Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin turhautunut ja vihainen turvotukseen!! Syön thyroxinia 150 mikrog

Vierailija
19.09.2021 |

Voi kun ottaakin päähän. Tämä on ainaista taistelua ollut painon ja lääkityksen kanssa.

Laihdun vain, siis vain jos olen erittäin tiukalla ketogeenisellä ruokavaliolla. Heti jos syön vähänkin enemmän tai hiilareita niin paino alkaa nousemaan. Sama jos on liikaa stressiä niin lihon.
Miksi en vaan voi syödä kuin normaalit ihmiset tai vähintään on pakko pitää ainaista laihdutusta päällä koska muuten turpoan kuin pullataikina aivan hetkessä. Pakko pitää kontrollia.
Nyt syön thyroxinia tosiaan 125-150 mikrog lääkärin ohjeistuksen mukaan. Loppukesästä annos ollut tuo ja myös syön rautalisää.
Ei ole paino tippunut, naama turvonnut kuten myös sormet, vatsa ja sääret.
Ikää on huikeat 25v. ja näky kamala.

Taidan aloittaa nesteenpostolääkityksen jos ei nuo lääkkeet ala pikkuhiljaa tehoamaan. Ei jaksaisi enää kiinnostaa tämä pelleily kroppani kanssa. Ihan oikeasti veetuttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä t4v ei ole koskaan noussut yli 15 lääkityksen nostamisellakaan.

Tsh on kyllä laskenut arvoon 1 mutta t4v yleensä 14 ja rapiat.

Lääkitys ollut 25-150 mikrog. Eli siis hiljalleen nostettu vuosien mittaan tähän.

Ap

Vierailija
2/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin nuorena joudut moisesta kärsimään. MInulle kilot tulivat vasta keski-ikäisenä syöpähoitojen jälkeen, lääkkeet myös vaikuttaa. Hirveä tunne kun on nestettä kehossa, kaikesta mikä osuu iholle jää kuopat ja liikkuminen vaikeaa. Mulla myös puolet kilpparista leikattu mutta en ole saanut tyroksiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan raudalla ja tyroksiinilla vähintään 4 tuntia väliä?

Vierailija
4/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä paljon sinulle kakkonen. Minun valitukseni ovat tuohon nähden on aika dramaattista. Jospa sinun olosi helpottuisi ja pääset kontrolliin säännöllisesti sekä hyvää hoitoa.

Minä olen läski ja se vain ärsyttää niin kovasti. Olen tehnyt paljon, jotta olisin normaali mutta sairaus vie vaikka välillä sen päätän unohtaa ja tehdä tiukkoja tietoisia valintoja. Turhaudun kuitenkin lopulta ja inhoan itseäni koska pelkästään tämä koko ei ole ongelma vaan kognitiiviset häiriöt. Muistamattomuus, sanojen unohtelu, jatkuva väsymys ja sumussa eläminen. Onneksi tajusin aloittaa raudan syömisen. En ole niin levoton enää, en niin masentunut ja sanojakin löytyy paremmin.

On ollut sellaisiakin vaiheita kun puhuminen on ollut täyden työn takana koska jos en pinnistellyt niin puhe oli kuin puuroa(puhuin sössöttämällä) ja ajatuksien sekä sanojen katkeamista kesken lauseen.

Se oli kamalaa mutta silloin olinkin pahan stressin uuvuttamana ja sairaus pahensi oireita.

Nyt syön aamusin thyroxinia ja iltaisin 200 mg rautaa c-vitamiinin kanssa, ehkä jopa nostan rautaa vielä.

Ap

Vierailija
5/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä, että kun jätän hiilarit lähes kokonaan pois niin paino voi jo viikossa tippua esim 7kg. Siis nestettä on kai aika paljon kehossani. Kaikki kertyy ja jää minuun kiinni. Joskus olen luovuttanut ja syönyt sitten mitä mieli tekee mutta paino nousee tosi nopeasti. Pitkä huokaus..

Ap

Vierailija
6/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

T U R V O T U S E I O L E L I H O M I S T A Ä Ä L I Ö T ! ! !

Vierailija
7/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain hyvää vinkkiä miten sais tän vaan aisoihin?

En tiedä pitäiskö sit vaan elää ketoaineilla päättäväisesti lopunikää.

Hiilarit vaan tuntuu turvottavan minut vaikka käynnin pissalla usein mutta olen myös janoinen.

Ei siis johdu verensokerista, arvot ovat erinomaiset. 4,8 on aika perus verensokeriarvo itselläni.

Ap

Vierailija
8/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko Thyroxinin tyhjään vatsaan?

Vierailija
9/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet nyt syönyt tuota annosta? Joka päivä 150 mcg?

Vierailija
10/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, heti kun herään otan thyroxinin vesilasillisen kanssa.

Ap

Vierailija
11/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet nyt syönyt tuota annosta? Joka päivä 150 mcg?

No lääkärin määräys on, että 125 mikrog joka toinen päivä ja joka toinen 150 mikrog. Syön siis viittä ja kuutta tablettia vuoron perään.

Ap

Vierailija
12/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen syönyt heinäkuusta saakka suunnilleen tuota annosta.

Ens viikolla yritän ehtiä labraan.

Ap

Vierailija
13/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivisten oireiden perusteella sun lääkitys ei ole kohdillaan. Itselläkin kokeiltiin yhdessä vaiheessa nostaa Thyroxin 150 mgm:aan, mutta ei siitä ollut apua. Sitten kokeiltiin pieni annos 20 um (mikrogramman) annos päivässä kahdessa osassa. Pian tunsin itseni itsekseni moneen vuoteen. Tilanne ei ole pysyvästi näin ruusuinen, mutta pärjään kyllä erinomaisesti vaativassa asiantuntijatyössäni.

Vierailija
14/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäys, että otan 100 mg Thyroxinia plus tuon 20 mikrogramman liothyroninia.

Vierailija
15/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, heti kun herään otan thyroxinin vesilasillisen kanssa.

Ap

Pidätkö vähintään puolen tunnin tauon ennen aamiaista?

Vierailija
16/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kognitiivisten oireiden perusteella sun lääkitys ei ole kohdillaan. Itselläkin kokeiltiin yhdessä vaiheessa nostaa Thyroxin 150 mgm:aan, mutta ei siitä ollut apua. Sitten kokeiltiin pieni annos 20 um (mikrogramman) annos päivässä kahdessa osassa. Pian tunsin itseni itsekseni moneen vuoteen. Tilanne ei ole pysyvästi näin ruusuinen, mutta pärjään kyllä erinomaisesti vaativassa asiantuntijatyössäni.

Kiitos vastauksesta ja hienoa, että lääkitys sinulla ainakin alkoi puremaan!

Selvennän nyt vielä, että ymmärsinkö oikein, että lääkitystä kannattaa jopa laskea?

Toki silloin hormonia tulisi tasaisesti kun ottaisi pari kertaa päivässä, sen ymmärrän.

Jos annostustani laskettiin niin siitä seurasi arvojen huonontuminen.

Minä veikkaan, että voisin laskea thyroxinia siinä vaiheessa kun varastoraudan tilanne on parempi. Se on 30, joten varmastikaan ei hormonit pelaa senkään takia aivan oikein.

Ap

Vierailija
17/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen lisäys, että otan 100 mg Thyroxinia plus tuon 20 mikrogramman liothyroninia.

Ahaa, no sehän selvensi!

Määrääkö lääkäri vai pitäiskö mennä endolle?

Ap

Vierailija
18/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hemoglobiini palautui normaaliksi, kun lääkitys oli kohdallaan.

Minulla laskettiin siis Thyroxinin määrää ja lisättiin rinnalle Liothyronin.

Vierailija
19/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö seleeniä, sillä on yhteys kilpirauhaseen. Mutta sitä pitää syödä säännöllisesti.

Myös viljat pois. Nämä auttaa mulla.

Vierailija
20/24 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuo kognitiiviset oireet helpotti rautakuurilla puolen vuoden jälkeen. Thyroksinia syön myös, mutta sillä ei olo parantunut, vaikka labratulokset oli hyvät. Tsemppiä sinulle, toivottavasti saat apua oloosi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi