^^^^^TAMMENTERHOJEN VIIKONLOPPU^^^^
Kommentit (16)
Totta turiset Lydi@, viikonloppuisin täällä ei hirveästi väkeä ole nyt ollut. Taitaa olla että työajalla moni kirjoittelee =) Ei kerrota työnantajalle... =)
Täällä oma napa voi edelleen paksusti, eilisestä lenkistä ei onneksi tällä kertaa tullut suppareita, vaikka käytiinkin metsälenkillä (lue. puolet matkaa ryteikössä ja sit mehtätiellä) metsälenkin etu on noi luonnon antimet, puolukoita siinä matkalla sitten napsittiin, ihan kivasti näyttäisi olevan pitää ehkä pari purkkia käydä kerää. Koirakin tykkäsi kun sai vapaana juosta. Ja ilmakin oli mitä parahin ja sitten pääsi valmiiseen saunaan... ahh...
Viimeistä lomapäivää nyt vietän plaah saaha nähän miten aamulla jaksaa nousta taas.... nyt jo haukotuttaa.. Mutta eiköhän se siitä.. pitäisiköhän ottaa aamukampa käyttöön, jotta vois laskea päiviä äippälomaan =)
Mutta nyt täytyy vähän jotain saada aikaiseksi tehtyä!! Hauskaa viikonloppua kaikille!!
-E- 20+1
[color=darkviolet]Tai no, oon mie varmaan jo ainaki puol tuntia ollu ylhäällä. Ukko onneks nousi akan kans, ku se tuli herätteleen. En tiiä mihin aikaan, ehkä ysin likellä.
Pitäs tukka pestä niin sitä varmaan virkustus. Ukko lähti tutulta katteleen puutavaraa. Löytäspä niin pääsis viimein tekeen meille kunnon rappusia oven eteen. Nyt siinä on vaan lekaharkkoja. .mut tällasta se on, ku ukko rakentaa työn ohessa ja viel kesken eräseen mökkiin muutettiin. En silti valita. Ihanaa, ku on oma koti :)
Ja tosi halvalla näin pääsi, ku ei ollu ketään ulkopuolista timpuria ja heti ku mahollista vuokra-asunnosta muutettiin tähän.
Rupesin sitten kalenteriin merkkaan, ku oon ottanu vitamiinitabun :D jos sitä nyt pysyis kärryillä oonko muistanu ottaa ne kaks.
Miksihän ei tullu mitattua vatsanympärystä ihan alkuraskaudessa. Vaukirjaan oon kirjotellu olotiloja ylös ja nyt täällä on jo toisen kerran sivullinen kysymyksiä mm. tuo masunympärys. Pitääs hakea mittanauha. .OHOH voiko olla 92 senttiä, vaikka mulla on vähä notkoselkä. Piti heti kaivaa vihkonen mihin oon kirjottanu muistelmia akan odotuksesta. Niin näyttäs suurin piirtein, parisen senttiä on nyt enempi masua ku akan aikaan näihin aikoihin.
Kiva vertailla näitä :) näköjään just rv 19 niin oon varmasti tuntenu Santerin liikkeet (akan tekonimi). Että nyt vois arvella parisen viikkoa aiemmin tunteneensa liikkeen tapasia.
[color=blue]G: Vertaileeko muut näin, jos on mahdollisuutta??
[color=darkviolet]Z ja Säde 19+1
Täälläkin on ollut viikon nettipimento =( mies ollut reissussa ja kone hällä mukana. Yritän tässä illan mittaan lukea viikon kuulumisianne.
(.) paisuu kuin pullataikina. Masu on kuin potkupallo paidan alla ;D
Potkuja ja mönkimistä tuntuu kokoajan enemmän. Enimmäkseen sivuilla ja ihan alhaalla, etuseinässä olevan istukan takia. Neuvolan tädille soitettuani aloitin Obsidan raudan, olo ihan vetämätön. Maanantaina sitten on neuvola-aika niin selviää tuo hemppa arvo. Lisäksi ostin magnesiumia kun suonta vetää öisin ja ovat ihme kyllä auttaneet. Luin jostain lääkärisivuilta, että magnesiumin puute aiheuttaa myös rytmihäiriöitä joita mullakin on ollut. Neuvolan th sanoi että rytmihäiriöitä tulee toisille ja niistä ei ole haittaa, mutta jos tuntuu olevan usein ja häiiritseviä niin varataan aika lääkärille.
Meidän pikkuneiti kysyy sylissä istuessaan " meneekö vauva nyt lyttyyn" tai " sattuuko vauvaa" . Huolehtii niin kovasti. Kyselee kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Ostin kirjakaupasta kirjan " mistä on pienet vauvat tehty?" isoveljet halusivat sen lukea siskolle. No, neitiä ei nuo tiedot (aika tarkkaan kerrottu miten vauva saa alkunsa) hätkähdyttänyt, mutta pojat tulivat kauhuissaan kysymään onko se totta mitä kirjassa lukee. Onhan se, vastasin ja pojat siinä kohtaa naamat irvistyksellä " YYÄÄÄKK!!!" .
Ensi torstaina onkin 4d-ultra. Jännittää ihan vietävästi. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja sukupuolikin selviää ;-) ärsyttää kun kaupat tosiaan on sitä sinistä tai punaista täynnä. Tallinnaan ollaan lähdössä kuun vaihteessa, jospa sieltä löytyisi muutakin väriä. Tietääkö kukaan hyviä kauppoja missä käydä? Itse olen siellä käynyt viimeksi n. 10 vuotta sitten....
Nyt niitä pinoja kahlaamaan =)
Sunmom ja pirpana rv 20+6
taas meillä on ollu tosi kiireinen viikko,piti neuvolassa ravata ainaki 2 kertaa samalla viikolla,ja mua tympii ku ne ei voi antaa samalle päivälle niitä aikoja:(mulla itellä oli torstaina neuvola ja sydän jyskytti tosi hyvin,hemppa oli 133 ja verenpaine 120/70 ja sf-mitta 21 eli masukilla kaikki ok:)ja hän on kyllä tosi kova potkimaan nykyään..eilen me siirrettiin tytöt omaan huoneeseen nukkumaan ja yllättävän hyvin yö meni,vaikka luultiin että tulee olemaan yhtä huutoa,mut onnex ei:)mutta hyvää viikonloppua kaikille tammimasuille!!
Pikaisesti kirjoittelen, täytyy kohta mennä itsekin nukkumaan, sillä taitaa olla levoton ja uneton yö edessä. Poika on nuhassa ja viime yö meni jo niiskuttaessa ja pyöriessä. Ja mulla särki alaselkää ihan hirveesti ja vessassa kun pitää ravata ainakin se pari kertaa, niin eipä juuri nukuttu. Saas nähdä ollaanko kohta koko porukka flunssassa, mulla oli kans päivällä sitä selkäsärkyä ja tuntui että joka paikkaa särki ja olo oli ihan voimaton. Nyt iltaa kohden piristyin sitten vähän.
Ennemmin sitä itse olis kipeenä kuin poika. Säälittää aina kun pieni sairastaa ja on huonona. Vaikka onneksi harvoin meillä sairastellaan.
Oma olo on siis kaikkea muuta kuin hyvä noin yleensäkin. Tuntuu että on ihan rapakunnossa eikä välillä taivukaan enää mihkään suuntaan kun toi maha rupee ahdistaan. mitähän se on sitten loppuajasta kun nyt puolivälissä on jo tällaista. Tai ehkä se tästä kun taas tottuu tuohon mahaan. Pelkään pahinta tuon selkäsäryn suhteen. Mulla on alaselkä renannut jo pitkään, mun piti mennä röntgeniin just silloin toukokuussa kun sitten tein plussatestin. Onneksi tein varmuuden vuoksi, ois ollut aika inhottavaa käydän eka röntgenissä ja sitten todeta, että on raskaana. Mutta asian selvittely jäi siis siihen, eikä toi selkä niin pahasti ole jumittanutkaan nyt tähän saakka. Mutta taitaa se inhottava hermosärky alkaa taas. Toivottavasti ei nyt ihan pahaksi menis, kun ei särkylääkkeitäkään voi syödä. Panadoli ei ihan auta tähän vaivaan.
Ja väsymys, se vaan vaivaa edelleen.
Hermot mulla ei sentään ole kauheen kireellä, tai ehkä oon niin väsynyt, etten jaksa ees hermoilla. Mies on kyllä lujilla, kun olen ottanut tavaksi huomauttaa epäkohdista. Meillä kun on vähän sellainen meininki, että mies ei oma-aloitteisesti tee kotihommia juurikaan. On kyllä pojan kanssa ja ulkoilee, mutta kotityöt on pääosin mun harteilla. tai oli, nyt oon ruvennut sanomaan suoraan, että vois tehdä tuota ja tuota. Ottaa päähän välillä kun pitää aikuista miestä pyytää tekemään päivänselviä asioita. Ja sitten se ei tietysti yhtään tykkää kun sanon asioista. Se niin tottui siihen kun olin hoitovapaalla niin hoidin kaikki kotihommat lähestulkoon, mutta silloin oli vähän eri tilanne kuin nyt kun olen minäkin työelämässä. Tai no sairaslomalla tällä hetkellä, mutta sitä suuremmalla syyllä saa auttaa kun oon näin heikossa hapessa ollut. Tähän voiskin laittaa sellaista galluppia, että...
Miten teidän perheessä jaetaan kotityöt? Osallistuu mies riittävästi arjen pyöritykseen? OLis ihan kiva lukee miten muilla nää arkiasiat sujuu.
Rintarepuista oli puhetta. Oma kokemukseni Baby Björnin rintarepusta ei ole kovin hyvä. Poika ei mahtunut siihen kovinkaan pitkään. Syntyi huhtikuussa, joten kesällä ei ollut edes paljon vaatetta, mutta silti reppu jäi aika äkkiä pieneksi. Tai sopi muuten, mutta huomasin että pojan jalat alkoi vähän sinertää lyhyenkin repussa olon jälkeen. Reppu jotenkin painoi jalkoja ettei veri päässyt kunnolla kulkeen. Eli ei tietenkään enää käytetty reppua. Ikää pojalla oli tuolloin 2-3kk kun sitä ei voinut enää käyttää.
Poika tuolla aivastelee taas,jatkan kohta
Täytyy katsoa miten tuo reppu homma toimii tän uuden tulokkaan kanssa. Toisaalta sitten on talviaika että ulkona ei sille ole käyttöä. En osannut oikeen käyttää tuota reppua siätiloissa esim. siivotessa ja sen sellaisessa. Lähinnä ajoitin kotihommat sillai että poitsu nukkui.
Eli omasta kokemuksesta en suosittele rintareppua, hinnatkin niillä on aika päätähuimaavia. Kantoliinaan tuskin jaksan perehtyä.
Mutta sellaisia, makkarista huhuillaan taas. On tosiaan levoton yö edessä. Illanjatkoja.
[color=darkviolet]Ihanasti äskön tuntu liikkeitä. Sipsejä ja jäätelöä mussutin tais beibi tykätä :) mie ainaki. Suht rento päivä ollu. Kävin akan kans systerillä kylässä. Sai akka riehua serkkupoikien kanssa. Kotio ku päästiin niin piha oli myllätty.
Tai oven edusta oli auki. Ukko alotti sit rappusten teon :) Johan tässä on pari vuotta kortteerattukki. Viime kesänä maalattiin mökki ja mitälie, tänä kesänä on ukko tehny takakuistin valmiiks ja puuvaraston. Ettei oo ollu viel aikaa paneutua rappusiin. Tästä pääsenki sopivasti vastaan
[color=blue]GALLUPPIIN [color=darkviolet]jota Fable kyseli. Nyt ku oon " vaan" kotimami niin kotihommat tulee tehtyä aikalailla ite. Satunnaisesti ukko laittaa astioita kaappiin koneesta tai likasia pesuun. Siivoominen. .no sillon ku olin töissä ja siivosin toisten nurkkia niin sanoin ukolle, ett saa luvan osallistua mökin järjestyksessä pitämiseen. Siivosi kyllä, mutta vasta ku kehotin ja en tiiä oonko liian tarkka, mut aattelin toisinaan ett oispa pitäny sittenki ite.
Kaupassa käydään molemmat yksin tai porukalla. Pyykinpesu niin se on mun reviiriä. Ymmärrä miten ruttusesti ukot osaaki laittaa vaatteet narulle :D Mielellään teen kotiaskareita ja kotona ollessa tulee kannettua puitaki liiteristä. Puun tekohommat kuuluu tietenki ukolle. Meillä on siis puulämmitys pääsääntösesti. Näin kesäsin oltu laiskempia niin käytetty öljyä.
Mä tykkään touhuta lähes koko ajan ja siltiki tuntuu, etten oo saanu mitään aikaseksi, ett on tullu vaan elppastua koko päivä. Varsinki, ku toinen käy oikeassa työssä. Hei tää pitää mainita, että ukko pesi tänä kesänä meiän matot! Lomallaan, koska mä olin töissä ja ei tullu mutinoita :) Tarvinnu sanoa, ku että raskaita mattoja en voi märkänä nostella. Painepesurilla pesi kun ei ne ollu kovin likasia, mut pesi kuitenki.
Nyt ei kyllä ajatus enää luista. Varmaan puoliska tunnin tässä oon ollu kirjottavinaan ja välillä saanu pyyhkiä pois, ku lauseet ollu niin sekavia. Tää akka tarvii nyt unta palloon.
Öitä :)
Pistetäänpäs nyt vähän lissä juttua viikonloppupinoon niin noustaan
ekalle sivulle takaisin!
Pitää heti mainita, että tein sitä kookos-suklaakiisseliä, jonka ohjeen
joku teistä ihanista tänne laittoi:) Olipas hyvää, ja makeeta;) Naurettiin vaan miehen kanssa ohjeen annoskoolle, 4 hengelle mitoitettu.. Annoksesta tuli kyllä aika iso, ja kun se on niin makeeta niin kovin isoja annoksia ei pysty syömään eli riittää varmasti useammallekin:) Mutta oikein hyvä resepti!
Zatu: Miusta on kivaa vertailla mahdollisuuksien mukaan näitä kahta raskautta tosiinsa! Aina kun on ollut neuvolakäynti, kaivan esille esikoisen ajalta ä-neuvolakortin ja teen vertailuja;) Tuntuu nyt aika
samalla tavalla raskaus etenevän. Tosin muistelen mahan tuntuneen ehkä isommalta tässä vaiheessa ekan kohdalla, mutta se liittyy varmaan siihen että silloin painoin neljä kiloa enemmän samoilla viikoilla. Kuitenkin nyt sf-mitta menee ihan yläkäyrillä (ekassakin meni näillä viikoilla) eli ihan isohan maha on nyttekin. Mutta vertailu on kivaa!!!
Fable: Kotitöistä.. Meilläkin mie hoidin suurimman osan kotitöistä kun olin kotona. Se sujui ihan automaattisesti niin ilman suurempia tuskia kummankaan taholta. Nyt kun olen myös töissä olemme sopineet, että mies osallistuu enemmän kotihommiin luonnollisesti. Tosin just esim. pyykkäys kuuluu " minun" hommiin, meilläkin mies laittaa jotenkin kummasti usein pyykit kuivumaan;)
Nyt tyttö heräsi unilta, palataan!
tikru+ tiuhti rv 20+2
[color=darkviolet]Mussutan täällä metrilakua :b oli ihan pakko ostaa, vaikka eihän tätä hirveesti sais syyä *viheltelee* Salmiakkilakua en suosittele, ei oo yhtään hyvää :/ eikä oo kyllä kirpee colakaan.
Käytiin rompetorilla niin mulla tarttu sieltä vaan tällasta mukaan :) Akalle ostin Fisher Pricen kassakoneen eurolla (ei mitään vikaa) ja beibille Tomyn sellasen norsun rattailla 50 sentillä ja sekin ihan toimiva. Joskus tekee hyviä löytöjä.
Mä alan vissiin tosissaan uskomaan tähän raskauteen, ku tullu ukon kans puheeksi jo nimet ja kummit. Mitään ei oo lyöty lukkoon, mut siis yleisesti höpötelty noista asioista.
[color=blue]GALLUPPIA [color=maroon]lisää kehiin eli jokos teillä on puhuttu nimistä ja kummeista? Vai poristaanko teillä nämä asiat vasta sitten beibin synnyttyä?
[color=darkviolet]Z ja Säde 19+2
Ekaks tuohon Zatun galluppiin: Nimistä meillä on kyllä puhuttu, aiemmin on jo raskauksien tässä vaiheessa ollut selvillä, mitkä nimet vauvoille tulee, olis ne olleet tyttöjä tai poikia. Nytkin on jo tytölle nimeä kaavailtu valmiiksi (ei ole lopullisesti lyöty lukkoon tietenkään, pitäähän se vaavi kuitenkin nähdä), mutta poikien niemet on paljon enemmän hakusessa, niin oli jo viime raskaudessakin, jolloin meille syntyi poika. Hänen nimensä tosin sitten tuli ihan luonnostaan ja nimi on kyllä hänelle oikeen passeli ;)
Kummiasioista emme ole puhuneet, pitääkin varmaan alkaa pikkuhiljaa miettimään sitäkin asiaa valmiiksi ;) Meillä ei niin kauheesti oo enää noita vaihtoehtoja, kun kaikki on jo käytetty kahden edellisen kohdalla, siis sellaiset " todelliset" ystävät, mutta eiköhän me jotain keksitä.
Oma vointi on ollut tänään lievästi väsynyt, johtuiskohan siitä, että appivanhemmat oli koko viikonlopun kyläilemässä. Se vetää voimat pois, kun on kyse näistä appivanhemmista ;/ Mutta otin tuossa pienet päikkärit, mutta niiltäkin appi herätti, kun soitti miehen kännykkään. Ja tietysti mies oli ulkona ja kännykkä sisällä.. Mutta nyt olen vähän pirteempi ja yritän vielä saada tälle illalle tehtyä jotain siistimisjuttuja tämän kotimme hyväksi, niin ei jäisi enää kovin montaa laatikkoa purkamatta (kun huomenna koittaa arki ja työt).
Vauva liikkuu vaihtelevasti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Yleensä iltaisin alkaa hirmuinen riehuminen, mutta mä luulen, että mulla toi etuseinäistukka rajoittaa aika paljon noita liikkeiden tuntemisia. Mutta eiköhän ne tästä vaan päivä päivältä voimistu, toivon ainakin niin.
Mutta nyt taidan lähteä vielä käymään lasten kanssa tuolla ulkona. Mies siellä on siistinyt koko päivän tämän uuden kotimme pihaa (kun oli edellisten jäljiltä aika kurjassa kunnossa) niin paljon kuin vain näin syksyllä uskaltaa.
Mutta uuden viikon odotusta.
-äitiliini ja masukki 22+5
Jee =) en olis uskonu että tää päivä ikinä koittaa..
Vastailen galluppeihin ensin kun muuten unohtuu.
KotityöG:Mä teen meillä varsinaiset kotityöt ja laitan ruuan,kun kerta olen kotona.Tosin nyt raskauden aikana mies pesi ikkunat :) Ja suursiivouksissa on mukana auttamassa. Muuten en oikeastaan häntä söhläämään mun töihini kaipaakkaan :)
Nimi- ja kummiG: Nimiä lähinnä mä pyörittelen päässäni.Ehdottelen sit miehelle joka joko hylkää tai hyväksyy,eli synnytykseen mennessä on hirmu lista jo valmiina.Nimeä ei etukäteen valita,ekan kanssa oli valmis nimi ennen synnytystä mutta eihän se likalle sit sopinutkaan :) Tuntuu jo nyt kolmannen kanssa kummit olevan hakusessa,mutta eiköhän tässä jotain vielä keksitä.
ON:Hirvittävä päänsärky vaivaa taas.Pelkään raskausmyrkytystä tosi paljon.Valkuaista kun oli jo viimeksi.Ja jotenkin kun tää on jo kolmas kerta kun oireita siihen on niin tuntuu että tää tulee päättymään katastrofiin.Pitäis ajatella positiivisesti,mut ei aina jaksa.Ens tiistaina neuvola,mutta vien pikkulikkaa huomenna sen neuvolalääkäriin niin ajattelin pyytää katsomaan valkuaisen ja verenpaineen multa samalla. Vauva liikkuu aktiivisesti,mikä on kivaa.
Nyt painun takasin lepäämään.
T:Isa ja masukki vk 20 :)
Todellakin ollaan päästy luisumaan kakkossivulle, nostetta peliin :)
Gallupeihin kommenttia: kotityöt on yleensä mun vastuulla, tuntui olevan myös työssä käydessä.. Mies saa ajoittain " siivouspuuskia" , jolloin siivoaa mitä eriskummallisempia paikkoja. Toisaalta hyvä, itse kun en kerkeä joka paikkaan. Enää en ota sitä loukkauksena taloudenhoitoani kohtaan, niin kuin jossakin raskaudessa.. Tässä raskaudessa mies on ollut varsin auttavainen kotitöiden suhteen, tuntuu tajuavan paremmin tehdä niitä. Hyvä hyvä hyvä! Kesällä heti lomansa alkajaisiksi pesi matotkin pyytämättä, kyllä kehuin sen hyväksi.
Raskausvertailua: kyllä, mä myös vertailen raskauksien vaiheita. Tässä kolmannessa raskaudessa taivastelen, miten hiljainen masukki on. Tunsin ekassa raskaudessa potkut käteen jo viikolla 18+jotain ja nyt en ole vielä saanut käteen kunnon tömpsyä. Neuvolakortista sitten vilkaisin ja totesin, että esikoisella istukka on ollut takana, nyt taas edessä.
Fable: Toivottavasti selkävaiva antaa periksi. Olen itse raskausaikana kärsinyt selkäkivuista pitkin raskautta ja se ei ole kivaa se. Nyt koputtelen puuta mennen tullen, kun selkävaivoja ei ole ollut TOISTAISEKSI. Mitä pelkäät selkäsäryn olevan? Se on ilmeisesti vaivannut sua pidempään? Onhan sulla tukivyö käytössä?
ja pst. Fable: kantoliina on tosi näppärä käyttää, kun oppii pari perusjuttua siitä.
Rintarepusta: meille ei hyvä ollenkaan. Kantoliina aivan ehdoton meidän perheessä!
Zatu: sä vaikutat oikealta ikiliikkujalta! Pysähdytkö ikinä? ;)
Nimigallup: tytölle taitaa olla jo nimi. Jäi niin paljon hyviä vaihtoehtoja viime mietinnästä kakkosen kohdalla. Pojallekin oon kattellut jotain, mutta mitään ylivoimasen hyvää ei oo vielä löytynyt. Kummitkin taitaa olla valmiiksi kattottuna, siis mietittynä. Että vaikkahan vauva syntyis jo :) Ennen ristiäisiä täytyy tosin kirjoa kakkosen nimi ristiäiskolttuun.
Isa: toivottavasti vointisi paranee!
(.) Varsin toimelias viikonloppu. Mies on patistanut mua päikkäreille mennen tullen ja kysellyt, haluanko nukkumaan. Aika ihanaa, mutta taitaa olla miehen kohdalta ihan vaan tervettä itsesuojeluvaistoa :) Kaksi raskautta siihen tarvittiin ennen kuin muistaa vaimon poikkeustilan. Ei sentään, vitsi vitsinä. Ihana mies se on, parisuhde kukoistaa. Mä en oo ikinä aikaisemmin elämässäni tuntenut tälläistä mielenrauhaa (kaikista vähiten raskausaikana), joten tuntuu oikein mukavalta.
Nyt on parina päivänä ollut sellaista hyperventiloivaa oloa, tiedä sitten alkaako massu painaa jonnekin?! Toivottavasti tästä tasaantuu. Muuten on niin mahdottoman hyvä olo, ettei viitsi pienistä valittaa. Huomenna rakenneultra, jännittää!!
Ensi viikkoon!
L, 18+5
takana hyvinkin tapahtumarikas viikko! Mieheni veli perheineen oli Suomessa lomailemassa (asuvat Los Angelesissa) tämän viikon ja lähes joka päivä heidän kanssaan tuli jotain puuhailtua. Oli tosi mukavaa, mutta myös tuo anoppi-mittari tuli täyteen, hän tunki myös joka paikkaan kokoajan mukaan (mä en kyllä ollut ainut jota se ärsytti, olisi myös mieheni ja veli vaimonsa kanssa kaivannut välillä omaa rauhaa).
Nyt on viikonloppuna särkenyt selkää jonkin verran, kun on niin paljon ollut liikkeellä. Nyt vähän pelottaa, et miten sitä tonne töihin takas kotiutuu (oon ollu 2 viikkoa kesälomalla), kun mulla on kuitenkin raskas seisomatyö...
Liikkeitä tuntuu ihanasti, välillä ne tuntee vatsan päältäkin! On tosi jännän tuntuista, en osannut yhtään kuvitella miltä ne tuntuu.
Jonkin verran on myös supistellut, nyt tänään varsinkin on oikein pistellyt kovemminkin ja on pakko koittaa löytää joku asento missä pystyisi olemaan paikallaan ja hengitellä syvään, että helpottais. Tiistaina onkin neuvola, jos siellä sitten kysyis että onko ihan nomaaleja harjoitussuppareita.
Nimi- ja kummigallupista: Nimi on oikeastaan päätetty, mut ei sitäkään voi varmaksi sanoa, kun ei vielä tiedä miltä tulokas näyttää. Moni tuttu on sanonut että nimeä ei pysty pättämään etukäteen, jos tulokas ei olekaan sen näköinen kuin nimi =).
Kummeja pyydetään yhteensä neljä, mieheni veli ja hänen vaimonsa ja mä haluan sitten vielä täältä läheltä jonkun tuttavapariskunnan jotka ovat konkreettisesti paikalla, koska mieheni veljeä näemme ehkä seuraavan kerran taas parin vuoden päästä.
Miten muuten on, voiko jonkun henkilön nimetä viralliseksi kummiksi vaikka hän ei ristiäisiin paikan päälle pääsisikään?
Tässä yksi gallup vielä: oletteko ostaneet jotain tiettyä ihovoidetta vatsalle ja rinnoille raskausarpien takia vai käytättekö ihan perusrasvaa? Mä olen pääasiassa käyttänyt suihkun jälkeen ihan vaan perusvoidetta, Aqualan-L:ää, rasvaan aina jalat ja kädet ja nyt sitten oon alkanut rasvaamaan mahaa ja rintoja. Tosin ostin The Body Shopista sellaisen neuvolan suositteleman kaakaovoirasvapuikon ja sitä aina välillä laittanut iltaisin vatsaan ja rintoihin, mutta se on aika rasvaista, eikä imeydy milään, en ole oikein tykännyt.
Mutta näin meillä, vielä on kaksi lomapäivää jäljellä, keskiviikkona takaisin töihin, blääh... =(
-Outi ja pikkumies 21+4
Jospas minäkin nyt pinoutuisin :)
(.) Ei mitään kummempia. Kummallista reisijomotusta kyllä, sekä kipua (?) kyljessä. Kummallisia oireita, kommentoikoon joko omakseen tunnistaa...? Potkuja on nyt sadellut paljon verrattuna viime viikkoon (olikohan pikkuisellakin nuha??), varsinkin karkin mussutuksen jälkeen on vilkasta elämää tuolla masussa :)
Gallupeita...
Kotityöt meillä hoidetaan aikas lailla tasapuolisesti. Remonttien aikana mies on kyllä keskittynyt enemmän niihin, sekä ulkohommiin mutta osaa kyllä sisälläkin puuhastella. Varsinkin nyt kun oon ollut " lepotilassa" , mies on näyttänyt kyntensä. Muistan aina, kun tavattiin ja muutettiin kimppaan miten loistava mies oli kaikissa naistenhommissa (siivoaa, pyykkää, tekee ruokaa.. no, leipoa ei osaa :-) Meillä ei ees pahemmin tarvitse huomauttaa esim. imuroinnista, vaan mies tekee sen oma-aloitteisesti jos mä en ole vielä ehtinyt... Pyykkiä en anna armaani enää lajitella enkä ripustaa kuivamaan, huonoja kokemuksia nääs. Kaikkea muuta saapi tehdä niin paljon kuin sielu sietää :) Miehen bravuuri on kylppärin kaakeleitten ja suihkukaapin sekä saunan siivoukset. Mä en saa yhtä siistiä jälkeä jostain syystä?
Mäkin vertailen raskauksiani, ehkä liiankin kanssa... Kuopuksen ootusajasta ei kyllä jäänyt paljoa dokumenttia, täällä ei silloin ollut vielä käytössä data- tietokanta vaan mukana kuljetettiin paperinivaskaa joka nlakäynnille. Synnytykseen menin papereitteni kanssa sitten ja sinne ne jäi. Harmittaa vietävästi, ois mukava verrata esim. sf- mittoja jne. Esikoiselta on nlakortti tallessa.
Nimistä...
Pojalle on monta nimeä jäänyt yli kahdelta ekalta. Suosikki ei ole vielä selvillä.
Tytölle taas... On niin paljon kauniita nimiä, mistä valita... Jos todella tällä kertaa onni lykästäis ja tyttö tulisi niin kastaisin sen varmaan kaikilla mahdollisilla kauniilla nimillä :)
Meillä tätä nimi-valintaa tekee pieneksi ongelmaksi sen, että nimen on oltava sekä ruotsalaiseen- että suomalaiseen suuhun passava ja samalla tavalla lausuttava.
Kummeja ei olla kaikkia vielä päätetty..
Isabelluska: Toivottavasti päänsärkysi lakkaa. Inhottavaa.. Ja toivottavasti et saa raskausmyrkytystä riesaksesi...
Lydi@: Kannattaa vaan niitä päikkäreitä ottaa, jos mahdollisuuden saat :) Unta voi tankata varastoon :) ..ehkä... zzzzzzz...
Hmm.... oli varmasti muutakin kommentoitavaa... Jatketaan huomenna tytöt :)
Hyvää yötä
Ardisia + luukas rv huomenna 20 !!!!!! Äntligen!
Zzz.. Lasten sisäinen kello ei vieläkään herätä viikonloppuisin myöhemmin. Onneksi sentään lasten aamu on siirtynyt talviaikaan :)
(.) paksusti voi, ruoka maistuu. Josko masukas innostuisi tänään monottamaan kunnolla?!
Mukavaa viikonvaihdetta!
L, 18+4