Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Tampere hyvä paikka asua?

Vierailija
19.09.2021 |

Onko mukava ympäristö, tarpeeksi harrastusmahdollisuuksia ja kulttuuria, edullinen asuminen, työpaikkoja...? Onko jotkut alueet jo pilalla kuten Helsingissä, onko keskusta vielä kiva vai turvattoman oloinen?

Tampere kiinnostaisi sijaintinsa puolesta. Asun Helsingissä ja olen lopen kyllästynyt, haluaisin aloittaa uuden elämän jossain mutta mielellään kaupungissa, en koe olevani ihan maaseutu- tai pikkukyläihminen.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kyllä pilalla jo. Hirveä rakennusbuumi. Ei ole sitä entisen tehdaskaupungin tunnelmaa enää.

Viihtyisiä alueita löytyy esim Pyynikki, Kaleva ja Vuores. Ehkä jopa Lielahti.

Mutta liian ahtaalle rakennetaan.

Vierailija
2/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin että viimeisen 10 vuoden sisään on ruvennut olemaan aina vain epämiellyttävämpi paikka. Rumia rakennuksia nousee joka paikkaan mihin vain on mahdollista. Ihan liian täyttä ja ahdasta rupeaa olemaan. Olen itse nyt 30- vuotias, muistan kuinka pienestä pitäen käynyt tampereella mummolassa ja Tampere oli jotenkin idylinen ja väljä. Nyt itse asunut täällä noin. 10 vuotta ja suunnitelmissa lähteä pois. Tosin jo ihan senkin takia että kaipaan kotiseudulle maalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo.

Vierailija
4/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmillista jos sielläkin rakennetaan jo liikaa. Helsinki on mennyt mielestäni huonompaan suuntaan myös koko ajan, kun rakennetaan hirveästi ja vieläpä rumia rakennuksia. Turvattomuus on myös erinäisistä syistä lisääntynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana ihan hirveästi.

Ap

Vierailija
5/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere alkaa olemaan siinä pisteessä kuin helsinki. Iha liian yliarvostettu. Syntyjään helsinkiläisenä valitsisin tampereen mieluiten.

Vierailija
6/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva rakennustyömaa, paikka on kuin pommin jäljiltä, ei jaksa. Ei tästä koskaan valmista tule.

-tamperelainen

Vierailija
7/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva rakennustyömaa, paikka on kuin pommin jäljiltä, ei jaksa. Ei tästä koskaan valmista tule.

-tamperelainen

Sama tunne Helsingistä! Harmi, mielikuvani Tampereesta ei taida vastata enää nykyistä totuutta...

Ap

Vierailija
8/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin muuttoa Helsinkiin. Tamperetta helsinkiläistetään kovaa vauhtia, mutta huonoin tuloksin. Keskustan puistomaisuus on kokonaan poissa ja paljon ongelma-alueita. Pyynikin ja Vuores ainoat järkevät asuinalueet. Paljon homekouluja (Vuores on uusi asuinalue) ja sosiaalisia ongelmia.

Tamperetta ympäröi mukavia kuntia. Pirkkala ja Lempäälä ovat ok kuten myös Kangasala. Nokia on samaa sosiaalisten ongelmien luokkaa kuin Tampere.

Vierailija
9/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä tamperelaisena en enää halua edes käydä koko keskustassa, vaikka matkaa täältä Kangasalta ei paljon ole. Tampere on pilattu.

Vierailija
10/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on mukava kaupunki. Luonto on tosi lähellä melkein missä tahansa asuessa. Rauhallinen Helsinkiin verrattuna, mutta riittävästi tekemistä ja mahdollisuuksia.

Vierailija
11/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta turkuun? Tai Porvoo

Vierailija
12/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikan tulo tuo toivottavasti ihmiset takaisin keskustaan, joka kyllä rakennusvuosina pääsi autioitumaan pahasti.

Vierailija
13/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko mukava ympäristö, tarpeeksi harrastusmahdollisuuksia ja kulttuuria, edullinen asuminen, työpaikkoja...? Onko jotkut alueet jo pilalla kuten Helsingissä, onko keskusta vielä kiva vai turvattoman oloinen?"

On mukava ympäristö, tosin riippuu vähän paikasta. Harrastusmahdollisuuksia on ja kulttuuria, asumista ei voi sanoa edulliseksi, mutta kaipa se Helsinkiin verrattuna vielä edullista on. Ei ole pilalla olevia alueita, paitsi Tullintorin kulmilla pyörii narkkareita, koska siellä on joku neulanvaihtopaikka. Työpaikkojen määrästä en osaa sanoa.

Keskusta ei ole turvaton, nyt kun on saatu ratikkaa varten raiteet valmiiksi, niin keskusta on aika hieno. Tosin Hämeenkadun puut ovat vielä varsin pieniä, joten ei viherrä vielä entiseen malliin.

Vierailija
14/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Minä muutin Tampereelle kesäkuussa. Kalevaan.

Olen asunut useissa eri kaupungeissa, joiden nimiä en tässä mainitse.

Tampere vaikuttaa hyvältä. Kalevassa on kaikki, mitä tarvitaan, keskustassa ei tarvitse edes käydä. Puistoja on paljon. Kalevan harju vieressä joten lenkille on matkaa 200 m

Uimahalliin 5 min. Tampereen suurin ostoshelvetti, Prisma, matkaa 5 min.

Julkinen liikenne toimii hyvin, jopa erittäin hyvin. Ratikka näkyy partsillekin.

Ihmiset ovat ystävällisiä. Autoilijat pysähtyvät erittäin mallikelpoisesti jos menen suojatielle.

Pyöräilyreittejä on hyvin.

Tampere on suurkaupunki. Mutta säilyttänyt viheralueitaan onnistuneesti.

Olen ollut tyytyväinen kaupunkiin. Suosittelen.

Vierailija
15/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuta turkuun? Tai Porvoo

Ovat vielä tuntemattomampia minulle kuin Tampere. Turun sijainti ei oikein houkuttele ja Porvoo taas on aika pieni, sieltä varmaan joutuisi käymään Helsingissä töissä. Sinänsä Turku ei ole täysin poissuljettu kuitenkaan mutta ei se varsinaisesti vedä puoleensa.

Ap

Vierailija
16/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta taas. Elävä kaupunki ei ole koskaan valmis. Rakentaminen ja korjaaminen loppuu vain aavekaupungeissa.

Tampere on oikein mukava paikka asua ja yllä olevien öyhötyksestä huolimatta iso osa Tampereen alueista on rauhallisia ja turvallisia. Yksittäisiä ongelmakortteleita tai taloja on jokaisessa kaupunginosassa.

Vierailija
17/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Minä muutin Tampereelle kesäkuussa. Kalevaan.

Olen asunut useissa eri kaupungeissa, joiden nimiä en tässä mainitse.

Tampere vaikuttaa hyvältä. Kalevassa on kaikki, mitä tarvitaan, keskustassa ei tarvitse edes käydä. Puistoja on paljon. Kalevan harju vieressä joten lenkille on matkaa 200 m

Uimahalliin 5 min. Tampereen suurin ostoshelvetti, Prisma, matkaa 5 min.

Julkinen liikenne toimii hyvin, jopa erittäin hyvin. Ratikka näkyy partsillekin.

Ihmiset ovat ystävällisiä. Autoilijat pysähtyvät erittäin mallikelpoisesti jos menen suojatielle.

Pyöräilyreittejä on hyvin.

Tampere on suurkaupunki. Mutta säilyttänyt viheralueitaan onnistuneesti.

Olen ollut tyytyväinen kaupunkiin. Suosittelen.

Kiva kuulla tällainenkin kokemus :)

Ap

Vierailija
18/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 6 vuotta sitten pois, silloin oli ns. Viimeinen mahdollisuus.

Ei ole ikävä, ajan kuukausittain tuosta ohi mökille, mutta Tampereelle olen viimeksi pysähtynyt joskus 3 vuotta sitten, tankkaamaan.

Vierailija
19/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaupunki täynnä kulttuurillisesti rikastelevia ryösteleviä narkkareita.

Vierailija
20/132 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valitusta taas. Elävä kaupunki ei ole koskaan valmis. Rakentaminen ja korjaaminen loppuu vain aavekaupungeissa.

Tampere on oikein mukava paikka asua ja yllä olevien öyhötyksestä huolimatta iso osa Tampereen alueista on rauhallisia ja turvallisia. Yksittäisiä ongelmakortteleita tai taloja on jokaisessa kaupunginosassa.

Totta tuokin, mutta esimerkiksi Helsingissä rakennetaan ja korjataan ihan älyttömän paljon. Koko ajan on useita valtavia projekteja meneillään, esim. massiiviset katutyöt kantakaupungissa, lähiöiden täyteen rakentaminen ja puistojen ja metsien matalaksi hakkaaminen, aivan uudet asuinalueet pitkin ja poikin, sillat ja tunnelit, kohta menee keskusta useaksi vuodeksi remonttiin juuri kun vihdoin ja viimein mm. Ateneumin huputuksesta päästiin eroon... Sitten on raidejokeri ja Pasilan työmaat ja vähän väliä Keskuspuistokin haluttaisiin hakata pilalle. Olen viimeiset 10 vuotta asunut käytännössä työmaalla, eikä loppua ole seuraavaan 20-30 vuoteen näkyvissä. Ei yhtään seesteisempää ajanjaksoa osuisi koko aikuisiälleni, jos tänne jään.

Ap