Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustokakuista ymmärtävät tänne!!

Vierailija
05.11.2014 |

Ajattelin tehdä isänpäiväksi mansikka juustokakun. Olisko kellään antaa hyvää reseptiä ns. aloittelijalle? 

Tätä olen itse miettinyt tekeväni: http://www.kinuskikissa.fi/vanilja-mansikkakakku/

kokemuksia kyseisestä kakusta? Vaikuttaa haastavalta..

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangojuustokakku on paras! Helppo tehdä. Kirjota haku googleen ja kotikokin sivuilla hyvä ohje.

Vierailija
22/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:19"]Googlaa Valkosuklaakakku ilman uunia! Tosi simppeli ja hyvän makuinen. Siihen voi lisätä tai korvata jotain mistä ite/mies tykkää.
[/quote] Tässä linkki valkosuklaa kakkuun: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6062/Valkosuklaakakku%20ilman%20uunia/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä:
1/2 litraa mansikoita
1dl sokeria
Tuorejuusto 250g
Vaniljakastike vaahtoutuva 2,5dl tai kerma
5 liivatelehteä

Survo mansikat, sekoita joukkoon sokeri, sitten rahka ja juusto. Liota liivatteet ja sulata 3 rkl kuumassa mehussa, lisää nauhana, sekoita joukkoon vaniljakasti tai kermavaahto.
Pohjaksi sopii murotaikina, tee taikina ja paista se, pohjan jäähdyttyä kaada juustoseos päälle ja anna hyytyä. Tee kiille. 3dl mehua, 3 liivatetta, mansikoita ja anna hyytyä kaapissa vähän ennen kuin kaadat kakun päälle. Lempi kakkuni!

Vierailija
24/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kilkkaa Kinuskikissa, kiitosta vaan. Mutta tästä saat mansikkaisen, kun korvaat kermavaahdon sillä mansikanmakuisella ja laitat mangon tilalle vatsaavan määrän paseerattua tuoretta (pakaste)mansikkaa. Aina parempi, jos olet itse pakastanut kotimaisia mansikoita. Onnistuu aloittelijalta, olen tehnyt lukuisat kerrat eri mauilla.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/53901/Mango-juustokakku/

Vierailija
25/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo valkosuklaajuustokakku ole aika makea ja raskas? Eikö siihen tulee mitään kirpeyttä mistään? 

Mä tykkään marjaisista, joten laitan n puoli kiloa vadelmaa. Pari purkkia mascarponea, purkki kermaa vatkaatuna, sokeria hiukan, vaniljasokeria ja vadelmat ( kuumennettuina, ei mehua) ja vaniljasokeria ja 4 liivatelehteä, jotka sekoitan yhden limenmehuun.Divestive+ voi pohja. Vadelmien mehusta, sokerista ja liivatteesta kiillekerros päälle.

Vierailija
26/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä lempi amerikkalainen oikea juustokakku:
Pohja: 200g voita
1dl sokeria
1 kananmuna
4dl vehnäjauhoja

Sekoita voi ja sokeri, lisää munat, sitten jauhot, painele vuokaan.

Täyte:
200g tuorejuustoa
150 ranskankermaa
3 kananmunaa
1dl sokerua
2 tl vaniljasokerua
2 rkl perunajauhoja
Appelsiinin kuoria ja mehu

Sekoita aineet sekaisin ja kaada raa'an täytteen päälle, sitten uuniin 175c 50min.
Mmm. Hyvää..

Vierailija
27/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut tuohon valkosuklaajuustokakkuun joskus vähän sitruunamehua ja/tai vadelmista (muista marjoista tai happamammista hedelmistä) "päällisen" ja kiillon. Muuten tosiaan on aika makea.....-Se joka suositteli ja linkkasi tuon valkosuklaakakun ilman uunia

Vierailija
28/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa on pistää täytteeseen esim. 2 prk tuorejuustoa, purkki kermaa vispattuna, valinnainen makurahka + vanilijasokeria ja koko settiin 6 liivatetta. Pohja keksimuruista ja päällys liivatteen kanssa mansikkamehusta tai glögistä. 

Vierailija
29/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä se varmaan kirpeyttä hiukan kaipaa. Mun mies tykkää Bailey's kalusta, mutta minusta se on liian makea. Vaikka tietty viski hiukan maistuu, mut tosi vähän. Mutta ei siihen oikein sitruuna sovi.

Vierailija
30/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta taitaa tulla aika kiinteä? Tarviiko noin paljon liivatetta. Itse laitan 4 , vaikka tulee marjoja.

Vierailija
31/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kesäksi sitruuna-lime juustokakun vaalean turkoosilla (tai enemmänkin sellaisen kirkkaan meren sinisellä) kiilteellä johon päälle limen paloja, oli muuten ihanaa ja todella tyylikkään näköinen. :)

Jos kiilteen tekemisessä käyttää elintarvikeväriä, kannattaa olla todella varovainen. Minun haluamaani väriseokseen tarvittiin itse väriä yksi tippa.

Vierailija
32/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosuklaakakku ei ole kyllä mun makuun ollenkaan. Ihmettelen aina jos joku pyytää minua leipomaan pelkän valkosuklaakakun. Glögijuustokakku, mangojuustokakku, tyrnijuustokakku, suklaajustokakku tms. Kaikki nuo maistuu kyllä ainakin.

Vierailija
33/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvijuustokakku on mun lemppari, tiramisurahkaa täytteeseen ja liivate kahvin joukkoon. Koristelen kaakaojauheella ( van houten) harmi kun mies ei tykkää kahvista, olisin tehnyt sitä isänpäiväksi. Tällä kertaa teen siis valkosuklaakakun mustikkakiilteellä. Tuo Resepti vaikuttaa hyvältä, kannattaa aina kokeilla (jos vaan mahdollisuus) ja testata omia juttuja myös! :)

Vierailija
34/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisia "cheesecake" reseptejä ei kannata yrittää soveltaa ellei todella tiedä mitä tekee, ainesosien suorat käännökset ei todellakaan aina päde eikä niitä voi korvata tuosta vain mittasuhteita ajattelematta jne. 

Kotimaisissa resepteissä pahimmat mokat näkyy yleensä ns. "hätähousuilussa", eli ei anneta kerrosten hyytyä rauhassa, tai että keksipohja jätetään liian rakeiseksi.

Vierailija
35/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:31"]

Ja tässä lempi amerikkalainen oikea juustokakku: Pohja: 200g voita 1dl sokeria 1 kananmuna 4dl vehnäjauhoja Sekoita voi ja sokeri, lisää munat, sitten jauhot, painele vuokaan. Täyte: 200g tuorejuustoa 150 ranskankermaa 3 kananmunaa 1dl sokerua 2 tl vaniljasokerua 2 rkl perunajauhoja Appelsiinin kuoria ja mehu Sekoita aineet sekaisin ja kaada raa'an täytteen päälle, sitten uuniin 175c 50min. Mmm. Hyvää..

[/quote]

Vielä parempaa saat, kun käytät vaniljasokerin tilalla aitoa vaniljaa.

Vierailija
36/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:26"]

Tässä: 1/2 litraa mansikoita 1dl sokeria Tuorejuusto 250g Vaniljakastike vaahtoutuva 2,5dl tai kerma 5 liivatelehteä Survo mansikat, sekoita joukkoon sokeri, sitten rahka ja juusto. Liota liivatteet ja sulata 3 rkl kuumassa mehussa, lisää nauhana, sekoita joukkoon vaniljakasti tai kermavaahto. Pohjaksi sopii murotaikina, tee taikina ja paista se, pohjan jäähdyttyä kaada juustoseos päälle ja anna hyytyä. Tee kiille. 3dl mehua, 3 liivatetta, mansikoita ja anna hyytyä kaapissa vähän ennen kuin kaadat kakun päälle. Lempi kakkuni!

[/quote]

Miksi ihmeessä alapeukutit, teit ja maistoit ja pahaa oli?!  Kaikki on kehunut tätä!

Vierailija
37/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosuklaa-lime,namnam. Siihen sisukseenkin sitä limenmakua.

Vierailija
38/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:31"]

Ja tässä lempi amerikkalainen oikea juustokakku: Pohja: 200g voita 1dl sokeria 1 kananmuna 4dl vehnäjauhoja Sekoita voi ja sokeri, lisää munat, sitten jauhot, painele vuokaan. Täyte: 200g tuorejuustoa 150 ranskankermaa 3 kananmunaa 1dl sokerua 2 tl vaniljasokerua 2 rkl perunajauhoja Appelsiinin kuoria ja mehu Sekoita aineet sekaisin ja kaada raa'an täytteen päälle, sitten uuniin 175c 50min. Mmm. Hyvää..

[/quote]

Vielä parempaa saat, kun käytät vaniljasokerin tilalla aitoa vaniljaa.

[/quote]

Juu todellakin, oma sokeri sisältää aina aitoa vaniljaa. Tankojakin käytän aina silloin tällöin kun ei ole turhan kiirus vaikka eihän siihen montaa sekunttia mene kun aitoa vaniljaa lisää.. molemmat juustokakku reseptini on vanhoista pirkka lehdistä, suosikki vaki reseptit. Appelsiinin kuori siis hienoksi raastettuna ja mehu puristettuna.. kirjoitin reseptit mobiili versiona ja näköjään nyt pöytäversiossa ei näy rivinvaihtoja ja reseptit näyttä sekavilta vaikka onkin helppoja :)

Vierailija
39/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:29"]

En kilkkaa Kinuskikissa, kiitosta vaan. Mutta tästä saat mansikkaisen, kun korvaat kermavaahdon sillä mansikanmakuisella ja laitat mangon tilalle vatsaavan määrän paseerattua tuoretta (pakaste)mansikkaa. Aina parempi, jos olet itse pakastanut kotimaisia mansikoita. Onnistuu aloittelijalta, olen tehnyt lukuisat kerrat eri mauilla.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/53901/Mango-juustokakku/

[/quote]

laitanko siis tuon kuohukerman tilalle 4dl jotakin mansikkakermavaahtoa vai? Ja jätänkö sitruuna mehun pois? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä