HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rantapallo kirjoitti:
Niin, on tosi vaikeaa olla yhtä lyhyt kuin pyöreä. Ilman vyötäröä ja pienirintaisena.
Voi sanoa, että on ollut hyvä tuuri syntyä muutama vuosikymmen sitten, nimittäin vielä kasariaikaan onnistui tosi hyvin jopa meikäläiseltä miehen iskeminen ja tainnuttaminen baaritiskillä. Kyllä olisi jäänyt suku jatkamatta ja perhe perustamatta, jos olisin kakskymppinen vuonna 2021
Mietipä Kiti Kokkosta. Kyllä naisella sisua ja karismaa riittää. Kai rintojakin. Joka tapauksessa upea tanssija ja ollut miehensä kanssa lööpeissä. Ihanasti symppis tanssinopettaja vielä korostaa parhaita puolia Kitissä.
Kaikki ylipainoiset naiset eivät ole oman elämänsä Kiti Kokkosia. Eikä kaikilla ole sisua ja karismaa, ei puolellakaan. Iso osa lähinnä häpeää itsään.
Kiti on hauska ja iloinen, pieni, söpö, kauniskasvoinen ja sopusuhtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asikainen uskoo, että sivuutetuksi tuleminen liittyy kokoon, sillä hoikempana treffejä ja seurustelusuhteita on ollut."
Tekee itselleen jotain tai tyytyy nykytilanteeseen?
Mikä tässä oli nyt se ongelma?
Ongelma on se, että neidille ei kelpaa kumpikaan vaihtoehto, vaan muiden on hyväksyttävä hänet sellaisena kun on. Ja kun niitä muita on vähän jos ollenkaan, niin treffirintamalla on hiljaista.
Miisaa korpeaa, kun somen posi-feedback ei realisoidu deiteissä. Satisfyerilla joutuu viime kädessä hoitelemaan hommat, kun muuta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asikainen uskoo, että sivuutetuksi tuleminen liittyy kokoon, sillä hoikempana treffejä ja seurustelusuhteita on ollut."
Ongelma lienee se, että nykytilanne ei tyydytä ja itsensä muuttaminen on poissuljettua, koska se vaatisi töitä.
On helpompaa uli-uli-ulista Hesarin jutussa ja somessa.
Jutussa mainittiin painosyrjintä. Onko nyt niin, että pluskokoisetkin painosyrjivät toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja muut vetoatte tähän terveyteen, koska ette voi myöntää itsellenne ja muille, että olette niin pinnallisia, että ulkonäkö on se tärkein kriteeri. Sinä P A S K AT välität mistään terveydestä tai kukaan muukaan, joka niin täällä väittää. Jos nainen on kaunis, niin lähdet treffeilke ja alat seurustelemaan, vaikka se vetäisi mäkkiä ja heseä ja ei liikkuisi ollenkaan ja polttaisi tupakkaa.
Tää on niin totta. Jokainen tuntemattomille lihaville "ihan vaan terveydestä" lässyttäjä on epärehellinen pelkuri. Ainoa syy on se, että läski on mielestänne vaan rumaa, mutta teillä ei ole selkärankaa sanoa sitä rehellisesti, joten pitää turvautua tähän terveystekosyyhyn.
Tämä on tekopyhää tuubaa, koska ette valita kenellekään muulle epäterveellisiä valintoja tekevälle, koska nämä muut valinnat ja niiden tekijät näyttävät coolilta. Kukaan ei ikinä menisi nalkuttamaan huvijahdin kannella samppanjaa juoville ihmisille että alkoholi on epäterveellistä ja auringosta saa syövän. Kukaan ei mene nalkuttamaan laihoille pikaruokaa syöville, laihoille jotka eivät syömishäiriön takia syö mitään, tupakoitsijoita paheksutaan vain selän takana, ja Suomen pyhä lehmä kuningas alkoholi - ei pahaa sanaa, juhliminen on siistiä ja jaadijaa. Kukaan ei mene nalkuttamaan loistoauton omistajalle että on epäterveellistä ihan kaikkien kannalta ajaa kahtasataa yleisillä teillä. Kukaan paitsi muutama hassu asiantuntija ei rutise somessa pitkin yötä roikkumisesta, vaikka se on terveysriski monellakin tapaa.
