Mikä koirarotu meille (homekoiraksi)?
Olen jo pitkään miettinyt kolmannen koiran hankkimista ja koska kaksi edellistä koiraani ovat whippettejä, kolmannen koiran haluaisin olevan jotain aivan muuta eli: miellyttämisenhaluinen, joka olisi helppo kouluttaa.
Homekoirayrittäjyys kiinnostaa, joten mikä rotu sopisi siihen parhaiten? Malinoisia mietin, mutta en tiedä onkohan kuitenkin liian vaativa rotu? Kisaaminen ei kiinnosta, mutta tietysti harrastusmielessä kotona agilitya ja tokoa. Minulla on runsaasti vapaa-aikaa, joten se ei ole ongelma. Hevosten kanssa pitäisi myös tulla toimeen, esim. maastolenkillä mukana.
Lenkkeilen päivittäin koirien kanssa noin 45min, puolet ajasta koirat saavat olla vapaana. Asumme maalla, joten halutessaan koirat saavat olla vapaana myös pihalla (whippetit eivät tietenkään tätä harrasta muuta kuin kesäisin).
Whippettejäni en ole mitenkään erityisemmin kouluttanut, mutta osaavat tietysti kaikki tärkeimmät käskyt, joita arjessa tarvitaan. Ovat niin vaikeita kouluttaa, koska miellyttämisenhalu puuttuu. Sen sijaan olen kouluttanut molemmat kissani ja ne osaavatkin paljon enemmän temppuja kuin koirat, mm. kierähtää lattialle selälleen ja siitä ympäri pelkästä käskystä. :)
Mitä rotua suosittelette? Ei mielellään hirveän iso rotu kuitenkaan.
Tankandoggi vois olla?