Asun yksin kaukana korvessa, oma valinta, kysyttävää?
lähin naapuri on parin kilsan päässä ja oma pieni maatila.
Asun yksin , lähin kauppa 12 km päässä. Miltä kuulostaa?
Kommentit (66)
Jaa että naapuri käyttäö sua ruokakaupassa? Et siis omista autoa.
Tuommoiseen riippuvuussuhteeseen en kyllä ryhtyisi. Katsotaan sun tilanne parin voden päästä. Veikkaan, että olet saanut tarpeeksesi. Tai hankkinut edes auton.
Asuin itse 6 v hevonkuusessa. Oli kyllä auto ja hommaa oman tontin ulkopuolellakin. Silti alkoi mättää erityisesti talvella kun kylmää ja pimeää. Tajuan, että tarvitsin semmoisen aikakausen elämässäni. Oli eräänlainen irtiotto ja nollaus kaikesta vanhasta. Nyt ihanaa kerrostalossa, kun ei tarvi mittää tehdä!! :D
Kuka sulle tuo viinaa vai ajeletko kännissä kaupalle?
Luulenpa että täällä ei niin paljon ihmiset olekaan yksin kuin kaupungeissa.
Kaikkia kiinnostaa täällä maalla mun kuulumiset, kaupungissa kukaan rapussa ei edes tervehtinyt.
ap
Minua ahistaisi ja lujaa, vaikka en erityisen sosiaalinen olekaan. Miten paljon sinulla on ystäviä ja miten usein näet heitä?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:16"]
ei ole todellakaan mt-ongelmia, ei täällä sellainen pysytyisi asumaan.
ap
[/quote]
Kuinka niin? Minulla on mt-ongelmia ja asun tuollaisessa korvessa kuin tuo joku aiempikin vastaaja, naapureihin joku parisataa metriä ja kauppaan 7km. Enkä pysty puuntekoon ja lumitöihin.
Kesällä ajan pyörällä kirkolle ja nytkin vielä pääsen hyvin ja talvella ihana naapurini käytää.
Alkoholia ei täällä kyllä tee edes mieli, pelkkä luonnossa liikkuminen ja puuhastelu saa mielen niin iloiseksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:32"]
ap
[/quote]
Kuinka niin? Minulla on mt-ongelmia ja asun tuollaisessa korvessa kuin tuo joku aiempikin vastaaja, naapureihin joku parisataa metriä ja kauppaan 7km. Enkä pysty puuntekoon ja lumitöihin.
[/quote]
Sinun tilanne lienee erilainen, et ole itse sitä valinnut?
ap
Minua ahistaisi ja lujaa, vaikka en erityisen sosiaalinen olekaan. Miten paljon sinulla on ystäviä ja miten usein näet heitä?
[/quote]
En näe heitä juuri koskaan enää, pidän yhteyttä netin kautta. Joka päivä juttelen.
ap
Asutko Lieksan lähellä? itäänpäin? mä taidan tietää sut ;)
Se luomutila missä on kanafarmi?. Se oli ikävä se mitä sulle sattui keväällä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:37"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote] En ymmärtänyt, kyllähän minä olen itse valinnut asua maalla, enkä oikein tiedä miten mt-ongelmat sen estäisivät, ehkä juuri toisin päin kohdallani.
Ei tuo nyt kovin korvessa voi olla, kun sinulla on sähköt ja nettiyhteys. Kaverini on muuttamassa paikkaan, (jossa asuu jo nyt osan vuodesta) missä ei ole mitään nykyajan mukavuuksia. Ulkovessa, kaasulamppu, puulämmitys ja pumppuvesi. Kauppaan n. 14 km. Miltäs kuulostaisi?
Oma haaveeni, joka toivottavasti toteutuisi joskus. Nyt ok-talo ja kaupunkiin 25 km,mutta naapureita liikaa.Ja liian sosiaalinen työkin.Mieluusti asuisin lemmikkien kanssa korvessa ,jos vaan ois varaa ja mies suostuisi :) En pelkäisi enkä ihmisseuraa juuri tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:37"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Mt-ongelmia en ole itse valinnut. Maalla asumisen kyllä. :)
Joko olet ilmoittautunut Maajusseihin?
Muista valita farmiviikolle raavaimmat työmiehet, niin jää siitäkin savotasta jotain konkreettista käteen.
Hyvää jatkoa sinne korpeen!
pimeys - luonnossa sanoisin paljon vähemmän kuin ikkunan takaa katsottuna.
Pedot - luonnon lähellä eläessä sudet, karhut, ahmat, ketut, ilvekset jne elävät omaa elämäänsä eivät tule ihmisten lähelle kuin vahingossa tai pakotettuna. Ihme uskomuksia kaupunkilaisilta. Pedot joita ihminen ahdistelee heidän ruokaillessaan on äkäinen tai jota ihminen on kiduttanut , pitänyt kotieläimenään, yrittänyt jahdata. Ihmiset tekevät ruoka ansoja, ajavat eläimiä takaa, kiduttavat jne sitten luovat näitä vihaisia hyökkääviä tapauksia mitä on sattunut.
Olen elänyt elämäni luonnon lähellä , nähnyt susia karhuja ilveksiä ahmoja kettuja omassa elinympäristössään enkä koskaan ole kohdannut eläintä uhkana enkä ole luonut uhkaa eläimille. Suuri määrä harhoja liittyy pelkoihin pedoista tai oppia että ihmiset ovat yhtä paljon eläimiä kuten muukin luonto ympärillään.
Ihmiset pitäisivät aidata kaupunkinsa muureilla elääkseen siellä turvassa eläimiltä joita on luonnon lähellä.
Kysyvätkö ihmiset usein etkö kaipaa ihmisiä ja mitä muut sanovat, neuvovat ts.
Kuulostaa upealta tahdoin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sähköt ja vesijohdot, oma kaivo. Kaivosta saa kantamallakin vettä ja lääkkeitäkin on.
Sairastumiseen en ole kamalasti varautunut, minähän saan lomittajan tänne silloin kun tarvitsen lomaa taikka olen kipeenä ym.
ap
Höpö höpö, ei niitä lomittajia ihan niin vaan saa, kun aamulla soittaa ja sanoo olevansa sairaana. Musta tää juttu haiskahtaa, kukaan täyspäinen ei muuta korpeen ilman autoa, ja muutenkin.
Tulisin hulluksi talvella vaikka erakkoluonne olenkin mutta olen kaupunkierakko.
Kesällä olisi ihan kiva olla korvessa jos olisi järvi/joki/lampi vieressä mutta missään keskellä peltoa/metsää ilman vettä en viihtyisi.