Varmat päivät - hyviä kokemuksia?
Huhtikuusta alkaen "varmat päivät" käytössä. Ovulaation aikaan ja ennen ovulaatiota kondomi. Ei ainakaan toistaiseksi raskaana. Miten muilla ja miten raskauduitte vai oletko raskautunut vielä ollenkaan?
Kommentit (29)
1 huono kokemus - se on nyt koulussa ;)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:43"]1 huono kokemus - se on nyt koulussa ;)
[/quote]
Oliko kerrasta vai miten pitkään kokeilit varmoja päiviä? Ap
Meillä on ollut varmat päivät käytössä kohta viisi vuotta. Ei ongelmia, kun on säännölliset kuukautiset. Yhtäkään vahinkoa ei ole sattunut. Apua löytyy oman kierron tuntemiseen esim. englannin kielellä, kun googlettaa natural family planning. En ymmärrä, miksi neuvoloissa ja yleensäkin tähän suhtaudutaan todella nuivasti. Tottakai varmat päivät eivät kaikille sovi, koska alkuun on itse oltava aktiivinen tiedonhaussa ja opettelussa ja jos kuukautiset ovat todella epäsäännölliset. Itse en halua kuormittaa kehoani saatikka luontoa hormonikuormilla.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:39"]Olen mennyt varmoilla päivillä 20 vuotta ja on toiminut. Edellyttää säännöllisiä kuukautisia sekä mielellään myös sitä, että tunnistaa itse ovulaationsa (minulla nipistelee muutaman tunnin jommalla kummalla puolella alavatsaa). Vesistö on säästynyt valtavalta hormonikuormalta.
[/quote]
Kuukautiset 95% tod.näk. säännölliset ja tunnistan ovulaation. Yleensä vihlailee jommalla kummalla puolella ja limat on aika selkeät. Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää. Ap
joo, toki. Voisin kokeillakin A) jos olisi säännöllinen kierto B) vahinkoraskaus ei olisi maailmanloppu
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:43"]1 huono kokemus - se on nyt koulussa ;) [/quote] Oliko kerrasta vai miten pitkään kokeilit varmoja päiviä? Ap
[/quote]
Pari vuotta meni ihan onnistuneesti
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:39"]Olen mennyt varmoilla päivillä 20 vuotta ja on toiminut. Edellyttää säännöllisiä kuukautisia sekä mielellään myös sitä, että tunnistaa itse ovulaationsa (minulla nipistelee muutaman tunnin jommalla kummalla puolella alavatsaa). Vesistö on säästynyt valtavalta hormonikuormalta.
[/quote]
On olemassa muitakin kuin horm.ehkäisyvälineitä....
Käytössä kohta 15 vuotta, yhdistelmänä keskeytetystä yhdynnästä. Toiminut täydellisesti. Edellyttää tosiaan a) säännöllistä kiertoa b) ovulaation tunnistamista c) miestä joka tunnistaa elimensä toiminnan ja d) raskaus ei saa olla katastrofi.
Olen mennyt varmoilla päivillä 20 vuotta ja on toiminut. Edellyttää säännöllisiä kuukautisia sekä mielellään myös sitä, että tunnistaa itse ovulaationsa (minulla nipistelee muutaman tunnin jommalla kummalla puolella alavatsaa). Vesistö on säästynyt valtavalta hormonikuormalta.