Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö hankkia (jos tulee) 7. lapsi vielä

Vierailija
04.11.2014 |

näin 37-vuotiaana? Nuorimmainen on nyt 4v. Jotenkin tuli sellainen olo että vielä ehtisi. Olen itsekin isosta perheestä ja rakastan sitä että on monta sisarusta näin aikuisena, ollaan hyvissä väleissä. Olisi talo jossa olisi tilaa ja rahankin pitäisi riittää, toki äitiyslomalla olisi tiukempaa.

Mutta jaksaako sitä vielä? Kun nuorimmainen oli vauva niin tuntui ettei enää yhtä hyvin jaksanut valvoa öitä kuin esikoista saadessa. Toki vauvat kasvaa ja se fyysinen työmäärä helpottaa, mutta eihän sitä tiedä jos tulisi vaikka sairas tai jollain lailla vammainen lapsi. Sitten se työmäärä ei helpottaisikaan ja olisi muutenkin huolta. Nyt isoimmat alkaa olla pian täysi-ikäisiä ja muuttamassa varmaan parin vuoden sisällä pois kotoa, uusi vauva toisi taas sen parikymmentä vuotta kotona asuvaa lasta. Olisiko se vaan ihanaa vai kyllästyisikö siihen jossain vaiheessa kun niin pitkään asuisi joku lapsi koko ajan kotona? Kaipaisinko sittenkin aiemmin jo kahdestaan miehen kanssa oloa? Toki tämä nykyinen nuorimmainenkin on vasta neljä ja asuu vielä pitkään kotona, mutta ikäeroksi tulisi kuitenkin vähintään 5v ellei vieläkin pitempään jos ei heti tärppäisi.

Tällaisia mietin "aikani kuluksi" tänään :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi herran tähden joku haluaa seitsemän lasta? Teidänkö geenit ovat sitten niin erinomaiset, että niitä pitää oikein urakalla monistaa? 

Vierailija
2/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hankit jos vaan saat :) Itse nyt 37v ja 9 lapsen äiti, nuorimmainen 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 01:08"]Ehdottomasti hankit jos vaan saat :) Itse nyt 37v ja 9 lapsen äiti, nuorimmainen 4kk
[/quote]

No on siinä piparia jaettu! Kai myös olet hoitanut kaikki lapsesi kotona itse? Surettaa nämä perheet, joissa lapsia tehdään vaan tekemisen ilosta..väkisinkin jää vanhemmat lapset vähälle huomiolle jos pikkusisaruksia on noin paljon.

Vierailija
4/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se sun ja miehes päätös. Mulla itselläni on kolme veljee ja kolme siskoo. Itse ei saatu  aikaiseksi kuin yksi lapsi.

7377

Vierailija
5/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko värkki venynyt paljon?

Vierailija
6/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pliis, älkää suoltako niitä sikiöitä ellette ole valioyksilöitä.

Vierailija
7/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 01:31"]Onko värkki venynyt paljon?
[/quote]

Ilmeisesti kelpaa miehelle vielä :D

Vierailija
8/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, jos siltä tuntuu että oikeasti jaksat. Oletko tunnustellut miehesi mielipidettä asiaan? Se voi olla aika ratkaiseva jos hän on vaikka jyrkästi vastaan. Onhan teillä puitteet ainakin paremmalla tolalla kuin osalla pienistä perheistä joten en näkis siinä estettä, jaksamisestanne teidän täytyy keskustella.

Vierailija
9/16 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 9 lapsisen perheen pitäisi hoitaa kaikki lapset kotona kun pienemmätkään perheet eivät sitä tee? Oon kuvitellut että kotona lasten hoitaminen kouluikään asti on aika harvinaista, varsinkin pienissä perheissä!

Vierailija
10/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei. Ei!

Vierailija
11/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa.

Vierailija
12/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:21"]

Jos on varaa.

[/quote]

No lapsilisät otettaisiin tietysti mutta ei muuten tarvi yhteiskunnan tukia käyttää. Päiväkodissa täydet maksut.

t. ap

Vierailija
13/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ettei! :-)

Vierailija
14/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai opetat nyt jo lapsesi elämään niin ympäristöystävällisesti kuin vain mahdollista? Eli ette aja autolla, syö lihaa tai asu väljästi? Siihen ei nimittäin ole maapallolla varaa.

Vierailija
15/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on talous ok niin toki! Keskustele myös miehesi kanssa ensin :)

Ps. Av-mammat on kamalia, kateellisia ihmisvuoria.

Vierailija
16/16 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:25"]

Kai opetat nyt jo lapsesi elämään niin ympäristöystävällisesti kuin vain mahdollista? Eli ette aja autolla, syö lihaa tai asu väljästi? Siihen ei nimittäin ole maapallolla varaa.

[/quote]

No me syödään lihaa, ajetaan autolla ja neliöitä/hlö asunnossa on varmaan suunnilleen saman verran kuin keskimääräinen kolmelapsinen perhe. Mikäköhän väki tänä iltana täällä palstalla on kun 7 lasta saa tällaisen reaktion kuin nämä tähänastiset vastaukset :D Suomi sitäpaitsi on aika pulassa eläkkeiden maksun yms. kanssa jos ei lapsia synny tarpeeksi. Vai kärrätäänkö kaikki afrikkalaiset tänne sitten kun suomalaiset on sukupuutossa?

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä