Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luonnollista kosmetiikkaa?

Vierailija
05.11.2014 |

Haluaisin luopua meikkipussini sisällöstä ja heittää suurten brändien lanseeramat ripsarit ja shampoot mäkeen (kuvainnollisesti toki, luontoa ei saa liata). Haluaisin löytää kosteusvoiteen jota voin hyvillä mielin sivellä iholleni monesti päivässä (olen raskaana) ilman pelkoa siitä imeytyvistä toinen toistaan hirvittävimmistä kemikaaleista. Haluaisin löytää luonnonmukaisen hammastahnan, saada pyykkiin hyvän tuoksun ilman vahvasti hajustettua huuhteluainetta. Haluaisin löytää hyvän, luonnonmukaisemman shampoon. Ja paljon muuta! 

Mutta mistä lähtisin liikkeellee? Tietoa löytyy, mutta sen takana on melkein aina yhtiö tai sponsori. Mistä löydän oikeaa faktaa asiasta? 

Osaisikohan joku ihana auttaa minut alkuun? Tai löytyisikö täältä muita saman asian kanssa painivia, tai täysin toista mieltä olevia? Keskustelua aiheesta kiitos :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Facebookissa, niin siellä on ryhmä nimeltä "ekologista kotikosmetiikkaa". Sieltä olen itse saanut valtavasti vinkkejä eri tuotteille! 

Vierailija
2/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ruohonjuuresta löytyy kaikkia mainitsemiasi tuotteita, siitä vaan kokeilemaan. Itse käytän lähes 100% luonnonkosmetiikkaa ja todella hyviä tuotteita on löytynyt. Tietenkin riippuu paljon omista mieltymyksistä mikä on hyvä tuote ja mikä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mádaran luonnonkosmetiikasta tykkään itse. Heidän pihlajavoide on tosi ihana ja sopii mun kuivalle ja herkälle iholle hyvin.
Sokoksen luonnonkosmetiikkaosastolta löytyy paljon hyviä tuotteita ja Ruohonjuuresta vielä enemmän. Ja sitten Lushilla on kanssa hyviä tuotteita, joskin useat voimakkaan tuoksuisia.

Vierailija
4/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisvahasta ja öljyistä saa ainakin sekoiteltua mukavia kropparasvoja. Kookosöljyä ja jojobaöljyä mä olen joskus käyttänyt naamaan. (Kookosöljyä jotkut käyttää dödönäkin. Jos ei hikoile paljoa, se toimii kyllä) Shampoon voi korvata vaikka millä. Luontaistuotekaupoista saa palashampoota, joka taitaa olla myrkyttömämpää kuin tavalliset shampoot.

Netistä löytyy tosiaan kaikenlaista. :)

Vierailija
5/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavera ja Frantsilan yrttijutut on mun valinta, käytin niitä raskausaikanakin.

Vierailija
6/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän luonnonmukaista kosmetiikkaa lähinnä saippuassa ja shampoossa. Hoitoaineen voisi vaihtaa myös, mutta sen tarvitsee olla riittävän kosteuttava. Meikkauksen olen ratkaissut niin, että olen ostanut vain yhden ripsivärin, mustan ja valkoisen kajalin sekä valokynän. Ekologisuuteen voi vaikuttaa laadun lisäksi myös määrien avulla. Minulla on yksi iso vartalovoide ja kasvorasvana käytän bepanthenia.

Vierailija
7/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekolo on kanssa ihan huippu kauppa.

Vierailija
8/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tosiaan, deodorantti olikin yksi murheenkryyneistäni :( Kerran olen ostanut jostain luontaistuotekaupasta "myrkyttömän" deodorantin, mutta se ei hoitanut tehtäväänsä lainkaan. Onko teillä muilla kokemuksia hyvistä deodoranteista? Ap

Vierailija
9/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frantsilan voiteet ja dödöt ovat minun suosikkejani <3

Vierailija
10/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödönä toimii myös kookosöljy+ruokasooda!

Vierailija
11/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:32"]

Kiitos vastauksista! Tosiaan, deodorantti olikin yksi murheenkryyneistäni :( Kerran olen ostanut jostain luontaistuotekaupasta "myrkyttömän" deodorantin, mutta se ei hoitanut tehtäväänsä lainkaan. Onko teillä muilla kokemuksia hyvistä deodoranteista? Ap

[/quote]

Justiinsa näin jossain deodoranttireseptin. Siinä oli kookosöljyä ja ruokasoodaa (muistaakseni ohjeessa sanottiin jotain, että 10 ruokalusikallista kookosöljyä ja 8 rkl ruokasoodaa). Ruokasooda kuulostaa vähän hurjalta ainakin mun mielestä, mutta ehkä osan voisi korvata suolalla. Jos jaksaa itse sekoitella ja kokeilla, niin mahdollisuuksia on varmaan aika paljon.

Vierailija
12/12 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallideodorantit parhaimpia luonnonmukaisia dödöjä! Itse suosin nestemäisiä, mm. Urtekramilta löytyy hyviä ja suht edullisiakin.