Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntakokeilussa olevat työttömät - millaisia kokemuksia?

Vierailija
20.09.2021 |

Minusta tämä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Minulle lähetetään linkkejä työpaikkoihin, jotka löydän ihan itsekin ja joihin olen usein jo hakenut.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitettu pari kertaa, viimeksi huhtikuussa. Näin Tampereella siis.

Vierailija
2/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yhteydenottoa vielä (Oulussa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siis Helsingistä. Avoimia työpaikkoja on ihan hyvin ja tuntuu aika pöljältä käyttää ylimääräistä aikaa siihen, että raportoi, miten kävi. Eikö ole ilmiselvää, että jos saan paikan, poistun työttömien joukosta. Ja jos en saa paikkaa, jatkan työttömänä.

Vierailija
4/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ilmaistöihin pääsin kauppaan, menossa joka toinen päivä 4 tuntia per päivä. 10 minsan tauko ja ei saa tupakoida, ainoa hyvä on mahtavat työkaverit ja lyhyt, 5 minsan työmatka. Minusta tuo tupakointikielto on jo ihmisoikeusasia.

Vierailija
5/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yhteydenottoa alkuvuoden kirjeen jälkeen. Helsingissä asun.

Vierailija
6/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yhteydenottoa alkuvuoden kirjeen jälkeen. Jyväskylä ja ikää yli 50v.

Vierailija
7/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kuntakokeilusta tyytyväisyys-kyselyn, vaikka olen ollut työelämässä jo vuoden alusta lähtien. Tulee varmasti laadukasta tutkimustietoa, kun roiskitaan kyselyjä sinne tänne.

Vierailija
8/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, paitsi että olen saanut kaksi kirjettä, toinen oli jotenkin virheellisesti tulostettu ja siitä puuttui loppuosa.

Vierailija
9/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa: yksi puhelu, ei tarjonnut mitään. Kysyi vain että olenko hakenut töitä. En edes tiedä mitä seuraavaksi pitäisi tapahtua ja koska.

Vierailija
10/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti ilmaistöihin pääsin kauppaan, menossa joka toinen päivä 4 tuntia per päivä. 10 minsan tauko ja ei saa tupakoida, ainoa hyvä on mahtavat työkaverit ja lyhyt, 5 minsan työmatka. Minusta tuo tupakointikielto on jo ihmisoikeusasia.

Ilmaistöitä, jihuu! Sehän poikiikin mitä? Työnantajalle mahdollisuuden ottaa uusi orjuutettava sinun jälkeesi. On tämä hullu systeemi.

Teetkö tämän nyt minkä vuoksi?

Vierailija
11/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää kommentteja?

Vierailija
12/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin lähetetään silloin tällöin linkkejä työpaikkoihin joita tulisi hakea, harmi vaan että suurin osa on sellaisia mitä en voi hakea terveydellisistä syistä. Ja kun löytyy joku mitä pystyn hakea, mitään vastauksia ei kuulu kun cvssä aukko parin viime vuoden kohdalta työttömyyden takia.

Vierailija
13/37 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella, olen saanut kaksi kirjettä: ilmoitus kuntakokeiluun siirtämisestä (maaliskuussa), toinen kirje jossa on mainittu omavalmentaja (elokuussa), muita yhteydenottoja tai mitään toimenpiteitä ei ole tullut

Vierailija
14/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteydenottoa kuntakokeilusta sen maaliskuisen kirjeen jälkeen. Tämä siis vantaalla.

Vierailija
15/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No soitettu pari kertaa, viimeksi huhtikuussa. Näin Tampereella siis.

Minulle on luvattu soittaa tammikuun lopulla. Vielä ei ole soitettu kertaakaan. Olen ollut työttömänä maaliskuun alusta asti ja asun myös Tampereella.

Vierailija
16/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukauden välein soittoja, 1 karenssi ja yksi meinasi tulla.

Vierailija
17/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Jyväskylässä laittoi yhden tekstiviestin maaliskuussa, mihin vastasin, että juuri päivää ennen kuntakokeilun alkua oli päivitetty suunnitelmani . Sen jälkeen ei mitään. ikää 40

Vierailija
18/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka soitto tuli joulukuun alussa, päivitettiin suunnitelma. Seuraava yhteydenotto ilmeisesti neljän kuukauden kuluttua.

Vierailija
19/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kuukauden välein soittoja, 1 karenssi ja yksi meinasi tulla.

Mistä tuo karenssi tuli ? 

Vierailija
20/37 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, kun kunnat nimenomaan halusivat työttömät kontolleen, koska heillä oli omasta mielestään parempi osaaminen kuin valtiolla. Nyt siellä tehdään satoja vääriä lausuntoja ja niitä korjataan koko ajan, koska kunnissa ei suostuta toimimaan ohjeiden mukaan.