Työkaveri vihjaili pomolle, että olen krapulan takia pois töistä!
Olimme eilen työpäivän jälkeen after workeillä lähipubissa ja join kasi (2) olutta. Työkaveri oli mukana, mutta hän joi pelkästään kokista. Mukana oli siis meidän lisäksi myös kaksi muuta työkaveria. No, tänään heräsin todella flunssaisena, kuumetta 39 astetta, mikä on minulle todella paljon. Soitin heti aamulla töihin, että olen sairastunut. Nyt sain juuri toiselta työkaveriltani viestin, että tämä työkaveri oli aamun kahvipöydässä sanonut, ettei ihme, että olen poissa, kun "aika paljonhan se eilen otti sitä olutta..." Pomo oli ollut myös kahvihuoneessa. Ei helvetti, mikä tyyppi! Meillä saa olla 3 pv pois omalla ilmoituksella, mutta nyt mietin pitääkö lähteä lääkäriin hakemaan sairastodistusta, jos pomo vaikka luuleekin jotain.
Kommentit (5)
Ottaisin heti yhteyttä pomoon ja kysyisin sanoiko työtoveri todella näin ja että jos on sanonut haluan korjata asian, kyseessä oli kaksi olutta jonka jälkeen mentiin aikaisin kotiin. Ja lisäksi sanoisin että olen jo pitkään tarkkaillut tätä työkaveria epäasiallisen käytökaen vuoksi koska aina näyttää lietsovan ristiriitaa ja epäilyksiä ...vaikka ei pitäisikään paikkaansa. Mutta sen verran vittumainen temppu.
Minä hakisin lääkärintodistuksen, sekä laittaisin työkaverille asiallisen sähköpostin jossa kertoisin kuulleeni mitä hän sanoi ja pyytäisin ettei levittelisi minusta ilkeitä juoruja.
Olen ihan äimän käkenä tästä tempusta. Varmaan selittelee jälkikäteen, että oli tarkoitus olla vitsi, jos otan asian esille. Harmittaa vain lähteä nyt todella kipeänä lääkäriin, kun aina ennen on onnistunut hyvin omalla ilmoituksella, eikä pomo ole koskaan epäillyt, että olisin ollut poissa turhaan. Tuli vielä sairauden päälle vielä paska mieli tällaisesta, melkein itkettää, että joku viitsii olla tuollainen.
Kaksi kaljaa on mielestäni paljon, koska en käytä alkoholia. Ei, tämä ei ole kritiikkiä sinua kohtaan, vaan prosentteja. Työkaverillasi oli varmasti huono päivä, mutta tuollainen kommentti on täysin asiaton.
Kuuleehan esimies jo äänestäsi, että olet sairas.
Minä kävisin sinuna lääkärissä. Toivottavasti paranet pian.
Kannattaa hakea se lääkärin todistus. Vaikka ei ottaisi asiaa esille, voi pomolle jäädä vähän huono maku suuhun. Ja sen työkaverin kanssa ei kannata enää lähteä ulos!