Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustokakuista ymmärtävät tänne!!

Vierailija
05.11.2014 |

Ajattelin tehdä isänpäiväksi mansikka juustokakun. Olisko kellään antaa hyvää reseptiä ns. aloittelijalle? 

Tätä olen itse miettinyt tekeväni: http://www.kinuskikissa.fi/vanilja-mansikkakakku/

kokemuksia kyseisestä kakusta? Vaikuttaa haastavalta..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:29"]

En kilkkaa Kinuskikissa, kiitosta vaan. Mutta tästä saat mansikkaisen, kun korvaat kermavaahdon sillä mansikanmakuisella ja laitat mangon tilalle vatsaavan määrän paseerattua tuoretta (pakaste)mansikkaa. Aina parempi, jos olet itse pakastanut kotimaisia mansikoita. Onnistuu aloittelijalta, olen tehnyt lukuisat kerrat eri mauilla.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/53901/Mango-juustokakku/

[/quote]

laitanko siis tuon kuohukerman tilalle 4dl jotakin mansikkakermavaahtoa vai? Ja jätänkö sitruuna mehun pois? :)

[/quote]

osaako kukaan vastata tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:26"]

Tässä: 1/2 litraa mansikoita 1dl sokeria Tuorejuusto 250g Vaniljakastike vaahtoutuva 2,5dl tai kerma 5 liivatelehteä Survo mansikat, sekoita joukkoon sokeri, sitten rahka ja juusto. Liota liivatteet ja sulata 3 rkl kuumassa mehussa, lisää nauhana, sekoita joukkoon vaniljakasti tai kermavaahto. Pohjaksi sopii murotaikina, tee taikina ja paista se, pohjan jäähdyttyä kaada juustoseos päälle ja anna hyytyä. Tee kiille. 3dl mehua, 3 liivatetta, mansikoita ja anna hyytyä kaapissa vähän ennen kuin kaadat kakun päälle. Lempi kakkuni!

[/quote]

osaatko kertoa minkä värinen täytteestä tulee? Valkoinen vai vaaleanpunainen?

Vierailija
4/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:43"]Juu, kyllä se varmaan kirpeyttä hiukan kaipaa. Mun mies tykkää Bailey's kalusta, mutta minusta se on liian makea. Vaikka tietty viski hiukan maistuu, mut tosi vähän. Mutta ei siihen oikein sitruuna sovi.
[/quote]

Tirsk.

Vierailija
5/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä.

Osaisiko joku vielä kertoa miksi kinuskikissan reseptissä täyte kuumnenetaan? Itse korvaisin vanijatangon vaniljasokerilla.

ap

Vierailija
6/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:29"]

Kiitos kaikille vinkeistä.

Osaisiko joku vielä kertoa miksi kinuskikissan reseptissä täyte kuumnenetaan? Itse korvaisin vanijatangon vaniljasokerilla.

ap

[/quote]

Noh, liivate vaatii liuetakseen jotain kuumaa. Luultavasti lämmittäminen vaikuttaa myös maitokerman rakenteeseen.

Vierailija
8/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt lime-valkosuhkaa-rahkaa  esim. http://www.valio.fi/reseptit/hyydytetty-valkosuklaa-limekakku/

ja sit olen tehnyt marjoista kiilteen. Jos haluta mansikkakaksun laita masnikoita pinnalle

Vierailija
10/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on aina kiinnostanut, että näkeekö siitä massasta liivatteen lisäämisen jälkeen jotenkin heti, että onko liivatteen määrä ollut kohdillaan? Noudatan aina ohjeita, mutta välillä hyytymiseen jää vähän toivomisen varaa ja välillä taas tulee liiankin kiinteää ja kumimaista. Yleensä kyllä onnistuu, mutta haluaisin välttää noita epäonnistumisia.

Vierailija
11/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut korvaamaan tuorejuuston jugurtilla. Jugurtilla tulee paljon parempi ja raikaampi maku. Ihan tavallinen jugurtti käy. Suosittelen!

Vierailija
12/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissan ideat on hyviä mutta ohjeet mauttomia

Vierailija
13/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kellään takataskussa hyviä reseptejä liivatteettomista juustokakuista? Oon tehnyt useasti nuita amerikkalaisia juustokakkuja, mutta ne jostain (kumman :D) syystä ei maistu edes puoliksi niin hyvältä kuin aidot amerikkalaiset juustokakut rapakon takana. Lisäksi ne näyttävätkin rumilta, kun kakun keskusta painuu alaspäin ja uunissa tummuneet reunat jää törröttämään rumasti :/

Vierailija
14/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:43"]Juu, kyllä se varmaan kirpeyttä hiukan kaipaa. Mun mies tykkää Bailey's kalusta, mutta minusta se on liian makea. Vaikka tietty viski hiukan maistuu, mut tosi vähän. Mutta ei siihen oikein sitruuna sovi.
[/quote]

Millainen on Baileysin kalu kun sun mies siitä niin tykkää? Kyllä mokkahovi on kakuista paras!!

Vierailija
15/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus ongelmana että ne kakut halkeili paistuessa. Suosittelen koputtelemaan sitä kakkua ennen uuniin laittoa että ilma poistuu täytteestä. Siten pääsin halkeilusta eroon.

Vierailija
16/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, juustokakun voi tehdä myös kokonaan ilman liivatetta. Tarvitaan vain reilumpi määrä mitäpä muutakaan kuin sitä tuorejuustoa.

Keksipohja:

180 g Digestive-keksejä

70 g voita sulatettuna

Mössö:

400 g maustamatonta täysrasvaista Philadelphiaa

1 rkl sitruunamehua

1 tl vaniljasokeria

1 dl tomusokeria

kermavaahtoa tarpeen mukaan, kunnes seos on sopivan tuhtia moussea

Tuorejuuston sekaan voi lisätä 100-200 g suklaata sulatettuna, ennen vaahdon lisäämistä. Tässä tapauksessa sokerit voi jättää pois, maun mukaan.

Jos tykkää tehdä päälle kiilteen, sekin onnistuu ihan hyytelösokerin avulla.

Vierailija
17/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vadelmalimettijuustokakun. Siihen tulee paljon vadelmaa, ja on aika helppo.

Vierailija
18/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakut on ihan piece on cake. Mä en todellakaan oo mikään leipuri, mutta juustokakkua en oo koskaan onnistunut pilaamaan :)

Vierailija
19/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:16"]Juustokakut on ihan piece on cake. Mä en todellakaan oo mikään leipuri, mutta juustokakkua en oo koskaan onnistunut pilaamaan :)
[/quote] Ja lisäyksenä, toi Kinuskikissan resepti vaikuttaa sekavalta mut on aika iisi. Monimitkaisen kuvan antaa myös toi kiiltohomma. Mut helppo nakki. Tykkään itse Kinuskikissan resepteistä

Vierailija
20/39 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Valkosuklaakakku ilman uunia! Tosi simppeli ja hyvän makuinen. Siihen voi lisätä tai korvata jotain mistä ite/mies tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan