Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos huudat huutonetistä Osta heti-hinnalla, mikset ota yhteyttä myyjään?

Vierailija
05.11.2014 |

Ihmetellä taas täytyy.

Jos huudat tuotteen huuto.netistä "osta heti" -hinnalla, mikset voi samantien ottaa yhteyttä myyjään? Kyllä ne yhteystiedot tulevat sähköpostiin viimeistään tunnin sisällä huudon sulkeuduttua, mikset samantien lähesty myyjää? Voisiko joku vastata? Kun se kohde ei kuitenkaan jää avoimeksi vaan sinun huutosi sulkee sen...

Jos itse huutaisin osta heti -tuotteen, koen "velvollisuudekseni" ottaa myös myyjään yhteyttä mahd. nopeasti... Eri juttu toki jos kohde ja huutokauppa jää vielä auki eikä kohde ole sulkeutunut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä saat myös huutajan yhteystiedot, miksi sinä et ota heti yhteyttä?

Vierailija
2/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin oon monesti miettinyt. Ei ihan sovi selitykseksi se, ettei ole ollut netin äärellä tai tietokonekin on ollut rikki. Kun kuitenkin tuo ostaheti-huuto paljastaa nämä selitykset feeluiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole huutis-eksperttejä

Vierailija
4/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP tästä avauksesta. Olen itsekin törmännyt samaan asiaan. Mulla on lisäksi käytössäni vakioviesti, jossa toivon huutajan ottavan kohteen sulkeuduttua mahdollisimman nopeasti yhteyttä. Eipä ole apua.  Joudun 99%sti aina itse myyjänä lähestymään huutajaa, oli kyse sitten osta heti-kohteesta tai tavallisesta huutokaupasta.

Erityisen omituiselta musta tuntuu tuo ostaheti-kohteissa. Kun huutaja siis haluaa ostaa tuotteen HETI ja varmistaa asian sulkemalla kohteen osta heti-hinnalla. Haloo?! 

Vierailija
5/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjällä ei ole vakioviestiä jossa tulisi tilitiedot, niin mitä mun ostajana pitäisi viestitellä? "Hei ostin sulta tavaran, voitko lähettää mulle tilinumerosi"? Eikö olisi paljon fiksumpaa, että se myyjä ilmoittaisi mahd pian numeronsa, ilman että sitä pitää erikseen alkaa kysymään. 

Vierailija
6/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää se tilinumero siihen vakioviestiin niin ei tarvitse odotella kuin rahoja. Sitten tavara postiin ilman turhaa lässytystä.

Vierailija
7/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:08"]

Jos myyjällä ei ole vakioviestiä jossa tulisi tilitiedot, niin mitä mun ostajana pitäisi viestitellä? "Hei ostin sulta tavaran, voitko lähettää mulle tilinumerosi"? Eikö olisi paljon fiksumpaa, että se myyjä ilmoittaisi mahd pian numeronsa, ilman että sitä pitää erikseen alkaa kysymään. 

[/quote]

No ehkäpä sä voisit ostajana vaikka ilmoittaa, mikä on haluamasi toimitustapa? Kun se postitus ei aina ole se ainoa vaihtoehto. Turha toimittaa tilitietoja jos ostaja haluaakin välttämättä tulla noutamaan ja maksaa käteisellä?

Vierailija
8/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:10"]

[/quote]

No ehkäpä sä voisit ostajana vaikka ilmoittaa, mikä on haluamasi toimitustapa? Kun se postitus ei aina ole se ainoa vaihtoehto. Turha toimittaa tilitietoja jos ostaja haluaakin välttämättä tulla noutamaan ja maksaa käteisellä?

[/quote]

Monestiko näin huutonetissä käy? Niin usein, että on liian iso vaiva pistää siihen vakioviestiin tilinumero valmiiksi?

Vierailija
9/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei myyjä voi laittaa vakioviestiä tilinumeroineen ja antaa minulle mahdollisuutta maksaa ostoksiani heti, ilman ylimääräisiä yhteydenottoja ja odottelua? Oletan, että kun huudan osta heti-kohteen, pääsen maksamaan sen saman tien, laitan myyjälle viestin, että tilisiirto tehty, ja homma on mun osalta selvä parissa minuutissa. Vaan ei, kun joiltakin täytyy ensin ruinata tilinumeroa, että pääsee maksamaan....

Vierailija
10/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyajan WT:t jaksa lässyttää sähköposteihin tai osoittaa edes alkeellisia käytöstapoja.

Huutonetissäkin kohteita huudetaan ostaheti-hinnalla ihan vaan siksi, ettei kukaan muu vain ehtisi vahingossakaan huutaa niitä. Vasta sitten aletaan miettiä, ostetaanko tuotetta sittenkään ja milloin sossusta/kelalta tulee tilille sen verran rahaa että ostaminen olisi edes teoriassa mahdollista....

Vierailija
11/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

Monestiko näin huutonetissä käy? Niin usein, että on liian iso vaiva pistää siihen vakioviestiin tilinumero valmiiksi?

[/quote]

Itse asun pk-seudulla ja minulta tuotteita noudetaan yli puolessa tapauksista.

Lisäksi tuotteen lopullinen hinta postikuluineen riippuu siitä, minkä postitusvaihtoehdon ostaja haluaa. En siis määrittele tiettyä vakio pk-hintaa vaan asia katsotaan ostajan halujen mukaan tilannekohtaisesti. Onhan noita vaihtoehtoja nykyään...

Vierailija
12/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähän asti ollut myyjiä joilla on tilitiedot olleet vakioviestissä. Olen maksanut ja laittanut viestin mistä pankista maksoin ja siinä se, seuraavan kerran palautetta laitan. Miksi mun pitäisi ottaa yhteyttä? Mitä mulla olisi asiaa? Samalla kun maksaa postikulut niin myyjät on kyllä aina tajunneet postittaa ilman eri sanomista.

Vierailija
13/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:13"]

Miksei myyjä voi laittaa vakioviestiä tilinumeroineen ja antaa minulle mahdollisuutta maksaa ostoksiani heti, ilman ylimääräisiä yhteydenottoja ja odottelua? Oletan, että kun huudan osta heti-kohteen, pääsen maksamaan sen saman tien, laitan myyjälle viestin, että tilisiirto tehty, ja homma on mun osalta selvä parissa minuutissa. Vaan ei, kun joiltakin täytyy ensin ruinata tilinumeroa, että pääsee maksamaan....

[/quote]

Näin just. Ja sitten nämä sankarit vielä pitävät tehotonta toimintatapaansa jonain standardina, jota kaikkien pitäisi seurata. En näe mitään järkeä ottaa myyjään yhteyttä millään hei, huusin tavarasi lässyti lässyn -viestillä. Myyjä kyllä tietää sen muutenkin, koska huuto.netistä tulee hänellekin sähköposti. Eri juttu, jos on oikeasti jotain asiaa, mutta 99% ei ole. 

Vierailija
14/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viestissä tilitiedot, mutta sepä ei jostain syystä saakaan aikaan maksamisrefleksiä vaan joudun odottelemaan joskus parikin viikkoa, viitsiikö ostaja maksaa vai ei. Lapsilisäpäivä, elaripäivä, sossun maksupäivä - kaikki nämä vaikuttavat siihen, pystyykö 3 euron ostoksensa maksamaan.

Itse en myyjänä ota yhteyttä, koska olen jo oppinut, että jos ostaja ei yhteyttä ota, ei hän todennäköisesti aio maksaa. Tosiostaja maksaa 3-4 päivän aikana ja laittaa viestin, että maksettu on.

Vierailija
15/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lisäksi tuotteen lopullinen hinta postikuluineen riippuu siitä, minkä postitusvaihtoehdon ostaja haluaa. En siis määrittele tiettyä vakio pk-hintaa vaan asia katsotaan ostajan halujen mukaan tilannekohtaisesti. Onhan noita vaihtoehtoja nykyään...

[/quote]

Voit varmaan listata ne toimitusvaihtoehdot hintoineen siihen vakioviestiin, eikös vaan? Sitten ostaja voi joko maksaa heti oikean summan, jos asia on sillä selvä, tai ottaa yhteyttä jos sille on Oikeasti tarvetta tai sopiakseen noudosta.

Vierailija
16/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suurin osa myyjistä osaa laittaa pankkitietonsa vakioviestissä tai ainakin sähköpostilla samana päivänä ilman, että minun tarvitsee kysellä niiden perään. Monet osaavat laittaa jopa kaikki postikuluvaihtoehdot suoraan ilmoitukseen. Sellaisilta en edes osta mitään, joiden toimituskulujen kohdalla lukee "kysy myyjältä".

Ja minä huudan osta heti -hinnalla siksi, että haluan kyseisen tuotteen enkä jaksa odotella huudon sulkeutumista.

Vierailija
17/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Käsittämätöntä amatöörisähläystä. Listaa vaihtoehdot hintoineen ja tilinumero vakioviestiin, niin molemmat osapuolet pääsevät helpommalla.

Vierailija
18/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Käsittämätöntä amatöörisähläystä. Listaa vaihtoehdot hintoineen ja tilinumero vakioviestiin, niin molemmat osapuolet pääsevät helpommalla.

[/quote]

Koska pieninkin sosiaalinen kanssakäyminen tuntemattoman kanssa kohteliaisuudesta on liikaa meille suomalaisille...

Vierailija
19/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vakioviesti menee suunnilleen näin:

"Kiitos huudostasi.

Voi maksaa tilille xxxx ja postitan ostoksesi.

Jos haluat noutaa tms. ota yhteyttä."

Postikulut on ilmoituksessa. Jos ostaja haluaa jotain muuta kuin maksaa ne ilmoitetut kulut tai noutaa, hän on ottanut yhteyttä ennen huutoa.

Kaupasta vaihdetaaan 2 meiliä: ostaja ilmoittaa maksaneensa ja minä ilmoitan postittaneeni.

Miten mulle on yli 400 kauppaan osunut paria poikkeusta lukuunottamatta vain fiksuja kauppakumppaneita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan