En painanut 'Lähetä'-nappia, vaikka tein kaksi tuntia työhakemusta.
Syy: painoin kyllä, mutta järjestelmä ilmoitti, että olen hakenut jo tehtävään. Tuli ilmoitus, että haluanko hakea kaksi kertaa samaa työpaikkaa.
Olen hakenut niin moneen työpaikkaan, etten enää edes muista, mihin olen hakenut!
MISSÄ SE TYÖVOIMAPULA ON, JOSTA PUHUTTIIN PARI VUOTTA SITTEN? HALUAN TÖIHIN!!!!
Kommentit (40)
Tiedän tunteen. Valmistuin yliopistosta 2000 ja pääsin silloin nousukaudella suoraan oman alan töihin. Ekan kerran ongelmat iski 2008, kun yksikkömme lopetettin ja sain fudut. Ei mitään, tilanne oli vielä kohtuullinen ja sain uuden määräaikaisen työn heti (2 vuotta). Siinä kitkuttelin vuoteen 2010. Sitten jäin työttömäksi, koska määräaikaiset heitettiin ulos. Vieläkään ei ollut vaikeaa. 4kk:n hakemisen jälkeen sain äitiyslomasijaisuuden. 2011 olin taas työtön ja aloin harrastamaan opiskelua laajentaakseni osaamistani ja ollakseni aktiivinen. 2013 syksyllä sain vajaan vuoden työn, joka loppui nyt elokuussa. Taas ei mitään tiedossa.... Koska tää loppuu? Haluan jotain jatkuvuutta työelämääni. Minulla on hyvä tutkinto, hyvää työkokemusta, lapset on jo alakouluikäisiä, ikää 39, terve, mukava, sosiaalinen, reipas ihminen. Minussa ei oikeasti ole yhtään mitään sellaista, miksen kuuluisi työelämään ja olisi haluttu työntekijä.
Oletko ap ollut missään työllistämis/työkokeilu/kurssihommissa? Niiden kautta saa joskus sitä työkokemusta. ON varmasti turhauttava olla tuossa tilanteessa!
Olen itse päälle neljänkymmenen, valmistumassa uuteen ammattiin. Meidän ryhmän seniori, yli viisikymppinen, kiritti opintojaan ja pääsi jo töihin. Muutkin jo opintonsa suorittaneet (oli enemmän hyväksilukuja kuin minulla edellisistä opinnoista) ovat jo päässeet töihin. Jokainen. Jos itsekin saan töitä, olen äärimmäisen onnellinen. Pienipalkkainen työ odottamassa, mutta tällä hetkellä ainakin aika "varma". Varmaahan ei ole mikään missään koskaan.
t. tuleva lastentarhanopettaja
Lastentarhanopettajien työllisyys on erinomaista. Se lienee tässä se ratkaiseva tekijä. Kaikki pääsee töihin...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:40"]
Oletko ap ollut missään työllistämis/työkokeilu/kurssihommissa? Niiden kautta saa joskus sitä työkokemusta. ON varmasti turhauttava olla tuossa tilanteessa!
Olen itse päälle neljänkymmenen, valmistumassa uuteen ammattiin. Meidän ryhmän seniori, yli viisikymppinen, kiritti opintojaan ja pääsi jo töihin. Muutkin jo opintonsa suorittaneet (oli enemmän hyväksilukuja kuin minulla edellisistä opinnoista) ovat jo päässeet töihin. Jokainen. Jos itsekin saan töitä, olen äärimmäisen onnellinen. Pienipalkkainen työ odottamassa, mutta tällä hetkellä ainakin aika "varma". Varmaahan ei ole mikään missään koskaan.
t. tuleva lastentarhanopettaja
[/quote]
Varmasti jos oikeasti haluaisit töitä tekisit muutakin kuin lähettäisit hakemuksen. Niinhän ne sanoo, että suhteilla saa työtä. Paremmin saat työtä kun naama näkyy jossain.
Ap, lähetä avoimia hakemuksia. Ota yhteyttä mielenkiintoisiin työpaikkoihin. Valmiiden työpaikkojen saaminen on hankalampaa.
Toivon, että löydät pian mieleistäsi työtä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:42"]
Varmasti jos oikeasti haluaisit töitä tekisit muutakin kuin lähettäisit hakemuksen. Niinhän ne sanoo, että suhteilla saa työtä. Paremmin saat työtä kun naama näkyy jossain.
[/quote]
Tottakai olen tehnyt vaikka mitä. 2,5 vuoteen mahtuu aika epätoivoisiakin työnsaantiyrityksiä. Töitä vaan ei ole. Jos jostain aukeaa työpaikka, sitä hakee monta sataa hakijaa. Riittää, että yhdellä niistä on parempi työkokemus tai parempi koulutus. Toiseksi tullut ei saa töitä, vaikka päällään seisoisi.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:30"]Tein eilen työhakemuksen numero 100 neljän kuukauden sisällä. Ei jaksaisi enää yrittää. Olen hakenut töitä jo 2,5 vuotta. Tekee mieli luovuttaa. En kelpaa mihinkään.
[/quote] Ei he...tti. Tää on vaan niin kurjaa, etten edes tiedä mitä kommentoida. Ja kun se työttömyys ei ole tosiaan vain sitä ettei saa palkkaa vaa sitä kaikkea muutakin. Ei voi suunnitella tulevaisuutta, omanarvontnto kärsii, normaali arki kärsii, jne.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:16"]
Liikaa hifistelyä, ei sellaista jaksa kukaan lukea. Kertoo vain, että yksinkertaisesta asiasta tulee 100 sivua tarinaa.
[/quote]
Tuliko oikeaan viestiketjuun? Mä en ymmärrä tätä vastausta.
ohis
[/quote]
2 tuntia työhakemusta. Hukattua aikaa. Ei kukaan palkkaa sinua kun saat yksinkertaiseen asiaan kulumaan niin pitkään. Varmaan saat kahvinkeittoonkin menemään tunnin.
[/quote] Minä olen nyt vuoden hakenut rahoitusa omalle työlleni ja yhden hakemuksen tekemiseen saa helposti kulumaan monta päivää. Millaisen hakemuksen tekee alle tunnissa?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:46"]
Ap, lähetä avoimia hakemuksia. Ota yhteyttä mielenkiintoisiin työpaikkoihin. Valmiiden työpaikkojen saaminen on hankalampaa.
[/quote]
Tottakai olen lähettänyt avoimia hakemuksia. Satoja. Olen soittanut suoraan, olen laittanut sähköpostia, olen käynyt paikalla, olen hakenut avoimia tehtäviä.
Paras työtarjous, jonka olen 2,5 vuoden aikana saanut, on palkaton puolen vuoden työharjoittelu 900 kilometrin päässä kotoa. Sehän onnistuu! Pitäisi vain vuokrata joku kämppä, joka on ilmainen ja pitäisi jättää perhe puoleksi vuodeksi kotiin keskenään. Sen jälkeen työnhaku on yhtä vaikeaa kuin ennen tätä mahtavaa tarjousta.
Alan olla epätoivoinen. Tai olen jo. Kello on 10.10 ja olen tänään lähettänyt jo neljä työhakemusta. Lastenhoitajaksi perheeseen, kiireapulaiseksi joulumyyntiin, kylmävarastoon keräilijäksi (yötyö) ja toimistoassistentiksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:46"]
[/quote]
Voi helvetti miten loistava neuvo. Tajuatko, mitä kirjoitit ja kenelle? Jos joku on hakenut kohta 3 vuotta töitä, niin luuletko, että se vain istunut sohvalla ja selaillut pelkkää mol.fi-sivustoa?? Luuletko tosiaan, ettei ole tehnyt avoimia hakemuksia tai ottanut yhteyttä "mielenkiintoisiin työpaikkoihin"?
Minäkin haen töitä, en ole ap, enkä ole hakenut töitä noin pitkään. Ei tulisi mieleenikään antaa noin typeriä ehdotuksia.
ohis
Mikä on alasi ja osaamisesi? Ainoa mitä keksin enää että voit tehdä on miettiä se ihan tietty taho (yritys, järjestö, mikä lie) ja tunkea itsesi sinne ja niiden ihmisten tietoisuuteen. Toisin sanoen käyt paikan päällä, juttelet ja kyselet työpaikasta. Kysyt voitko jo osallistua vaikka ilmaiseksi toimintaan. Tarkoitus tällä on se, että kun jokin työ siellä aukeaa, sitä tarjotaan suoraan sinulle. Tai sitten onnistut luomaan itsellesi uuden työtehtävän kyseiseen paikkaan, alkuun esim. pienen projektin, joka toivottavasti poikisi jotain vakituisemoaa. Avainsana on löytää taho josta olet hyvin motivoitunut.
Oletko ap ollut niillä työllistymiskursseilla työkkärin kautta tai muussa työvoimapoliittisessa jutussa? Olet niin kauan ollut kotona, että kyllä tuollaiselle olisi nyt tilausta. Jonkin oman paikkakunnan harjoittelun kautta voisit saada työn syrjästä kiinni. Kaverini oli kolmisen vuotta työttömänä, haki kaikkea mahdollista, pääsi työvoimapoliittiseen koulutukseen, teki harjoittelun ja työllistyi tavallaan sen kautta. Ei suinkaan firmaan, jossa teki harjoittelunsa, vaan firmaan, jossa kurssikaveri oli harjoittelussa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 10:25"]
Mikä on alasi ja osaamisesi? Ainoa mitä keksin enää että voit tehdä on miettiä se ihan tietty taho (yritys, järjestö, mikä lie) ja tunkea itsesi sinne ja niiden ihmisten tietoisuuteen. Toisin sanoen käyt paikan päällä, juttelet ja kyselet työpaikasta. Kysyt voitko jo osallistua vaikka ilmaiseksi toimintaan. Tarkoitus tällä on se, että kun jokin työ siellä aukeaa, sitä tarjotaan suoraan sinulle. Tai sitten onnistut luomaan itsellesi uuden työtehtävän kyseiseen paikkaan, alkuun esim. pienen projektin, joka toivottavasti poikisi jotain vakituisemoaa. Avainsana on löytää taho josta olet hyvin motivoitunut.
[/quote]
Odotan mielenkiinnolla vastausta aloittajalta. Samoin sitä, missä päin kyseinen henkilö asuu.
Kannattaa hakea töitä myös muulla tavalla kun laittamalla nettihakemuksia.. Se on melko varmaa että just se sun hakemus hukkuu massaan, kun hakijoita on useita satoja. Tietysti niinkin voi päästä töihin mutta jäät paremmin mieleen jos vaikka soitat suoraan mielenkiintoiseen työpaikkaan ja kysyt töitä. Kannattaa soitella eri työpaikkoihin vaikkei niihin just sillon haettaiskaan uusia työntekijöitä. Näin mä oon saanu 2 viimesintä työpaikkaani. Ainoastaan kerran oon päässyt netissä laitetun hakemuksen kautta töihin ja kertaakaan en suhteilla.
Oletko hakenut vartiointialalle? Sinne haetaan melkein jatkuvasti uusia työntekijöitä koska vaihtuvuus alalla on suuri. Kokeile!
Pitää jaksaa yrittää, itse vuoden hakemisen jälkeen sain 2 työpaikkaa.. :)