Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Liian iso treffeille

Vierailija
20.09.2021 |

Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html

Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".

En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?

Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.

Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!

P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.

Kommentit (1374)

Vierailija
1241/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille voi mitään, jos ei viehätys lihavista. Reilunpaa se on olla hoikahkon ihmisen kanssa kuin alkaa vaatia tai odottaa laihduttamista.

Jos taas viehättyy lihavista tai pyöremmistä naisista ja ulkoisen paineen takia ei seurustele sellaisen naisen kanssa, niin se on sääli ja harmi.

Vierailija
1242/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihavana ihmisenä ihmettelen kerta toisensa jälkeen miten kauhean rajoittunutta on sulkea toinen pois treffailuseurana siksi että on lihava, jos ei edes tunne toista. Eikö sitä voi edes olla kohtelias ja jutella hetken ja yrittää tutustua siihen ihmiseen, ennen kuin teilaa toisen pelkän painon takia. Ihminen voi olla ruma ku rullatuoli ja silti olla sulle just se oikea. 

Usein tuntuu siltä, että lihavuus on kamalinta mitä ihmiselle voisi tapahtua. Mulla voisi kasvaa käsi keskellä rintakehää, olla kolme korvaa ja peräpää karvainen kuin Chewbaccalla, mutta vasta jos on ylipainoa niin se on aivan ehdototon ei. Saattaisin olla ilkeä, hullu massamurhaaja mutta kunhan on painoindeksi 23 niin kaikki hyvin.

Itse en viehäty yhtään miehistä joilla on harottava pukinparta leuan alla höröttämässä, huonot hampaat tai jotka näyttävät siltä että ovat vetäneet viinaa viimeiset 20v. Samoin tupakointi on ihan no no. Tästäkin huolimatta istun kiltisti sen kahvikupin verran tutustumassa siihen ihmiseen ja päätän vasta sitten onko tässä jotain mitä katsella toisenkin kerran. Yhdestä sellaisesta tuli aviomies moneksi vuodeksi ja toisesta sukeutui suhde. Mitä olisinkaan menettänyt jos en olisi malttanut siihen ihmiseen tutustua. 

Siksi, hyvä lihava ihminen, että deittailussa ei ole velvollisuuksia. Ei tarvitse kohteliaisuuttaan istua kahvikupilliselle ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne minkäänlaista kiinnostusta. Lihava voi olla "ihana ihminen", totta kai, mutta jos elämäntavoiltaan, ulkomuodoltaan ja terveystottumuksiltaan itsensä kaltainen ihminen on myös ihana, miksi silloin ottaa tämä lihava? Ei treffailussa tarvitse tehdä myönnytyksiä. On täysin hyväksyttävää ja normaalia etsiä itselleen sitä parasta mahdollista ja siten sopivinta. Ja se itselle paras mahdollinen voi olla monenlaista ja lähes mitä vain, mutta esimerkiksi minulle kymmeniä kiloja ylipainoinen ei olisi sellainen. Minulla on aivan ihana, maailman paras kumppani, jota en vaihtaisi yhtään mihinkään. Hän ei ole täydellinen, enkä itsekään ole, mutta minulle hän on enemmän kuin olisin ikinä uskaltanut toivoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lihavana ihmisenä ihmettelen kerta toisensa jälkeen miten kauhean rajoittunutta on sulkea toinen pois treffailuseurana siksi että on lihava, jos ei edes tunne toista. Eikö sitä voi edes olla kohtelias ja jutella hetken ja yrittää tutustua siihen ihmiseen, ennen kuin teilaa toisen pelkän painon takia. Ihminen voi olla ruma ku rullatuoli ja silti olla sulle just se oikea. 

Usein tuntuu siltä, että lihavuus on kamalinta mitä ihmiselle voisi tapahtua. Mulla voisi kasvaa käsi keskellä rintakehää, olla kolme korvaa ja peräpää karvainen kuin Chewbaccalla, mutta vasta jos on ylipainoa niin se on aivan ehdototon ei. Saattaisin olla ilkeä, hullu massamurhaaja mutta kunhan on painoindeksi 23 niin kaikki hyvin.

Itse en viehäty yhtään miehistä joilla on harottava pukinparta leuan alla höröttämässä, huonot hampaat tai jotka näyttävät siltä että ovat vetäneet viinaa viimeiset 20v. Samoin tupakointi on ihan no no. Tästäkin huolimatta istun kiltisti sen kahvikupin verran tutustumassa siihen ihmiseen ja päätän vasta sitten onko tässä jotain mitä katsella toisenkin kerran. Yhdestä sellaisesta tuli aviomies moneksi vuodeksi ja toisesta sukeutui suhde. Mitä olisinkaan menettänyt jos en olisi malttanut siihen ihmiseen tutustua. 

Minua ei lihavuus (tai moni muukaan ominaisuus) viehätä. Vaikka ihmisen luonne olisi ihana, en haluaisi häntä seksuaalisesti. Minulle seksi on kuitenkin tärkeää. Miksi siis edes yrittäisin jatkaa treffailua?

Mistä voit tietää ettet halua häntä seksuaalisesti ellet tunne sitä ihmistä? Ihan vakavaissasiko olet sitä mieltä että lihava ihminen on automaattisesti sulle ei-ei, vaikka et yhtään tietäisi miltä kyseinen ihminen tuntuu sun lähellä, miltä hän tuoksuu jne...  Tää käy yhtä paljon mulle järkeen kuin se että sanoisi että kaikki bemmikuskit on mulkkuja tapaamatta koskaan yhtään oikeasti. 

Tämä on itselle ihan tosi vaikea asia käsittää. Miten voi tietää ettei toinen kiinnosta jos sitä ihmistä ei ole nähnyt eikä tunne? Tästä syytä en pysty käyttämään Tinderiä, kun en vaan voi kiinnostua kenestäkään naaman perusteella. 

No siitä voi tietää, että ei ole minkäänlaista halua tutustua lihavaan ihmiseen. Niin se vain on. Jos ihminen on fyysisesti luotaantyöntävä, on ihan mahdotonta mennä hänen kanssaan edes niille ensimmäisille treffeille. Jos tarjolla on mielyttäviä ihmisiä, ei tällaiseen ole mitään painettakaan. Se, että ihminen on normaalipainoinen, ei tee hänestä hyvää kumppaniehdokasta. Minulle normaalipaino kuitenkin on lähtökohta. Muita en ottaisi edes huomioon kumppanimielessä. Se ei ole syrjintää vaan tietoisuutta omista mieltymyksistäni.

Vierailija
1244/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kemiaa ts. miehellä ei viisari värähdä, niin ei se värähdä vaikka oppisivat tuntemaankin toisiaan.

Vierailija
1245/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi yhdessä topassa noiden pitävän pulleista. Tuskin ihan tankkereita hakevat. Kokeilkaa omaa pulluusastetta, eihän sitä muuten tiedä: www.amoremi.ee

Vierailija
1246/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus nyt vaan minun silmääni paistaa tietynlaisena kyvyttömyytenä hallita mielihalujaan ja kertoo liikkumattomasta elämäntyylistä. Katsoin tässä erästä ohjelmaa jossa oli sairaalloisen ylipainoinen ihminen ja lihavuutta selitettiin kilpirauhashäiriöllä. Hän vain makasi sängyssä ja harrastukset vaikutti liittyvän ruokaan, mm. kakkujen leipominen ja kuulemma maistelikin "aina välillä". Sitä tilaa ratkottiin sitten mahalaukun leikkaamisella kananmunan kokoiseksi, eli toisinsanoen ei vaan kyennyt hillitsemään syömistään.

Vierailija
1247/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja muut vetoatte tähän terveyteen, koska ette voi myöntää itsellenne ja muille, että olette niin pinnallisia, että ulkonäkö on se tärkein kriteeri. Sinä P A S K AT välität mistään terveydestä tai kukaan muukaan, joka niin täällä väittää. Jos nainen on kaunis, niin lähdet treffeilke ja alat seurustelemaan, vaikka se vetäisi mäkkiä ja heseä ja ei liikkuisi ollenkaan ja polttaisi tupakkaa.

Tää on niin totta. Jokainen tuntemattomille lihaville "ihan vaan terveydestä" lässyttäjä on epärehellinen pelkuri. Ainoa syy on se, että läski on mielestänne vaan rumaa, mutta teillä ei ole selkärankaa sanoa sitä rehellisesti, joten pitää turvautua tähän terveystekosyyhyn.

Tämä on tekopyhää tuubaa, koska ette valita kenellekään muulle epäterveellisiä valintoja tekevälle, koska nämä muut valinnat ja niiden tekijät näyttävät coolilta. Kukaan ei ikinä menisi nalkuttamaan huvijahdin kannella samppanjaa juoville ihmisille että alkoholi on epäterveellistä ja auringosta saa syövän. Kukaan ei mene nalkuttamaan laihoille pikaruokaa syöville, laihoille jotka eivät syömishäiriön takia syö mitään, tupakoitsijoita paheksutaan vain selän takana, ja Suomen pyhä lehmä kuningas alkoholi - ei pahaa sanaa, juhliminen on siistiä ja jaadijaa. Kukaan ei mene nalkuttamaan loistoauton omistajalle että on epäterveellistä ihan kaikkien kannalta ajaa kahtasataa yleisillä teillä. Kukaan paitsi muutama hassu asiantuntija ei rutise somessa pitkin yötä roikkumisesta, vaikka se on terveysriski monellakin tapaa.

Koska nämä asiat ovat cooleja ja kaikki haluavat tehdä niitä. Mutta kukaan ei halua olla läski, se ei ole cool. Siksi vain läskeille nalkutetaan ja syynä käytetään terveyttä, josta ei coolien asioiden kohdalla piitata tippaakaan.

Ei omaa lehmää ojassa, en ole lihava enkä sinkku. Ärsyttää vaan epäloogisuus ja epärehellisyys.

Tämä ei pidä paikkaansa, mutta sinä tietenkin keskityt lähinnä lihavuuskeskusteluihin. On paljon ihmisiä jotka ”tuomitsevat” muitakin asioita lihavuuden lisäksi. Minä olen kirjoittanut moneen keskusteluun esimerkiksi kannabiksen 5x keuhkosyöpäriskistä tupakkaan nähden. Alkoholin vaikutuksesta syöpiin ja siitä kuinka tämä nuorten naisten viinin lipittäminen jokaisessa somekuvassa ei ole mitenkään terveellinen trendi. Sen lisäksi tämän tissivapausliikkeen kohdalla olen puhunut paljon, että itsensä suojeleminen rintasyövältä pitäisi olla etusialla, ei se, että pyritään olemaan entistä enemmän rinnat paljaana esittelemässä niitä rannalla. Olivat tai eivät seksuaalisia ruumiinosia.

Minä en koe nalkuttavani lihaville, mutta lihavuus on terveysriski. Monella tavalla. Eikä vähimpänä se mitä se haittaa suoraan ja välillisesti mielenterveydelle. Normaalipaino ei tietenkään tule olla syömishäiriön myötä saatu olotila, vaan terveellinen ruokavalio ja terve mieli ja terve keho

Laihuus ei tarkoita etteikö voisi olla pahojakin mielenterveys ongelmia, mutta aika harva todella lihava voi sanoa olevansa kokonaisvaltaisesti onnellinen, eikä kärsiä itseinhosta, häpeästä tms. Mitä nuorempi ihminen kyseessä, sitä enemmän hän kamppailee yleensä noiden asioiden kanssa. Se ei ole henkisesti helppoa olla lihava, vaikkei kukaan puhuisi muusta terveydestä mitään heille.

Miksi kukaan haluaisi olla läski? Se ei tuo mitään hyvää mukanaan. Se vaikeuttaa liikkumista, se vaikeuttaa mahtumista vähän kaikkeen, vaatteisiin, autoon, tuoleihin, vessoihin ym., se vaikeuttaa itsenä kantamista, se ei muiden silmiin ole viehättävää, se aiheuttaa helposti itseinhoa, se haittaa harrastamisia,

Uskotko ihan oikeasti, että et olisi terveempi normaalipainoisena verrattuna lihavana olemiseen? Ettei mitään eroa olisi polvien kanssa? Ettei syöpäriskisi olisi pienempi, ettei unen laatusi olisi parempi? Vai etkö vaan välitä, vai etkö vain halua kuulla muiden sanovan noita asioita ääneen? Edes keskustelupalstoilla ?

Hei, sivusta - kun olet näin huolissasi ylipainoisten ihmusten terveydestä, niin olet varmaan aktiivisesti tehnyt asian eteen jotain? Kertonut låheiselle/ tuttavalle, että olet huolissaai häben terveydestään ylipainon takia, ja haluat aurraa ja tukea tätä ihmistä kaikin tavoin ja sitten kysynyt, että.voitko jotenkin auttaa?Kerro ihmeessä, mitä olet tehnyt, niin me muutkin voimme kantaa kortemme kekoon tämän ongelman ratkaisemiseksi.

Minä edelleen odotan. Kerro jo hyvä ihminen, mitä olet tehnyt ratkaistaksesi tämän terveysongelman, josta olet niin huolissasi?

Vierailija
1248/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä on täällä hirveä tarve selitellä miksi eivät halya olla lihavan kanssa? Kukaan ei pakota. Ei tarvitse selittää, senkun jättää olematta. Ihmetyttää vain tämä selittely. Miksi ei voi vain myöntää , että ei pidä lihavista? Tästä selittelystä tulee vain sellainen olo, että ei halua nyöntää, että on niin pinnallinen. Miksi sitä ei voi myöntää? Miksi?

Vierailija
1249/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä on täällä hirveä tarve selitellä miksi eivät halya olla lihavan kanssa? Kukaan ei pakota. Ei tarvitse selittää, senkun jättää olematta. Ihmetyttää vain tämä selittely. Miksi ei voi vain myöntää , että ei pidä lihavista? Tästä selittelystä tulee vain sellainen olo, että ei halua nyöntää, että on niin pinnallinen. Miksi sitä ei voi myöntää? Miksi?

Koska lihavat alkavat riehumaan ja yrittäväthän jo lööpeissä pakottaa hoikempia hyväksymään heidät kumppaneiksi. He ovat jo mainoksissakin, ylipaino on poliittisen korrektiuden mukaan nyt normipaino, heille ei riitä mikään. He haluavat kaiken.

Vierailija
1250/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisena, heikosti palkattuna, rikosrekisterittömänä ja autottomana miehenä on täysin mahdotonta saada parisuhdetta tai (ilmaista) seksiä. Naisilta ei huomiota tipu baarissa tai Tinderissäkään.

Vierailija
1251/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisena, heikosti palkattuna, rikosrekisterittömänä ja autottomana miehenä on täysin mahdotonta saada parisuhdetta tai (ilmaista) seksiä. Naisilta ei huomiota tipu baarissa tai Tinderissäkään.

Etsi seuraa kauempaa niin kilotkin lähtee sinne pyöräillessä.

Vierailija
1252/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja muut vetoatte tähän terveyteen, koska ette voi myöntää itsellenne ja muille, että olette niin pinnallisia, että ulkonäkö on se tärkein kriteeri. Sinä P A S K AT välität mistään terveydestä tai kukaan muukaan, joka niin täällä väittää. Jos nainen on kaunis, niin lähdet treffeilke ja alat seurustelemaan, vaikka se vetäisi mäkkiä ja heseä ja ei liikkuisi ollenkaan ja polttaisi tupakkaa.

Tää on niin totta. Jokainen tuntemattomille lihaville "ihan vaan terveydestä" lässyttäjä on epärehellinen pelkuri. Ainoa syy on se, että läski on mielestänne vaan rumaa, mutta teillä ei ole selkärankaa sanoa sitä rehellisesti, joten pitää turvautua tähän terveystekosyyhyn.

Tämä on tekopyhää tuubaa, koska ette valita kenellekään muulle epäterveellisiä valintoja tekevälle, koska nämä muut valinnat ja niiden tekijät näyttävät coolilta. Kukaan ei ikinä menisi nalkuttamaan huvijahdin kannella samppanjaa juoville ihmisille että alkoholi on epäterveellistä ja auringosta saa syövän. Kukaan ei mene nalkuttamaan laihoille pikaruokaa syöville, laihoille jotka eivät syömishäiriön takia syö mitään, tupakoitsijoita paheksutaan vain selän takana, ja Suomen pyhä lehmä kuningas alkoholi - ei pahaa sanaa, juhliminen on siistiä ja jaadijaa. Kukaan ei mene nalkuttamaan loistoauton omistajalle että on epäterveellistä ihan kaikkien kannalta ajaa kahtasataa yleisillä teillä. Kukaan paitsi muutama hassu asiantuntija ei rutise somessa pitkin yötä roikkumisesta, vaikka se on terveysriski monellakin tapaa.

Koska nämä asiat ovat cooleja ja kaikki haluavat tehdä niitä. Mutta kukaan ei halua olla läski, se ei ole cool. Siksi vain läskeille nalkutetaan ja syynä käytetään terveyttä, josta ei coolien asioiden kohdalla piitata tippaakaan.

Ei omaa lehmää ojassa, en ole lihava enkä sinkku. Ärsyttää vaan epäloogisuus ja epärehellisyys.

Tämä ei pidä paikkaansa, mutta sinä tietenkin keskityt lähinnä lihavuuskeskusteluihin. On paljon ihmisiä jotka ”tuomitsevat” muitakin asioita lihavuuden lisäksi. Minä olen kirjoittanut moneen keskusteluun esimerkiksi kannabiksen 5x keuhkosyöpäriskistä tupakkaan nähden. Alkoholin vaikutuksesta syöpiin ja siitä kuinka tämä nuorten naisten viinin lipittäminen jokaisessa somekuvassa ei ole mitenkään terveellinen trendi. Sen lisäksi tämän tissivapausliikkeen kohdalla olen puhunut paljon, että itsensä suojeleminen rintasyövältä pitäisi olla etusialla, ei se, että pyritään olemaan entistä enemmän rinnat paljaana esittelemässä niitä rannalla. Olivat tai eivät seksuaalisia ruumiinosia.

Minä en koe nalkuttavani lihaville, mutta lihavuus on terveysriski. Monella tavalla. Eikä vähimpänä se mitä se haittaa suoraan ja välillisesti mielenterveydelle. Normaalipaino ei tietenkään tule olla syömishäiriön myötä saatu olotila, vaan terveellinen ruokavalio ja terve mieli ja terve keho

Laihuus ei tarkoita etteikö voisi olla pahojakin mielenterveys ongelmia, mutta aika harva todella lihava voi sanoa olevansa kokonaisvaltaisesti onnellinen, eikä kärsiä itseinhosta, häpeästä tms. Mitä nuorempi ihminen kyseessä, sitä enemmän hän kamppailee yleensä noiden asioiden kanssa. Se ei ole henkisesti helppoa olla lihava, vaikkei kukaan puhuisi muusta terveydestä mitään heille.

Miksi kukaan haluaisi olla läski? Se ei tuo mitään hyvää mukanaan. Se vaikeuttaa liikkumista, se vaikeuttaa mahtumista vähän kaikkeen, vaatteisiin, autoon, tuoleihin, vessoihin ym., se vaikeuttaa itsenä kantamista, se ei muiden silmiin ole viehättävää, se aiheuttaa helposti itseinhoa, se haittaa harrastamisia,

Uskotko ihan oikeasti, että et olisi terveempi normaalipainoisena verrattuna lihavana olemiseen? Ettei mitään eroa olisi polvien kanssa? Ettei syöpäriskisi olisi pienempi, ettei unen laatusi olisi parempi? Vai etkö vaan välitä, vai etkö vain halua kuulla muiden sanovan noita asioita ääneen? Edes keskustelupalstoilla ?

Kuule, jokainen läski tietää nuo asiat ihan ilman sinun saarnojasikin. Sinun ja muiden motiivi tähän saarnaasi on itsesi ylentäminen, ei läskien ihmisten auttaminen. Tunnet ylemmyyttä, kun pääset kertomaan ,miten huono ja tyhmä ja tietämätön toinen on. Puhutko samalla tavalla alkkikselke, tupakoitsijalle tai narkkarille- et varmasti puhu. Sinua ei oikeasti kiinnosta kenenkään läskin terveys, jos kiinnostaisi et puhuisi noin. Että älä nyt viitsi. Olet tekopyhä.

No ei se vaikuta siltä tai sitten he ovat todella itsetuohoisia. Lihavat ja lihavuus eivät ole joku piilossa oleva asia tai tabu josta ei saisi puhua. Mistä sinä sellaisen asian olet saanut päähäsi, ettei asioista voisi puhua vain siksi, että joku tietää jo ne tai hän ei pidä puheenaiheesta. Minusta on aivan normaalia analysoida eri ilmiöitä ja tällä hetkellä voimme puhua sekä tästä ilmiöistä miksi niin monet lihovat, miksi niin monet eivät onnisti laihtumaan ja miksi niin moni lopulta kärsii siitä ja miten he siitä kärsivät.

Minä en tunne ylemmyyttä vaan kiinnostusta pikemmin aihetta kohtaan. Sinä sen sijaan omassa päässäsi väännät kaiken sopimaan siihen sinun narratiiviin, jossa laihat pitävät itseään parempina. Normaalipainoiset ja laihat ymmärtävät miten maailma pyörii ja sen tekee myös lihavat, mutta silti he kamppailevat sitä todellisuutta vastaan. Monen motiivi on ihan puhdas auttaminen ja sääli, eikä se muutu vaikkei joku sitä apua tai sääliä haluaisikaan.

Maailmaa ei ole suunniteltu lihaville, eikä se muutu vielä pitkiin aikoihin. Kaikenlaisia juttuja yritetään, mutta ne ei menesty, koska lopulta lihavat itsekään ei halua, että heidät nähdään isoina ja lihavina ja siksi he haluavat normalisoida lihavuuden.

Mutta jokainen laiha ja normaalipainoinen tietää, ettei lihavuus tule koskaan olemaan normaalia, koska ei ole normaalia painaa niin paljon ettei pääse itse ylös tuolilta, eik kykene pyyhkimään omaa pyllyään, että ei jaksa kiivetä portaita ylös pysähtymättä ja polvet ja jalat vääntyvät omasta painosta. Jos jonkun laihan ihmisen jalat vääntyisivät et pitäisi sitä normaalina, vaan ajattelisit että takana on jokin ongelma.

Minä puhun kyllä monelle ihmiselle terveydestä monessa muodossa. Puhun esimerkiksi ettei kampaajaksi kannata opiskella, koska se on yksi vaarallisimmista ammateista. Puhun tupakoitsijoille, kun he ottavat röökiaskin esille ja totta tosiaan puhun alkoholin haitoista oikeassa tilanteessa. En minäkään puhu lihavalle lihavuuden ongelmista juhlissa, mutta tämä ketju on mitä sopivin paikka puhua asioista, jos siitä nyt jossain haluaa keskustella.

Minusta ongelma on pikemmin ettei asiasta puhuta tarpeeksi. Nämä ulostulot, jossa kerrotaan lihavuuden haitoista, kuten nyt treffien puutteesta ovat erinomaisia asioita. Tätä kaikkea lihavuus aiheuttaa ja se olisi monen hyvä tiedostaa ennenkuin on liian lihava ja kaikki on paljon vaikeampaa. Painossa pysyminen kun on niin paljon helpompaa kuin laihduttaminen.

Vierailija
1253/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ettekö itse harrasta liikuntaa julkisilla paikoilla, kun teidän mielestä lihavat ei liiku ja vaan istuvat soffalla? Ettekö näe ikinä lihavia liikkumassa?

Harrastan itse kilparatsastusta ja lajin parissa ei juuri liiku lihavia. Hankala sanoa siis onko ne siellä sohvalla vai missä. Töissä olen vammaispuolella; sielläkään ei anneta ihmisten syödä itseään lihaviksi. Monet söisivät kattilallisen ruokaa viisi kertaa päivässä jos annettaisiin ja herkut päälle.

Baarissa kun käy joskus bilettämässä ei sielläkään juuri näy ketään punkeroita.

Oikeastaan ainut paikka missä näkee usein lihavia on uimahalli. Hyvä että liikkuvat siellä mutta syömisethän ne ratkaisee lihooko vai ei. Kun ei se ihan riitä että ui 300m ja sen jälkeen menee kahvioon syömään viineriä.

Eli läskit ei saa käydä edes likuntaa harrastamassa? Sekin on väärin.

Ilmeeni kun näen trikoopimuja hihittelemässä ja luomassa merkitseviä katseita kun salille uskaltautuu joku lihava ihminen >:(

Tekis mieli seurata pihalle ja napata hiuslisäkkeestä kiinni ja pyöräyttää muutaman kerran pitkin asvalttia

Vierailija
1254/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, jokainen läski tietää nuo asiat ihan ilman sinun saarnojasikin. Sinun ja muiden motiivi tähän saarnaasi on itsesi ylentäminen, ei läskien ihmisten auttaminen. Tunnet ylemmyyttä, kun pääset kertomaan ,miten huono ja tyhmä ja tietämätön toinen on. Puhutko samalla tavalla alkkikselke, tupakoitsijalle tai narkkarille- et varmasti puhu. Sinua ei oikeasti kiinnosta kenenkään läskin terveys, jos kiinnostaisi et puhuisi noin. Että älä nyt viitsi. Olet tekopyhä.

