Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosiaan, toi yksi aloitus pisti miettimään asiaa, mitä minäkin olen miettinyt ihan lapsesta asti täällä Suomessa

Vierailija
14.04.2024 |

Miksi ihmiset esittelee itsensä työnsä kautta? Työhän ei ole kenenkään identiteetti, se on vaan työ mitä ihminen tekee. Se työ ei ole se ihminen, eikä se ihminen ole se työ. 

Meillä Suomessa on jotenkin tämäkin käännetty oudosti, että ihmiset jopa esittelee itsensä identifioituen omaan työhönsä. Tämä on ensimmäinen asia mistä ihminen kertoo, kun hän esittelee itsensä. 

Tämähän on oikeasti aivan väärä tapa esitellä itsensä. 

Vähän sama asia kun joku esittelisi itsensä näin: "moi mä oon masentunut". Se ihminen on siis kehittänyt siitä masennuksesta itselleen identiteetin. Se luulee olevansa se asia. 

Tätä ei tulisi koskaan tehdä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille se työ on ainoa keino päteä, jos ei ole muita titteleitä. Itse esittelen itseni vain nimelläni. 

2/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kesällä oon yhtä huvipuiston kans! 😍🤩 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten syy sille, miksi jotkut ihmiset ketkä on tehny pitkän uran jollain yhdellä tietyllä alalla, haluaa esim tehdä itsemurhan kun he "Joutuvat " eläkkeelle. 

Koska he menettävät oman identiteettinsä

Vierailija
4/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilainen ajatusmaailma.

Vierailija
5/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset kertovat paljon enemmän ihmisestä. Niitä harrastetaan omasta halusta vailla pakotteita. 

Vierailija
6/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllään retostelijoilla lieneekin poikkeuksetta peräsuolenlaskeuma.  

Heidän on pakko korostaa jotain tuommoista ulkopuolista hommaa tai asemaa. 

Ei sitäkään moni kehtaa julkisesti mainostaa, että on sellainen hauska ja komea jännämies.

Niin.

Vierailija
7/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillekkin elämä on työ. He eivät osaa elää sen ulkopuolella.

Vierailija
8/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, asema ja ansiotulojen määrä kertoo kuin menestyjä olet muihin verrattuna.

Vierailija
9/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muualla olet törmännyt moiseen kuin Suomi-Filmeissä? En ole koskaan kuullut kenenkään esittelevän itseään Päivää, olen insinööri Jokinen tai R-kioskin myyjä Virtanen

Vierailija
10/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaillahan on tittelit virallisesti nimien edessä.

Vierailija
11/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitäkään moni kehtaa julkisesti mainostaa, että on sellainen hauska ja komea jännämies.

Niin.

Mikä tää peräsuolenlaskeuma-hullu oikein on? Onko sama kuin niin-hullu? Vaikuttaa mt-tapaukselta.

Vierailija
12/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan sano, että OLEN sairaanhoitaja, vaan että työskentelen sairaanhoitajana, juuri siitä syystä, että en halua määritellä itseäni työn tai tutkinnon kautta. Toisekseen minun on riitettävä itselleni ihan omana itsenäni. Voihan olla joku päivä niin, että esim. halvaannun kaulasta alaspäin. Kyllä mun on silloinkin oltava minä eli en halua olla vain minä, jos olen vammaton. Eli minuus on jotain muuttumatonta vaikka olosuhteet ja omat kyvyt muuttuisivat. 

Vierailija
13/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä tiedä puolituttujen, esim. kerrostalonaapureitteni tai lasten kavereiden vanhempien ammatteja. Ei meillä päin ole tapana tuolla tavalla esittäytyä. Työympyröissä on tietysti eri asia. Ja lähempien ystävien ammatit tiedän myös.

Sen sijaan minä ihmettelin lapsena maaseudun pikkupitäjässä, kun sukulaiset puhuivat jostain ihmisestä, että kenen tyttöjä tai poikia se on. Esim. sukulaislasten koulukavereista oli tärkeää tietää, kuka heidän isänsä ja äitinsä on. Meillä kaupungissa tuollaisia asioita ei tiedetty, eikä se ollut tärkeääkään. Lapset olivat omia itsejänsä.

Vierailija
14/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut vastakkaisen sukupuolen kiinostuksen loppuvan, kun saavat tietää alhaisen koulutustason ja kunnianhimottomuuden uran suhteen, vaikka työelämässä olenkin ja normaalia elämää vietän. Siksi sanon työstatukseni melko pian tutustuessa, ettein tuhlaisi kenenkään aikaa, jos se on tärkeä syy mahdolliseen kiinostukseen. Ja minusta tämä on täysin hyväksyttävää, en itsekkään haluasi pariutua täysin elämänhallinnottoman kanssa.

Vierailija
15/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Mikä tää peräsuolenlaskeuma-hullu oikein on? Onko sama kuin niin-hullu? Vaikuttaa mt-tapaukselta.

Tämä vain yrittää matkia alkuperäistä. Taitaa oikeasti kärsiä peräsuolen laskeumasta tai muuten vain täyttää jotain tyhjiötä peräsuolessaan.

Vierailija
16/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muualla olet törmännyt moiseen kuin Suomi-Filmeissä? En ole koskaan kuullut kenenkään esittelevän itseään Päivää, olen insinööri Jokinen tai R-kioskin myyjä Virtanen

Pohdin ihan samaa. En muista, koska joku olisi viimeksi esitellyt itsensä ammatin kautta ja kun on esitellyt, on se liittynyt selkeästi siihen työtön tyyliin 'olen tästä sähkösuunnittelusta vastaava projektipäällikkö ja esittelen teille uudet pääpiirustukset" tms.

Vierailija
17/19 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se big brother oli hyvä kun sinne tuli uusi tyyppi. Monet jotain julkkuja. Sitten sinne tuli "Matkaopas Anne-Mari, päivää." Oli se kyllä unelma ammatti joskus 80-luvulla joillain. Itsekin mietin joskus.

Vierailija
18/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku nyt ymmärtänyt asian aivan väärin tai elää 1950-lukua? Olen tavannut viimeksi joskus 1980-luvulla henkilön, joka esitteli itsenä miehensä ammatin kautta " etkö sinä minua tunne, minä olen dfg-johtajan rouva". En tuntenut sitä johtajaakaan, mutta rouva oli oikeastaan saman työnantajan palveluksessa kuin minä.

Ja samalla vuosikymmenellä tapasin baarissa miehen, joka ensi töikseen esittäytyi lentäjäksi, ilman sen suurempaa vaikutusta.

Suomessa ei ole kovin tarkoituksenmukaista esitellä itseään ammatin kautta, sillä yhä useampi akateeminenkin on jossakin elämänvaiheessa työtön, ja vielä useampi joutuu vaihtamaan ammattia useamman kerran elämänsä aikana.

Vierailija
19/19 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset kertovat paljon enemmän ihmisestä. Niitä harrastetaan omasta halusta vailla pakotteita. 

Kun tekee samaa työtä tarpeeksi kauan, ei enää jaksa harrastaa. Jäljelle jää vain se työ. Siksi niin moni kaipaa elåkkeelle. Ehtii sitten jatkaa nuorena aloitettua harrastusta ja hoitaa kotiakin, jos on pysynyt terveenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi