Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Liian iso treffeille

Vierailija
20.09.2021 |

Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html

Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".

En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?

Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.

Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!

P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.

Kommentit (1374)

Vierailija
481/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko täällä joku idiootti nostaaa keskitysleirit mukaan keskusteluun? Ehhehee, voihan sitä itsensä monin tavoin häpäistä.

Vierailija
482/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa oli kyllä yksi hyvä  pointti, joka mainittiin siinä kerran. Se on se, ainakin haastateltavan mukaan, että jos  deittailijat ohittaisivat painoasian alussa ja suostuisivat tapaamiseen, ylipaino ei olisi enää kokonaispaketissa niin merkittävä asia ja suhde voisi siitä kehittyä.Näin varmaan voisikin olla. Tätä kysymystä voisi pohtia pidempään, mutta se on ehkä toisen lehtijutun aihe.

Minun tulkintani on se, että kaikki sellaiset merkit, jotka viittaavaat vanhan ihmisen olemukseen, ovat nuoressa ihmisessä ns. puutteita. Keskivartalolihavuus on yksi tällainen asia. (Joskus 100 vuotta sitten se olisi ollut hauraus ja laihuus, mikä nykyään on enemmän jo laitoshoitoon joutuneiden vanhusten piirre) Sitten jos asiaa ajattelee pidemmälle perheenperustamisen näkökulmasta, ylipainoon liittyvät riskit ikään kuin leviävät. En tiedä, ajattelevatko miehet näin, mutta mulla herää sellaisia ajatuksia kuin "saako lapsia", "onko riskiraskaus", "lihooko vielä lisää", "miten lihavuus vaikuttaa lapsen perimään", "mistä tuo johtuu" jne. Ei näitä asioita tarvitse edes pohtimalla pohtia, vaan jos on kerran asiaa miettinyt, niin aivan samoin kuin ennakkoluulot yleensä, ne pamahtavat alitajuntaan sekunnissa. 

Kommentoin tuota lihavoitua osuutta. Itse en usko tähän. Jos tietää, ettei voi viehättyä ylipainoisesta, niin sitten se on niin, eikä sitä mikään tapaaminen muuta. Suurimmalla osalla kuitenkin seksuaalinen haluttavuus on merkittävä asia suhteessa, eikä riitä vain se, että toinen on mukava ihminen. Niistä ihanista ihmisistä, jotka eivät viehätä seksuaalisesti, voi toki saada hyviä ystäviä - mutta vain harvalle taitaisi riittää kaveruus parisuhteen perustaksi.

Juuri näin. Minä voin viehättyä lievästi ylipainoisesta miehestä, sukupuolensa mieheksi korjanneesta, poikamaisesta lesbosta suurestikin. Jopa ihastuakin. Ongelma tulee siinä, kun pitäisi ottaa vaatteet pois ja ryhtyä intiimiin kanssakäymiseen. Ei onnistu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.

Normaalipainoinen näyttää suht hoikalta. Lihava on jo tosi iso. Lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasioita.

Onko sulle ollut suurikin henkilökohtainen kriisi kun nuoremmat on alkaneet preferoida muodokkaita kehoja? Hoikkuus kun on vielä saavutettavissa kaikille ja usealle jopa ilman minkäänlaista työtä tai mistään luopumista, mutta Cardi B tai Evelina figuuri vaatii useimmilta aivan hemmetinmoista duunia

Mitä tarkoita tällä preferoida muodokkaita kehoja? Siis omaansa vai deittikumppaninsa muodokasta kehoa? Ei se kyllä vaikuta, että lihavien deittikumppanien suosio olisi nousussa. Eihän tuota juttuakaan olisi silloin kirjoitettu.

Sen sijaan naiset itse kyllä selittävät itse itsestään kuinka he ovat lihavina todella kauniita ja seksikkäitä ym. Miehet vaan eivät ole minusta oikein nousseet siihen junaan. He haluavat vieläkin sen instabeben, tai sellaisen joka ei ole Tess Holiday, vaan pikemmin Jennifer Lawrence tai Alicia Vikander. Ja näistä kurvikkaimmista tyyliin ehkä Beyonceen tai Ashley Graham vartalolla varustetun.

Laihuus ja nykyisin jopa normaalipaino vaatii duunia. Kaikkea ei voi syödä ja juoda ja on joskus jopa liikuttava muullakin kuin autolla.

Tulkitsin vain tuota lausetta "lihavien ei saa antaa hämärtää tosiasoita". En oikein tiedä kuinka muutenkaan sen tulkita kuin niin, että lihavuuden yleistyminen kauniissa mainoskuvissa, instaseurattavissa jne uhkaa muokata kauneusihannettakin kohti muodokkaampaa. Kyllähän joku Ashley G on jo kliinisesti ylipainoinen ja silti häntä usea mies himoitsee.  Mutta mitä sitten? Haluaa kuka mitä haluaa, eri asia sitten mitä saa. Jos laiha nainen ei kelpaa treffeille jollekulle niin onko se sen murheellisempaa kuin artikkelin henkilön kokemukset?

Ja tuo ei vaan yksinkertaisesti pidä paikkaansa, että laihuus saati normaalipaino vaatisi jokaiselta yhtä lailla duunia. Minulla on useita (kaikki pitkäraajaisia, pitkiä) ystäviä, jotka kertovat auliisti, ettei painoasioihin ole koskaan tarvinnut kiinnittää minkäänlaista huomiota. Myös on pari ankarasti liikkuvaa ja ruokavaliota noudattavaa ystävää, joilla on kehonrakennuksen suhteen tavoite. Ja sitten minä ja moni muu, joka ei jaksa hirveästi ruokavaliolla kikkailla ja liikkuu ahkerasti ihan liikunnan ilosta, mutta ei ole kropaltaan aivan ihannetikissä.

Minua ihan oikeasti kiinnostaa tietää paljonko tämä ei ihan ihannetikissä oikein on? Paljonko se vyötärön ympärys ja lantion ympärys oikein on senteissä? Pituus vaihtelee naisilla aika paljon ja siksi paino ei ole hyvä mittari, mutta vyötärön ympärys kertoo jo aika paljon suhteessa pituuteen.

Maailmassa on paljon alle 160 cm naisia. Monessa Aasian maassa varsinkin heitä löytyy miljoonia ja jostain syystä he onnistuvat pysymään laihoina. Onko kyse vaan siitä, että he ajattelevat painoaan ja tekevät sen eteen kovasti töitä?

En minä ole muiden mittoja käynyt ottamassa, mutta itsellä on vyötärö 72-73 ja lantio melkein metrin. Pituutta 163. Minä en ollut miljoonien aasialaisnaisten mitoissa edes 16-vuotiaana kun painoin 47 kiloa vaan lantio oli silloinkin 28 tuuman farkkuihin liian leveä, eli 90 senttiä ympärysmitaltaan. Ei mitään järkeä rakenteeltaan täysin erilaisen suomalaisen lähteä vertaamaan itseään aasialaisnaiseen, ainakaan niin, että kuvittelisi, että mahtuu samaan muottiin jos vaan löytää jostain lisää sitä kuuluisaa itsekuria. 

Eli ihan tosissasi selitä 72 cm vyötäröllä olevasi sitä lihavaa edustavaa ryhmää? Sitä ei niin tikissä olevaa? Ok, et ole 18 vuotiaan missin 60cm vyötäröllä varustettu, mutta sinulle on vielä 18 cm matkaa siihen, että sinut lasketaan edes vyötärölihavaksi. Totta, se vaatii varmasti työtä päästä siihen 60 cm:iin, mutta siihen ei varmasti ole mitään tarvetta.

Olet varmasti jossain 53-59 kilon painossa, etkä ole lihava ellei jaloissasi ole jotain rasva-aineenvaihdon häiriötä.

Kyllä minä olen lievästi ylipainoinen yli 70 kilon painolla. Ikää jo pitkälle yli 40 niin kasvoissa ei piirteet enää piirry kovin terävästi, on kaksoisleukaa ja allia ja vyötärömakkarat. Kyllä mulle varmasti voi moni tulla viisastelemaan kuinka aasialaisnaiset pysyvät hoikkana ja nuorekkaana kun ovat valmiita näkemään asian eteen vaivaa. No, itsekin kaakkois-aasiassa asuneena tiedän, ettei liikunta kuulu heidän rutiineihinsa missään muodossa ja syövät erittäin hyvin. Sokeria ja maitotuotteita tosin vähemmän kuin me. Kuten tiedän myös sen, että usea ihannemitassa pysyvä suomalainenkin pysyy mitassaan "itsestään".

Pointti on se, että se hoikka keho ei todella ole useimmilla minkään hirmuisen työn tai kieltäymyksen tulos vaan kehon luontainen taipumus olla varastoimatta glykogeenia varastorasvaksi. Minua ei loukkaa jos joku tulee mulle tuputtamaan itsekuri-reseptiä, että kelpaisin, mutta muuten koen, että tämä keskustelu on aivan luokattoman alhaista painavampien ihmisten leimaamista ja nokkimista.

Sinulla on todella laiha vyötärö yli 70 kiloiseksi ja 163 cm pituiseksi. On tietenkin silloin selvää, että ne rasvat ovat kertyneet muualle. Olet ns. kurvikas ja varsin haluttua vartalon muotoa, vaikka oletkin ylipainoinen. Ellei tietenkin kasvosi ole todella pyöreät.

Minua taas asun Italiassa ja täällä näkee lukemattomia keski-iän ylittäneitä naisia, jotka ovat normaalipainoisia tai jopa hoikkia. Mutta siltikään ei tule fiilistä, että yksikään heistä näkee nälkää, kovaa vaivaa tai muutakaan pysyäkseen niissä mitoissa. Eivät italialaisetkaan mitään himourheilijoita ole ja siltikin vaan pysytään laihoissa mitoissa.

Kyse on minusta ruokavaliossa. Ei itsekurissa, urheilussa, eikä aineenvaihdunnassa.

Normaalisti syömällä ja liikkumalla pysyy samoissa mitoissa vuodesta toiseen. Viime viikonlopun Ilta-Sanomissa oli juttu siitä, ettei perusaineenvaihdunta juuri muutu ikävälillä 20-60. Sen sijaan lihasmassa pienenee monilla, mikä edistää ylipainon syntyä. Itse liikun monipuolisesti 5 kertaa viikossa ja syön normaalisti. En tarkkaile syömisiäni ja pullakahvitkin tulee juotua noin 3 kertaa viikossa. Olen ollut suurinpiirtein samoissa mitoissa viimeiset 35 vuotta. Jos söisin koko ajan liikaa tai lopettaisin liikunnan, lihoisin varmasti. Muutama vuosi sitten jouduin leikkaukseen ja liikuntaan tuli 6 viikon tauko. Menetin ruokahaluni.

Vierailija
484/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hs on ihan passaa nykyään. Harmittaa kun lankesi vuoden sopimukseen, harvoin tulee luettua...

Jutun ajatusvirhe on se, että eihän kyseessä ole nainen joka ei kelpaa kenellekään, vaan hän vaan ei kelpaa niille miehille, jotka kelpaisivat hänelle. Jos hän alentaisi rimaa, hän voisi valita sadoista ehdokkaista vaikka useamman miehen joka päivälle koeajettavaksi.

Tässä on valtava ero siihen, että on ihan oikeasti valtava määrä miehiä, jotka eivät kelpaa KENELLEKÄÄN naiselle. Siksi 40% kotitalouksista on Suomessa sinkkutalouksia.

En ihan usko, että Suomesta löytyisi jokaiselle vaikeasti ylipainoiselle naiselle SATOJA kumppaniehdokkaita. Voi toki olla, että muutamia löytyisi sellaisista, jotka eivät henkilöä itseään miellytä, mutta sadat  on jo räikeää liioittelua. Edes normaalipainoiselle ei välttämättä löytyisi satoja miehiä, jotka haluavat nimenomaan parisuhdetta.

Kokeile laittaa treffi-ilmoitus sekä miehenä että naisena. Huomaat sitten eron.

Miehelle ei vastaa kukaan ja naiselle tulee satoja/tuhansia vastauksia. 

Ihan oikeasti.

Vierailija
485/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että moni pitää esim. sporttisesta kehosta. Se on ok, tottakai saa olla mieltymyksiä. Mutta se on mielestäni outoa, että lihavia pidetään yleensä aina laiskoina. Itsellä on kaveripiirissä muutama ylipainoinen henkilö ja he ovat kaikkein aktiivisempia: hyötyliikunnassa ja yleisesti harrastuksissa. Saan aina halutessani lenkkiseuraa. Ei tietenkään voi yleistää tämänkään perusteella, mutta laiskuus-oletus on outoa.

Mä olen ylipainoinen ja todella paljon treenaava. Juoksen 5x7 km ja käyn salilla kahdesti viikossa, lisäksi yksi jooga. Joka päivä on siis urheilua.

Keski-ikäisenä ei liikunta vaikuta mitenkään painoon. Syön 1800-2200kcal päivä. Olen kokeillut että alan laihtua vasta kun nettosaanti on 1200-1300 päivässä ja tuolla määrällä ei kukaan jaksa urheilla.

Olen siis mieluummin urheileva ylipainoinen kuin laiha ja urheilematon. Mulle ei ulkonäöllä ole väliä, vain terveydellä/kunnolla/voimalla on.

-Liikunta ei vaikuta painoon suoraan, vaan polttaa kaloreita tietyn määrän, joka on mahdollista laskea netin laskureilla

-2200kcal on miehellekin ihan kunnioitettava määrä kaloreita

-300kcal vaje riittää laihtumiseen, mutta tietenkään et huomaa sitä puntarilla yhtä nopeasti kuin huomaisit näännyttämisdieetillä; laadukas laihtuminen vie aikaa ja vaatii uusien tapojen opettelua

-urheilu nostaa kaloritarvetta yllättävän vähän

-painoa pudottavan tulee oppia erottamaan mielihalut oikeasta nälästä ja myös ruuan koostumuksella on valtava merkitys; pieni määrä energiatiheää ruokaa täyttää vatsaa vähän ja nälkä tulee nopeammin, vaikka on saanut jo paljon kaloreita

-juokseminen ei ole lihavalle paras mahdollinen liikuntamuoto 

-monella ylipainoisella ihmisellä tapahtuu syömistä 'varastoon' esim.liikuntaa varten. Tällöin ihminen ei ole oppinut luottamaan oman kehonsa kantokykyyn, vaan syö liikaa, koska on ennenkin tehnyt niin eikä usko pärjäävänsä vähemmällä. Oikeasti tämä ihminen on usein vahvempi kuin kuvittelee ja tottuisi nopeasti vähempään syömiseen ja kaloreihin. 

Ihan hyvää asiaa, mutta tätä ihmettelen: "juokseminen ei ole lihavalle paras mahdollinen liikuntamuoto".

Mulle ei mikään muu laihdutuskeino koskaan tepsinyt kuin juokseminen. En edes usko, että teho perustui kulutukseen vaan mielestäni ennemminkin keskivartalon pienten syvien lihasten aktivoimiseen ja sitä kautta ns jälkipolttoon.

Kehoja on erilaisia, laihduttaminen on vaikeaa kun kerran on päässyt lihomaan. Siksi vanhempien pitäisi erityisesti auttaa lapsia ja nuoria pitämään liikapainon poissa!

Istumatyötä tekevällä keski-ikäisellä saattaa jo puolestaan peruskulutus olla niin matala, että ilman vapaa-ajan aktiivisuutta jäisi syömiset todella pieneen määrään, jolla on jo vaikea täyttää eri ravintoaineiden tarvetta.

Juokseminen on kova rasite jo normaalipainoisenkin nivelille. Aineenvaihdunnan hidastumista liioitellaan. Se on iän myötä prosentteja. Huomattavampi se droppaus on vasta eläkeiässä. Ne kahvihuoneen pullat ovat se, mikä keski-ikäisen istumatyöläisen "peruskulutusta hidastaa". 

Vierailija
486/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista miettiä aina oikeastaan normaalipainoisena olleena sitä, miten ylipainoisista on tullut ylipainoisia. Ei kaikilla vaan voi olla joku sairaus taustalla. Kyllä itselläkin paino välillä meinaa nousta, mutta sitten vähennän epäterveellistä syömistä ja painonnousu pysähtyy... miksei kaikki tee tai yritä tehdä niin?

Ansaitsisit kyllä Nobelin palkinnon. Olet yksin, ihan maalaisjärjellä ratkaissut ongelman, jota lääketieteessä on tutkittu vuosikymmeniä ja tutkitaan edelleen. Valtavat kansantaloudelliset säästöt tulossa, kun vain julkaiset tuon ohjeen! Turhaan itsekin opiskelin ravitsemustieteitä, kylläisyyshormoneita, syömisen psykologiaa ym., kun kaikki riittävä tieto olisi kiteytynyt tuohon ohjeeseen.

Keskitysleireillä ei ollut lihavia vankeja. Kukaan ei ollut isoluinen tai "ei vaan laihtunut" tai muuta. Vähentämällä päivittäistä energiamäärää (syömällä vähemmän kalorimielessä) kaikki laihtuvat.

Lopulta asia ON noin yksinkertainen.

Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mutta siihen on syynsä, miksi ihmiset syövät liikaa. Ja jos haluaisin ravitsemusohjeita, niin kyllä minä kysyisin niitä ihmiseltä, joka on alaa opiskellut ja lukenut mm. edellä mainitsemistani aiheista enkä maallikolta.

En varmaan sitten ymmärtänyt ironiaa tai jotain, kun tulkitsin aiempia kirjoituksia aivan toisin, eli että niissä kyseenalaistettaisiin syömisen (energia)määrän merkitystä.

Olen itsekin lihava, eli tiedän itsekin, että se mitä suuhuni tungen vaikuttaa painooni, mutta koen ihan omana valintanani mieluummin syöväni enemmän kuin olevani laiha (syömällä vähemmän).

Vierailija
487/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa oli kyllä yksi hyvä  pointti, joka mainittiin siinä kerran. Se on se, ainakin haastateltavan mukaan, että jos  deittailijat ohittaisivat painoasian alussa ja suostuisivat tapaamiseen, ylipaino ei olisi enää kokonaispaketissa niin merkittävä asia ja suhde voisi siitä kehittyä.Näin varmaan voisikin olla. Tätä kysymystä voisi pohtia pidempään, mutta se on ehkä toisen lehtijutun aihe.

Minun tulkintani on se, että kaikki sellaiset merkit, jotka viittaavaat vanhan ihmisen olemukseen, ovat nuoressa ihmisessä ns. puutteita. Keskivartalolihavuus on yksi tällainen asia. (Joskus 100 vuotta sitten se olisi ollut hauraus ja laihuus, mikä nykyään on enemmän jo laitoshoitoon joutuneiden vanhusten piirre) Sitten jos asiaa ajattelee pidemmälle perheenperustamisen näkökulmasta, ylipainoon liittyvät riskit ikään kuin leviävät. En tiedä, ajattelevatko miehet näin, mutta mulla herää sellaisia ajatuksia kuin "saako lapsia", "onko riskiraskaus", "lihooko vielä lisää", "miten lihavuus vaikuttaa lapsen perimään", "mistä tuo johtuu" jne. Ei näitä asioita tarvitse edes pohtimalla pohtia, vaan jos on kerran asiaa miettinyt, niin aivan samoin kuin ennakkoluulot yleensä, ne pamahtavat alitajuntaan sekunnissa. 

Kommentoin tuota lihavoitua osuutta. Itse en usko tähän. Jos tietää, ettei voi viehättyä ylipainoisesta, niin sitten se on niin, eikä sitä mikään tapaaminen muuta. Suurimmalla osalla kuitenkin seksuaalinen haluttavuus on merkittävä asia suhteessa, eikä riitä vain se, että toinen on mukava ihminen. Niistä ihanista ihmisistä, jotka eivät viehätä seksuaalisesti, voi toki saada hyviä ystäviä - mutta vain harvalle taitaisi riittää kaveruus parisuhteen perustaksi.

Juuri näin. Minä voin viehättyä lievästi ylipainoisesta miehestä, sukupuolensa mieheksi korjanneesta, poikamaisesta lesbosta suurestikin. Jopa ihastuakin. Ongelma tulee siinä, kun pitäisi ottaa vaatteet pois ja ryhtyä intiimiin kanssakäymiseen. Ei onnistu. 

No tämähän kiinnostaa meitä kaikkia. Surullista sinulle, että jopa lievästi ylipainoiset miehet ovat turnoff. Näillä indeksirajoilla moni lihaksikas, hoikka mies rajautuu pois. Sukupuolenkorjaus ei liity asiaan mitenkään, mutta hienoa kuitenkin, kun uskalsit kertoa.

Vierailija
488/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä itkua instagramissa kun kaikki pullukat ovat liittyneet tähän itku ketjuun mukaan. Itse ainakin laihduttaisin jos en löytäisi kumppania ja sellaisen välttämättä haluaisin. Yleensäkin jos haluaa jotain kovasti täytyy tehdä töitä. Tuskin kellekkään lääkärin paperit tippuu kouraan taivaasta tai juoksee maratonin huippu aikaan ilman treeniä. Tai sitten vain suosiolla ottaa kumppaniksi 140kg miehen.

Vierailija
489/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä itkua instagramissa kun kaikki pullukat ovat liittyneet tähän itku ketjuun mukaan. Itse ainakin laihduttaisin jos en löytäisi kumppania ja sellaisen välttämättä haluaisin. Yleensäkin jos haluaa jotain kovasti täytyy tehdä töitä. Tuskin kellekkään lääkärin paperit tippuu kouraan taivaasta tai juoksee maratonin huippu aikaan ilman treeniä. Tai sitten vain suosiolla ottaa kumppaniksi 140kg miehen.

Mistäs saatais sulle vaikkapa yhdys sana opettaja? :D

Vierailija
490/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

Ensinnäkin jos lihavuus harmittaa niin paljon niin miksi ihmeessä ei laihduta? Kilot vaikuttavat olevan tälle naiselle kovin tärkeä juttu mutta sitten kuitenkaan ei ole valmis tekämmän mitään että saavuttaisi tuo haaveilemansa tilan, jossa pääsisi treffeille.

Ja toisekseen. Jos tämä nainen ei pitäisi valehtelevista miehistä niin tapailisiko hän heitä vasten tahtoaan? Tuskin. Miksi ulkonäön kanssa sitten olisi toinen juttu? Ja avautuvaisitko nämä valehtelevat miehet Hesarissa kuinka heitä syrjitään treffimarkkinoilla? Tuskin.

Miksi osa ei lopeta tupakan polttoa?

Tupakan polttajat haisee järkyttävälle, purkka ja pastillit ei auta ja niiden kotikin haisee.

Mikä siinä tupakan polton lopettamisessa on niin vaikeaa, yhtä helppoa kuin laihdutus.

Totta. Se on vain kyse itsekurista ja itseään niskasta kiinni ottamisesta. Moni on vain mukavuudenhaluinen ja vailla mitään itsekuria. Mutta se on heidän oma valinta.

Vierailija
491/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on kohta yhdeksän eivätkä nämä menestyjät vieläkään ole tuomassa talouskasvua meille, vaan jaksavat täällä alapeukuttaa!

Kommentit on jääneet kyllä vähiin. ;)

Vierailija
492/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran annoin lihavalle mahiksen, mutta eihän sitä kuittailua jaksanut kuunnella, kun tykkäsin ostaa jääkaappiin paljon salaattia, rahkaa ja muutenkin runsasproteiinista ruokaa. Muun ruuat vei kuulemma liikaa tilaa hänen vanukkailtaan. Lisäksi tuli marmatusta, jos kävin sen 3 kertaa viikos salilla, uimassa ja lenkillä. Oli kuulemma yhteisestä ajasta pois, mutta seuraksihan sitä kyseistä naista ei noihin aktiviteetteihin saanut. Lisäksi olisi pitänyt käydä vähintään kahdesti viikossa hakemassa se pitsa tai tilata ruoka woltilla, kun eihän sitä pysty mun tekemiä sapuskoja syödä, kun liikaa vihreää. Joten ei enää lihavia mulle kiitos, mutta mahiksen ainakin annoin.

Olen nainen ja samanlaista kitinää kuulin ylipainoiselta mieheltä, jonka kanssa hetken aikaa yritin seurustella. Ikävintä oli, että oli todella mustasukkainen miespuolisille lenkkikavereille. Yhdelle jopa soitteli ja uhkaili, koska oli ihan varma, että minulla oli suhde tähän mieheen. No ei ollut.

Vierailija
493/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä vääntämistä yksinkerraisesta asiasta. Suurin osa ylipainoisista ovat ylipainoisia ihan omasta valinnastaan tai omien valintojen johdosta. Se vain on faktaa, että harva viehätyy lihavasta ihmisestä. Ei se muutu miksikään vaikka kuinka syyllistettäisiin. Jos haluaa enemmän osumia Tinderissä tms., niin pitää vain tehdä itsestään houkuttelevampi.

Vierailija
494/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi välttyä ajatukselta, että nykypäivänä ylipainosta yritetään väkisin tehdä uutta normaalia. Joka ikinen media on täynnä näitä bodypositiivisuus juttuja, lihavia mainoksissa yms. Jutut ovat aina myönteisiä ylipainoisille. Pedataanko tulevaisuutta, jolloin ylipaino on normaalia, saat syytteen, jos et deittaile lihavaa? Entäpä se terveysaspekti? Kun nämä nuoret, lihavat saavuttavat keski- iän, kuka heitä hoitaa, kun hoitajia ei nytkään ole tarpeeksi? Mistä rahat heidän hoitoonsa?

Samaa olen miettinyt. Jokaisessa mainoksessa rehevä, 150 kg hilluu onnellisena. Miksi missään ei kerrota ylipainon vaaroista? Kuka heitä hoitaa, kun he keski- iässä saavat aivoinfarktin, joutuvat hoidettaviksi? Hoitohenkilöstöä ei ole, kukaan ei halua työskennellä huonolla palkalla, hoitaen ylipainoisia. Perheet joutuvat itse hoitamaan nämä lihavat. Kannattaisi miettiä tätäkin asiaa.

tuota, sivulla missä jankataan viikkotolkulla kuinka huumausaineet pitäisi saada kauppoihin huolesi vaikuttaa falskilta. Tuttavapiirissäni on hoidettu enemmmän aktiivi-ikäisten urheiluvammoja kuin sydän- verisuonisairauksia, mutta näistähän ei kukaan ikinä puhu, koska se on sitä parempaa hoidon tarvetta

Olen ihan hulluna etsinyt tilastoja näistä väitetyistä urheiluvammojen kuluista. Jos sinulla on, linkitä kiitos. Itse olen käynyt fyssarilla kaksi kertaa ja maksoin ne itse. Urheilua nyt takana 42 vuotta.

Vierailija
495/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä vääntämistä yksinkerraisesta asiasta. Suurin osa ylipainoisista ovat ylipainoisia ihan omasta valinnastaan tai omien valintojen johdosta. Se vain on faktaa, että harva viehätyy lihavasta ihmisestä. Ei se muutu miksikään vaikka kuinka syyllistettäisiin. Jos haluaa enemmän osumia Tinderissä tms., niin pitää vain tehdä itsestään houkuttelevampi.

Kukahan sua syyllistää? Aika hyvät naurut taas saa juntilta.

Kerronko lisää faktoja?

Vierailija
496/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

Ensinnäkin jos lihavuus harmittaa niin paljon niin miksi ihmeessä ei laihduta? Kilot vaikuttavat olevan tälle naiselle kovin tärkeä juttu mutta sitten kuitenkaan ei ole valmis tekämmän mitään että saavuttaisi tuo haaveilemansa tilan, jossa pääsisi treffeille.

Ja toisekseen. Jos tämä nainen ei pitäisi valehtelevista miehistä niin tapailisiko hän heitä vasten tahtoaan? Tuskin. Miksi ulkonäön kanssa sitten olisi toinen juttu? Ja avautuvaisitko nämä valehtelevat miehet Hesarissa kuinka heitä syrjitään treffimarkkinoilla? Tuskin.

Tupakan polttajat haisee järkyttävälle, purkka ja pastillit ei auta ja niiden kotikin haisee.

Mikä siinä tupakan polton lopettamisessa on niin vaikeaa, yhtä helppoa kuin laihdutus.

Totta. Se on vain kyse itsekurista ja itseään niskasta kiinni ottamisesta. Moni on vain mukavuudenhaluinen ja vailla mitään itsekuria. Mutta se on heidän oma valinta.

Kukas tätä nyt alapeukuttaa noin innolla. Selkärangattomat vätykset?

Itse poltin vuosia, mutta sitten tuli jälkikasvja ja lopetin. No paino nousi vaivihkaa järkyttäviin lukemiin, mutta sitten havahduin ja tein muutoksia elämääni. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
497/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello on kohta yhdeksän eivätkä nämä menestyjät vieläkään ole tuomassa talouskasvua meille, vaan jaksavat täällä alapeukuttaa!

Pörssi avautuu kymmeneltä. Vielä ehtii trollailla.

Vierailija
498/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssi avautuu kymmeneltä. Vielä ehtii trollailla.

No sinun "menestyksestä" tuskin kukaan jaksaa kadehtia. Luultavasti menee huumorin puolelle.

Vierailija
499/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

Kukas tätä nyt alapeukuttaa noin innolla. Selkärangattomat vätykset?

Itse poltin vuosia, mutta sitten tuli jälkikasvja ja lopetin. No paino nousi vaivihkaa järkyttäviin lukemiin, mutta sitten havahduin ja tein muutoksia elämääni. Ei se sen kummempaa ole.

Ihan oikeesti, ketä kiinnostaa? Et pärjäis edelleenkään edes suopotkupallossa.

En varmasti, mutta kettuako se tähän liittyy? Röökin poltto tai lihavuus ovat ihan omia valintoja. Ja jos toiset ei tykkää näistä piirteistä, niin voi sitten tahdä omat valinnat sen perusteella.

Vierailija
500/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meitä sijoitusrahoituksiksta kiinnostuneita "älykköjä" on paikalla jo useampi. Millois nikkeit avautuu?