Menin katsomaan 14-vuotiaan kummityttöni instaa ja
olin aika yllättynyt kun tyttö poseeraa siellä avonaisissa, tiukoissa topeissa ja tai sitten sivukuvat peiltistä selkä notkolla tiukkaakin tiukemmissa farkuissa kehuja kalastellen ja niitä toki saaden. Oma tyttöni saman ikäinen, mutta en voi kuvitella tuollaisia kuvia häneltä. Onko muiden noinki nuorilla teineillä tuollaisia kuvia, sallisitteko?
Kommentit (30)
Valitettavasti Instagram on noita täynnä...
Toi on vielä pientä :D Itselläni ei ole edes tunnuksia instaan/galleriaan/minnekkään kuvapalveluun, mutta pikkusisko tulee aina välillä näyttää mikä on kaveriporukan naurun aiheena :D 14-v on somessa jo vanha heruttelija, vaikka osalla sen ikäisistä ei ole pikkutisut vielä edes kasvaneet. t. 16v
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:29"]Toi on vielä pientä :D Itselläni ei ole edes tunnuksia instaan/galleriaan/minnekkään kuvapalveluun, mutta pikkusisko tulee aina välillä näyttää mikä on kaveriporukan naurun aiheena :D 14-v on somessa jo vanha heruttelija, vaikka osalla sen ikäisistä ei ole pikkutisut vielä edes kasvaneet. t. 16v
[/quote]
Vastaan on tullut jopa 11-12-vuotiaita heruttelioita, joilla on pikkuhipsterit päällä ja push upit ja perse notkolla peilin kautta ovat ottaneet peppuherutuksia. Ylilaudallakin näihin törmää, vaikka ne poistuu usein aika nopeaan lapona. t. 16v
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:29"]Toi on vielä pientä :D Itselläni ei ole edes tunnuksia instaan/galleriaan/minnekkään kuvapalveluun, mutta pikkusisko tulee aina välillä näyttää mikä on kaveriporukan naurun aiheena :D 14-v on somessa jo vanha heruttelija, vaikka osalla sen ikäisistä ei ole pikkutisut vielä edes kasvaneet. t. 16v
[/quote]
Vastaan on tullut jopa 11-12-vuotiaita heruttelioita, joilla on pikkuhipsterit päällä ja push upit ja perse notkolla peilin kautta ovat ottaneet peppuherutuksia. Ylilaudallakin näihin törmää, vaikka ne poistuu usein aika nopeaan lapona. t. 16v
[/quote]
Surullista että näille nauretaan ympäri koulua ja pidetään pilkkanaan... Kaikki. Tytöt ja pojat. Syyllistyn tähän itsekkin.
t.17v
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. .
Onneksi älypuhelimia ei ollut vielä silloin kun minä olin tuon ikäinen :D
Onhan tämä kumma, näiden lasten edeltäneet sukupolvet ovat taistelleet naisille paikan työelämässä ja tasa-arvoa muutenkin. Nykykakarat (ja vähän isommatkin) romuttavat tämän kaiken asettuessaan vapaaehtoisesti seksistisiksi objekteiksi. Ja tämä on nykyajan ihanne...jota media ja erilaiset "idolit" yläpitävät kaikine käytettävissä olevin keinoin.
No kyllä jo minun aikanani tytöt laittautuivat ja keikistelivät, vaikka ei missän Instassa, mutta muuten kyllä. Olen syntynyt 1971 eli en kovin nuori enää. Ei ole objektina oleminen nykyajan keksintö.
Laita toki linkkiä, saamme kauhistella muutkin sitä irstailua.
Niin, eipä ihme jos tuota dokaamista ja herutuskuvia on, kun jollain vanhemmilla asenne, että "nykynuoret nyt vaan on tuollasia:D". Taitaa näiden tyttöjen vanhemmat olla itsekin teinien tasolla...