Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Liian iso treffeille

Vierailija
20.09.2021 |

Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html

Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".

En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?

Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.

Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!

P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.

Kommentit (1374)

Vierailija
1361/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.

Hmm. riippuu miten määritellään normaalipaino. Yhä harvempi länsimainen mahtuu BMI mitattavan normaalipainon rajoihin, yleisin naisen vaatekoko on meillä 42-44. Tummaihoisista osalle BMI mukainen normaalipaino on todella vaikea saavutettava, johtuen ymmärtääkseni heidän erilaisesta hormonitoiminnastaan ja sitä myötä sokeriaineenvaihdunnasta (länsimaisen ruokavalion sisältämä sokeri aiheuttaa heille muita useammin mm diabetesta tai metabolisen oireyhtymän). Mielestäni mainoksen nainen on aika lailla tämän päivän normaalivartaloinen.

Ja hoikat, älkää riehaantuko! En väittänyt, että hän on jollain lailla vartalonmallinsa puolesta viehättävämpi kuin te, rauhoittukaa!

Oikeasti normaalikokoinen nainen painaa 55-75 kg ja vyötärö 60-85 cm. Ymmärrän ettei se kaikilta luonnistu.

36 ja 38 on naisten normaaleja kokoja.

40-42 on rajoilla.

Kirjoittamasi 44 koko on ylipainoisen koko. Monet on isoja ja siksi se näyttää arkiselta. Se ei ole tervettä vaikka onki tavallista.

Terve aikuinen ihminen mies tai nainen on 50-85 kiloa

"Terve aikuinen ihminen"?

Kai sä ymmärrät, että se paino ei kerro mitään terveydestä. Ei sen 87 kiloisen elintavoissa, terveydessä tai veriarvoissa ole välttämättä yhtään mitään vikaa missään vaiheessa.

Vierailija
1362/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehellä voi olla ikinä liian iso treffeille. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus = laiskuus. Itse olen ehkä n 7 kg ylipainoinen mies, jos käytetään noita painoindeksejä. Tosin ikääkin on jo kertynyt. Olen huomannut että ne ihmiset, kenellä on paljon ylipainoa, ovat yleensä peruslaiskoja, ja saamattomia myös itseään kohtaan. Yleensä ovat vielä hyvin paljon TV:n ja älylaitteiden parissa viihtyviä, samoin heidän ihmiskontaktit tapahtuu yleensä vain ja ainoastaan laitteiden avulla. Lyhyetkin matkat mennään autolla, ja he keksivät aina tekosyitä miksi ei voi harrastaa esimerkiksi hyötyliikuntaa. Huonoimmat selitykset: ei ole lenkkareita, tuulee liikaa, yms... aina löytyy selitys miksi ei voi harrastaa esim edes sitä hyötyliikuntaa.

Vierailija
1364/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L*h*va-sana on ilmeisesti uusin kielletty tai sopimaton sana. Sen tilalla käytetään sieventävää iso-sanaa, jolla tosin on täysin eri merkitys. Myös pienikokoinen voi olla l*h*va.

Vierailija
1365/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole tasa-arvoista, naiset kun pitää isoista miehistä😉

Naiset pitävät yksimielisesti eniten vahvoista miehistä – uusi tutkimus tuo ”lohdutusta” myös ylipainoisille, vahvoille miehille

https://tekniikanmaailma.fi/naiset-pitavat-yksimielisesti-eniten-vahvoi…

mies54v

Vierailija
1366/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo hesarin jutun tyttö nyt ole hoikka nainen , onhan tuosta sen verran aikaa.

Jos ei ole muuttanut elintapojaan, niin sitten ei ole yhdellekään miehelle mikään menetys vaikkei mee treffeille.

Vierailija
1367/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yhtä globaalia kauneusihannetta ei ole olemassakaan.

Toisaalta on turha puhua syrjinnästä koska jokaisella on oikeus treffata juuri sitä ketä itse haluaa. Ketään ei voi pakottaa, ainakaan Suomessa, treffailemaan henkilöä jota ei halua treffata.

Vierailija
1368/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosyrjinnästä u l i s e m i n e n on yhtä typerää kuin kilttimiesten v i n k u n a.

Vierailija
1369/1374 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun naisen ongelma ei ole lihavuus vaan se, ettei ole kaunis kasvoista. Tunnen useita lihavia naisia, mutta koska ovat kauniita kasvoiltaan niin aina ollut seuraa.

Vierailija
1370/1374 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan lässytys kehopositiivisuudesta ja "big is beautifull" yms. yrittää vain hämärtää sitä tosiasiaa että lihavuus on epätoivottava ilmiö.

Jos syöt enemmän kuin kulutat niin lihot. Ja päinvastoin. Ei ole vaikeeta. Jos ei lihavana natsaa niin LAIHDUTA. Normaalilla kasvisvoittoisella ruualla on hyvin vaikea lihota, mutta kuten laihdutusohjelmissakin aina nähdään niin herkkukaapilla mussutetaan suklaata ja huokaillaan kun ei vaatteet mahdu päälle...

Paradoksaalista selittää itse big is beautiful mantraa ja sitten kuitenkin itse ei halua sitä lihavaa puolisoa, koska ei koe sitä kauniiksi ja viehättäväksi.

Mutta sellaiseksi se on mennyt. Itse on aina oltava muiden mielestä kaunis ja haluttava. Muut taas joutuvat muokkaamaan ja olemaan tiukkojen kriteerien sisällä, jotta näkisi hänet kauniina.

Siis juurikin noin. Ylipainoiset syrjii toisiaan ja syyttää tästä normaalipainoisia :D eli miksi isolle ei käy iso? ;) no siksi että hekään eivät tykkää ylipainosta

Vierailija
1371/1374 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.

Hmm. riippuu miten määritellään normaalipaino. Yhä harvempi länsimainen mahtuu BMI mitattavan normaalipainon rajoihin, yleisin naisen vaatekoko on meillä 42-44. Tummaihoisista osalle BMI mukainen normaalipaino on todella vaikea saavutettava, johtuen ymmärtääkseni heidän erilaisesta hormonitoiminnastaan ja sitä myötä sokeriaineenvaihdunnasta (länsimaisen ruokavalion sisältämä sokeri aiheuttaa heille muita useammin mm diabetesta tai metabolisen oireyhtymän). Mielestäni mainoksen nainen on aika lailla tämän päivän normaalivartaloinen.

Ja hoikat, älkää riehaantuko! En väittänyt, että hän on jollain lailla vartalonmallinsa puolesta viehättävämpi kuin te, rauhoittukaa!

Ei normaalipainon määritelmä ole mihinkään muuttunut. Se, että jokin asia on yleistä ja siten katukuvassa "normaalia", ei tarkoita sitä, että se olisi normaalipainoa. Se, että nykyisin syödään enemmän sokeria, ei ole mikään syy alkaa määrittää normaalipainoa uudestaan. 

Kirjoittaja kai halusi tarkentaa, että puhutaanko normaalipainoisista terveyden näkökulmasta, vai normaalipainoisista tilastollisesta näkökulmasta. Jos naisten yleisin vaatekoko on vaikka 42, se lienee se normaali, vaikka olisivatkin bmi:n mukaan ylipainoisia.

miten määritellään normaalipaino? Voi luoja. Alle 80 kg

Vierailija
1372/1374 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on valtaosa naisista liian isoja. Osa on liian tyhmiä ja osa on liian rumia. Mitä ihmeellistä tässä on?

Vierailija
1373/1374 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemilla lihavilla on paljon vientiä. Itse taas olen xs kokoa ja erittäin epäsuosittu miesten keskuudessa. Miksi lihavat naiset siis kokevat olevansa epähaluttuja?

N24

Saisinpa xs-naisen. Olisin aivan onneni kukkuloilla. Vielä jos se xs-nainen olisi sellainen jatkuvasti äänessä oleva, iloinen ja leikkisä pälättäjä, niin olisin myyty. Itsekin olen yleensä varsin puhelias hölösuu, niin jonkun toisen samanlainen kanssa voisi puhua vaikka koko päivän. 

M37

Vierailija
1374/1374 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä liian pieni tissinen nainen

Höpöhöpö- Yleensä pienitissiset on hoikkia, mutta minä taas en kelpaa teille.

M37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän