Syökö muiden kissat salaattia?
Meillä on varsinainen lihansyöjäkissa :) No joo, lihallahan tuo elää, mutta nyt siitä on paljastunut salainen kasvissyöjä. Ehkä tuo on parempi vaihtoehto kuin viherkasvien nakertaminen :)
Kommentit (9)
No mitä sitten täällä kyselet kun juuri vastasit itsellesi. Laitapa kuule tossut jalkaan ja kipität tuonelaan.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:21"]
Kissa syö ruohoa tms. muuta puhdistaakseen suolen. Pitäisikö sinun laittaa oma pieni raeruoholajitelma kasvamaan kissalle? Saisi narskutella sitä rauhassa.
[/quote]
Juu, tiedän tämän ruohon tarkoituksen ja mielessä onkin ollut, että laitan ruohoa kasvamaan. Mutta syököön nyt salaattia siihen asti :) Mutta onhan tuo hassun näköistä, kun hurja lihansyöjäkissa vetää salaattia :D
Kannattaa pistää nopeasti ja tarjota niitä salaatin lehtiä usein. Oma kissa rupesi ilmeisesti syömään mattoja, kun ei ollut viherkasveja tarjolla. Sitten oli lopulta suoli pahasti tukossa ja eläinlääkäriin.
Meillä ei tosiaan kelpaa, vaikka olen yrittänyt joskus tarjota. Sen sijaan jos viherkasvi on tai maljakossa jotain myrkkykukkaa niin eiköhän ole siellä repimässä.
Mutta harvoinpa tuolle kelpaa mikään täyslihakaan, ainakaan kypsänä. Ihan eineskissa on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tosiaan kelpaa, vaikka olen yrittänyt joskus tarjota. Sen sijaan jos viherkasvi on tai maljakossa jotain myrkkykukkaa niin eiköhän ole siellä repimässä.
Mutta harvoinpa tuolle kelpaa mikään täyslihakaan, ainakaan kypsänä. Ihan eineskissa on.
Millainen idiootti KYPSENTÄÄ lihan kissalle?! XDDDDDDDDD
Meillä toinen syö mitä tahansa, oikeastaan välillä lautasmallin mukaan.
Salaattia, jugurttia, omenaa…
Monipuolinen ruokavalio ei ole auttanut painonhallinnassa, kuittaa leikattu 10-v. maatiaiskolli 7 kg.
Perinteisesti kissat ovat maalla syöneet hiirten lisäksi kaikenlaisia tähteitä ja kyllä niissä on muutakin ollut kuin lihaa, tuskin sitä on paljon kissalle raaskittu antaa. Meillä kissa syö esim. kasvissosekeittoja, tykkää ylipäänsä kaikesta nestepitoisesta ruoasta ja rasvasta. Pääosin syö siis ihan kissanruokaa. Aiemman kissani mieliruokaa oli kaaliruoat ja pentuna söi kurkkua.
Meillä myös kissa söi kurkkua. Makasin kerran sängyllä selälläni ja olin kuorruttanut kasvoni tuoreen kurkun viipaleilla, niin kuin oli jossain neuvottu, että se on hyväksi iholle. Kissa tuli ja alkoi napsia niitä kurkkuja ja lopulta söi ne kaikki. Sen jälkeen se alkoi oikein naukua, kun haistoi tuoreen kurkun.
No, oli mulla kerran myös koira, joka saunoi ja joi kahvia. Kasvikset ei kyllä kelvanneet.
Kissa syö ruohoa tms. muuta puhdistaakseen suolen. Pitäisikö sinun laittaa oma pieni raeruoholajitelma kasvamaan kissalle? Saisi narskutella sitä rauhassa.