Vihaan miestä kun se on niin hyvä isä
En enää kestä! Meidän muksu on koko ajan isänsä perään. Jos isä henkäiseekin toisessa huoneessa, niin lapsi lähtee täyttä vauhtia sinne. Mies on ihana isä, hoitaa ja leikkii. Harmittaa, että lapsi ei tunnu piittaavan minusta ollenkaan, vaikka yritän parhaani mukaan olla hyvä äiti. Lapsi vähän yli vuoden.
Kommentit (21)
Mun mielestä on niin ihanaa, kun poikamme ovat niin hulluina isäänsä. Ja toisinpäin. Jatkuvaa halittelua ja sylittelyä. Ovat isänsä poikia, toki tiedän että äiti on myös tärkeä mutta niillä on omat " miesten jutut" :D Mieheni mukaan ovat siksi tuollaisia, kun mies on aika paljon työreissussa ja kaipaavat isää, kun taas äiti on aina saatavilla. Minun mielestäni taas mieheni on niin poikkeuksellisen lämmin, kärsivällinen ja hyvä isä, että johtuu siitä. Oli miten oli, olen kiitollinen.
Mutta miksi isä on kiinnostavampi? En minä lapsen helmoissani haluaisi roikkuvan, mutta ei ole kiva esimerkiksi syöttää lasta, kun se seurustelee vain sohvalla istuvan isän kanssa eikä edes katso minuun päin.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:07"]
"Vihaan miestä kun se on niin hyvä isä"
Only in AV once again!
[/quote]
Tää on näitä naisten juttuja. Koskaan ei ole hyvä. Ei koskaan.
Siksi ne on niin katkeriakin kun haluavat aina jotakin muuta kuin mitä itsellä on.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:06"]
Mutta miksi isä on kiinnostavampi? En minä lapsen helmoissani haluaisi roikkuvan, mutta ei ole kiva esimerkiksi syöttää lasta, kun se seurustelee vain sohvalla istuvan isän kanssa eikä edes katso minuun päin.
[/quote]
no jos lapsi haluaa isän, niin isä syöttämään. Mene sinä sinne sohvalle.
kyllä mä opetin lasta päättäväisesti huutamaan yöllä "ISI"
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:57"]Moni äiti olisi ap:lle kateellinen.
[/quote] Kuten muunmuuassa minä. Miehelleni kolme poikaamme ovat lähinnä häiriötekijöitä ja kiusankappaleita. Olisipa heilläkin kokemusta ihanasta isästä... :(((
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:07"]
"Vihaan miestä kun se on niin hyvä isä"
Only in AV once again!
[/quote]
Tää on näitä naisten juttuja. Koskaan ei ole hyvä. Ei koskaan.
Siksi ne on niin katkeriakin kun haluavat aina jotakin muuta kuin mitä itsellä on.
[/quote] Yleistäminen on typeryyden merkki.
Meilläkin isä on se, joka arki-iltaisin leikkii lasten kanssa. Isä on se, joka kelpaa nukuttajaksi, puuronkeittäjäksi ja kylvettäjäksi. Isä on se, joka askartelee.
Itse olen aika turha tyyppi lasten kannalta, mitä nyt käyn heidän kanssaan harrastamassa ja haen päiväkodista. Teen toki ruuan ja leivon joskus lasten kanssa, ja puuhaillaan yhdessä kotitöitä, lähinnä kyllä viikonloppuisin.
Välillä tulee ihan huono omatunto, kun notkun tietokoneella tai yritän keksiä itselleni jotain puuhaa, ja mies on lasten kanssa aktiivisesti. Tosin mies on melko usein viikonloppuharrastuksissa tai käy anoppia auttelemassa ja välimatkan vuoksi yötäkin pois, joten silloin on sentään yhteistä aikaa lasten kanssa.
Toisaalta hyvä, että isä on lapsille tärkeä: se antaa äidille vapautta ihan eri tavalla.
mullakin on ollu joskus noita tunteita, että haluais, että lapsi osoittaa kiintymystään äitiin enemmän tai ainakin jokseenkin yhtä paljon kuin isään. Isä on arjessa heistä niiiin ihana. Äiti tylsempi, perushoitaa ja sillä lailla. Sitten huomasin, että jos lapsilla on jotain tosi tärkeetä asiaa, ne kysyy sitä äidiltä. Kyllä ne tietää, että isästä ei oo esim järjestämään synttäreitä ilman äidin apua. Ja jos lapsi eksyy kaupassa, niin ÄITIIII siellä kaikuu vaikka isäkin olis mukana. Kerran oli aivan huvittavaa, kun olin vessassa (missä yleensä saan olla rauhassa), ja ukkonen jyrähti ihan kunnolla. MOLEMMAT lapset juoksivat täysiä syliini, vaikka isä oli olkkarissa vieressä. Eli antaa vaan isän olla mukava ja nautitaan siitä äitienkin taholta, että isä hoitaa ja on kiva. Kyllä ne lapset silti muistaa, kuka on se turva kovan paikan tullen... kumpuaako jostain vauvavaiheen imetyksestä vai mistä?
Kiitos vastauksista. Tuo otsikko oli ehkä vähän turhan kärjistävä ja raivoissaan kirjoitettu. Kuten jo aluksi kirjoitin, mies on ihana isä. Motivoiduin kirjoittamaan tänne, kun olen nyt muutaman päivän väsyneenä tehnyt kaikkeni lapsen eteen, ja tämä on ollut minusta melkeinpä piittaamaton. Tiedän, että äidin on turha kiitosta odottaa (etenkään näin pieneltä), mutta harmittaa, kun isä saa kaiken huomion. Kyllä tämä varmaan tästä, kunnsaan levättyä ja jaksan taas olla pirteämpi ja energisempi. :)
Meillä kohta 2v on kyllä niin mamman poika, että monesti ihan harmittaa isän puolesta kun äiti vaan kelpaa. Mies on hyvä isä, mutta ehkä vähän pidättyväinen luonteeltaan ja paljon töissä, johtunee tästä. Lapsi kyllä nauttii touhuista isän kanssa ja muistelee niitä pitkään jälkeenpäinkin. Mä vähän jo odottaisin että roolit kääntyy, jos vaikka mäkin sit pääsisin sinne vessaan rauhassa :D
Toi kiitoksen odottaminen lapselta on mielenkiintoinen... Minusta se on jotenkin väärin pitää sitä jonain merkkinä lapsen kiintymyksen määrästä. Syyllistyn siihen itsekin, (ajatuksen tasolla odotukseen siitä siis), mutta en ole koskaan havainnut, että lapsemme jotenkin osoittaisivat kiitollisuuttaan esim. miehelleni, joka on kans hyvä, omistautuva isä.
Mitä eleitä te muut pidätte lapsen kiitollisuutena? Vai "onko" niitä?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:46"]
En enää kestä! Meidän muksu on koko ajan isänsä perään. Jos isä henkäiseekin toisessa huoneessa, niin lapsi lähtee täyttä vauhtia sinne. Mies on ihana isä, hoitaa ja leikkii. Harmittaa, että lapsi ei tunnu piittaavan minusta ollenkaan, vaikka yritän parhaani mukaan olla hyvä äiti. Lapsi vähän yli vuoden.
[/quote]
Voi helvetti että voi olla itsekäs ihminen. Siis sinä!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:07"] "Vihaan miestä kun se on niin hyvä isä" Only in AV once again! [/quote] Tää on näitä naisten juttuja. Koskaan ei ole hyvä. Ei koskaan. Siksi ne on niin katkeriakin kun haluavat aina jotakin muuta kuin mitä itsellä on. [/quote] Yleistäminen on typeryyden merkki.
[/quote]
No täällä 99% naisista syyttä miestä AINA kaikesta. Oli asia nainen joka murhaa tai siitä että lapsi tykkää isästä. Isä on kusipää paska. Jos isä ei ole lapsen kanssa. Se on paska. Jos se on lapsen kanssa niin se on paska.
Jos mies ei halua seksiä niin se on impotentti luuseri. Jos se haluaa niin se on vain seksiä ajatteleva mulkku.
Aivan sairasta touhua
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:46"]
[/quote]
Voi helvetti että voi olla itsekäs ihminen. Siis sinä!!!!!!
[/quote]
Tiesitkö, että piirteet, joita ei ole käsitellyt itsessään, ärsyttävät muissa?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:28"]
Aika erikoinen ominaisuus on kyllä vihan herättäjänä...
[/quote]
Jos se olisi nainen niin se ei haittaisi. Mutta se että lapsi tykkää enemmän isästään niin isän on pakko myrkyttää lapset äitiä vastaan. Muuten se ei ole mahdollista
Minä taas rakastan miestäni juuri siksi, että on niin hyvä isä. Meillä kans poika on niin isin poika kun vaan olla voi ja musta se on vain suloista.