Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän nuo suurituloiset tekevät sillä kaikella rahalla?

Vierailija
03.11.2014 |

Sitä olen miettinyt, kun katsoo tietoja noista jättituloista, että mitähän ihmiset tekevät sillä kaikella rahalla. Mun maailmassani yli 5000 euroa kuussa tienaava on jo hyvätuloinen. Noissa verotiedoissa häntäpää on siellä jossain 120 000 euron kieppeillä ja ne on yleensä ansiotuloja.

Vaikea käsittää, että mitä nuo ihmiset tekevät tuolla rahalla. 100 000 euron tuloistakin jää käteen tyyliin 65000 euroa ainakin.

Kuluttavatko rikkaat oikeasti paljon enemmän vai jääkö heillä vuosittain säästöön tyyliin muutama kymppitonni?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräinen sijoitetaan hajautetusti.

Vierailija
2/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin maksavat helvetisti veroja! Nuo listat pitäisi tehdä selkeästi nettotulojen mukaan, silloin oltaisiin lähempänä todellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä noista verolistojen kärjistä, mutta esim. 5t tienaavat ihan vaan maksavat veroja, veroja ja veroja, ja sitten pv-hoitomaksuja (täytenä), asuntolainaa, kiinteistöveroa ja/tai vastiketta, sähkölaskua, vesimaksuja, autolainaa, bensaa, ruokaa, ehkä jotain lasten harrastusta (ilman maksuhelpotuksia), ja lopulla vaatteita lapsille alennusmyynnistä/marketista/H&M:stä/kirppikseltä.

Jos molemmat tienaa tuon verran niin sitten päästään kerran vuodessa perheellä myös ulkomaan matkalle (jos lapsia max 2.)

Vierailija
4/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaa ne niin että saa vielä enemmän rahaa :-)

Vierailija
5/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan olisi mitään ongelmia.

Vierailija
6/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurituloinen, käteen jää vähän vajaa 400 000 euroa vuodessa. Itse kulutan rahani lähinnä matkustamiseen (omia asuntoja euroopan pääkaupungeissa joissa käyn viettämässä lasten kanssa pitkiä viikonloppuja), autoihin, jonkin verran vaatteisiin ja muihin pikkujuttuihin mutta ehdottomasti eniten kulutan hevosiin. Mulla on useita hevosia joihin sitä rahaa saakin uppoamaan ihan miten paljon tahansa. Jää siitä kaikesta ihan ylimääräistäkin jonkin verran, mutta me ihmiset ollaan usein sellaisia että se mitä saadaan niin sehän myös käytetään. Ja hyvä niin, eipä rahaa hautaan voi mukanaan viedä.

Vierailija
7/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 000 jäi viime vuonna säästöön.

T. Vuositulot 138 000.

Vierailija
8/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan, matkustelen ja ostan kaikenlaista.

Ensi kesäksi tilasin 120 000€ avoauton.

Vierailija
9/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:58"]

Olen suurituloinen, käteen jää vähän vajaa 400 000 euroa vuodessa. Itse kulutan rahani lähinnä matkustamiseen (omia asuntoja euroopan pääkaupungeissa joissa käyn viettämässä lasten kanssa pitkiä viikonloppuja), autoihin, jonkin verran vaatteisiin ja muihin pikkujuttuihin mutta ehdottomasti eniten kulutan hevosiin. Mulla on useita hevosia joihin sitä rahaa saakin uppoamaan ihan miten paljon tahansa. Jää siitä kaikesta ihan ylimääräistäkin jonkin verran, mutta me ihmiset ollaan usein sellaisia että se mitä saadaan niin sehän myös käytetään. Ja hyvä niin, eipä rahaa hautaan voi mukanaan viedä.

[/quote]

No, en tunne kyllä yhtään tuolla asenteella toimivaa suurituloista....

Kaikki tuntemani suurituloiset ovat tarkkoja rahasta ja sijoittavat ylimääräiset rahat.

Vierailija
10/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:57"]

No en tiedä noista verolistojen kärjistä, mutta esim. 5t tienaavat ihan vaan maksavat veroja, veroja ja veroja, ja sitten pv-hoitomaksuja (täytenä), asuntolainaa, kiinteistöveroa ja/tai vastiketta, sähkölaskua, vesimaksuja, autolainaa, bensaa, ruokaa, ehkä jotain lasten harrastusta (ilman maksuhelpotuksia), ja lopulla vaatteita lapsille alennusmyynnistä/marketista/H&M:stä/kirppikseltä.

Jos molemmat tienaa tuon verran niin sitten päästään kerran vuodessa perheellä myös ulkomaan matkalle (jos lapsia max 2.)

[/quote]

Kas, niinpä tekevät yli 2000/kk tienaavatkin.

Vierailija
11/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittavat, ostavat kesämökin ja veneen, matkustelevat. Oletan. Olisipa se elämää... Minulla vuosiansiot bruttona 50 000 €. Olisi ihana saada vaikka sellaiset 150 000 €. Tai edes 50 000 € nettona.

Vierailija
12/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:58"]

[/quote]

No, en tunne kyllä yhtään tuolla asenteella toimivaa suurituloista....

Kaikki tuntemani suurituloiset ovat tarkkoja rahasta ja sijoittavat ylimääräiset rahat.

