Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ohje elintason nousuun

Vierailija
05.11.2014 |

Olen nyt tarpeeksi monta kertaa lukenut tämän palstan ohjeet meille sossupummeille joita myös pitkäaikais työttömiksi kutsutaan.
Nyt teillä neuvojilla on mahdollisuus laittaa tähän ketjuun ihan yksityiskohtaiset ohjeet miten tämä oman elintason nostaminen suoritetaan.
Eli laittakaapa nyt se ammatti mihin opiskelemalla 100% varmasti työllistyy tällainen 40 v pohjois- Pohjanmaalla asuva hoitoalan koulutuksen omaava yksinhuoltaja.
Niin ja toinen mitä tuputatte on yrittäjyys.
Nyt ne ideat sitten tähän myös, että minkä yrityksen tässä pystyyn laitan...
Jännityksellä odotan näitä ohjeita :-)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin ihan muuta luulisin, mutta en jaksanut lukea teidän muiden vastauksia tässä ketjusssa. Mitäs jos aloittaisit sillä, että selvittäisit itsellesi kuka oikeasti ja oikein olet ja minkälaiseen verkostoon oikeasti kuulut. Kun olet tämän ison homman tehnyt niin sen jälkeen etsit itsellesi kotipaikan ja sieltä työn, joka on sopusoinnussa sen verkoston kanssa johon olet syntynyt. Tällä hetkellä tässä maassa on koko infrastruktuuri niin sekaisin, että ihmisiä vain irtisanotaan ja juuri ketään ei oteta mininkään - ainakaan pitkäaikaisempiin - töihin. Kaikilla sama vika. Eivät tiedä mihin verkostoon oikeasti kuuluvat. Kun jokainen lopulta on selvittänyt mihin verkostoon oikeasti kuuluu niin sitten koko maan laajuiset verkostot kytkeytyvät toisiinsa ja maamme alkaa tervehtyä. Varmaan joku on joskus kuullut, että täällä saa töitä vain suhteella... Tässä ketjussa tälle ehdotukselleni varmaan nauretaan ja käsketään menemään ottamaan ne lääkkeet ja siksi en kerro tässä miten se omien verkostojen tutkiminen esimerkiksi voisi tapahtua! Pankaas te kaikki besserwisserit nyt sitten omalta osaltanne paremmaksi! Hyvää illanjatkoa!

Vierailija
22/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kotipalvelua yrittäjänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainuttakaan konkreettista neuvoa koko ketjussa.Ympäripyöreitä muuta työn perässä (minkä työn?)ja opiskele(mitä?) Ja lässytystä kateudesta ja masennuksesta.
Hah ja sitten ollaan joka ketjussa haukkumassa työttömiä.
Minä en oikeasti ikinä toivo muille pahaa, mutta tätä palstaa lukiessa olen tullut siihen tulokseen, että tekisi hyvää joillekin pudota sieltä pilvilinnasta.

Vierailija
24/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 12:34"]Aika vaikea lähtökohta. Ne valinnat kun pitäisi olla tehnyt vähintään 20 vuotta sitten. Vähän sama kuin kysyisi, että "olen 60-vuotias pelkän kansakoulun käynyt, 20 vuotta ryypännyt tupakoinnilla keuhkosyövän hommannut sairaseläkeläinen - turha väittää että omilla valinnoilla voisin elintasoani nostaa".

Sun olisi pitänyt 20 vuotta sitten muuttaa sinne missä saat työtä, pysyä urapolulla ja lisäkouluttautua työn ohessa jatkuvasti. Sijoittaa rahasi järkevästi ja elää terveellisesti. Nyt taas... aika vähän on tehtävissä muuta kuin se työn perässä muuttaminen ja loppuelämän järkevästi eläminen.
[/quote]
Kristallipallokin olisi pitänyt ymmärtää hankkia jo heti ennen opiskelemaan lähtöäkin. Niin.

Vierailija
25/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan töitä on paljon tarjolla pääkaupunkiseudulla ja kaupungeissa. Muutto työn perässä? Jos ei kerran ole puolisoakaan, jolla omalla paikkakunnalla työpaikka.

Vierailija
26/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea lähtökohta. Ne valinnat kun pitäisi olla tehnyt vähintään 20 vuotta sitten. Vähän sama kuin kysyisi, että "olen 60-vuotias pelkän kansakoulun käynyt, 20 vuotta ryypännyt tupakoinnilla keuhkosyövän hommannut sairaseläkeläinen - turha väittää että omilla valinnoilla voisin elintasoani nostaa".

Sun olisi pitänyt 20 vuotta sitten muuttaa sinne missä saat työtä, pysyä urapolulla ja lisäkouluttautua työn ohessa jatkuvasti. Sijoittaa rahasi järkevästi ja elää terveellisesti. Nyt taas... aika vähän on tehtävissä muuta kuin se työn perässä muuttaminen ja loppuelämän järkevästi eläminen.

Vierailija
27/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän on taas hiljaista kun pitäisi muutakin sanoa kuin "jokaisen oma valinta, mene kouluun/töihin.
Missään kohtaa en ole sanonut etten elä terveellisesti.
Ja työelämässä olen ollut mukana viime vuosiin asti eikä tällä alalla se lisä kouluttautuminen ole ollut mahdollista.
Työn perässä voisin muuttaa jos pysyvä työpaikka olisi varma, mutta pääkaupunkiseudulle muuttaminen pätkätöiden perään ei ole taloudellisesti järkevää.

Eli heitänkö nyt kirveen kaivoon ja odottelen eläke papereita?
Ap