No ei se vaikuta siltä tai sitten he ovat todella itsetuohoisia. Lihavat ja lihavuus eivät ole joku piilossa oleva asia tai tabu josta ei saisi puhua. Mistä sinä sellaisen asian olet saanut päähäsi, ettei asioista voisi puhua vain siksi, että joku tietää jo ne tai hän ei pidä puheenaiheesta. Minusta on aivan normaalia analysoida eri ilmiöitä ja tällä hetkellä voimme puhua sekä tästä ilmiöistä miksi niin monet lihovat, miksi niin monet eivät onnisti laihtumaan ja miksi niin moni lopulta kärsii siitä ja miten he siitä kärsivät.

Minä en tunne ylemmyyttä vaan kiinnostusta pikemmin aihetta kohtaan. Sinä sen sijaan omassa päässäsi väännät kaiken sopimaan siihen sinun narratiiviin, jossa laihat pitävät itseään parempina. Normaalipainoiset ja laihat ymmärtävät miten maailma pyörii ja sen tekee myös lihavat, mutta silti he kamppailevat sitä todellisuutta vastaan. Monen motiivi on ihan puhdas auttaminen ja sääli, eikä se muutu vaikkei joku sitä apua tai sääliä haluaisikaan.

Maailmaa ei ole suunniteltu lihaville, eikä se muutu vielä pitkiin aikoihin. Kaikenlaisia juttuja yritetään, mutta ne ei menesty, koska lopulta lihavat itsekään ei halua, että heidät nähdään isoina ja lihavina ja siksi he haluavat normalisoida lihavuuden.

Mutta jokainen laiha ja normaalipainoinen tietää, ettei lihavuus tule koskaan olemaan normaalia, koska ei ole normaalia painaa niin paljon ettei pääse itse ylös tuolilta, eik kykene pyyhkimään omaa pyllyään, että ei jaksa kiivetä portaita ylös pysähtymättä ja polvet ja jalat vääntyvät omasta painosta. Jos jonkun laihan ihmisen jalat vääntyisivät et pitäisi sitä normaalina, vaan ajattelisit että takana on jokin ongelma.

Minä puhun kyllä monelle ihmiselle terveydestä monessa muodossa. Puhun esimerkiksi ettei kampaajaksi kannata opiskella, koska se on yksi vaarallisimmista ammateista. Puhun tupakoitsijoille, kun he ottavat röökiaskin esille ja totta tosiaan puhun alkoholin haitoista oikeassa tilanteessa. En minäkään puhu lihavalle lihavuuden ongelmista juhlissa, mutta tämä ketju on mitä sopivin paikka puhua asioista, jos siitä nyt jossain haluaa keskustella.

Minusta ongelma on pikemmin ettei asiasta puhuta tarpeeksi. Nämä ulostulot, jossa kerrotaan lihavuuden haitoista, kuten nyt treffien puutteesta ovat erinomaisia asioita. Tätä kaikkea lihavuus aiheuttaa ja se olisi monen hyvä tiedostaa ennenkuin on liian lihava ja kaikki on paljon vaikeampaa. Painossa pysyminen kun on niin paljon helpompaa kuin laihduttaminen.

ootpa hemmetin rasittava ihminen: "MINÄ TIEDÄN!!". Kukahan sulle puhuisi hetken stressin terveydelle haitallisista vaikutuksista?

Vierailija
1255/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuossa jutussa on ihan peruslähtökohtakin niin pielessä, että päähän sattuu kun yrittää ymmärtää. Itse en ole ylipainoinen, mutta silloin tällöin saan pakkeja Tinderissä/treffeillä ulkonäöllisiin seikkoihin liittyen. Joskus se tuntuu pahalta, mutta silloin ajattelen, että jos minulla on oikeus antaa pakit ulkonäöllisiin seikkoihin liittyen, niin kyllä toisellakin on sama oikeus. 

Pielessä on ilmiö nimeltä prinsessaharha. En tiedä mistä johtuu, ehkä somen jatkuvasta positiivisesta palautteesta, mutta todella moni nuorehko somevaikuttaja tuntuu olevan aika harhainen oman itsensä suhteen.

Ajatellaan, että minäminäminä olen niin ihmeellinen ja arvokas, että juuri minulla on OIKEUS saada kaikki mitä haluan, täsmälleen siinä muodossa kuin haluan! Minähän en tyydy mihinkään! Ja jos maailmankaikkeus ei toimita asiaa silloin kuin tahdon siten kuin tahdon, se on epiä ja syrjintää ja väärin, koska MINULLA ON OIKEUS.

Sekuntiakaan ei ajatella sitä, mitä itse ehkä voisi tehdä asian saavuttamiseksi. Tai mitä itsellä on antaa sille tulevalle kumppanille. Että onko sitä oikeasti niin ihmeellinen, että on kovastikin valinnanvaraa. Koko ajan kyse on vain itsestä ja omien mielitekojen ja tarpeiden tyydyttämisestä. Hetkeäkään ei ajatella sitä haaveiden kumppania oikeana ihmisenä, jonain sellaisena jolle voisi antaa rakkautta ja välittämistä ja huolenpitoa ja jonka kanssa voisi jakaa elämän hyvät asiat. Ei, vaan minäminäminätahtootahtootahtoo.

Siis todella infantiili suhtautuminen parisuhteeseen.

Ajatellaan myös, että minulla on oikeus saada täsmälleen sellainen kumppani kuin tahdon silmien väriä myöten. Ja maailmankaikkeus on velvollinen toimittamaan minulle sellaisen. Sen pitää kantaa minua käsillään ja palvoa, ollen samalla feministi. Sen pitää pitää minua maailman kauneimpana naisena, mutta ei saa ollaa mikään chubby olver tai fiideri.

Kun tähän lisätään se, että nämä naiset saattavat olla yli 30, eivätkä ole silti oppineet miehistä yhtään mitään... Tietenkään eivät, koska mies ei ole niille ihminen, vaan jonkinlainen asuste. Samat ihmiset pukevat koiransa mekkoihin ja lakkaavat niiden kynsiä, koska ei niitä kiinnosta sekään mikä koira on eläimenä. Asuste se on sekin.

Tämä kaikki ei tietenkään liity tuon hesarin jutun naiseen, vaan kuvailen ko. ilmiötä vähän yleisemmin.

Sama kuvio toistuu myös miehillä jossain määrin, ainakin palstalla. Itsessä ei koskaan nähdä mitään vikaa, eikä itseä voi kehittää.

Kumma juttu muuten. Kun minä olin nuori joskus 20 vuotta sitten, halusin kovasti kehittyä koko ajan kaikilla osa-alueilla. Itseni takia tietysti ensisijaisesti, mutta myös siksi että halusin että minulla on jotain annettavaa tulevalle kumppanilleni. 

Tuntuu että ihmisiä ei nykyään kiinnosta enää yhtään kehittää luonnettaan. Paitsi ehkä hyökkäävämpään suuntaan. Kaikesta moraalisäteillään, mutta se todellinen pyrkimys olla parempi ihminen puuttuu. Varmaan siksi, että se pyrkimys on aika yksityistä puuhaa, eikä sillä saa tykkäyksiä somessa.

Prinsessaharha PLUS vahvistusharha. Artikkelin päähahmon Insta on täynnä toisilta naisilta oi kun oot ihana, jatka samaa -kommenteja.

Posipalaute tietty aina kiva, mutta sikäli kun henkilö on hetero, ja ongelmana parituminen, noiden kommenttien rakentavuus ja kehittävyys on tasoa voi heittää niillä vesilintua hampurilaisella JA ranuilla. 

Miten niin prinsessaharha ja vahvistusharha? Eikös henkilö vaikuta artikkelin perusteella ihan hyvin tietävän, ettei heteromiehiä oikein kiinnosta.

Harha siksi, että hän ei tajunnut, että TIETENKÄÄN ei ole heteromiehille se ykkösvalinta parisuhteeseen, jos miehellä vaan on valinnanvaraa. Sairaalloisen ylipainoinen, perussairas (Diabetes) ja mt-ongelmia (ahmimishäiriö).

Ymmärtää, että häntä ei valita, mutta ei suostu tajuamaan että tämä on se hänen todellinen tasonsa, vaan ruikuttaa että miesten pitäisi muuttua että HÄN saisi valita. (Koska nimenomaan sanoi, että tuntuu kurjalta kun käsketään laskemaan rimaa.)

Ei ymmärrä, että miesten kiinnostumattomuus on täysin luonnollista. Havaitsee vain ilmiön, mutta pitää siitä vääryytenä.

Realistinen aikuinen nainen kyllä ymmärtää oman "markkina-arvonsa" eikä mene uhriutumaan hesariin sitä.

Vai mitä jos sinne menisi joku kuusikymppinen vinkumaan samalla tavalla ikäsyrjinnästä?

voi jeesus tätä tahallaan väärinymmärtämisen määrää. 

-hän ei ole VAATINUT ketään muuttamaan kriteereitään

-hän sanoi, ettei halua laskea itse rimaa

--> hän on siis valmis elämään yksin jos ei toiveet kohtaa kenenkään kanssa

Ja? Sekö tässä nyt on se suuri rikos, että hän menee haastatteluun ja kertoo, että tämä edellä mainittu HARMITTAA?

Vähän sama asia kun vaikkapa oikeustieteen kandi ei saisi julkisesti sanoa, että harmittaa kun ei ole työpaikkaa löytynyt, mutta enpä haluaisi laskea rimaa ja mennä töihin sandwich-artistiksikaan, joten jatkanpa sopivan työpaikan etsintää? 

Vaatimista? Syyllistämistä?

Lue hänen IG

Saattaa tulla yllätyksenä, mutta kaikilla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa osallistua koko somepelleilyyn. Siellä tuntuu jalostuvan vain juoruilijoita ja narsisteja, jonka tämäkin keskustelu aukottomasti jälleen todistaa :'D

Vierailija
1256/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ettekö itse harrasta liikuntaa julkisilla paikoilla, kun teidän mielestä lihavat ei liiku ja vaan istuvat soffalla? Ettekö näe ikinä lihavia liikkumassa?

Ovat vahvasti aliedustettuina. Ehkä 10 % liikkujista on näkyvästi lihavia, vaikka lihavia on yli puolet väestöstä sekä miehissä, että naisissa.

Vierailija
1257/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen, ihan niinkuin ilmeisesti Miisa itsekin.

Ystävyyteen ei toki kenenkään paino vaikuta millään tavalla, tai korkeintaan niin että lihavan miehen ystävä on helppo olla kun ei tunne kipinää. Sori ny.

Vierailija
1258/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, sivusta - kun olet näin huolissasi ylipainoisten ihmusten terveydestä, niin olet varmaan aktiivisesti tehnyt asian eteen jotain? Kertonut låheiselle/ tuttavalle, että olet huolissaai häben terveydestään ylipainon takia, ja haluat aurraa ja tukea tätä ihmistä kaikin tavoin ja sitten kysynyt, että.voitko jotenkin auttaa?Kerro ihmeessä, mitä olet tehnyt, niin me muutkin voimme kantaa kortemme kekoon tämän ongelman ratkaisemiseksi.

Minua ei yksittäisten ihmisten paino kiinnosta, vaan asia yleisesti. Ja siitä minä puhun tässäkin ketjussa. Kaikesta mitä minä näen ongelmana asiassa ja miksi laihana pysyminen ja sen tavoitteleminen on ihmiselle hyväksi.

Et sinä halua auttaa muita, joten miksi minun pitäisi neuvoa sinua missään? Päinvastoin haluat, että he jotka yrittävät auttaa lopettaisivat sen. Lihavien kuuluu saada rauhassa olla lihavia ja haitoista tulee vaieta, jotta saadan siihen lihavien porukkaan uusia jäseniä mukaan. Sinua ei kiinnosta yksikään lihavuuden aiheuttama ongelma, ellei se korkeintaan osu sinun kohdallesi ja siinä vaiheessa haluat, että muut leikkivät etteivät huomaa sitä.

Ehkä sinun pitäisi neuvoa minua kuinka kannustaa ihmisiä lihomaan? Kuinka hyväksyä reippaasti ne haitat, joita ”ei ole” ja joita ”ei tule” ja kertoa niille 20 vuotiaille vielä normipainon sisäpuolella oleville nuorille naisille, että deittimarkkinat vain paranevat kun ikää ja painoa tulee lisää. Vai olisiko parempi vaieta kokonaan asiasta? Että sitten voivat kuten Miisa kolmekymppisenä itse herätä ongelmaan?

Hys hys hiljaa vaan, ettei ketään vaan ala kuvittelemaan, että lihavien elämä olisi muuta kuin pelkkää linnunlaulua ja ruusupeltoa.

Vierailija
1259/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta ehkä tässä "koeta edes lihavaa" näkökulmassa näkyy se, että itsellä niitä tarjokkaita ei tosiaan niin ole. Jos treffeille pyrkii kymmenen kivannäköistä fiksua ihmistä päivässä, miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani ei-kivannäköiseen vaikka kuin fiksu hänkin olisi? Ei ole aikaa sellaiseen, ihan oikeasti. Niitä kiinnostaviakaan ei ehdi kaikkia kun muukin elämä on elettävänä.

Vierailija
1260/1374 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei lihavuus (tai moni muukaan ominaisuus) viehätä. Vaikka ihmisen luonne olisi ihana, en haluaisi häntä seksuaalisesti. Minulle seksi on kuitenkin tärkeää. Miksi siis edes yrittäisin jatkaa treffailua?

Mistä voit tietää ettet halua häntä seksuaalisesti ellet tunne sitä ihmistä? Ihan vakavaissasiko olet sitä mieltä että lihava ihminen on automaattisesti sulle ei-ei, vaikka et yhtään tietäisi miltä kyseinen ihminen tuntuu sun lähellä, miltä hän tuoksuu jne...  Tää käy yhtä paljon mulle järkeen kuin se että sanoisi että kaikki bemmikuskit on mulkkuja tapaamatta koskaan yhtään oikeasti. 

Tämä on itselle ihan tosi vaikea asia käsittää. Miten voi tietää ettei toinen kiinnosta jos sitä ihmistä ei ole nähnyt eikä tunne? Tästä syytä en pysty käyttämään Tinderiä, kun en vaan voi kiinnostua kenestäkään naaman perusteella. 

Minua puistattaa ajatuskin tuntea lihavat ihmisen vartalo omaani vasten. Samoin samaa sukupuolta olevan vartalo. En ole koskaan harrastanut seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa, tiedän tämän silti. Samoin minua puistattaa tupakoitsijat (haju), likaiset tai haisevat ihmiset. En tarvitse treffejä tietääkseni tätä. Olen pahoillani lihavat, mutta on ajanhukkaa käydä treffeillä kanssanne, koska ette vain seksuaalisesti vedä puoleensa.

Mikä oli tämän ulistulosi tarkoitus? Et deittaile läskejä, mutta halusit tulla kertomaan miten vastenmielisiä läskit sinusta ovat. Tämä asia ei varmaan kiinnosta läskejä tai ketään muitakaan.

Olisiko ulinan tarkoitus havannoilistaa sitä, miksi ei voi tosiaan tarkoittaa ei, eikä sitä voi pakottaa muuksi. Vaikka treffikumppani missä tahansa kehollisessa vapautusliikkeessä olisikin. 

Kovasti asia tuntuu pohdituttavan. Siksi kai tämä artikkelikin tehtiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi