tulee siitä, että he eivät siedä kosketusta eivätkä tajua että heillä se nyrkin isku tuntuu toiseen voimakkaana. Toisaalta yliherkän tuntoaistin omaava autisti voi tuntea pienen hipaisun samalla tavalla kuin joku tuntee ampiaisen piston ja halauksen rajuna puristamisena.
Minulla on lievästi autistinen, älyltään normaalitasoinen, ei lainkaan väkivaltainen lähisukulainen. Hän kirjoittelee keskustelupalstoille, mutta ei hän provota osaa. Olen jutellut hänen kanssaan asiasta sillon kun hänellä on kausia, että keskustelee normaalisti. Hän ei ymmärrä, miksi sellaista pitää tehdä. Autismi näkyy siten, että ei osaa esiintyä muuna kuin on. Yksi asia, mihin häneen pienenä hitaamman puheenkehityksen ja muista välinpitämättömyden lisäksi kiinnitettiin huomioita, kun asioita alettiin tutkia, oli se, että ei leiki mitään roolileikkejä.
[/quote]
Mikäs diagnoosi sulla on kun et lukea osaa? Ap ihan selkeästi kyllä kertoo jo otsikossa poikansa olevan 17-vuotias, se 10-vuotias on jollain myöhemmin kommentoivalla.
Poikasi esiintyy ilmeisesti feministinä miestenvihaajana? Järkyttävää...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:52"]
[/quote]
[/quote]
No kyllähän minä sen tiedän, että sivut jäävät sivuhistoriaan. Kommentit eivät todellakaan jää, jollei niitä kommentteja erikseen avaa omalle sivulleen. Ei voi siis sivuhistoriasta löytyä kommentteja, ainoastaan luettuja keskusteluja. Mistä vitusta ap voi tietää, onko poika vain lukenut keskustelua vai kommentoinut ja mahdollisesti mikä kommentti on juuri hänen? Onkai täällä muitakin sekopäitä kuin ap:n poika.
[/quote]
Sen kyllä näkee onko kommentoitu vai ei. Linkin perässähän lukee sitten "comment13837363" tai vastaava.
[/quote]
Testi.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:42"]
Hyvä että kerroit tämän. Itselläkin unohtuu tuo tosiasia, koskaan ei voi tietää kuka ruudun toisessa päässä kirjoittaa. Toivottavasti poikasi ei ole saanut karseita vastauksia!
[/quote]
Ruudun toisessa päässä? Ei sun ruudullasi ole mitään toista päätä, eikä siellä varsinkaan ole ketään.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:39"]
Haluan muistuttaa tänne kirjoittelevia siitä, että netissä voi kirjoitella kuka tahansa. Ennen provosoitumista asiattomuuksista kannattaa muistaa se tosiasia, että saatat jäädä väittelemään sairaan ihmisen kanssa. Poikani on kirjoitellut tänne törkeyksiä, jotka olisi mielestäni moden pitänyt sensuroida. Hänellä on dysfasia ja suurin osa kommenteista on saman toistoa ja maksimissaan paria lausetta kerrallaan. Hänen ajattelunsa on mustavalkoista ja hän on välillä hyvinkin aggressiivinen, eikä pysty reagoimaan toisten tunteille, tai vastakkaisille mielipiteille.
[/quote]
Aspergerin käsialan tunnistaa täällä. Samojen hokemien toistoa, muiden haukkumista ja täyttä sokeutta omille loukkauksille, muiden syyttelyä sellaisista kommenteista, joihin juuri itse syyllistyy jatkuvasti. Klassista projektiota. Eivät näe edes omassa väkivaltaisessa käytöksessään mitään väärää. Osassa kommenteista näkyy tosielämänkokemuksen puute, kun lähes kaikki aika heiltä menee netissä raivoamiseen.
Tosiaan kehotan, että jättäkää nämä tapaukset omaan rauhaansa. Vuorovaikutus ei heidän kanssaan onnistu, ei miehiltä, eikä naisilta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:10"]
Hyvä äiti
[/quote]
Miten äiti, eli ap tähän liittyy?
[/quote]
Ei osaa iloita siitä, että hänen poikansa käyttää sosiaalista mediaa sujuvasti.
Todennäköisesti kirjoittaa fiksummin kuin perus av-mamma.
Kirjoittaako nimimerkillä mies29v? :D
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:06"]
PROVO. Autisti ei ole sairas!
[/quote]
Kalikka kalahti? tunnen erään autistin, joka on yrittänyt tappaa hoitajansa. Hänellä ei ole minkäänlaista kontrollia vihansa suhteen ja kun hän on jonkun kanssa jostain eri mieltä, niin hän haukkuu sen vastapuolen rumasti ja rivosti ja täysin silmittömästi, jankuttaisi samaa asiaa vaikka maailman tappiin saakka, ilman että sillä on hänelle edes henkilökohtaista merkitystä. On vain pakkomielle. En käyttäisi hänestä mitään muuta nimitystä kuin sairas.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:10"]
Hyvä äiti
[/quote]
Miten äiti, eli ap tähän liittyy?
Minä tiedän että eräs 10v autistinen tyttö kirjoittelee tänne ja esiintyy perheenäitinä. Oma tyttöni sanoi että oli nähnyt kun oli ollut heillä kylässä.
Oli ap provo tai ei, niin huvittaa täällä joskus esitetyt kommentit kuten "olen aivan järkyttynyt, ovatko äidit tällaisia" tms.
Ensinnäkin, koska miksi äidit ylipäänsä olisivat jonkinlaisia (paitsi lastensa nähden äidin roolissa), ja toisekseen, radikaalit kommentit voivat olla kenen tahansa kirjoittamia.