excell taitajat!
Moi,
Kannettavassa olen painanut jotain näppäintä.... jos liikun esim. nuolilla alaspäin kursori joutuu ruudun ulkopuolelle... Eli siis normisti ruutu näyttää sitä kohtaa missä kursorikin on. Miten saan tämän toiminnon pois päältä?
Kommentit (17)
kannettavassa ei ole scroll lockia
Poistamalla excelin kannettavastasi!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:15"]kannettavassa ei ole scroll lockia
[/quote]
Kyllä mun Lenovossa on ja aiheuttaa juuri tuollaista.
-2
Se on Excel.
Toiminto on varmaan "sroll lock", kuten edellä arveltiin, eli nuolella ei liiku kursori vaan ne rullaa sivua ja se solu jää aktiiviseksi joka oli aktiivinen.
Täysnäppiksessä sille on oma painike ja omassa läppärissäni se on "num lock" painikkeen kanssa samassa, eli pitää painaa samaan aikaan "Fn" paniketta.
mikäköhän ois kannettavan näppiksen näppäinyhdestelmä? Kun ei ole tota NUM LOCKiakaan tässä näppiksessä.....
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:32"]mikäköhän ois kannettavan näppiksen näppäinyhdestelmä? Kun ei ole tota NUM LOCKiakaan tässä näppiksessä.....
[/quote]
Mikä merkki ja malli?
No ihan varmasti on ne molemmat. Mulla on Scr Lk samasa napissa kuin Delete, oikeassa yläkulmassa. Num Lk on sen vieressä Insertissä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:24"]
Se on Excel.
Toiminto on varmaan "sroll lock", kuten edellä arveltiin, eli nuolella ei liiku kursori vaan ne rullaa sivua ja se solu jää aktiiviseksi joka oli aktiivinen.
Täysnäppiksessä sille on oma painike ja omassa läppärissäni se on "num lock" painikkeen kanssa samassa, eli pitää painaa samaan aikaan "Fn" paniketta.
[/quote]
Se on Scroll Lock!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:32"]mikäköhän ois kannettavan näppiksen näppäinyhdestelmä? Kun ei ole tota NUM LOCKiakaan tässä näppiksessä.....
[/quote]
Käytä on-screen keyboardia.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:34"]No ihan varmasti on ne molemmat. Mulla on Scr Lk samasa napissa kuin Delete, oikeassa yläkulmassa. Num Lk on sen vieressä Insertissä.
[/quote]
Useassa kannettavissa ei ole scroll lockia omana fyysisenä näppäimenä, esim minun Dellissä ei ole.
on screen näppäimistöstä löyty! kiitti avusta, en tiennyt tuollaisen olemassaolosta ;)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:32"]
mikäköhän ois kannettavan näppiksen näppäinyhdestelmä? Kun ei ole tota NUM LOCKiakaan tässä näppiksessä.....
[/quote]
Mikähän näppis mahtaa olla kyseessä? Vähän sama kun kyselis mikä on reseptissä vikana, mutta ei kerro tekeekö pullaa vai pitsaa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:38"]
on screen näppäimistöstä löyty! kiitti avusta, en tiennyt tuollaisen olemassaolosta ;)
[/quote]
Kantsii tehä empiirisiä havaintoja ympäristöstään! Metsäkin on, vaikket näe sitä puilta:)
Kannettava on dell ja näppäimistössä lukee latitude/ E6410, eli oisko joku osannut sanoa tämän perusteella mistä scroll lock löytyy?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:38"]
[/quote]
Kantsii tehä empiirisiä havaintoja ympäristöstään! Metsäkin on, vaikket näe sitä puilta:)
[/quote]
ok, kiitos.... kai... en ehkä ihan näe asiayhteyttä. Tietokoneessa on varmasti paljon asioita, joista en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:43"]
Kannettava on dell ja näppäimistössä lukee latitude/ E6410, eli oisko joku osannut sanoa tämän perusteella mistä scroll lock löytyy?
[/quote]
Juu.
http://www.itreset.com/2011/08/dell-latitude-e6410-laptop.html
Koitas scroll lockia. Veikkaus...