Koska nämä asiat ovat cooleja ja kaikki haluavat tehdä niitä. Mutta kukaan ei halua olla läski, se ei ole cool. Siksi vain läskeille nalkutetaan ja syynä käytetään terveyttä, josta ei coolien asioiden kohdalla piitata tippaakaan.
Ei omaa lehmää ojassa, en ole lihava enkä sinkku. Ärsyttää vaan epäloogisuus ja epärehellisyys.
Tämä ei pidä paikkaansa, mutta sinä tietenkin keskityt lähinnä lihavuuskeskusteluihin. On paljon ihmisiä jotka ”tuomitsevat” muitakin asioita lihavuuden lisäksi. Minä olen kirjoittanut moneen keskusteluun esimerkiksi kannabiksen 5x keuhkosyöpäriskistä tupakkaan nähden. Alkoholin vaikutuksesta syöpiin ja siitä kuinka tämä nuorten naisten viinin lipittäminen jokaisessa somekuvassa ei ole mitenkään terveellinen trendi. Sen lisäksi tämän tissivapausliikkeen kohdalla olen puhunut paljon, että itsensä suojeleminen rintasyövältä pitäisi olla etusialla, ei se, että pyritään olemaan entistä enemmän rinnat paljaana esittelemässä niitä rannalla. Olivat tai eivät seksuaalisia ruumiinosia.
Minä en koe nalkuttavani lihaville, mutta lihavuus on terveysriski. Monella tavalla. Eikä vähimpänä se mitä se haittaa suoraan ja välillisesti mielenterveydelle. Normaalipaino ei tietenkään tule olla syömishäiriön myötä saatu olotila, vaan terveellinen ruokavalio ja terve mieli ja terve keho
Laihuus ei tarkoita etteikö voisi olla pahojakin mielenterveys ongelmia, mutta aika harva todella lihava voi sanoa olevansa kokonaisvaltaisesti onnellinen, eikä kärsiä itseinhosta, häpeästä tms. Mitä nuorempi ihminen kyseessä, sitä enemmän hän kamppailee yleensä noiden asioiden kanssa. Se ei ole henkisesti helppoa olla lihava, vaikkei kukaan puhuisi muusta terveydestä mitään heille.Miksi kukaan haluaisi olla läski? Se ei tuo mitään hyvää mukanaan. Se vaikeuttaa liikkumista, se vaikeuttaa mahtumista vähän kaikkeen, vaatteisiin, autoon, tuoleihin, vessoihin ym., se vaikeuttaa itsenä kantamista, se ei muiden silmiin ole viehättävää, se aiheuttaa helposti itseinhoa, se haittaa harrastamisia,
Uskotko ihan oikeasti, että et olisi terveempi normaalipainoisena verrattuna lihavana olemiseen? Ettei mitään eroa olisi polvien kanssa? Ettei syöpäriskisi olisi pienempi, ettei unen laatusi olisi parempi? Vai etkö vaan välitä, vai etkö vain halua kuulla muiden sanovan noita asioita ääneen? Edes keskustelupalstoilla ?Kuule, jokainen läski tietää nuo asiat ihan ilman sinun saarnojasikin. Sinun ja muiden motiivi tähän saarnaasi on itsesi ylentäminen, ei läskien ihmisten auttaminen. Tunnet ylemmyyttä, kun pääset kertomaan ,miten huono ja tyhmä ja tietämätön toinen on. Puhutko samalla tavalla alkkikselke, tupakoitsijalle tai narkkarille- et varmasti puhu. Sinua ei oikeasti kiinnosta kenenkään läskin terveys, jos kiinnostaisi et puhuisi noin. Että älä nyt viitsi. Olet tekopyhä.
Minä olen valmis auttamaan. Se perusvinkki syö vähemmän kuin kulutat ei vain yleensä tunnu kelpaavan. Myötätuntokin tyrmätään, koska enhän minä voi taatusti ymmärtää, miten vaikeaa painonpudotus voi olla.
Joten?
Syö vähemmän, kuluta enemmän- mantra on kyllä huonoin "apu", minkä voi antaa. Ja jos tuon jälkeen yrität tarjota myötätuntoa, aika falskilta tuntuu.
Pitäisikö vielä käydä toisen puolesta kaupassa ja ehkä tehdä se ruokakin vielä.
Onnistuuko syöminen, vai syötänkö myös?
Haenko kävelylle?
Kävellä saat itse kyllä.
Tulenko vielä vahtimaan, että et napostele?
Ehkä muutan luoksesi asumaan?
Tai sitten otat itse vastuun omasta elämästäsi.
Hän on vain omasta mielestään liian iso ja itkee jos ei kelpaa aivan kenelle vain. Toiset tykkää toisenlaisista ja kyse ei painostakaan aina. Yllätyin itse miten suuren vaikutuksen olen tehnyt miehiin, vaikka ylipainoni on kaukana sairaalloisessa ylipainossa. Minusta oikeasti pidetään, eikä painoni määrittele näemmä sitä. Varmasti monelle painoni on turn off, mutta minullekin mies, joka näin ajattelee on myös turn off. Minulle ollaan nyt jopa kateellisia, koska miehet pitävät minua ihanana naisena ja tahtovat vakavissaan suhteen kanssani. Enkä ole mikään kehopositiivinen vaan kyllä nämä kilot haittaa. Olen kuitenkin iloinen ja sosiaalinen. Yksi miehistä kertoi kerran miten valaisen koko huoneen kun saavun sinne. Älkää vaan siis kuvitelko, että sillä koolla on lopulta merkitystä. Kullekin löytyy ottajansa. Mitä sitä turhaan yrittää sitä, joka ei tykkää itsensälaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma lienee se, että nykytilanne ei tyydytä ja itsensä muuttaminen on poissuljettua, koska se vaatisi töitä.
Jutussa mainittiin painosyrjintä. Onko nyt niin, että pluskokoisetkin painosyrjivät toisiaan?
Totta kai. THL:n tilastojen mukaan pluskokoisia kyllä riittää molemmissa sukupuolissa.
Ongelma on se, että jos on naama vinossa, niin syy on aina omassa peilissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että neidille ei kelpaa kumpikaan vaihtoehto, vaan muiden on hyväksyttävä hänet sellaisena kun on. Ja kun niitä muita on vähän jos ollenkaan, niin treffirintamalla on hiljaista.
Miisaa korpeaa, kun somen posi-feedback ei realisoidu deiteissä. Satisfyerilla joutuu viime kädessä hoitelemaan hommat, kun muuta ei saa.
Ei treffit tai parisuhde ole mikään perusoikeus. Mitään painosyrjintää ei ole edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei treffit tai parisuhde ole mikään perusoikeus. Mitään painosyrjintää ei ole edes olemassa.
Juurikin noin.
Se, että ei viehäty jaloilleen nostetusta tynnyristä ei ole mitään syrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin noin.
Mä en viehäty ihmisistä, jotka puhuu toisista noin rumasti. Mielummin olisin lihavan, kuin ilkeän kanssa, helppo valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin noin.
Mä en viehäty ihmisistä, jotka puhuu toisista noin rumasti. Mielummin olisin lihavan, kuin ilkeän kanssa, helppo valinta.
Minä olisin mieluummin yksin kuin kovin lihavan tai ilkeän kanssa. Molemmat koettu. Parisuhteessa oli aika raskasta kummankin kanssa. Pieni ylipaino ei haittaa, eikä satunnainen pahantuulisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin noin.
Mieluummin olisin yksin kuin näyttelisin viehättynyttä jaloilleen nostetun tynnyrin seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin noin.
Mieluummin olisin yksin kuin näyttelisin viehättynyttä jaloilleen nostetun tynnyrin seurassa.
Ei kukaan ole sua pakottamaan olla lihavan ihmisen kanssa.
Silti haukut täällä toisia.
Se kertoo susta ihan tarpeeksi.
Ilkeät ihmiset on hirveitä. SOri vaan. Sitä ei mikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on aina niin ahdistava lukea painavana naisena. Edellinen mies oli minua 10 kg kevyempi ja nyt uusi deitti lähemmäs 15 kg. Näillä miehillä on jäntevät ja hyvät kropat, minulla on rasvaa kertynyt liikaa muuten terhakkaan kehon päälle. Ja tiedän, että minua ihaillaan ja rakastetaan, mutta kun erehdyn lukemaan näitä median ja palstan juttuja, alan tuntea itseni kelvottomaksi ja alan hävetä kehoani ja haluaisin vain pitää sen peitossa.
Sinä vain olet elävä todiste naisten hypergamiasta, ei siinä mitään. Varmaan Miisakin toivoisi sitä 15kg laihempaa ja urheilullista miestä. Tällainen tilanne ei vain ole kauan kestävä, jossa naiset tavoittelee tasoansa korkeampaa miestä ja miehet tyytyy siihen mitä saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin noin.
Ei kukaan ole sua pakottamaan olla lihavan ihmisen kanssa.
Silti haukut täällä toisia.
Se kertoo susta ihan tarpeeksi.
Ilkeät ihmiset on hirveitä. SOri vaan. Sitä ei mikään muuta.
Eiks Miisa jutussaan toivo, että miehet muuttaisivat toiveitaan ja että hänkin pääsisi treffeille asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näkisin, että urheilullinen ihminen on sellainen, joka treenaa tavoitteellisesti. Se ei katso painoa.
Taas löytyi näitä yli-ihmisiä. Muut lähes missä tahansa fyysisiä suoritteita vaativassa lajissa harrastaessaan sitä tavoitteellisesti ennemmin tai myöhemmin törmäävät tosiasiaan, että lajikehitys vaatii kaikista osa-alueista huomioimista. Joihin lukeutuu ravintoarvoiltaan monipuolinen, hyvä ruokavalio, kehonhuolto, riittävä palautuminen jne. Mutta jotkut sankarit tuosta vaan treenaavat viisi kertaa viikossa tavoitteellisesti ja palautuvat kebulla ja viinereillä?
Tavoitteelliseen treenaamiseen liittyy yleensä myös aika kurinalainen, jopa vaativa luonne. Koska ihminen, joka ei ole kurinalainen, ei tahdo treenata tavoitteellisesti. Kun se tavoitteellinen treenaminen edellyttää sitä, että jos treeniohjelmassa on 10 km juoksulenkki, sinä menet juoksemaan vaikka sataisi räntää poikittain. (Itse kyllä juoksen koska hyvänsä mieluummin räntäsateessa kuin helteessä.)
Ja kurinalainen ihminen ei ole lihava. Älkääkä tulko nillittämään mistään "kilpparin vajiksesta". Kurinalainen ihminen menee lääkäriin heti jos treeni lakkaa kulkemasta ja paino alkaa nousta oudosti.
Ihmisellä tahtoo yleensä riittää kurinalaisuutta sellaisiin asioihin, mistä pitää. Esimerkiksi itse pidän painonnostosta ja treenaan viidesti viikossa. Tavoitteellisesti, koska haluan nostaa enemmän.
Mutta kyllä tämä vaatii sen, että muita asioita hoidan välillä vasemmalla kädellä. Esim. kämppä on välillä kaaos ja pyykkivuori valtava.Kurinalaiset ihmisetkin väsyvät tai masentuvat. Kurinalaisille ihmisillekin sattuu onnettomuuksia, sairastumisia tai traagisia tapahtumia.
Mikään onnettomuus tai traagisuus ei väistämättä lihota, ellei se ainoa coping-menetelmä ole ruoan ahtaminen suuhun. Tai jos on niin tyhmä, että luulee voivansa syödä yhtä paljon vaikka ei liikkuisikaan.
Treenaaminen ei voi olla tavoitteellista, ellei siihen liity asianmukainen syöminen. Koska silloin sabotoi koko ajan niitä tuloksiaan sillä huonolla syömisellä. Menee hyvä treeni haaskuun.
Ei tavoitteellisesti treenaavan ihmisen ruokavalion tarvitse olla grammantarkasti mitattu ja ammattimaisesti suunniteltu. Terveellisellä kotiruualla voi kehittyä ja sillä voi myös lihota. Tai pysyä jossain painossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihava urheilullinen on oxymorooni.
Kun taas sinä olet ihan vaan moroni
t. itseään urheilulliseksi kuvaava parin juoksuaskeleen jälkeen puuskuttava taisteluelefantti.
Ai oletko sitäkin? No kyllä se juoksu siitä lähtee kun lähdet ensin vaikka pienistä pätkistä liikkeelle. Niin minäkin aloitin vuosia sitten, ensin juoksin seuraavaan risteykseen, sitten kahden ohi, kun alkoi sujua tein intervalleja, jotta sain lisää vauhtikestävyyttä jne. Jos juoksu kiinnostaa niin hyvät kengät ensin ja sitten hirveesti tsemiä! Ihan paras laji!
Sinä siis olet aloittanut kuntoilun. Hyvä, se on eri asia kuin urheilullisuus mutta vie sinua kohti urheilullisuutta. Jatka samaa rataa.
Olen eri, mutta autan työkseni täysin liikkumattomia ihmisiä kuntoilun alkuun. Asenteesi on sik*amainen ja estää monia liikkumasta. Täysin liikkumattoman ihmisen pitääkin aloittaa hyvin rauhallisesti, sillä elimistön pitää tottua. Jos aikuisen ihminen kuntoilisi monipuolisesti 3-4 kertaa viikossa, se olisi riittävä taso. Mitähän mahdat tarkoittaa urheilullisella. Tuskin olet ammattiurheilija. Tavallinen runsaastikin liikkuva kuntoilija on valovuoden päässä ammattiurheilijasta.
Jos olet ammatiksesi kuntoilussa auttava niin luulisi sinun ymmärtävän mikä ero on kuntoilijalla ja urheilullisella. Kuntoilija voi olla rapakuntoinen parantamassa kuntoaan kuntoilemalla, kuntoilija voi olla normaalikuntoinen joka ylläpitää kuntoaan kuntoilemalla. Urheilullinen on erinomaisessa kunnossa ja ylläpitää itseään paljon sunnuntaikuntoilijaa reippaamalla treenillä.
Niitä "ennakkoluuloja" ei paranna yhtään se että ladaa yritetään selittää ferrariksi.
Mä näkisin, että urheilullinen ihminen on sellainen, joka treenaa tavoitteellisesti. Se ei katso painoa.
Minä taas näen, että urheilullinen ihminen harrastaa paljon eri urheilulajeja. Hänelle voi ehdottaa lentopalloa, pyöräretkeä, sulkapallopeliä, laskettelumatkaa ja pesäpalloa tai sählyä ja urheilullinen ihminen voi mielellään lähteä noihin kaikkiin. Se ei vaadi minusta kilpaurheilua, mutta sitä, että lajit joita hän harrastaa ovat urheilua. Urheilulliset haluavat toisen urheilullisen juuri siksi, että hänen kanssa voi sitten urheilla yhdessä. Käydä siellä maastopyörälenkillä ja ehkä joka aamu maauimalassa yhdessä ja talvella lasketella Sveitsissä. Se ei vaan ei urheilullisen kanssa onnistu. He eivät halua käyttää esimerkiksi lomiaan urheilemalla.
Liikunnallinen taas tekee sitä omaa kävelylenkkiään ja käy siinä samalla kaupassa ja kantaa repussa ruuat kotiin, käy siellä kuntosalilla muutaman kerran viikossa ja pyöräilee töihin.
Kuntoileva lähtee ulos sinne lenkille kuntoilumielessä. Hän mene töihin bussilla ja autolla ja mutta häntä ei voi sanoa sohvaperunaksi, koska hän tekee kuntonsa eteen joka viikko jotain.
No sit mä olen tosi urheilullinen, kun lähden mielelläni pelaan lento- tai jalkapalloa, sulkapalloa ja vaikka tennistä. Juoksemaan ja laskettelemaan en lähde, koska ei kiinnosta. Mutta mielenkiintoinen määritelmä urheilulliselle, että on kiinnostunut kaikista lajeista ja ne luonnistuu.
Kyllä mun mielestä urheilullinen ihminen voi keskittyä vain yhteen lajiin.Määritelmä on siis, että sinä myös teet niitä lajeja. Et vain puhu niistä. Urheilullisille ihmisille kun kerrotaan, että olisi firman lentopallo, sähly, pesäpallo, jalkapallo tai sulkapalloturnaus tulossa he riemastuvat suorastaan. He alkavat jopa harjoitella sitä varten ja todellakin saapuvat paikalle.
Liikunnallinen suostuu lähtemään mukaan kun pyydetään nätisti ja kuntoileva jos on joskus sitä nuoruudessaan harrastanut. Muut menevät piiloon vessaan ja sanovat sen jälkeen, että on muuta menoa juuri siksi illaksi.
Itse sinä itsesi ja urheilullisuutesi määrittelet, joten jos urheilet paljon ja mielelläsi olet urheilullinen.
Mun mielestä ihminen, joka osallistuu kaikenmaailman puulaakiturnauksiin ja juoksutapahtumiin on nimenomaan liikunnallinen, koska saa kiksinsä siitä, että saa liikkua, oli laji mikä tahansa. Urheilullinen ihminen treenaa parantaakseen suorituskykyään ja vie sitä treeniä pitemmälle esimerkiksi jaksottamalla harjoittelua. Koska sehän erottaa liikkujan ja urheilijan, treenaako huvikseen vai jotain suoritusta varten.
Monen kymmenen kilon liikapaino on todella paljon. Keksitään näille sitten vaikka nimiä "kehopositiivisuus" tai "pluspaino", niin ei se asiaa muuta. Itse olen iso ja pitkä mies, painoa on ehkä 15 kiloa liikaa, ja sen pudottaminen on vaikeaa.
Onneksi todella lihaville on olemassa ihan oikea ja suhteellisen nopea tapa päästä suurimmasta osasta kiloja eroon. Leikkaus. Vatsalaukusta leikataan osa pois. Tällä tavalla pystyy laihtumaan jopa 40 kiloa vuodessa. Erään ystäväni poika (kolmekymppinen) painoi 140 kiloa eikä ollut pitkä. Leikkauksen jälkeen keveni vuodessa tuon 40 kiloa, ja keveneminen jatkuu. Leikkaus maksoi yksityisellä vähän yli 10 000. Halvemmallakin saa. Eteläisessä naapurimaassa tuon saa puoleen hintaan.
Minä olen vain liian vähän lihava, joten en pääse tuollaiseen. Leikkaukseen vaaditaan jo merkittävä ylipaino. Mutta - ajatella - monet laittavat rintojen parantamiseen tuhansia, ja muuhun sinänsä "turhaan". Aika monella lihavalla olisi mahdollisuuksia ja halua käyttää vaikka 6000 euroa leikkaukseen, joka auttaisi automaattisestai. Sen sijaan, että alkaisi valittaa ja selittää kehopositiivisuudesta ja pluspluspainosta ja siitä, ettei haeta ravintolassa.
Kauneus on katsojan silmässä. Iso osa miehistä varmasti viehättyy normaalipainoisista naisista, mutta eivät kaikki. Tiedän miehen, jonka ihanne on todella pienikokoinen ja lyhyt nainen, tyyliin kokoa xxs. Tiedän niitä miehiä joiden mielestä pitkä hoikka nainen on seksikkäin. Hyvän kaverini mielestä timmi lihaksikas nainen on seksikäs. Tiedän myös miehen joka pitää lievästi ylipainoisista, omien sanojensa mukaan "pullukoista". Tiedän myös miehen, jotka pitävät lihavista BBW- naisista ja kriteerinä mieluiten vähintään 120 kiloisista.
Jokainen viehättyy mistä viehättyy, ei siihen voi vaikuttaa eikä se ole syrjimistä.
Täysin väärä oletus on kuitenkin se, että jokainen lihava haluaa laihduttaa tai on tyytymätön nykyiseen kokoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Monen kymmenen kilon liikapaino on todella paljon. Keksitään näille sitten vaikka nimiä "kehopositiivisuus" tai "pluspaino", niin ei se asiaa muuta. Itse olen iso ja pitkä mies, painoa on ehkä 15 kiloa liikaa, ja sen pudottaminen on vaikeaa.
Onneksi todella lihaville on olemassa ihan oikea ja suhteellisen nopea tapa päästä suurimmasta osasta kiloja eroon. Leikkaus. Vatsalaukusta leikataan osa pois. Tällä tavalla pystyy laihtumaan jopa 40 kiloa vuodessa. Erään ystäväni poika (kolmekymppinen) painoi 140 kiloa eikä ollut pitkä. Leikkauksen jälkeen keveni vuodessa tuon 40 kiloa, ja keveneminen jatkuu. Leikkaus maksoi yksityisellä vähän yli 10 000. Halvemmallakin saa. Eteläisessä naapurimaassa tuon saa puoleen hintaan.
Minä olen vain liian vähän lihava, joten en pääse tuollaiseen. Leikkaukseen vaaditaan jo merkittävä ylipaino. Mutta - ajatella - monet laittavat rintojen parantamiseen tuhansia, ja muuhun sinänsä "turhaan". Aika monella lihavalla olisi mahdollisuuksia ja halua käyttää vaikka 6000 euroa leikkaukseen, joka auttaisi automaattisestai. Sen sijaan, että alkaisi valittaa ja selittää kehopositiivisuudesta ja pluspluspainosta ja siitä, ettei haeta ravintolassa.
no ei mulla. noi 10 000 euroa on mun VUOSItulot.