Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksinäisyys hyvä syy jatkaa parisuhdetta? Mitä tekisit tilanteessani?

Vierailija
19.09.2021 |

Apua!
Vaikea tilanne ja vaikea selittää, mutta yritän.
Olen nyt reilun vuoden tapaillut miestä, jonka löysin netistä. Ollaan molemmat jo yli 50v, jos sillä nyt on väliä.
Asumme erillään.
Mies on kaikin puolin ihan hyvä ja kiva ja turvallinen. Hänellä on omia juttu, eli en ole hänen elämänsä sisältö, mikä on oikein hyvä juttu. Olen itse introvertti, joten kaipaan myös omaa aikaa.
Mutta me ollaan ihan erilaisia! Mies on tosi tylsä! En ole rakastunut. Hän on todella hillitty ja asiallinen. Elää tosi terveellisesti. Itse tykkään syödä suklaata ja pizzaa ja tuijottaa telkkaria. Hän mieluummin lukee ja sivistää itseään. Välillä tuntuu, että meillä ei ole mitään puhuttavaa.
Mutta... teen myös mielelläni monenlaisia juttuja: ulkoilen, käyn teatterissa ja leffassa yms... mutta olen tosi huono tekemään niitä yksin. "Tarvitsen" siis kaveria noihin juttuihin. Ja mies on siis se kaveri. Ja onhan hänestä seuraa muutenkin.
Pelkään siis, että jos jätän hänet, niin jään yksin ja vanhenen yksin enkä koskaan löydä enää ketään. Ja vietän vaan kaikki illat ja viikonloput yksin kotona. On minulla aikuisia lapsia ja muutama kaveri, mutta heillä on omat menot ja parisuhteet, joten ei heistä ole seuraa kun satunnaisesti.
Äh... Tosi sekavaa...
Mutta kysymys siis kuuluu, että jatkaisitko suhdetta vaan sen takia, että ei tarvitsisi olla yksin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos muutenkin olet introvertti ja haluat tavata harvemmin ja miehelläkin on omia menoja, riippuisi oma vastaukseni varmaan siitä, toimiiko seksi ja sovitteko seksuaalisesti yhteen. Jos vastaus on kyllä, voisin jatkaa, jolloin mies olisi kivaa teatteriseuraa ja satunnaista muuta seuraa, ja seksielämä toimisi. Mutta jos seksinkään osalta ette oikein sovi yhteen, silloin en jatkaisi.

Vierailija
2/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta.

Ehkä suurin ongelma tässä on nyt se, että mies halusi nähdä ja viettää aikaa enemmän yhdessä. Että olisimme öitä enemmän yhdessä, vaikka ei yhteen vielä muutettaisikaan.

Itse koen sen niin, että meillä loppuu se vähänkin keskustelu, jos oltais koko ajan yhdessä. Ja en vieläkään osaa olla täysin omaa itseni hänen seurassaan. Eli ajatus siitä, että nähtäis entistä enemmän, ahdistaa.

Jos hänelle riittäisikin vain ulkoilu/teatteriseura, niin kaikki olisi hyvin.

Seksi toimii jotenkin. Hän haluaa kyllä huomioida minut, mutta tuntuu siltä, että hänellä on jonkinlaisia erektio-ongelmia. Ja niistä ei puhuta.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se, jos ei kiinnosta. Hyvä mies ansaitsee parempaa!

Vierailija
4/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilttis?

Vierailija
5/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Ehkä suurin ongelma tässä on nyt se, että mies halusi nähdä ja viettää aikaa enemmän yhdessä. Että olisimme öitä enemmän yhdessä, vaikka ei yhteen vielä muutettaisikaan.

Itse koen sen niin, että meillä loppuu se vähänkin keskustelu, jos oltais koko ajan yhdessä. Ja en vieläkään osaa olla täysin omaa itseni hänen seurassaan. Eli ajatus siitä, että nähtäis entistä enemmän, ahdistaa.

Jos hänelle riittäisikin vain ulkoilu/teatteriseura, niin kaikki olisi hyvin.

Seksi toimii jotenkin. Hän haluaa kyllä huomioida minut, mutta tuntuu siltä, että hänellä on jonkinlaisia erektio-ongelmia. Ja niistä ei puhuta.

-ap

Tuo, että teillä ei kohtaa toiveet siitä, kuinka usein nähdään, ja etenkin jos sinulla on tunne, että loppuu keskustelunaiheet, kuulostaa kyllä siltä, että olette ehkä liian erilaisia ettekä niin hyvin toisillenne sopivia. Kummassakaan ei ole varmaan mitään vikaa sinänsä, mutta kaikki eivät vaan niin hyvin sovi yhteen keskenään. Oma kokemukseni on se, että silloin kun ihminen on oikea, eivät jutut vaan ikinä lopu kesken, mutta toisaalta tuntuu hyvältä ja luontevalta välillä olla toisen kanssa ihan hiljaakin. 

Vierailija
6/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, niitä miehiä, jotka haluavat nähdä vain harvoin, on todella paljon tarjolla. Etsi sellainen.

Vierailija
7/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosteleeko hän syömistäsi?

Tuli vaan mieleen ex, joka söi 99% suklaata, syy oli hänen mielestään herkuttelua.

Hesen hampparit yms oli ihan pahinta, mitä voi suuhunsa laittaa. Tosi rasittavaa!

Vaikka itsekin syön terveellisesti, niin kai sitä nyt joskus voi vetää kebuu tai karkkia!

Vierailija
8/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt kovin hyvältä kuulosta.

Onpa ikä mikä tahansa, niin eikö parisuhteessa olla sen takia, että nimenomaan haluaa olla kyseisen ihmisen seurassa?

Vierailija
9/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avioliitossa, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä tästä. Syitä: molemmat vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia, pari kaveria ympäri Suomea, talous. Sinnikkäästi ajattelin eleskellä tässä loppuun saakka. Ihan kiltti ja kiva tuo mies on, kuumaa huumaa kuitenkin kaipaisin. 40+ ikäinen olen.

Vierailija
10/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avioliitossa, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä tästä. Syitä: molemmat vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia, pari kaveria ympäri Suomea, talous. Sinnikkäästi ajattelin eleskellä tässä loppuun saakka. Ihan kiltti ja kiva tuo mies on, kuumaa huumaa kuitenkin kaipaisin. 40+ ikäinen olen.

Viihdytkö kuitenkin miehesi kanssa? Riittääkö juteltavaa? Teettekö yhdessä asioita?

Kaipaatko omaa aikaa?

Vierailija
11/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdytkö kuitenkin miehesi kanssa? Riittääkö juteltavaa? Teettekö yhdessä asioita?

Kaipaatko omaa aikaa?

Viihdyn, juttua riittää ja tehdään asioita yhdessä. Se jokin kuitenkin puuttuu.

Vierailija
12/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen ex, joka söi 99% suklaata, syy oli hänen mielestään herkuttelua.

Hesen hampparit yms oli ihan pahinta, mitä voi suuhunsa laittaa. Tosi rasittavaa!

Vaikka itsekin syön terveellisesti, niin kai sitä nyt joskus voi vetää kebuu tai karkkia!

Ei suoraan arvostele, mutta "halveksii" epäterveellistä ruokaa. Säännölliset ruoka-ajat on tosi tärkeät. Aina pitää ajoittaa tekeminen sen mukaan, että ruoka-ajoista pidetään kiinni.

Itselleni ruoka on lähinnä polttoainetta, varsinkin jos ollaan reissussa. Kunhan nyt vaan jotain jossain syödään.

Ja 99 suklaa on myös herkkua, maitosuklaata ei syö.

Napostelua ei harrasta.

-ap

Vierailija
13/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa enemmän mitä olet hänellä valmis antamaan. Sinä haluat selkeästi vain kaverin, eli eipä kuulosta reilulta tilanteelta.

Vierailija
14/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kavereita eikä ystäviä.

Sen takia pysyn suhteessa, vaikka tiedän, että ansaitsisin paremman miehen.

Mies ei edes halua viettää aikaa minun kanssa, vaan on mieluummin omien kavereidensa kanssa. Silti olen tyytyväinen edes niihin pienin hetkiin, kun hän on kotona, niin en tunne oloani täysin yksinäiseksi :(

Vierailija
15/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos yrität keskustella sen tylsän miehen kanssa jostain? Asioista, joista joko sinä tai hän haluaa puhua? Entä ne asiat, joista kummankin on vaikea puhua, vaikka nyt sitten tuo erektiojuttu? Sehän viittaa siihen, että suhteenne ei ole riittävän läheinen jotta voisitte olla aidosti omia itsejänne ja käsitellä omia tunteitanne toisen kanssa. 

Miksi oletat, että läheisyyden puute korjaantuisi jonkun toisen kanssa, jos kerran koet itsekin olevasi etäinen suhteessa? Eli mitä se tosi tylsä tarkoittaa? Mieshän kuitenkin lukee ja haluaa sivistää itseään, ovatko aiheet vain vääriä vai eikö hän osaa kiinnostua sellaisista asioista, joista sinä haluaisit hänen innostuvan? Vai etkö viitsisi puhua ollenkaan?  

Vierailija
16/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suoraan arvostele, mutta "halveksii" epäterveellistä ruokaa. Säännölliset ruoka-ajat on tosi tärkeät. Aina pitää ajoittaa tekeminen sen mukaan, että ruoka-ajoista pidetään kiinni.

Itselleni ruoka on lähinnä polttoainetta, varsinkin jos ollaan reissussa. Kunhan nyt vaan jotain jossain syödään.

Napostelua ei harrasta.

-ap

Eli mies ei ole valmis rikkomaan kaavojaan vuoksesi? Eihän se ole tylsyyttä vaan oman mukavuuden asettamista sinun tarpeittesi edelle, jos sinä haluat elämään enemmän vapautta. 

Voisiko mies ajatella viettävänsä esimerkiksi viikonlopun silloin tällöin sinun ohjelmasi mukaisesti vinkumatta ruoka-ajoista ja siitä mitä kuuluu syödä? 

Vierailija
17/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ja nainen eivät voi olla ystävyyssuhteessa ilman, että siihen liittyy jotain pakkoseksiä? Kyllä kai kaksi jo aikuista ihmistä tietävät mitä seksi on, ja että teatterissa, ravintolassa, elokuvissa ym voi käydä ihan kaveripohjalta. Eikä aina tarvi olla älykästä puhuttavaa.

Toisaalta jos kemiat eivät kohtaa, turha on pakertaa parisuhteessa, se vain alkaa ahdistamaan, ja tapaamiset yhtä tuskaa.

Vierailija
18/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos yrität keskustella sen tylsän miehen kanssa jostain? Asioista, joista joko sinä tai hän haluaa puhua? Entä ne asiat, joista kummankin on vaikea puhua, vaikka nyt sitten tuo erektiojuttu? Sehän viittaa siihen, että suhteenne ei ole riittävän läheinen jotta voisitte olla aidosti omia itsejänne ja käsitellä omia tunteitanne toisen kanssa. 

Miksi oletat, että läheisyyden puute korjaantuisi jonkun toisen kanssa, jos kerran koet itsekin olevasi etäinen suhteessa? Eli mitä se tosi tylsä tarkoittaa? Mieshän kuitenkin lukee ja haluaa sivistää itseään, ovatko aiheet vain vääriä vai eikö hän osaa kiinnostua sellaisista asioista, joista sinä haluaisit hänen innostuvan? Vai etkö viitsisi puhua ollenkaan?  

Olet asian ytimessä!

Minulla on takana 20v suhde, jossa sain olla täysin oma itseni! Juteltiin kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä, fiksuja ja vähemmän fiksuja asioita. Sain olla kotona juuri siten, kun halusin. Ei tarvinnut yhtään miettiä, että "mitähän tuo ajattelee, jos teen näin tai noin". Ja tämä juuri häiritsee tämän uuden miehen kanssa. Kun en voi olla ollenkaan oma itseni, sen takia pidempiaikainen yhdessäolo käy raskaaksi.

Osaan olla välillä aikamoinen höpöttäjä ja siihen tämä uusi miehenikin on jo tottunut. Jos minä en puhu, niin hän ihmettelee, että mikä hätänä. No, en vaan aina jaksa keksiä puheen aiheita. 

Tuo tylsyys tarkoittaa lähinnä sitä, että hän ei ole mikään heittäytyjä tai ex-tempore ihminen. Kaikki asiat pitää miettiä tarkkaan ja suunnitella. Puheet punnitsee myös tosi tarkkaan, että mitä sanoo.

Hankalaa... tiedän, että hän on ihan hyvä ihminen, mutta tuntuu vaan siltä, että ollaan väärät toisillemme. 

Emme saa irti toisistamme parhaita puoliamme.

-ap

Vierailija
19/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ja nainen eivät voi olla ystävyyssuhteessa ilman, että siihen liittyy jotain pakkoseksiä? Kyllä kai kaksi jo aikuista ihmistä tietävät mitä seksi on, ja että teatterissa, ravintolassa, elokuvissa ym voi käydä ihan kaveripohjalta. Eikä aina tarvi olla älykästä puhuttavaa.

Toisaalta jos kemiat eivät kohtaa, turha on pakertaa parisuhteessa, se vain alkaa ahdistamaan, ja tapaamiset yhtä tuskaa.

No niinpä!

Mies olisi juuri täydellinen ulkoilukaveri. Ja kaveri muuhunkin tekemiseen. Mutta hänelle se ei riitä, vaan pitäisi nimenomaan olla paljon enemmän yhdessä. Yhteenmuuttoa ei sentään ehdota, mutta pitäisi kuitenkin viettää yöt toistemme luona.

-ap

Vierailija
20/34 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Napostelua ei harrasta.

-ap

Eli mies ei ole valmis rikkomaan kaavojaan vuoksesi? Eihän se ole tylsyyttä vaan oman mukavuuden asettamista sinun tarpeittesi edelle, jos sinä haluat elämään enemmän vapautta. 

Voisiko mies ajatella viettävänsä esimerkiksi viikonlopun silloin tällöin sinun ohjelmasi mukaisesti vinkumatta ruoka-ajoista ja siitä mitä kuuluu syödä? 

Ei. Hänen ruoka-aikojensa mukaan syödään.

Esim. kun olen ilman häntä, syön yleensä jotain "isompaa", kun tulen töistä eli about 16-17. Hän taas ei siihen aikaan syö mitään vaan vasta myöhemmin illalla eli noin klo 20. Itsestäni se taas tuntuu hassulta alkaa siihen aikaan keittämään perunoita, kun olen tottunut silloin syömään vaan leipää tms...

Ihan kummallisista asioista sitä ihminen tekeekin ongelmia, tiedän!!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi