HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
eikä liian pieni tissinen nainen
mä olen lievästi ylipainoinen enkä mä pääse treffeille.
eikä kaikki mun normaalipainoiset kaveritkaan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pari päivää lukenut tätä ketjua ja mussuttanut suuhuni ties mitä paskaa. Kauhuissani menin tänään puntarille; huh 66kg. En siis tajua millaisia määriä pitää syödä että lihoo johonkin 120kg painoon. Aika kalliiksikin tulee syödä niin paljon kaloreita. Nämä kun ilmeisesti kuitenkin liikkuvat? Tai ainakin mainostavat liikkuvansa.
Yli 60 kg painava nainen on läski. Mene k a n t t u r a lenkille.
Niin on. En voisi tuntea viehätystä tuommoiseen norsuun. Naisen pitää olla pieni ja siro.
M34Rakkaat t r o l l i t, riippuu ihan naisen pituudesta. On eri asia olla 150cm kun 180cm ja painaa 60kg.
Huippumallit yleensä painavat 55-65kg ja ovat 178-185cm pitkiä. Siinä teille l ä s k i ä.
Tuskin yksikään malli tai varsinkaan "huippumalli" painaa yli 60 kg.
Nämä pitkät ja kurvikkaat, Kim Kardashiania muistuttavat mallit voivat todellakin painaa 60kg tai hiukan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte itsenne lihoa kymmeniä kiloja?
Jotta välttyisimme kusipäisiltä, pinnallisilta miehiltä. Jos rakkaus katoaa jos paino nousee, ei se mitään rakkautta ole koskaan ollutkaan. Parempi yksin, kun pinnallisen miehen kanssa.
Tähän liittyy yksi käsittämättömimmistä syistä erityisesti joidenkin naisten lihomiseen: itsensä suojaamisen tarve.
Se ei käy järkeeni: miten muka huomattavasti ylipainoiset ihmiset voivat kokea kokonsa "suojakuoreksi"? Eikös se ole enemmän toisinpäin - altistaa kantajansa ympäristön pilkalle ja ylenkatseelle?
En kans ymmärrä tota suojakuoriteoriaa. Siis sähän oot näkyvämpi sen kuoren kanssa 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan lässytys kehopositiivisuudesta ja "big is beautifull" yms. yrittää vain hämärtää sitä tosiasiaa että lihavuus on epätoivottava ilmiö.
Jos syöt enemmän kuin kulutat niin lihot. Ja päinvastoin. Ei ole vaikeeta. Jos ei lihavana natsaa niin LAIHDUTA. Normaalilla kasvisvoittoisella ruualla on hyvin vaikea lihota, mutta kuten laihdutusohjelmissakin aina nähdään niin herkkukaapilla mussutetaan suklaata ja huokaillaan kun ei vaatteet mahdu päälle...
Paradoksaalista selittää itse big is beautiful mantraa ja sitten kuitenkin itse ei halua sitä lihavaa puolisoa, koska ei koe sitä kauniiksi ja viehättäväksi.
Mutta sellaiseksi se on mennyt. Itse on aina oltava muiden mielestä kaunis ja haluttava. Muut taas joutuvat muokkaamaan ja olemaan tiukkojen kriteerien sisällä, jotta näkisi hänet kauniina.
Just toi itsepetos, itsekurin puute, big is better yms on rasittavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte itsenne lihoa kymmeniä kiloja?
Jotta välttyisimme kusipäisiltä, pinnallisilta miehiltä. Jos rakkaus katoaa jos paino nousee, ei se mitään rakkautta ole koskaan ollutkaan. Parempi yksin, kun pinnallisen miehen kanssa.
Tähän liittyy yksi käsittämättömimmistä syistä erityisesti joidenkin naisten lihomiseen: itsensä suojaamisen tarve.
Se ei käy järkeeni: miten muka huomattavasti ylipainoiset ihmiset voivat kokea kokonsa "suojakuoreksi"? Eikös se ole enemmän toisinpäin - altistaa kantajansa ympäristön pilkalle ja ylenkatseelle?En kans ymmärrä tota suojakuoriteoriaa. Siis sähän oot näkyvämpi sen kuoren kanssa 😂😂
Sama kuin jos pukisi Michelin-ukkopuvun päälleen - kyllähän se huomataan, mutta kyllä se myös suojaa!
Läski suojaa ylenmääräiseltä seksuaaliselta kiinnostukselta.
Tuosta jutun julkaisemista on jo mennyt jonkun aikaa , paljonkohan on neidillä paino nyt verrattuna haastattelun ajankohtaan.
Voisin olettaa että on tietenkin laihduttanut koska itse koki sen haittaavan elämää paljon.Kuukaudessa tuota kokoluokkaa oleva voi alussa pudottaa helposti 10kg.
Vierailija kirjoitti:
mä olen lievästi ylipainoinen enkä mä pääse treffeille.
eikä kaikki mun normaalipainoiset kaveritkaan pääse.
Minä olen jo yli nelikymppinen enkä koskaan ole ollut treffeillä. Kukaan ei ole pyytänyt enkä ujona itse uskalla lähestyä ketään. Mihin voin valittaa?
Miisa voisi heittää ennakkoluulot nurkkaan ja antaa jollekin itsensä malliselle/ kokoiselle miehelle mahdollisuus tutustua häneen.
Ties vaikka kuinka mukava tyyppi olisi lopulta.
Minusta ehkä hiukan liikaa annoit arvoa ideaalille nais-/miesvartalolle. Normaalipainoiset nais- ja miesvartalot ovat yleensä miellyttävän näköisiä vastakkaiselle sukupuolelle, vaikkeivät olisikaan minkään kultaisen leikkauksen mukaisia. Tuollainen sairaalloinen ylipaino on todellakin se, mikä vaikeuttaa pariutumista ja paljon.
On kait tuo jo laihtunut ,paljonkin.
Sama ku syyttäs seinää että tulee pää kipeeksi ku hakkaa naamaa seinään.
Vierailija kirjoitti:
Miisa voisi heittää ennakkoluulot nurkkaan ja antaa jollekin itsensä malliselle/ kokoiselle miehelle mahdollisuus tutustua häneen.
Ties vaikka kuinka mukava tyyppi olisi lopulta.
Pitääkö myös urheilullisen ja atleettisen miehen heittää ennakkoluulot nurkkaan?
Näin minun odotetaan tekevän.
Miisahan on löytänyt miehen ja mennyt kihloihinkin :)
Itse en halua miestä, jolle painoni on se merkittävin tekijä minussa. Siksi lihotin itseäni huomattavasti viimeksi treffaillessani. Minä kuitenkin löysin lihavanakin miehen melko nopeasti. Toki en osaa sanoa kuinka paljon nopeammin se olisi tapahtunut hoikkana. Tällä tavalla sain kuitenkin rajattua treffikumppanien ulkopuolelle ne, joille paino on kynnyskysymys. En voisi kuvitella olevani sellaisen miehen kanssa. Nyt minulla on mies joka on rakastunut minuun omana itsenäni ja vaikka olen jo ajat sitten laihduttanut takaisin normaalipainooni, tiedän että mies tykkää minusta sekä lihavana että laihana. Voin olla turvallisin mielin etten ainakaan sen takia tule jätetyksi jos joskus lihon vaikkapa lääkityksen, sairastumisen tms. takia.
Vierailija kirjoitti:
Miisahan on löytänyt miehen ja mennyt kihloihinkin :)
Vähän naurahdin kun aikuiset ihmiset menee parin kuukauden tuntemisen jälkeen kihloihin ja todistelee isoon ääneen miten TÄÄ ON NYT TÄSSÄ.
Siltähän sen kuuluukin tuntua kun vasta tutustutaan ja hormonit jyllää elimistössä.
Ihminen on kyllä tyhmä eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.
Hmm. riippuu miten määritellään normaalipaino. Yhä harvempi länsimainen mahtuu BMI mitattavan normaalipainon rajoihin, yleisin naisen vaatekoko on meillä 42-44. Tummaihoisista osalle BMI mukainen normaalipaino on todella vaikea saavutettava, johtuen ymmärtääkseni heidän erilaisesta hormonitoiminnastaan ja sitä myötä sokeriaineenvaihdunnasta (länsimaisen ruokavalion sisältämä sokeri aiheuttaa heille muita useammin mm diabetesta tai metabolisen oireyhtymän). Mielestäni mainoksen nainen on aika lailla tämän päivän normaalivartaloinen.
Ja hoikat, älkää riehaantuko! En väittänyt, että hän on jollain lailla vartalonmallinsa puolesta viehättävämpi kuin te, rauhoittukaa!
Oikeasti normaalikokoinen nainen painaa 55-75 kg ja vyötärö 60-85 cm. Ymmärrän ettei se kaikilta luonnistu.
36 ja 38 on naisten normaaleja kokoja.
40-42 on rajoilla.
Kirjoittamasi 44 koko on ylipainoisen koko. Monet on isoja ja siksi se näyttää arkiselta. Se ei ole tervettä vaikka onki tavallista.
Terve aikuinen ihminen mies tai nainen on 50-85 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.
Hmm. riippuu miten määritellään normaalipaino. Yhä harvempi länsimainen mahtuu BMI mitattavan normaalipainon rajoihin, yleisin naisen vaatekoko on meillä 42-44. Tummaihoisista osalle BMI mukainen normaalipaino on todella vaikea saavutettava, johtuen ymmärtääkseni heidän erilaisesta hormonitoiminnastaan ja sitä myötä sokeriaineenvaihdunnasta (länsimaisen ruokavalion sisältämä sokeri aiheuttaa heille muita useammin mm diabetesta tai metabolisen oireyhtymän). Mielestäni mainoksen nainen on aika lailla tämän päivän normaalivartaloinen.
Ja hoikat, älkää riehaantuko! En väittänyt, että hän on jollain lailla vartalonmallinsa puolesta viehättävämpi kuin te, rauhoittukaa!
Oikeasti normaalikokoinen nainen painaa 55-75 kg ja vyötärö 60-85 cm. Ymmärrän ettei se kaikilta luonnistu.
40-42 on rajoilla.
Kirjoittamasi 44 koko on ylipainoisen koko. Monet on isoja ja siksi se näyttää arkiselta. Se ei ole tervettä vaikka onki tavallista.
Vaatekoko ei ole hyvä mittari mihinkään, se kun vaihtelee merkin ja vaatteen mallin mukaan. Mulla on esim. hameita koissa 38-44 ja 38 ja 44 vyötäröiden välillä on sentti. Kumpaa koko siis muka olen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-42 on rajoilla.
Olen 178 cm pitkä ja rinnat suurinpiirtein kokoa J100, ei todellakaan mahdu mikään 38 mulle. Siis ikinä. 😂
Just ostin koon 40 takin, mutta sinne mahtui tissit tasan siksi, että se oli joku plus-kokoisten naisten mallisto. Sekin teki vähän tiukkaa, kun siellä on paksumpi paita alla.
Laiha mies ei myöskään kelpaa treffeille....