Onko kaikilla pitkä joululoma? siis työssäkäyvillä?
Enkä tarkoita opettajia tmv jotka lomailevat koko sen 2,5-3vkoa kuten oppilaatkin.
Voi olla, että oma lomani jää niihin joulunpyhiin, toiveissa olisi saada palkatonta vapaata ne muutamat välipäivät siinä joulunpyhien jälk mutta tuskin onnistuu, haluajia niin monta.
Huokaus :(
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:17"]
No viisi viikkoa se on kunnallisellakin. Siitä säästetään viikko talveksi.
[/quote]
Ei muuten ole, kunnallisella lomapäiviä on yhtä paljon, eli täysi vuosiloma se 30pv (jos ei ole kertynyt pidempiä lomia sen vuoksi, että on ollut palveluksessa vuosikausia), mutta koska lauantaita ei lasketa lomapäiväksi, vuosilomaa voi pitää oikeasti 6vkoa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:33"]
[/quote]
Ei muuten ole, kunnallisella lomapäiviä on yhtä paljon, eli täysi vuosiloma se 30pv (jos ei ole kertynyt pidempiä lomia sen vuoksi, että on ollut palveluksessa vuosikausia), mutta koska lauantaita ei lasketa lomapäiväksi, vuosilomaa voi pitää oikeasti 6vkoa.
[/quote]
Ja jos on ollut pitkään töissä, on vuosilomaa melkein 8 viikkoa. Lisäksi monessa kunnassa tätäkin voi pidentää, jos pitää lomiaan lomakauden ulkopuolella. Silloin loman voi saada 1.5 kertaisena, eli parhaimmillaan/pahimmillaan lomaa onkin noin 11 viikkoa per vuosi!
Ei ole, sairaalaamme ei syljeta yhdeksikään päiväksi. Siellä ollaan päivin ja öin oli pyhä tai arki. Lomaillaan vapaillaan ihan miten sattuu ;) Kuukauteen en ole ollut yhtään viikonloppua vapaalla.
mulla on ylityövapaita. mutta sehän tarkottaa että olen vetänyt itseäni piippuun pitkin syksyä.
No meillä on firma suljettuna 22.-23.12. eli sinänsä joululomailemme koko viikon pyhät mukaanlukien. Mutta ei se joululoman nimellä ole vaan kaikki käyttävät saldovapaitaan, pekkasiaan, lomapäiviään tmv. silloin.
Joulut ja juhannukset menee töissä. Mutta eihän töissä tarvitse jouluna olla kellon ympäri :)
En tarvitse, voin olla etänä kotona milloin haluan. Toki töitä pitää tehdä mutta teinit saavat aikuista seuraa joululomallakin.
Riippuu alasta, joillakin ei ole vapaata kuin ns.joulupäivät ja joillakin on lisäksi jouluaattokin.Välipäivät ennen uuttavuotta ovat työpäiviä ja harvoin esim.määräaikaisena saat välipäiviksi lomapäiviä, kun niitä ei välttämättä ole kertynyt riittävästi.Lapsiperheellisiä on niin paljon,etteivät kaikki voi heittäytyä palkattomalle vapaalle.
Minulla on joulupaussi töistä 20.12 - 6.1. Tähän jaksoon kuuluvat työpäivät korvaan ylityövapailla, joita oon säästänyt. Yhtään vähempää en pidä vapaata, sillä yksikköni on tuon ajan suljettu. Olen onnekas!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:44"]
Enkä tarkoita opettajia tmv jotka lomailevat koko sen 2,5-3vkoa kuten oppilaatkin.
Voi olla, että oma lomani jää niihin joulunpyhiin, toiveissa olisi saada palkatonta vapaata ne muutamat välipäivät siinä joulunpyhien jälk mutta tuskin onnistuu, haluajia niin monta.
Huokaus :(
[/quote]
Onko toki. Kaikki on lomilla 2-3 vko, palomiehet, poliisit, kaupan myyjät ja roskakuskit. Kaikki vaan lekottelee kotonaan. Sähkölaitoksetkin pyörii sen mitä pyörii, jos tulee ongelmia niin antaa olla. Lepäillään vaan kaikki :)
Joululoma?? Mikä se on?
Ai niin, sehän on se joulupäivä kun on vapaata. Siinä on joululomaa kyllikseen perheen äidille.
(Kaupanala: töissä jouluaattona ja tapaninpäivänä. Työvuorolistan mukaan.)
No mä en ole pitänyt mitään kesälomia sen jälkeen, kun töissä on ollut. Jouluna pidän ainoat lomani, siksi voin olla sen 2-3 viikkoa lomalla.
Vaihdoin työpaikkaa ja samalla kuntaa, mulla ei ole joululomaa. Joudun olemaan joulun välipäivät töissä uudenvuodenaattoa myöten. Aika monena vuonna olen lomat saanut, mutta nyt en, ei mahda mitään. Päivähoidossa työskentelen.
Kunta on ryönantaja ja lomaa meillä on 28 päivää.
Kurja tilanne, ap.
Minulla on lomaa 19.12.-6.1 Olen säästänyt kaikki lomani tälle ajalle. Työnantajalle se sopii, olen koulussa töissä mutten opettaja.
Meillä kukaan ei saa lomaa jouluviikolle, ei riitä muuten väkeä töihin kun kolmen viikon työlistassa (joulu osuu listan keskimmäiselle viikolle) kaikilla on normaalin kuuden vapaapäivän sijaan yhdeksän vapaata. Jouluviikon maanantaina ja tiistaina pitää myös ennakoiden tehdä kolmen pyhäpäivän alle jääviä töitä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:33"]
[/quote]
[/quote]
Kunnallisella puolella väh. 15 vuotta töissä olleilla vuosilomaoikeus on 38 päivää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:59"]
Joulut ja juhannukset menee töissä. Mutta eihän töissä tarvitse jouluna olla kellon ympäri :)
[/quote]
Kuka hoitaa potilaat, ellei esim. sairaaloissa tai vanhainkodeissa tehtäisi töitä kolmessa vuorossa myös joulunpyhinä?
Mulla on vaihteeksi "joululoma", koska työsopimus päättyy 18.12. ja uusi sopimus samassa paikassa alkaa 7.1. Olisin kyllä mielelläni välipäivät töissä, koska silloin monissa työpaikoissa on mukavan rauhallista enkä mä siihen väliin lomaa tarvitse pakollisia pyhiä enempää.
Kaikki joulunpyhät töissä, vapaata sitten arkena. Oma valinta, sopii mulle näin.