Onko kaikilla pitkä joululoma? siis työssäkäyvillä?
Enkä tarkoita opettajia tmv jotka lomailevat koko sen 2,5-3vkoa kuten oppilaatkin.
Voi olla, että oma lomani jää niihin joulunpyhiin, toiveissa olisi saada palkatonta vapaata ne muutamat välipäivät siinä joulunpyhien jälk mutta tuskin onnistuu, haluajia niin monta.
Huokaus :(
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:47"]
No, ei ole yksityisellä puolella, noi julkisten lomat on ihan omaa luokkaansa.
[/quote]
Mitä meinaat? onhan ne joulunpyhät yksityiselläkin puolella ja nyt mietinkin niitä välipäiviä jotka siis "haaste" myös kunnallisella puolella, ei niitä kaikki saa lomaksi vaikka miten haluaisivat.
ap
Mistäs niitä lomia otat, jos kesällä olet käyttänyt 24 lomapäivää ja hiihtolomalla käytät 6 lomapäivää (lauantait lasketaan). Syyslomaakaan en pystynyt pitämään, mies sentään otti ylitöistä pari päivää vapaata. Koululainen oli viikon syyslomalla. Joululomalle toivon pystyväni olemaan koko jouluviikon pois ottamalla kaksi palkatonta vapaata, mutta enempään ei taida pystyä. Lapsi menee kouluun vasta loppiaisen jälkeen.
8vuotta olen ollut joulut ja pyhät töissä, että ei, kaikilla ei ole minkäänlaista lomaa.
Ei tietenkään kaikilla ole. Mulla on. Ja en ole opettaja. Mun joululoma on 22.12-6.1. Nämä ovat niitä valintoja, että mihin työhön menee. Kaikilla on puolensa ja puolensa.
Olen töissä koko joulun mukaanlukien jouluaaton.
Monesti oon ollut joulumyyjäiset töissä olis luksusta saada vapaaksi edes ne.rikä täällä makseta mitään pyjäkorvauksia-kuukausipalkka
Harva valitsee ammattiaan joululoman pituuden mukaan.
Käytän kesälomasta säästämiäni päiviä joululoman pidentämiseen. Muuten se olisi 24-26.12.
Ei ole ei.... hiihto- ja syyslomat voi vielä töissä järjestellä, kun puolella porukkaa ei ole sen ikäisiä lapsia tai vaimoa opena. Mutta jouluna haluaa kaikki muutkin vapaata.
Mieskin kutsuttiin takasin töihin, oli lomautettuna nyt syksyllä, joten kusessa ollaan ekaluokkalaisen kanssa. Ainoa toivo, että projektirintamalla on hiljaista, niin saa niitä palkattomia.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:02"]
Monesti oon ollut joulumyyjäiset töissä olis luksusta saada vapaaksi edes ne.rikä täällä makseta mitään pyjäkorvauksia-kuukausipalkka
[/quote]
Kyllähän nyt kuukausipalkkalaisellekin pyhäkorvauksia maksetaan.
Joululoma??????????????????????????????????????
Ei ole ollut koulun jälkeen joululomia. Millä alalla yleensäkin on joululoma, muilla kun kouluissa?
Ei meillä teollisuudessa ole mtn joululomia. Toki ihmiset ottavat vapaita sen verran kuin kärsii tai on kerääntynyt, esim: pekkaspäiviä, säästövapaita,kompensaatiovapaita, talvilomaa,ylityövapaita.
Minä olen joulun aikana kaikki arkipäivät töissä kun ei ole säästössä vapaita enkä siihen aikaan halua talvilomaa pitää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:44"]
Enkä tarkoita opettajia tmv jotka lomailevat koko sen 2,5-3vkoa kuten oppilaatkin.
Voi olla, että oma lomani jää niihin joulunpyhiin, toiveissa olisi saada palkatonta vapaata ne muutamat välipäivät siinä joulunpyhien jälk mutta tuskin onnistuu, haluajia niin monta.
Huokaus :(
[/quote]
Riippuu vähän miten kiirettä on töissä. Joskus tehdään työt juurikin yleisinä loma-aikoina siksi että laitoksen oma väki on lomilla ja meillä on silloin aikaa tehdä muutoksia.
Tänä vuonna olen lomalla 20.12. - 6.1. Seitesämällä vapaapäivällä saa 18 päivän vapaan.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:06"]
[/quote]
[/quote]
Lienee joku johtaja. Johtajasopimuksessa palkka voi olla esim. 15 tonnia kuussa, ei ylityökorvauksia, ei lomakorvauksia, ei mitään muita lisiä kuin ehkä joku tulokseen sidottu palkkio.
Tai sitten hän on jossain ulkomailla, vaikka Afrikassa tai Kiinassa.
Säästin kesälomasta yhden viikon joulun aikaan. Eli olin kesälomalla vain 3 viikkoa. Yksityisellä puolella lomaa on tasan 5 viikkoa vuodessa, eli jos ei käytä joko kesä- tai talvilomapäiviä joulun aikaan, niin ei silloin mitään "joululomaa" ole.
Tämä ilmeisesti on kunnan/valtion hommissa työskenteleville jotenkin todella vaikea tajuta, kun siellä niitä lomia on huomattavasti enemmän. Yksi kaverikin kyselee vuosi toisensa jälkeen "miten sulla on syyslomaa", "miten sulla on joululomaa", eikä suostu muistamaan että ei sellaisia tunneta yksityisellä ollenkaan.
No viisi viikkoa se on kunnallisellakin. Siitä säästetään viikko talveksi.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:06"]
[/quote]
[/quote]
Lienee joku johtaja. Johtajasopimuksessa palkka voi olla esim. 15 tonnia kuussa, ei ylityökorvauksia, ei lomakorvauksia, ei mitään muita lisiä kuin ehkä joku tulokseen sidottu palkkio.
Tai sitten hän on jossain ulkomailla, vaikka Afrikassa tai Kiinassa.
[/quote] juu johtaja...lastin passaa maatilalla elukat on hoidettava joulunajan enkä ole koskaan saanut mitään extrakorvausta joo.tiedän tossukka
No ei todellakaan ole, vain pyhät on vapaana.
Työskentelen laskettelukeskuksessa ja joululomaa on tasan kaksi päivää, aatto ja joulupäivä. :(
No, ei ole yksityisellä puolella, noi julkisten lomat on ihan omaa luokkaansa.