[/quote]

Eero Lehtikin käy kirppiksillä ja ostaa vaatteensa jenkkien Outleteistä matkoillaan.

Vierailija
13/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:53"]

Sitä olen miettinyt, kun katsoo tietoja noista jättituloista, että mitähän ihmiset tekevät sillä kaikella rahalla. Mun maailmassani yli 5000 euroa kuussa tienaava on jo hyvätuloinen. Noissa verotiedoissa häntäpää on siellä jossain 120 000 euron kieppeillä ja ne on yleensä ansiotuloja.

Vaikea käsittää, että mitä nuo ihmiset tekevät tuolla rahalla. 100 000 euron tuloistakin jää käteen tyyliin 65000 euroa ainakin.

Kuluttavatko rikkaat oikeasti paljon enemmän vai jääkö heillä vuosittain säästöön tyyliin muutama kymppitonni?

[/quote] Viiden tonnin brutto tietää noin kolmen tonnin nettoa mikä taitaa olla viitisen sataa enemmän kuin keskituloisen netto. Ei se kovin huomattavaa rahassa rypemistä aiheuta.

Vierailija
14/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin Ilkka Paanasen hiljattain Ruoholahden S-Marketissa. Hän näytti ostavan mm. lapsille jogurttia. Näin se siis menee Suomessa - jos tienaat firman myynnillä 170 miljoonaa euroa, niin kotimatkalla käyt kuitenkin ostamassa tavallista ruokaa tavallisesta kaupasta.

Vierailija
15/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan tonnin tuloista ei kyllä todellakaan jää 65000 käteen. Mieheni tienaa vähän päälle 100000 ja vaikka vähennykset on tapissa (asuntolainan korot ja PS-talletukset) ja kirkkoon ei kuulu, niin ei siitä 8500 euron kuukausipalkasta jää käteen kuin karvan yli 5000€. Ilman vähennyksiä käteen jäisi vielä 150€ vähemmän.

5000 näppiin saava on kyllä minunkin maailmassani hyvätuloinen. Mutta niitä tarvitaan perheessä kaksi, jos halutaan viettää jonkinlaista kulutusjuhlaa. Onnea heille, joilla on tämä tilanne. Minun miehelläni on huonompi tuuri.

Vierailija
16/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suuret tulot, vuodesta riippuen 250000 - 500000 vuodessa. Olemme ostaneet talon, kesämökin, veneen ja muutaman sijoitusasunnon. Jonkin verran osakesijoituksia on myös. Mutta meillä on myös reilusti lainaa, koska lainaa kannattaa pitää. Lainahoitokulut ovat n 60 000 euroa vuodessa. Emme todellakaan elä luksuselämää niin että osaisimme mitä mieleen juolahtaa. Käymme pari kertaa vuodessa matkoilla, esim yksi hiihtomatka ja yksi kaupunkiloma. Hyödynnämme tarjoukset ruokakaupassa. Emme juuri juo, emmekä kumpikaan polta. Sehän on iso kulu monessa perheessä. Käymme aika harvoin ulkona syömässä. Teatterissa ja oopperassa käymme, liput ovat hinnakkaita. Tuemme lasten opiskelua niin että heidän ei tarvitse velkaantua. Ikinä ei ole sellaista tunnetta että rahaa olisi paljon. Teemme tarkat budjetit, laitamme aina säästöön. Haluamme turvata lasten tulevaisuutta.

Vierailija
17/56 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä jostain sadan tonnin bruttotuloista kamalan paljon jää vuodessa käteen. Miehen tulot bruttona 8500 e/kk, minulla 5500 euroa. Lainanhoitoon meni viime vuonna noin 20 000, säästöön jäi varmaan alle 10 000. Pari ulkomaanmatkaa tehtiin.

Vierailija
18/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot kasvaa tulojen mukana. Minusta 5000€/kk tienaava on vielä keskituloinen, vähän yli 60 tonnia vuodessa. Ei noilla tuloilla vielä mitään ihmeellistä tehdä. Se maksaa aika paljon kun nostaa elintasoaan kaikilla tasoilla: asuu paremmin, suurempi asunto paremmalta paikalata, hankkii paremmat huonekalut, ajaa paremmalla autolla, hankkii toisen tai kolmannen auton, ostaa parempia vaatteita ja uusii niitä useammin, syö paremmin, syö useammin ulkona, harrastukset maksaa enemmän jne.

Vierailija
19/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole rikkaittten rahoja ollutkaan vaan he ovat luoneet varallisuutensa muitten työllä ja alistuksella.

Vierailija
20/56 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 06:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:59"]

Ei äveriäät maksa veroja... Hyvä luoja sentään :D kyllä keinot keksitään. 

[/quote]

Oletko vähän lapsellinen. Juuri hyvätuloisten riistoverotuksella tätä maata pidetään pystyssä. Jos palkasta menee yli 50 % veroa on niin ei paljoa kiinnosta kuunnella tällaita hölynpölyä.

[/quote]

Kokeilin veroprosenttilaskurilla että jos tienaisi palkkana miljoonan vuodessa, niin veroprosentti olisi 48,5%

Mutta yleensä noin hyvin tienaavat kierrättää rahoja yritysten kautta ja todellinen veroprosentti jää paljon pienemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän