Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lestadiolainen pappi voi esim. siunata hautaan tapakristityn?

Vierailija
04.11.2014 |

Ajatteeko lestadiolaispappi kuitenkin itse, että muu kristitty ei pääse taivaaseen? Lestadiolaisillehan on olemassa "ainoa oikea Jumala". Ihan vaan kiinnostaa, koska täällä Oulussa on melko monta lestadiolaista pappia luterilaisessa kirkossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ajattelee että vain lestadiolaiset pääsee taivaaseen. Entä ne melkein seitsemän miljardia maailman asukasta, jotka ei ole edes kuulleet lestadiolaisuudesta. Kaikki helvettiin? Typerä lahko.

Vierailija
2/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pappi voi siunata ihan sen tavallisen kaavan mukaan. Eihän se pappi sitä muutenkaan päätä kuka taivaaseen pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin olen aina ihmetellyt..

Vierailija
4/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:34"]

Eiköhän se pappi voi siunata ihan sen tavallisen kaavan mukaan. Eihän se pappi sitä muutenkaan päätä kuka taivaaseen pääsee.

[/quote]

Joo mutta tässä tapauksessa lestadiolaispapin uskon mukaan siunattava ei pääse taivaaseen. Vähän sama kuin joku Päivi Räsäsen hengenheimolainen olisi töissä amerikkalaisessa homokirkossa.

Vierailija
5/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:34"]

[/quote]

Joo mutta tässä tapauksessa lestadiolaispapin uskon mukaan siunattava ei pääse taivaaseen. Vähän sama kuin joku Päivi Räsäsen hengenheimolainen olisi töissä amerikkalaisessa homokirkossa.

[/quote]

Mitä väliä mitä se pappi uskoo?

Vierailija
6/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:32"]

Lestadiolaiset ajattelee että vain lestadiolaiset pääsee taivaaseen. Entä ne melkein seitsemän miljardia maailman asukasta, jotka ei ole edes kuulleet lestadiolaisuudesta. Kaikki helvettiin? Typerä lahko.

[/quote]

Isäni ainakin siunasi  lestadiolainen pappi, eikä siinä ollut sen kummempaa. Ihan samalla kaavalla hautasi ei-lestadiolainen pappi toisen sukulaiseni.

Pitäähän virassa olevan papin pystyä siunaamaan kaikki kirkkoon kuuluvat henkilöt, riippumatta siitä miten hulttiomaisesti on elänyt.  Outo aloitus :(

Eihän siitä ei-lestadiolaisestakaan voi tietää, minne niitä ihmisiä mielessään lähettää :)

Vierailija
7/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kuka sitten haluaisi lestapapin hautajaisiin? Jos pappi on kuitenkin sitä mieltä, että tervemenoa helvettiin... Ja silloinhan pappi valehtelee, kun siunaa... Pitääkö papin pyytää valehtelua seuroissa anteeksi? 

Vierailija
8/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkumalla vainajan ja tämän omaiset. Ainakin isoisäni hautajaisissa toimittiin näin. Kaikeksi onneksi kova ukkonen keskeytti papin puheen, tapahtuma vaikutti ainakin minusta hieman jopa ironiselta.

Vierailija
9/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pappi mihinkään mielessään ihmisiä lähetä. Siunaa vaan. Lestadiolaiset kuitenkin uskoo, että synnitön elämä vie taivaaseen. Kuitenkin ne antaa toisilleen syntejä anteeksi. Entä ei-lestadioilaiselle? Ketään lestoja paikalla?

Vierailija
10/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ajattelisin näin, että eihän se pappi voi tietää, mihin se vainaja on matkalla ja asiallinen vl-pappi hoitaa tehtävän arvokkuudella missä tahansa tapauksessa. Jos henkilö kuolee sairaalassa, voi vaikka hoitaja tai sairaalapappi tai joku omainen olla siunannut vl-uskon mukaisesti kuolevan synnit anteeksi eikä siitä ole papilla mitään tietoa.

Itse ole sanonut monesti ääneen, että jos jossain asiassa olen uskossani väärässä, en panisi yhtään pahakseni, jos se olisi siinä, että taivaaseen pääsisi moni muukin, vaikka kaikki.  

Vierailija
11/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:41"]

Niin mutta kuka sitten haluaisi lestapapin hautajaisiin? Jos pappi on kuitenkin sitä mieltä, että tervemenoa helvettiin... Ja silloinhan pappi valehtelee, kun siunaa... Pitääkö papin pyytää valehtelua seuroissa anteeksi? 

[/quote]

Siinähän on kuitenkin se rituaali tärkein, meille tapakristityille? Että on kaunis tilaisuus virsineen, puheineen.

Jospa pappi suhtautuu välinpitämättömämmin, kun vainaja ei ole uskomassa; eikä sellaisella palolla suolla pelastuksen sanomaa. Mutta eikös se ole vain tapa-kristitylle ja omaisillekin vähemmän noloa, jos  sitä uskontoa ei harrasta niin suurella palolla ja vainajakaan ei ollut erityisen uskovainen

Eikai pappi nyt ketään helvettiin toivota, ei kai mielessäänkään. En ole tuollaisesta kuullut? 

Vierailija
12/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:52"]

No itse ajattelisin näin, että eihän se pappi voi tietää, mihin se vainaja on matkalla ja asiallinen vl-pappi hoitaa tehtävän arvokkuudella missä tahansa tapauksessa. Jos henkilö kuolee sairaalassa, voi vaikka hoitaja tai sairaalapappi tai joku omainen olla siunannut vl-uskon mukaisesti kuolevan synnit anteeksi eikä siitä ole papilla mitään tietoa.

Itse ole sanonut monesti ääneen, että jos jossain asiassa olen uskossani väärässä, en panisi yhtään pahakseni, jos se olisi siinä, että taivaaseen pääsisi moni muukin, vaikka kaikki.  

[/quote]

Pimeä logiikka lestoilla. Mitä h***** merkitystä sillä on jos joku antaa pedofiilin synnit anteeksi. Paha ihminen on kuitenkin. Jos joku helvetti on olemassa, sinne menossa.

Vierailija
13/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:47"]

Ei pappi mihinkään mielessään ihmisiä lähetä. Siunaa vaan. Lestadiolaiset kuitenkin uskoo, että synnitön elämä vie taivaaseen. Kuitenkin ne antaa toisilleen syntejä anteeksi. Entä ei-lestadioilaiselle? Ketään lestoja paikalla?

[/quote]

Kuka tahansa saa synninpäästön, jos vain haluaa. Jumala antaa sitten sille kasvun, uskovainen vain 'kylvää' eikä ole vl:n tehtävä arvioida, kuka on kelvollinen synninpäästölle = kuka tahansa on yhtä arvokas vastaanottamaan sen.

Vierailija
14/14 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:52"]

[/quote]

Pimeä logiikka lestoilla. Mitä h***** merkitystä sillä on jos joku antaa pedofiilin synnit anteeksi. Paha ihminen on kuitenkin. Jos joku helvetti on olemassa, sinne menossa.

[/quote]

Niinhän se onkin, jos anteeksipyyntö on ollut vaan omaa teatteria. Jumala antaa katumuksen, uskovainen siunaa synninpäästöllä ja taivas vastaa tähän. Jos pedofiili esiintyy katuvana ja pyytelee huvikseen anteeksi, ei sillä tätä maailmaa pidemmälle pötki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi