Voinko pyytää tuttua miestä auttaa huonekalujen kasauksessa vai luuleeko heti, että oon kiinnostunut?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Penikselläkö niitä kasataan? Vai miksi pitää ihan MIES saada apuun?
Koska naiset eivät osaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena käännyn aina miesten puoleen jos on joku teknisempi tai muuten vaativampi tehtävä tehtävänä. Suomessa on todella paljon näitä "talonmies" palveluja saatavana ja nämä tienaavat todella, todella hyvin sillä rahaa. Ilmeisesti "avuttomia" naisia on Suomessa niin paljon.
Voi morjens.
Mitä teet muuten työksesi? Et varmaan mitään vaativaa ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kokoa itse? Mä kokoan aina meillä huonekalut, eikä mies. Olen koonnut mm. pihakeinun, pinnasängyn, tv-tason, kerrossängyn jne. Mies hoitaa lapsia sen aikaa. Ei huonekalujen kokoamiseen tarvita munia, vaan kädet.
No nyt meni väärin. Mies on kasannut nuo kaikki. Sinä olet sen aikaa ollut siellä missä naisen kuuluu ollakin, eli keittiössä tai siivoamassa tai vahtimassa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena käännyn aina miesten puoleen jos on joku teknisempi tai muuten vaativampi tehtävä tehtävänä. Suomessa on todella paljon näitä "talonmies" palveluja saatavana ja nämä tienaavat todella, todella hyvin sillä rahaa. Ilmeisesti "avuttomia" naisia on Suomessa niin paljon.
Voi morjens.
Mitä teet muuten työksesi? Et varmaan mitään vaativaa ainakaan.
Kyllähän sinäkin pyydät aina miehiä apuun kaikessa joten turha "morjenstella" nyt. Miksi sinua muuten kiinnostaa toisen työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kommentoijilla yksipuolinen näkemys elämästä. On isoja kalusteita, joihin tarvitsee kasaamiseen kaveriksi toisen ja jos kyseessä on pienehkö nainen, voi olla, että tarvitsisi miehen fyysistä ulottuvuutta ja voimaa. Kaikki naiset eivät ole amatsoneja, jotka yhdellä kädellä nostavat parivuoteen ilmaan imuroidessaan.
Jos kysymäsi ihminen ei ymmärrä huonekalujen kasaamista ihan kirjaimellisesti, on syytä miettiä, miksi hän ylipäätään on kaverisi.
Olen 155 senttinen nainen ja ihan itse ja yksin olen koonnut kaikki huonekaluni, tosi isotkin, vaikka ohjeessa on kokoamisen väitetty vaativan kaksi ihmistä. Vaatii vain ajattelutyötä sen suhteen, miten homman voi toteuttaa.
Suht painavaa vaatekomeroa et takuulla kasaa yksin. Isokokoisista osista kasattavaa isoa kalustetta ei kukaan yksin saa kasattua.
Kotonani on kiinteät vaatekaapit, joten niitä en olekaan kasannut. Kaikki muut isokokoiset huonekalut olen kyllä saanut ihan itse kasaan, kun olen mm. tukenut kasattavan huonekalun välillä seinää/lattiaa vasten, kun kasaamiskumppania ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kokoa itse? Mä kokoan aina meillä huonekalut, eikä mies. Olen koonnut mm. pihakeinun, pinnasängyn, tv-tason, kerrossängyn jne. Mies hoitaa lapsia sen aikaa. Ei huonekalujen kokoamiseen tarvita munia, vaan kädet.
No nyt meni väärin. Mies on kasannut nuo kaikki. Sinä olet sen aikaa ollut siellä missä naisen kuuluu ollakin, eli keittiössä tai siivoamassa tai vahtimassa lapsia.
Miten niin väärin?! Kyllä meillä mieskin osaisi nuo koota, mutta minä tykkään kokoamisesta enemmän. Ja mies on siis lähtenyt lasten kanssa ulos, että saan rauhassa koota. Hän ei noista köykkimisistä nauti, koska selkänsä ei sitä kestä. Mulla taas ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luuleeko miehet oikeasti että avunpyyntö on osoitus kiinnostuksesta?
Ongelma on teissä naisissa koska te "friendzonetatte" miehiä niin paljon. Pyydätte meiltä palveluksia jotka kuuluisivat teidän puolisoillenne tai jollekin ammatti-ihmiselle.
Minuakin on friendzonetettu vuosien varrella oikein huolella. Hyvin usein pyydetään kakkuja ja muita leivoksia juhliin. Lisäksi monet kysyvät voinko korjata vaatteita tai auttaa työnhaussa.
Kaikki sellaisia mistä pitäisi ammattilaiselle maksaa eikä kysyjät ole puolisoitani.
Niille on joku toinen nimi. Ystävä, kaveri. Kuulostaako tutuilta sanoilta?
Voi toki pyytää, tarjoa kuitenkin ainakin kahvia ja piparia vaivan palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voinko pyytää tuttua miestä auttaa huonekalujen kasauksessa vai luuleeko heti, että oon kiinnostunut?
Tietty tarjoot kiitokseksi joko pulla tai pilua.
Noh, et tietenkään osaa leipoakkaan kun et huonekaluja osaa koota joten...
Laita sille kostee kuva jalkovälistäsi ja pyydä sitä auttaa huonekalujen kokoomisessa, sano että otta kalut mukaan. Suora puhe on parasta.
Voit ihan rohkeasti käyttää suomea kirjoituksissasi. Asiaan: älkää naiset alkako itse kasailemaan mitään koska ette osaa. Pyytäkää miestä apuun ja voitte sen jälkeen antaa jotain vaivanpalkaksi.