Ekaluokkalainen väittää, että kaikilla muilla luokan tytöillä on korvakorut, mutta hän on sellainen "rymyäjä" että pelkään niiden takertuvan johonkin, antaisitko ottaa?
Milloin missäkin puussa kiipeilee ja juoksee pitkin metsää. Pelkään korun tarttuvan johonkin ja korvanlehden vahingoittumista.
Kommentit (42)
Erittäin epätodennäköistä että mihinkään tarttuisi. Itse sain korvikset 7-vuotiaana, olen nyt 40v enkä vielä ole onnistunut korvakoruani irti repimään vaikka liikkuvainen olenkin ollut aina.
Ekalaiuokkalainen ei tarvitse korvakoruja. Piste.
Meidän rymyävä ja todella vauhdikas tyttö sai aikoinaan ekaluokkalaisena korvakorut. Pari vuotta sai niitä kovasti toivoa, jotta oltiin varmoja, että hän oli valmis sitoutumaan reikien hoitoon. Hyvin on mennyt, tosiaan paljon käytettiin aikaa puhdistamiseen jne ja pipo tai panta suojana ulkoleikeissä ekat kuukaudet.
Meidän kokemuksella paras koruvaihtoehto on ihan pienet renkaat. Pysyy lukossa eikä ole tarttunut mihinkään / irronnut. Nappikorut jäi helposti ikävästi kiinni ja irtosi tuon tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä sitten tarvitsee?
Onko jo tuonikäiset tytöt silti tyttöjä vaikka niin on liikennemerkitkin vaihdettu? Kuka olisi uskonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä häntä luettelemaan ne "kaikki" tytöt, joilla on korvakorut.
Jos teillä on vanhempien WhatsApp-ryhmä, niin kysy sieltä, onko kaikilla tytöillä oikeasti ne korvakorut.
Selvästikin korvakorut ovat nyt luokan tyttöjen keskuudessa kuuma puheenaihe. Muutama on ne jo saanutkin, ja muutama muu uskoo saavansa ne lähiaikoina.
Jos nyt kuitenkin on niin harvinainen tilanne, että tyttäresi luokassa jokaisella muulla tytöllä on korvakorut, on samassa koulussa ihan varmasti rinnakkaisluokilla tai ylemmillä luokilla tyttöjä, joilla ei ole korvakoruja.
Korvakoruja on myös sellaisia, joita voi käyttää ilman, että korvanlehdessä olisi lävistys.
Varokaa sitten teini-iässä, siellä luokassa voi levitä sitten sosiaalisena tartuntana "muusuus" ja transkokemus "kun kaverikin on"
Tyttöjen transsukupuolisuuskokemukset on nousseet monikymmenkertaisesti vuodesta 2012-2013 lähtien, eli juuri kun älykännykät ja mobiilinetti levisi.
Eli jos ei koe instabeibi-kuvaa naisesta omakseen tai poikien ja miesten ahdistelu ällöttää luulevat tyttöparat että ovat poikia. Vielä enemmän voivat luulla nii. jos ovatkin lesboja tai bi, että silloin onkin mukamas eri sukupuolta.
Koulussa on uudessa OPS:ssä "sukupuolen moninaisuus" eli lapsille opetetaan tai oikeastaan aivopestään että sukupuolta voisi muka vaihtaa tai korjata.
Sukupuoli ei muutu kenelläkään ikinä, se on se joksi synnytään.
Näin se on, ja sitä faktaa ei voi kumota millään huuhaahötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän rymyävä ja todella vauhdikas tyttö sai aikoinaan ekaluokkalaisena korvakorut. Pari vuotta sai niitä kovasti toivoa, jotta oltiin varmoja, että hän oli valmis sitoutumaan reikien hoitoon. Hyvin on mennyt, tosiaan paljon käytettiin aikaa puhdistamiseen jne ja pipo tai panta suojana ulkoleikeissä ekat kuukaudet.
Meidän kokemuksella paras koruvaihtoehto on ihan pienet renkaat. Pysyy lukossa eikä ole tarttunut mihinkään / irronnut. Nappikorut jäi helposti ikävästi kiinni ja irtosi tuon tuosta.
Paljon aikaa puhdistamiseen ja kuukausitolkulla pipo tai panta päällä. Ei mennyt yhtään överiksi ei 😂
Vierailija kirjoitti:
Nappikorvikset antaisin ottaa, koska ne todennäköisesti eivät jää kiinni mihinkään, mutta roikkuvia en antaisi käyttää
Omalla tytöllä nappikorvisten takaosat pureutuivat ihon sisään, kun tyttö kiristeli niitä, etteivät irtoa. Hän käyttää pieniä renkaita. Ikinä ei ole jäänyt korvis minnekään kiinni tai renkaat muutenkaan aiheuttaneet ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä häntä luettelemaan ne "kaikki" tytöt, joilla on korvakorut.
Jos teillä on vanhempien WhatsApp-ryhmä, niin kysy sieltä, onko kaikilla tytöillä oikeasti ne korvakorut.
Selvästikin korvakorut ovat nyt luokan tyttöjen keskuudessa kuuma puheenaihe. Muutama on ne jo saanutkin, ja muutama muu uskoo saavansa ne lähiaikoina.
Jos nyt kuitenkin on niin harvinainen tilanne, että tyttäresi luokassa jokaisella muulla tytöllä on korvakorut, on samassa koulussa ihan varmasti rinnakkaisluokilla tai ylemmillä luokilla tyttöjä, joilla ei ole korvakoruja.
Korvakoruja on myös sellaisia, joita voi käyttää ilman, että korvanlehdessä olisi lävistys.
Miksi sinä vanhempana laitat noin paljon painoarvoa muiden tekemisille ja mielipiteille? Eikö se ole ihan teidän omasta perheestä kiinni otetaanko korviksia vai ei. Ei ole järkevää opettaa lapselle että tehdään aina niin kuin muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii kukaan muukaan. Piste. Silti voi ottaa korviksia sun muita koruja jos sattuu sellaisista tykkäämään. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Korvakorut voi olla pienet nappi korvikset. Ei tartu mihinkään.
Mulla oli nappikorvikset. Pienet littanat lehdet.
Takertui rakennustyömaalla johonkin vikmeistelemättömään betoniseinään.
Hiukan alkoi tulla nestettä. Ihan pieni puolen millin repeytymä. Hoidin sitä. Laitoin siihen renkaan, että saa ilmaa. Sitten yhdessä yössä koko korvanlehti oli pingoittunut ja muuttunut hörökorvaksi.
En antanut lapselleni korviksia kuin vast 10-vuotiaana.
Mä sain korvikset ekalla ja olin kova römyämään, kiipeilin puissa ym. Vielä on korvat tallella.
Oma tytär nyt ekalla. Rauhallinen ja rakastaa prinsessa-juttuja. Oon yrittänyt jo eskarista lähtien saada ottamaan korvikset. Ei missään tapauksessa halua. 😆
Vierailija kirjoitti:
Mä sain korvikset ekalla ja olin kova römyämään, kiipeilin puissa ym. Vielä on korvat tallella.
Oma tytär nyt ekalla. Rauhallinen ja rakastaa prinsessa-juttuja. Oon yrittänyt jo eskarista lähtien saada ottamaan korvikset. Ei missään tapauksessa halua. 😆
Järkyttävää. Miksi haluat pienelle koululaiselle täysin turhia lävistyksiä, joita hän ei itse edes kaipaa?
Kannattaa viedä sitten oikealle lävistäjälle ottamaan ne korut. Joku kultasepänliikkeen matami ampuu ne korupyssyllä ihan mihin sattuu ja menee vinoon (korua vaikea vaihtaa myöhemmin, itsellä edelleen näin vaikka korvikset ollu 30v) ja ties mitä. Lävistäjä tietää missä kohtaa on akupisteitä, hermoja ym ja osaa laittaa korun turvallisesti ja oikein.
Lapselle korvisten laittaminen on paitsi turhaa myös vahingollista. Lukekaa lääkärin kommentit, miten yleistä on, että korvareiät tulehtuu lapsilla. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taytyy-kysya-onko-se-eettisesti-oik…
Ilman muuta korvikset. Ja jos/kun repeytyy irti voit sanoa, että tätä osattiin odottaa. Siperia opettaa pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viedä sitten oikealle lävistäjälle ottamaan ne korut. Joku kultasepänliikkeen matami ampuu ne korupyssyllä ihan mihin sattuu ja menee vinoon (korua vaikea vaihtaa myöhemmin, itsellä edelleen näin vaikka korvikset ollu 30v) ja ties mitä. Lävistäjä tietää missä kohtaa on akupisteitä, hermoja ym ja osaa laittaa korun turvallisesti ja oikein.
Itse asiassa kudosvaurio on käytännössä samanlainen, lävistettiin miten tahansa. Korvalävistys on aina kudosvaurio, kutsui sitä miksi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain maissa id ootti vanhemmat reijittävät tyttövauvan korvat, syytä en tiedä. Ettei kaljua vauvaa luulla vahingossa pojaksi?
Sairasta tuollainen vauvan pahoinpitely.
Korvikset saa meillä ottaa vasta reilusti yli 10v jolloin voi olettaa että osaa varoa niitä korviksien kanssa ja pyöritellä niitä puhtain käsin ekan viikon kun ne on reijitetty ettei ne mene umpeen tai tulehdu.
Alapeukuttajat haluavat rei'ittää vauvan korvat?
Sai ra s ta.
Eli haluavat satuttaa puolustuskyvytöntä ihan tahallaan.
Ei mitään lävistyksiä noin pienelle! Edesvastuutonta!
Ei kaikkia ratkaisuja kannata tehdä sen perusteella, kuoleeko siihen vai ei.